mielke Zgłoś #21 Napisano 11 Marca 2011 Dziś dzwoniłem do mechanika i nie umiał uwierzyć że kolo dalej sie grzeje, i choć pompa hamulcowa (abs), a ja sprawdzał dwa tygodnie temu, wyczyścił i stwierdził że jest dobra dziś powiedział że widocznie jest padnięta i do wymiany. Ale mam pytanie jeżeli pompa jest padnięta to jak na słabeusza w dziedziny mechaniki wydaje mi się że inne koła też by się nagrzewały a nie tylko jedne koło z lewej strony.A co do mechanika to powiedziałem mu o zacisku i on stwierdził że zacisk sprawdzał i był dobry. Dodam że kiedyś mialem też problem z esp, bylem u elektryka, okazało się że kabel był urwany gdzieś przy pompie. zmień mechanika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojerss Zgłoś #22 Napisano 11 Marca 2011 nie znam sie na tym proszę o wypowiedzenie sie na temat esp i pompy czy może blokować i hamować poszczególne koła... ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #23 Napisano 11 Marca 2011 grzanie 1 koła może być spowodowane przez: - przytkany/spuchnięty przewód miękki/gumowy do zacisku - zacisk zardzewiały tłoczek zapieczony w nim - łożysko które się rozleciało albo jest na wykończeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #24 Napisano 11 Marca 2011 nie znam sie na tym proszę o wypowiedzenie sie na temat esp i pompy czy może blokować i hamować poszczególne koła... ?? esp współpracuje z abs i działa tylko jak wyczuje poślizg któregoś koła ,gdy chamujesz i załacza sie abs to esp też nie działa wiec esp napewno ci koła nie blokuje ,co do pompy sama z siebie ciśnienia nie wytworzy które by wypychało tloczki a gdyby nawet to by wypychało nie tylko jeden ale i drugi też więc przychamowywało by całe auto a nie tylko jedno koło , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
avet Zgłoś #25 Napisano 11 Marca 2011 Moja corka miała identyczny przypadek w MAŻDZIE - gżało się koło i występowały drgania kierownicy . Przyczyną były niecofające się klocki . Majster wymienił klocki i podpiłował prowadnice i po problemie . Może to być też zgięty przewód hamulcowy , ale to chyba już wymienileś . W kazdym razie majster chyba nie stanol na wysokości zadania . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojerss Zgłoś #26 Napisano 21 Czerwca 2011 Winą było servo... na szczescie już jest dobrze tylko znowu w prawym kole cos mi popiskuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek-azja Zgłoś #27 Napisano 22 Czerwca 2011 Możesz powiedzieć coś więcej na ten temat? Jak temu zaradziłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #28 Napisano 22 Czerwca 2011 W przednich zaciskach występują takie stalowe blaszki (ślizgi), po których przesuwają się klocki hamulcowe, ma to zapobiegać ich zacinaniu. Czy w twoim zacisku one występują?. Może jakiś mechanik ci to pogubił przy wymianie klocków. Blaszki te nie występują z tyłu, dlatego czasem klocki zacinają się. Może poprostu klocki zacinają się z tego powodu w zacisku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dagoo Zgłoś #29 Napisano 22 Czerwca 2011 Witam, trzeci raz opisuję swój problem, może w końcu ktoś mi coś rozjaśni... Wymieniałem tarcze hamulcowe i klocki z przodu. Po wymianie było wszystko ok. Po ok tygodniu wymieniałem całe przednie zawieszenie, łącznie z drążkami kierowniczymi. Również łożyska w przednich kołach. Wszystko firmowe, zakupione w intercarsie. I zaczęły się jaja. Paliła się kontrolka od abs-u i asr-u. Podjechałem żeby poprawili. Podobno czujnik, lewy przód. Dobili delikatnie młotkiem i zgasło. Ale przy hamowaniu występuje straszny zgrzyt, walenie (abs), ogólny hałas. Po parokrotnym gwałtownym hamowaniu ( praktycznie brak hamulców, ściąga w lewo-jakby blokowało przednie lewe koło ) zapalają się kontrolki i hamuje normalnie. Znaczy cicho, bez efektów ubocznych. Po zgaszeniu i zapaleniu stacyjki wszystko się powtarza. No i jak jadę słychać popiskiwanie z lewego przedniego koła-grzeje się. Jak zahamuję, piszczenie znika, jest cicho. Puszczę hamulec znowu piszczy. Ponadto ciężko chodzi mi kierownica, jakby wspomaganie siadło. Diagnosta odpiął prawy drążek i chodzi ładnie. Natomiast spięte bardzo ciężko jest obrócić trzymając za koło na podniesionym samochodzie. poza tym w czasie jazdy lekko ściąga w prawo. Czy ktoś jest w stanie napisać, czym te wszystko jest/może być spowodowane ? W lipcu jadę nad morze, wolałbym wrócić szczęśliwie... dziękuję i pozdrawiam, Cezar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #30 Napisano 22 Czerwca 2011 Witam, trzeci raz opisuję swój problem, może w końcu ktoś mi coś rozjaśni...Wymieniałem tarcze hamulcowe i klocki z przodu. Po wymianie było wszystko ok. Po ok tygodniu wymieniałem całe przednie zawieszenie, łącznie z drążkami kierowniczymi. Również łożyska w przednich kołach. Wszystko firmowe, zakupione w intercarsie. I zaczęły się jaja. Paliła się kontrolka od abs-u i asr-u. Podjechałem żeby poprawili. Podobno czujnik, lewy przód. Dobili delikatnie młotkiem i zgasło. Ale przy hamowaniu występuje straszny zgrzyt, walenie (abs), ogólny hałas. Po parokrotnym gwałtownym hamowaniu ( praktycznie brak hamulców, ściąga w lewo-jakby blokowało przednie lewe koło ) zapalają się kontrolki i hamuje normalnie. Znaczy cicho, bez efektów ubocznych. Po zgaszeniu i zapaleniu stacyjki wszystko się powtarza. No i jak jadę słychać popiskiwanie z lewego przedniego koła-grzeje się. Jak zahamuję, piszczenie znika, jest cicho. Puszczę hamulec znowu piszczy. Ponadto ciężko chodzi mi kierownica, jakby wspomaganie siadło. Diagnosta odpiął prawy drążek i chodzi ładnie. Natomiast spięte bardzo ciężko jest obrócić trzymając za koło na podniesionym samochodzie. poza tym w czasie jazdy lekko ściąga w prawo. Czy ktoś jest w stanie napisać, czym te wszystko jest/może być spowodowane ? W lipcu jadę nad morze, wolałbym wrócić szczęśliwie... dziękuję i pozdrawiam, Cezar sprawdź błędy jakie masz na tych układach oraz czy po wymianie zawieszenia miałeś robioną geometrie ? sprawdź czy klocki w zaciskach chodzą luźno i czy tłoczki chodzą luźno czy z oporami, potem sprawdź jeszcze raz czujniki i pompę ABS-u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dagoo Zgłoś #31 Napisano 22 Czerwca 2011 Wyskakiwał błąd czujnika lewe koło. Poza tym nic. Geometria była robiona dwa razy, podobno jest wszystko ok. Co i jak sprawdzić w pompie abs-u ? Były tylko wymieniane klocki tarcze ( było dobrze ) i łożyska, końcówki drążków, całe zawieszenie ( zrobił się kłopot ) Nie chcę już jeździć do tych gamoni, nie mają pojęcia co zrobić, oprócz postukania w czujnik abs-u... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #32 Napisano 22 Czerwca 2011 Wyskakiwał błąd czujnika lewe koło. Poza tym nic.Geometria była robiona dwa razy, podobno jest wszystko ok. Co i jak sprawdzić w pompie abs-u ? Były tylko wymieniane klocki tarcze ( było dobrze ) i łożyska, końcówki drążków, całe zawieszenie ( zrobił się kłopot ) Nie chcę już jeździć do tych gamoni, nie mają pojęcia co zrobić, oprócz postukania w czujnik abs-u... pozdrawiam to jedź do normalnego mechanika i weź V-fat i niech zwrócą koszta bo spartolili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dagoo Zgłoś #33 Napisano 22 Czerwca 2011 Wiśta wio, łatwo powiedzieć... Znaleźć dobrego mechanika i odzyskać kasę od tamtych partaczy...no to jest wyzwanie, dzięki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorally Zgłoś #34 Napisano 22 Czerwca 2011 Wiśta wio, łatwo powiedzieć... Znaleźć dobrego mechanika i odzyskać kasę od tamtych partaczy...no to jest wyzwanie, w okolicach Piaseczna znalazło by się kilku godnych polecenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dagoo Zgłoś #35 Napisano 22 Czerwca 2011 Ppoproszę o namiary, jak znający się na temacie i rozsądni w rozmowach Może być na PW, muszę to zrobić przed urlopem, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojerss Zgłoś #36 Napisano 24 Czerwca 2011 Prawie caly rok sie meczylem z tym przegrzewaniem. W francji wymienili mi przewody hamulcowe dalej to samo. Puzniej już w polsce mechanik stwierdzil że to tloczek w zacisku, wymienił...Puzniej wymienilem pompe abs-u dalej to samo aż trafilem na bardzo dobrego mechanika ktory mial taki sam przypadek. Powiedzial że to na 100 % servo, kazal rozkrecic i sprawdzic czy w srodku nie ma czasem jakiegos rdzawego polotu, okazalo sie że servo sie rozczelnilo. Jak naprawielm jedno koło zaczelo nawalać drugie prawe:( heee jak na pech znowu w Francji... ---------- Post added at 19:35 ---------- Previous post was at 19:21 ---------- W moim przypadku także lewe kolo blokowalo, dalo sie go krecic ale z oporem, raz wszystko bylo dobrze a raz mozna by było mięso na feldze smażyć. Ja na Twym miejscu również bym sprawdzil servo. Mie ten problem kosztowal 140 E + pompa 400 + servo 350+ mechanicy ok 600 zł:(a nerwów i stresu aż szkoda pisać można było osiwieć jadac w trase, a z koła sie kopci jak z komina i trzesienie ziemi w aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #37 Napisano 24 Czerwca 2011 Prawie caly rok sie meczylem z tym przegrzewaniem. W francji wymienili mi przewody hamulcowe dalej to samo. Puzniej już w polsce mechanik stwierdzil że to tloczek w zacisku, wymienił...Puzniej wymienilem pompe abs-u dalej to samo aż trafilem na bardzo dobrego mechanika ktory mial taki sam przypadek. Powiedzial że to na 100 % servo, kazal rozkrecic i sprawdzic czy w srodku nie ma czasem jakiegos rdzawego polotu, okazalo sie że servo sie rozczelnilo. Jak naprawielm jedno koło zaczelo nawalać drugie prawe:( heee jak na pech znowu w Francji... ---------- Post added at 19:35 ---------- Previous post was at 19:21 ---------- W moim przypadku także lewe kolo blokowalo, dalo sie go krecic ale z oporem, raz wszystko bylo dobrze a raz mozna by było mięso na feldze smażyć. Ja na Twym miejscu również bym sprawdzil servo. Mie ten problem kosztowal 140 E + pompa 400 + servo 350+ mechanicy ok 600 zł:(a nerwów i stresu aż szkoda pisać można było osiwieć jadac w trase, a z koła sie kopci jak z komina i trzesienie ziemi w aucie. skoro serwo się rozszczelniło to się je wymienia na inne sprawne i po tym hamulce powinny być ok skoro przed naprawą nie działały P.S. Czemu podejrzenie padło na pompę ABS po co ją wymieniałeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojerss Zgłoś #38 Napisano 24 Czerwca 2011 Pompe abs wymienilem przed servem. Trafilem na mechanikow którzy nie mieli podobnego przypadku,ten Mechanicy twierdzili że że to jest powód tego zjawiska. A stara pompa okazala sie ok. ---------- Post added at 00:14 ---------- Previous post was at 23:45 ---------- a podejżenie padlo dlatego że jakieś ciesnienie naklada i żeprawe kolo jest najbliżej to po prostu go blokuje. Wymienilem na szczelne używane servo i jest dobrze. Mam takie pytanie w sprawie teraz prawego kola... wlasnie po problemach z lewym kolem zdecydowalem siewymienic tarcze hamulcowe ponieważ lewa byla w oplakanym stanie z powodu ciaglego ztyku z klockiem. Po przejechaniu ok 1500 km slysze w aucie "Szuszczenie" jakby tarcze zacieraly o klocki ale wydaje mi sie że to nie to... szuszczenie zaczyna sie juz od 30 km na godzine. Wszystko bylo by dobrze ale teraz jestem poza granicami polski i musze przejechac 1500 km, Boje sie że to może być łożysko lub przegub. Wydaje mi sie ze TARCZE po przejechaniu tylu km dotrą sie, w czasie jazdy nic nie slyszalem... dodam że szuszczeniet przy wolnej jezdzie jest pulsacyjne a przy jezdzie szybszej zlewa się. Prosze jak ktoś może o opinie ??Czytalem na ten temat na forum ale nie umialm zlalesc podobnego, może dla tego że mam bardzo ograniczony dostepdo internetu... czasami problemy pojawia sie za granica, ja mam na t pecha... Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #39 Napisano 25 Czerwca 2011 Pompe abs wymienilem przed servem. Trafilem na mechanikow którzy nie mieli podobnego przypadku,ten Mechanicy twierdzili że że to jest powód tego zjawiska. A stara pompa okazala sie ok. ---------- Post added at 00:14 ---------- Previous post was at 23:45 ---------- a podejżenie padlo dlatego że jakieś ciesnienie naklada i żeprawe kolo jest najbliżej to po prostu go blokuje. Wymienilem na szczelne używane servo i jest dobrze. Mam takie pytanie w sprawie teraz prawego kola... wlasnie po problemach z lewym kolem zdecydowalem siewymienic tarcze hamulcowe ponieważ lewa byla w oplakanym stanie z powodu ciaglego ztyku z klockiem. Po przejechaniu ok 1500 km slysze w aucie "Szuszczenie" jakby tarcze zacieraly o klocki ale wydaje mi sie że to nie to... szuszczenie zaczyna sie juz od 30 km na godzine. Wszystko bylo by dobrze ale teraz jestem poza granicami polski i musze przejechac 1500 km, Boje sie że to może być łożysko lub przegub. Wydaje mi sie ze TARCZE po przejechaniu tylu km dotrą sie, w czasie jazdy nic nie slyszalem... dodam że szuszczeniet przy wolnej jezdzie jest pulsacyjne a przy jezdzie szybszej zlewa się. Prosze jak ktoś może o opinie ??Czytalem na ten temat na forum ale nie umialm zlalesc podobnego, może dla tego że mam bardzo ograniczony dostepdo internetu... czasami problemy pojawia sie za granica, ja mam na t pecha... Pozdrawiam wszystkich. jedno i drugie sam zdiagnozujesz Łożysko podnosisz koło do góry łapiesz za górę i dół i ruszasz w przód i w tył jeśli wyczujesz luz to łożysko Przegub Podnosisz trochę przód auta do góry byś mógł się pod nie wsunąć i łapiesz za półoś ruszając w przód i tył oraz w górę i w dół wyczujesz luz jeśli któryś z przegubów mówi papa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojerss Zgłoś #40 Napisano 20 Września 2011 Wina grzejącego sie koła był servo. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach