ormowiec Zgłoś #21 Napisano 28 Lutego 2011 Czy ktoś mi wyjaśni co znaczy "11,5/8"? To znaczy że mielke patrzył do katalogu intercarsu albo autodaty ale sam nie wie na co oznacza prąd 8A przy 11,5V 9A przy 13,5V itd A prawdopodobną przyczynę zamieszania podał już Zbyszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość benek84 Zgłoś #22 Napisano 22 Września 2011 Witam forumowiczów. Co prawda nie mam passata ale jednostka napędowa mojego auta jest też w passatach więc mam nadzieje, że się nie obrazicie. Od niedawna jestem (chyba nieszczęśliwym) posiadaczem nowego auta. Kupiłem Skodę Octavie z silnikiem ASV 1.9 tdi 110KM, data prod. grudzień 2003 przebieg 219tyś. (przynajmniej tak jest na liczniku). Mam z tym autem spory problem i liczę na waszą pomoc. Objawy: Po odpaleniu zimnego silnika w temperaturze ok 20 stopni C na dworze, silnik bardzo nierówno pracuje przez około 5 sekund, jakby nie palił na jeden cylinder, po czym się trochę uspokaja. Oprócz nierównej pracy jest jeszcze dosyć głośne stukanie (ale nie jest to odgłos klepiących zaworów) jest to mocniejsze stukanie, które z czasem się uspokaja (zwłaszcza po tych 5 sekundach) ale trwa dalej, dopóki silnik się całkiem nie zagrzeje. Skontrolowałem: Świece żarowe, jedna była spalona i została wymieniona. Napięcie dochodzące do świec - brak. Najprawdopodobniej przez wysoka temperaturę na dworze, po wyciągnięciu wtyczki od czujnika temperatury napięcie się pojawia (skontrolowano za pomocą żarówki). Kontrola Vag'iem: kąt wtrysku - 51 13 blok - wyprzedzenie konta wtrysku poszczególnych cylindrów: (na rozgrzanym silniku) cylinder od 1 do 4; od -0,19 do +0,19, jak trzeba mogę dokładnie sprawdzić. Dawka paliwa - 4,4 mg... W wężykach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza Wykonany test: Odpaliłem zimny silnik przy odpiętym czujniku temperatury cieczy chłodzącej (symulacja ujemnej temperatury). Po przekręceniu zapłonu świece żarowe grzały , odczekałem około 5 sekund i odpaliłem silnik. Objawy niemal że takie same Dodaje logi z dnia dzisiejszego kanał 13 na zimnym silniku, wyglądają według mnie niepokojąca ale nie znam się na tym http://www.superserwispc.pl/skoda/skoda_grupa_13_vag.xls http://www.superserwispc.pl/skoda/blok_7i8.JPG PROSZĘ O POMOC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emt81 Zgłoś #23 Napisano 13 Lutego 2012 Witam.Mi też się pojawił podobny problem-tzn. zdarzył się 2x. Po dobrym odpaleniu na -15 po 2-3 sek. zaczął przebierać jakby nie palił na 1 gar. Skorygowałem kąt wtrysku (z 28 na 50) i wydawało mi się, że będzie ok ale już po korekcji jeden raz też mi się to zdarzyło-fakt, że na krócej (ok 30 s.) Podobnie jak u Kolegi -ogólnie auto jedzie dobrze (jak na 90 km:cool) i łudzę się, że może to paliwo albo świece (grzeją, ale oporność nie była książkowa). Ma też przewlekły problem z delikatnymi szarpnięciami na biegu jałowym i skaczącymi korekcjami. powoli też myślę o czyszczeniu nastawnika. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kEru Zgłoś #24 Napisano 13 Lutego 2012 (edytowane) Jak wyłączy się lampka od grzania świec odczekaj jeszcze chwilę, ponieważ nadal grzeje świece po wyłączonej lampce. Też mam takie problemy, jak dłużej postoi. Muszę z 2-3 sek kręcić i wtedy pracuje na wolnych (lecz nierównomiernie przez chwilę) Możliwe, że świece do wymiany? Edytowane 13 Lutego 2012 przez kEru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emt81 Zgłoś #25 Napisano 13 Lutego 2012 Jak wyłączy się lampka od grzania świec odczekaj jeszcze chwilę, ponieważ nadal grzeje świece po wyłączonej lampce. Też mam takie problemy, jak dłużej postoi. Muszę z 2-3 sek kręcić i wtedy pracuje na wolnych (lecz nierównomiernie przez chwilę) Możliwe, że świece do wymiany? Możliwe, możliwe. I w sumie mam nadzieje, że to świece:jasne. Kiedyś auto zaczęło tak jeden raz nierówno chodzić kiedy po odpaleniu niechcący wcisnąłem pedął przyspieszenia (tak do ok 3000 rpm)i raptownie go puściłem. Ale wtedy po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znikł. Pozatym było wtedy ciepło. Póki co dziś rano i później po 12h zapalał wzorowo :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ezio Zgłoś #26 Napisano 1 Grudnia 2012 Witam trochę odgrzewam temat, ale jak dla mnie chyba warto zapytać. Tak więc teraz gdy temperatura jest bliska zeru, zimny silnik 1z ciężko pali. Dokładnie po przekręceniu kluczyka "łapie" odrazu, tyle że przez kilka sekund pracuje nie równo. Dzisiaj przy 2stopniach rano po odpaleniu przez chwilę podymił na biało i dalej normalnie. Świece wymienione na nowe i grzeją sprawdzone, wymiana oleju była w wakacje, odrazu wymienione również wszystkie filtry. Rozrząd wymieniany 2 lata temu (samochód robi jakieś 4tyś rocznie). Z tego co wyczytałem na forum to trzeba ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku. (http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235) Vag 4.9 pokazuje coś takiego ? I teraz moje pytanie czy ta wartość w programie "wyprzedzenie wtrysku" to jest to samo co kąt wyprzedzenia wtrysku? Jeżeli tak to jaka powinna być wartość w 1z 90KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach