Skocz do zawartości
marcinj060

Nierówna praca tdi po odpaleniu

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś mi wyjaśni co znaczy "11,5/8"?

To znaczy że mielke patrzył do katalogu intercarsu albo autodaty ale sam nie wie na co :D

oznacza prąd 8A przy 11,5V

9A przy 13,5V itd

A prawdopodobną przyczynę zamieszania podał już Zbyszek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość benek84

Witam forumowiczów. Co prawda nie mam passata ale jednostka napędowa mojego auta jest też w passatach więc mam nadzieje, że się nie obrazicie.

Od niedawna jestem (chyba nieszczęśliwym) posiadaczem nowego auta. Kupiłem Skodę Octavie z silnikiem ASV 1.9 tdi 110KM, data prod. grudzień 2003 przebieg 219tyś. (przynajmniej tak jest na liczniku).

Mam z tym autem spory problem i liczę na waszą pomoc.

 

Objawy:

 

Po odpaleniu zimnego silnika w temperaturze ok 20 stopni C na dworze, silnik bardzo nierówno pracuje przez około 5 sekund, jakby nie palił na jeden cylinder, po czym się trochę uspokaja. Oprócz nierównej pracy jest jeszcze dosyć głośne stukanie (ale nie jest to odgłos klepiących zaworów) jest to mocniejsze stukanie, które z czasem się uspokaja (zwłaszcza po tych 5 sekundach) ale trwa dalej, dopóki silnik się całkiem nie zagrzeje.

 

Skontrolowałem:

 

Świece żarowe, jedna była spalona i została wymieniona.

Napięcie dochodzące do świec - brak. Najprawdopodobniej przez wysoka temperaturę na dworze, po wyciągnięciu wtyczki od czujnika temperatury napięcie się pojawia (skontrolowano za pomocą żarówki).

Kontrola Vag'iem:

kąt wtrysku - 51

13 blok - wyprzedzenie konta wtrysku poszczególnych cylindrów: (na rozgrzanym silniku) cylinder od 1 do 4; od -0,19 do +0,19, jak trzeba mogę dokładnie sprawdzić.

Dawka paliwa - 4,4 mg...

W wężykach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza

 

Wykonany test:

 

Odpaliłem zimny silnik przy odpiętym czujniku temperatury cieczy chłodzącej (symulacja ujemnej temperatury). Po przekręceniu zapłonu świece żarowe grzały , odczekałem około 5 sekund i odpaliłem silnik. Objawy niemal że takie same

 

Dodaje logi z dnia dzisiejszego kanał 13 na zimnym silniku, wyglądają według mnie niepokojąca ale nie znam się na tym

http://www.superserwispc.pl/skoda/skoda_grupa_13_vag.xls

http://www.superserwispc.pl/skoda/blok_7i8.JPG

 

PROSZĘ O POMOC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mi też się pojawił podobny problem-tzn. zdarzył się 2x. Po dobrym odpaleniu na -15 po 2-3 sek. zaczął przebierać jakby nie palił na 1 gar. Skorygowałem kąt wtrysku (z 28 na 50) i wydawało mi się, że będzie ok ale już po korekcji jeden raz też mi się to zdarzyło-fakt, że na krócej (ok 30 s.) Podobnie jak u Kolegi -ogólnie auto jedzie dobrze (jak na 90 km:cool) i łudzę się, że może to paliwo albo świece (grzeją, ale oporność nie była książkowa). Ma też przewlekły problem z delikatnymi szarpnięciami na biegu jałowym i skaczącymi korekcjami. powoli też myślę o czyszczeniu nastawnika.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyłączy się lampka od grzania świec odczekaj jeszcze chwilę, ponieważ nadal grzeje świece po wyłączonej lampce.

Też mam takie problemy, jak dłużej postoi. Muszę z 2-3 sek kręcić i wtedy pracuje na wolnych (lecz nierównomiernie przez chwilę)

Możliwe, że świece do wymiany?

Edytowane przez kEru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wyłączy się lampka od grzania świec odczekaj jeszcze chwilę, ponieważ nadal grzeje świece po wyłączonej lampce.

Też mam takie problemy, jak dłużej postoi. Muszę z 2-3 sek kręcić i wtedy pracuje na wolnych (lecz nierównomiernie przez chwilę)

Możliwe, że świece do wymiany?

Możliwe, możliwe. I w sumie mam nadzieje, że to świece:jasne. Kiedyś auto zaczęło tak jeden raz nierówno chodzić kiedy po odpaleniu niechcący wcisnąłem pedął przyspieszenia (tak do ok 3000 rpm)i raptownie go puściłem. Ale wtedy po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znikł. Pozatym było wtedy ciepło.

Póki co dziś rano i później po 12h zapalał wzorowo :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam trochę odgrzewam temat, ale jak dla mnie chyba warto zapytać.

Tak więc teraz gdy temperatura jest bliska zeru, zimny silnik 1z ciężko pali. Dokładnie po przekręceniu kluczyka "łapie" odrazu, tyle że przez kilka sekund pracuje nie równo. Dzisiaj przy 2stopniach rano po odpaleniu przez chwilę podymił na biało i dalej normalnie. Świece wymienione na nowe i grzeją sprawdzone, wymiana oleju była w wakacje, odrazu wymienione również wszystkie filtry. Rozrząd wymieniany 2 lata temu (samochód robi jakieś 4tyś rocznie).

Z tego co wyczytałem na forum to trzeba ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku. (http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235)

Vag 4.9 pokazuje coś takiego

a8c5cfbfb7577461m.jpg?

I teraz moje pytanie czy ta wartość w programie "wyprzedzenie wtrysku" to jest to samo co kąt wyprzedzenia wtrysku?

Jeżeli tak to jaka powinna być wartość w 1z 90KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności