Skocz do zawartości
czarnuch

Jaki silnik do golfa IV i jak kupić dobrego ?

Jaki silniczek VW najlepszy, koszty, usterkowość itd  

30 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki silniczek VW najlepszy, koszty, usterkowość itd

    • 1,4 16v 75KM
      1
    • 1,6 8v 102KM
      9
    • 1,6 16v 105KM
      5
    • 2,0 8v 115KM
      15


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W związku z tym, że "rozstałem" się w piątek z moim czarnym paszczakiem to teraz poszukuję drugiego autka.

 

Wybór wstępnie (ze względu tez na moją lubą) padł na GOLFA IV, czytając różne publikacje dochodzę do wniosków, że najoptymalniejszym dla mnie wyborem byłby silniczek 1,6 8v sygnowany oznaczeniem SR 102KM.

Być może byłby gazowany, ale nie koniecznie od razu...

Myślałem też jak by było z wyborem 1,6 16v bo akurat takowy znalazłem - kupiony w polskim salonie, pierwszy właściciel, przebieg 160 parę tysięcy 2002 rok, cena 14tys do negocjacji, 3 drzwiowy tylko, że te 16V - bardzo proszę o wypowiedzi na temat róznic i bolaczek obu silników (1,6 8v i 16v), kosztów eksploatacji itd, a może inny silniczek (oprócz TDI) i inne autko z zachowaniem rocznika od 2000 wzwyż i do 14 tys zł?

 

Generalnie to myślę o kupnie 3 drzwiowego benzynowego i do 14 tysięcy zł, kupionego w Polsce, bo wydaje mi się, ze takie mogą być mniej kombinowane niż przywiezione np z Niemiec?

 

Bardzo proszę wypowiedzi poparte najlepiej sensownymi argumentami co do tego jaki wybrać no i na co zwrócić uwagę w przypadku kupna GOLFA IV.

Edytowane przez czarnuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie chcesz klekota? Znudził się?

Jak będziesz gazował , to lepiej jednostkę 8 zaworową , pomimo , że gaz będzie sekwencyjny , poza tym 8 zaworówki mniej awaryjne i sporo tańsze w razie napraw

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teść posiada Golfa 4-kę z silnikiem 1,6 105KM 16V w wersji kombi od nowości,samochód 8-letni z przebiegiem(uwaga)75 tys.km,tylko na benzynie.Sonda lambda trzykrotnie wymieniana,zawieszka trochę stuka,poważniejszych usterek brak.Samochód przy tej masie stosunkowo mulasty,choć da się rozpędzić;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podobno w volkswagenach z silnikiem 1.6 lubią padać skrzynie biegów ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego nie chcesz klekota? Znudził się?

Jak będziesz gazował , to lepiej jednostkę 8 zaworową , pomimo , że gaz będzie sekwencyjny , poza tym 8 zaworówki mniej awaryjne i sporo tańsze w razie napraw

Pzdr.

 

Generalnie to robię małe przebiegi i utrzymywanie klekota jest dla mnie nieopłacalne.

Gaz może będzie, a może nie...

 

---------- Post added at 07:13 ---------- Previous post was at 07:13 ----------

 

Teść posiada Golfa 4-kę z silnikiem 1,6 105KM 16V w wersji kombi od nowości,samochód 8-letni z przebiegiem(uwaga)75 tys.km,tylko na benzynie.Sonda lambda trzykrotnie wymieniana,zawieszka trochę stuka,poważniejszych usterek brak.Samochód przy tej masie stosunkowo mulasty,choć da się rozpędzić;-)

 

trzykrotnie od nowosci, to troszkę kicha przy takim przebiegu, ale moze tak mu się trafiło.

 

---------- Post added at 07:14 ---------- Previous post was at 07:13 ----------

 

podobno w volkswagenach z silnikiem 1.6 lubią padać skrzynie biegów ..

 

Coś takiego właśnie słyszałem i chciałbym wiedzieć czy jeszcze ktoś to potwierdza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.4 16V to kiepskie jednostki, już przy przebiegu lekko ponad 100 zaczynają brać olej. Natomiast silniki 2.0 115KM to stara konstrukcja z Golfa III/Passata B4. Padające skrzynie to zmora 1.4, coś mi się tak obiło o uszy. A nie myślałeś nad 1.8T?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.4 16V to kiepskie jednostki, już przy przebiegu lekko ponad 100 zaczynają brać olej. Natomiast silniki 2.0 115KM to stara konstrukcja z Golfa III/Passata B4. Padające skrzynie to zmora 1.4, coś mi się tak obiło o uszy. A nie myślałeś nad 1.8T?

 

 

 

 

 

 

Czyli wychodziło by na to że w 1,6 skrzynie nie padały tak szybko...

 

A co sądzisz o takim golfiku jakiego spotkałem do sprzedania (pierwszy post)?

 

Co do diesla to kurczę boje się zakupu w tych pieniądzach (14tys), wyszedłem z założenia, ze golf w benzynie będzie mniej problemowy niż nawet passat b5 w benzynie.

co do 2.0 pisząc, że stara konstrukcja z golfa miałeś na myśli stara dobra czy stara zła?

Edytowane przez czarnuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie to robię małe przebiegi i utrzymywanie klekota jest dla mnie nieopłacalne.

 

Eeee jakaś ściema... Co takiego drogiego jest w utrzymaniu diesla?

Ja gdybym miał taki wybór (tylko benzyna ) to wziąłbym 2.0 8V. Silnik elastyczny , nie trzeba kręcić wysoko , żeby to jechało , mało awaryjny , nie wysilony, no i przy "normalnej" jeździe spali tyle co 1.6 16V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eeee jakaś ściema... Co takiego drogiego jest w utrzymaniu diesla?

Ja gdybym miał taki wybór (tylko benzyna ) to wziąłbym 2.0 8V. Silnik elastyczny , nie trzeba kręcić wysoko , żeby to jechało , mało awaryjny , nie wysilony, no i przy "normalnej" jeździe spali tyle co 1.6 16V.

 

A taka ściema kolego, że miałem już diesla i wiem jak to wygląda...

Do samego silnika diesla nic nie mam tylko ten osprzęt po latach jest cholernie podatny na zepsucie, a każdy z tych elementów jest dość kosztowny (opieram się na passacie b5).

Moje zdanie jest takie, że jak ktoś mało jeździ to ta oszczędność na paliwie się nie zwróci, a wręcz przeciwnie.

 

A kolego wolał byś kupić Golfa 4 1,6 16v z polskiego salonu od pierwszego właściciela czy 2,0 8v sprowadzonego z zagranicy - zakładamy że cena i rocznik jest podobna a wyposażenie pomijamy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kolego wolał byś kupić Golfa 4 1,6 16v z polskiego salonu od pierwszego właściciela czy 2,0 8v sprowadzonego z zagranicy

 

Dyć napisał:

 

Ja gdybym miał taki wybór (tylko benzyna ) to wziąłbym 2.0 8V

 

Ja również brałbym 2,0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli samochód został kupiony w PL salonie to znaczy, że jest lepszy i pewniejszy :?: Druciarzy w Polsce jak i w innych krajach nie brakuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za benzyną przemawia fakt że ma duże szanse kupić auto z dużo mniejszym przebiegiem niż klekot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za benzyną przemawia fakt że ma duże szanse kupić auto z dużo mniejszym przebiegiem niż klekot.

 

No i właśnie o to między innymi mi chodzi.

 

---------- Post added at 12:02 ---------- Previous post was at 12:00 ----------

 

Jeżeli samochód został kupiony w PL salonie to znaczy, że jest lepszy i pewniejszy :?: Druciarzy w Polsce jak i w innych krajach nie brakuje...

 

A powtarzając pytanie to 1,6 16v z polskiego salonu od 1 właściciela czy 1,6 8v lub 2,0 8v z zagranicy?

 

Nie sądzisz że kupując od pierwszego właściciela jest mniejsze ryzyko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i właśnie o to między innymi mi chodzi.

 

---------- Post added at 12:02 ---------- Previous post was at 12:00 ----------

 

 

 

A powtarzając pytanie to 1,6 16v z polskiego salonu od 1 właściciela czy 1,6 8v lub 2,0 8v z zagranicy?

 

Nie sądzisz że kupując od pierwszego właściciela jest mniejsze ryzyko?

jak chcesz w miarę ekonomicznego PB to weź 1.6 V8 to jest minimalny silnik do tego auta z zagranicy (nie wybite tak bardzo zawieszenie i w miarę mały przebieg wzgl ON)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się skłaniał do 1,8T Przy normalnej jeździe spali niewiele, a jak chcesz pogonić, to jest czym. W silniki 1,4 czy 1,6 bym się nie pchał, bo to praktycznie nie jedzie, a swoje jednak spali..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nie sądzisz że kupując od pierwszego właściciela jest mniejsze ryzyko?

 

Za granicą też możesz kupić od pierwszego właściciela :) Pomijam już fakt, że Golfy wyjeżdżające z PL salonów to straszne golasy były (nie wszystkie oczywiście).

Jeżeli trafiłbym na pewny egzemplarz z PL, czyli zadbany i naprawiany zgodnie ze sztuką, a nie, że Mietek kupił w salonie, 2 lata serwisował a potem przeniósł się do stodoły u Heńka :D

Jednym z plusów na korzyść auta z zagranicy jest fakt, że dopiero zobaczy Polskie drogi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak chcesz w miarę ekonomicznego PB to weź 1.6 V8 to jest minimalny silnik do tego auta z zagranicy (nie wybite tak bardzo zawieszenie i w miarę mały przebieg wzgl ON)

 

 

Czyli jednak 1,6 8v lepiej brać niż nawet 16v z polski?

 

Coś tam właśnie czytałem że w 16v już 2 wałki rozrządu no i na krótkich trasach lepsze 8v bo jakaś tam para się kondensuje w odmie czy cos takiego itd

 

Ja generalnie to się obawiam auta z zagranicy, bo potencjalnie każde jest kombinowane...

Edytowane przez czarnuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jednak 1,6 8v lepiej brać niż nawet 16v z polski?

 

Coś tam właśnie czytałem że w 16v już 2 wałki rozrządu no i na krótkich trasach lepsze 8v bo jakaś tam para się kondensuje w odmie czy cos takiego itd

 

Ja generalnie to się obawiam generalnie auta z zagranicy, bo potencjalnie każde jest kombinowane...

ja tylko proponuje (z doświadczenia) a jakie wybierzesz to już od ciebie zależy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za granicą też możesz kupić od pierwszego właściciela :) Pomijam już fakt, że Golfy wyjeżdżające z PL salonów to straszne golasy były (nie wszystkie oczywiście).

Jeżeli trafiłbym na pewny egzemplarz z PL, czyli zadbany i naprawiany zgodnie ze sztuką, a nie, że Mietek kupił w salonie, 2 lata serwisował a potem przeniósł się do stodoły u Heńka :D

Jednym z plusów na korzyść auta z zagranicy jest fakt, że dopiero zobaczy Polskie drogi ;)

 

Właśnie się zastanawiałem czy nie pojechać samemu do Niemiec czy jakiegoś pobliskiego kraju lub nie skorzystać z pomocy kogoś znajomego kto ściąga lub ma znajomego który się tym zajmuje?

 

---------- Post added at 13:12 ---------- Previous post was at 13:09 ----------

 

ja tylko proponuje (z doświadczenia) a jakie wybierzesz to już od ciebie zależy

 

jakie się trafi to też zagadka, bo kupno jakiegokolwiek auta używanego wiąże się z pewnym ryzykiem i z tym trzeba się pogodzić, ja po prostu chcę zminimalizować ewentualne rozczarowanie i każda konstruktywna opinia jest dla mnie cenna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kolego wolał byś kupić Golfa 4 1,6 16v z polskiego salonu od pierwszego właściciela czy 2,0 8v sprowadzonego z zagranicy - zakładamy że cena i rocznik jest podobna a wyposażenie pomijamy?

 

Jasne , że 2.0 8V , cena i rocznik podobne a wyposażenia nie pomijamy , bo żeby w niemcowni kupić takiego golasa , to trzeba się naszukać.

Ja jestem tego zdania , że lepiej kupić rok starszy z lepszym wyposażeniem , niż później w lato siedzieć w 45st na przykład.

Pomijam już fakt , że jadąc samemu i kupując od WŁAŚCICIELA a nie z placu zapłacisz dużo drożej , niż ten sam rocznik stoi w Polsce w komisie już po opłatach. Ale warto. Nawet kupując z przebiegiem około 150kkm ten samochód nie będzie miał tak wyje..ego zawieszenia jak ten w polsce po 47kkm.

 

Aaa i żeby nie było - piszę jak ja myślę i nikomu tego nie narzucam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności