Skocz do zawartości
deratus

Szyba lewy tył - nie działa opuszczanie/podnoszenie - dwa błędy

Rekomendowane odpowiedzi

Nie działa mi opuszczanie/podnoszenie szyby lewy tył. Vag pokazał następujące błędy 00934 (Electric Window Motor: Rear Left (V26) oraz 01036 (Electric Window Thermal Protection:Rear Left).Przy naciskaniu klawisza od sterowania szyb słychać tylko pykanie dochodzące z modułu sterującego szybami,tego przy silniczku.Wymontowałem więc i sprawdziłem silniczek - działa .Może ktoś wie gdzie leży przyczyna tej usterki? Dodam tylko,że podświetlanie wewnętrzne i progowe oraz brzęczyk działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie działa mi opuszczanie/podnoszenie szyby lewy tył. Vag pokazał następujące błędy 00934 (Electric Window Motor: Rear Left (V26) oraz 01036 (Electric Window Thermal Protection:Rear Left).Przy naciskaniu klawisza od sterowania szyb słychać tylko pykanie dochodzące z modułu sterującego szybami,tego przy silniczku.Wymontowałem więc i sprawdziłem silniczek - działa .Może ktoś wie gdzie leży przyczyna tej usterki? Dodam tylko,że podświetlanie wewnętrzne i progowe oraz brzęczyk działa.
może wtyczka w gumie między drzwiami a słupkiem mam podobnie wczoraj mi się tak zrobiło nie mogłem podnieść szyby tej samej co ty ani z panelu przy kierowcy ani z przycisku po 20 jazdy i kilkudziesięciu próbach nagle szyba się podniosła

niestety nie mam VAG i nie wiem jakie błędy są w module ale pewnie takie jak u ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę też sprawdziłem,chociaż wydaje mi się .że prąd dochodzi do modułu w drzwiach ,bo jak napisałem wcześniej coś tam pstryka podczas próby opuszczenia szyby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da się podnieść bo silnika nie puszcza zabezpieczenie termiczne i to właśnie należy sprawdzić,sam silniczek powinien być OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest te zabezpieczenie termiczne i jak je sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A gdzie jest te zabezpieczenie termiczne i jak je sprawdzić?

 

Koło/w silniczku jest płytka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś takie same objawy/błędy. Przyczyną był ułamany przewód zasilający w kostce ale w tej po stronie drzwi, wewnątrz. Tak więc do samego przyłącza napięcie może dochodzić ale za przyłączem tego napięcia nie ma i nie dociera do silniczka. A to pykanie to przekaźnik bardziej odporny na wyższy prąd (amper), który dlatego jest tam aby odciążyć mikrostyk w klawiszu sterowania szybą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A można by sprawdzić czy pojawia się napięcie na stykach złączki, która wchodzi do modułu sterującego mieszczącego się w drzwiach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A można by sprawdzić czy pojawia się napięcie na stykach złączki, która wchodzi do modułu sterującego mieszczącego się w drzwiach?

Bierzesz miernik w łapki i mierzysz włączając/wyłączając przełącznik podnoszenia/opuszczania szyb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chociaż nie wiem czy jest sens,przecież skoro pyka przekaźnik to chyba napięcie dochodzi.Może w takim razie uszkodzony jest ten moduł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chociaż nie wiem czy jest sens,przecież skoro pyka przekaźnik to chyba napięcie dochodzi.Może w takim razie uszkodzony jest ten moduł?

Musiałbyś go sprawdzić,ale skoro z niczym innym niema problemów...Popatrz na początek czy niema wilgoci pod fotelem kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chociaż nie wiem czy jest sens,przecież skoro pyka przekaźnik to chyba napięcie dochodzi.Może w takim razie uszkodzony jest ten moduł?

 

Jest sens ! Bo przewody do sterowania o przekroju 0,25 mm/kw , a przewody do zasilania silnika szyby o przekroju 2,5 mm/kw to dwie różne sprawy . Co by się stało z delikatnym włącznikiem podnoszenia szyb gdybyśmy podłączyli w szereg zasilania do silnika szyby ?? Stopiłby się po kilku chwilach. Dlatego jest przekaźnik ze stykami przystosowanymi do większych natężeń prądu sterowany przyciskiem . To zwykła , prosta autiomatyka , jest UKŁAD STERUJĄCY I UKŁAD WYKONAWCZY .Sterujący - przycisk szyb , wykonawczy - przekaźnik .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat.

Szyba lewy tył nie działa podnoszenie/opuszczanie ani w tych drzwiach,ani w głównym przełączniku w drzwiach kierowcy.

VAG pokazuje błąd - 00912,prąd dochodzi /słychać pstykanie/.

Po kilkukrotnym przyciśnięciu "otwórz/zamknij" szyba sama uchyliła się na ok. 1,5 cm w czasie jazdy.Sam nie wiem kiedy to nastąpiło.Dosunąłem ją znowu po kilkukrotnym naciśnięciu "zamknij".

Co "sfiksowało" ???

Wprawdzie otwieranie tylnych szyb nie jest mi niezbędne,ale jak już jest to dobrze żeby działało. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączę się pod temat.

Szyba lewy tył nie działa podnoszenie/opuszczanie ani w tych drzwiach,ani w głównym przełączniku w drzwiach kierowcy.

VAG pokazuje błąd - 00912,prąd dochodzi /słychać pstykanie/.

Po kilkukrotnym przyciśnięciu "otwórz/zamknij" szyba sama uchyliła się na ok. 1,5 cm w czasie jazdy.Sam nie wiem kiedy to nastąpiło.Dosunąłem ją znowu po kilkukrotnym naciśnięciu "zamknij".

Co "sfiksowało" ???

Wprawdzie otwieranie tylnych szyb nie jest mi niezbędne,ale jak już jest to dobrze żeby działało. ;-)

 

00912 Wyłącznik E40 podnośnika szyby przednich lewych drzwi-nieprawidłowy sygnał błąd sporadyczny

 

Aby napewno taki błąd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki.VAG pokazał 00912 i tyle :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Zepsuło mi się opuszczenie/odnoszenie szyby w tylnych prawych drzwiach, b5 FL sedan. Słychać jak w drzwiach jeździ mechanizm, ale szyba się nie opuszcza. Szyba zablokowała się w poz. zamkniętej. Mam zamiar zabrać się za naprawę, ale może macie jakiś pomysł w jakie części się zaopatrzyć przez rozgrzebaniem drzwi?

 

Mała wskazówka, mechanizm zepsuł się, gdy prawdopodobnie jednocześnie naciskane były guziki od szyby przez kierowcę i pasażera z tyłu, czy to mogło mieć jakiś związek z awarią ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że samo naciskanie przycisków nie zaszkodziło dla szyby jeżeli mechanizm normalnie chodzi tylko szyba się nie rusza. Dla mnie wygląda to w ten sposób że albo szyba się wysunęła ze szczęk które ją trzymają ewentualnie pękła przy tych mocowaniach ale to raczej mniej realny scenariusz. Mogło też coś się urwać na mechanizmie przy tych szczękach dla tego słyszysz jak mechanizm działa ale nie rusza się szyba. Obstawiał bym jednak że po prostu Ci się szyba wysunęła ze szczęk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem.U mnie-po zdjęciu boczka drzwi i wyjęciu gumowej zaślepki okazało się że wypadła tulejka plastikowa trzymająca szybę w "szczękach".Umieściłem ją na swoim miejscu i działa.W większą tulejkę wchodzi mniejsza i rozpierając ją utrzymuje ją w odpowiednim miejscu.I tu był problem-mniejsza tulejka też była pęknięta na pól.Na szczęście wystarczyło zamiast niej użyć kołeczka jakich używa się przy składaniu mebli-pasuje idealnie.Obciąłem go na długość dużej tulejki a na tej z kolei delikatnie pilnikiem zrobiłem wyżłobienie na środku (dookoła) aby szyba "przytrzymała"tulejkę podczas wciskania kołeczka.Jest trochę zabawy przy wkładaniu-mi wystarczyły zakrzywione małe kombinerki i mały śrubokręt do odsunięcia na bok linki.Ps.Jeśli po wyjęciu gumowej zaślepki nie widać "dziurki"w szybie trzeba ją podnieść lub opuścić-oczywiście za pomocą przycisku( tego na drzwiach).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie to samo. Kiedy klikam przyciskiem tym od kierowcy lub od pasażera słyszę tylko cykanie w sterowniku drzwi a szyba ani drgnie. Podłączałem drugi silniczek i ta sama sytuacja. Silniczek podłączony do akumulatora kręci jak szalony. Prąd za sterownikiem, na stykach które idą do silniczka jest po naciśnięciu przycisku, ale tylko na sekundę. Słychać stycznik, klik klik a silnik stoi. Kable w drzwiach sprawdziłem, są całe, kostki czyste. Zimnych lutów w sterowniku się nie dopatrzyłem. Podłączyłem vag i w module komfortu miałem sporo błędów. Część nie dotyczy tego problemu tylko zamka, na te nie zwracajcie uwagi. Podłączałem też inne silniczki, od fl zdaje się, na tamtych nie było słychać nawet cykania stycznika.

 

1329 Magistrala danych funkcji komfort w trybie awaryjnym

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387

magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

930 Siłownik zamka centralnego lewy tył-F222

nieprawidłowy sygnał

1330 Sterownik centralny funkcji komfort

uszkodzenie

933 Siłownik szyby prawy przód-V148

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

Po skasowaniu błędów od razu wyskoczył błąd 933

 

 

 

NAPRAWIONE!!!

Przyczyną były zaśniedziałe i utlenione połączenia kabli w progu u kierowcy.

Edytowane przez ostry4td

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności