dziadek0000 Zgłoś #41 Napisano 20 Października 2015 Witam. Mam problem z alternatorem bosch 120a. Przeszukałem forum lecz nie znalazłem odpowiedzi, alternator zaczyna ładować po przekroczeniu 1500-1700rpm, potem już jest ok. Altek po regeneracji przed było to samo:/ Koło pasowe również załozone nowe. Napięcie przed ładowaniem 10,60-70v po prze-gazowaniu 14,30v wiec ok. Sprawdzałem również niebieski kabel od złącza d+ i gdy go odepnę na włączonym zapłonie to kontrolka gaśnie. Co ciekawe wzbudzałem go przez żarówkę 2w i startuje tak jak powinien i ładowanie jest odrazu. Co może być przyczyną pomóżcie już nie mam siły do tego cholerstwa. Dzięki i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #42 Napisano 20 Października 2015 regulator napiecia walniety jak byl na regeneracji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadek0000 Zgłoś #43 Napisano 20 Października 2015 Dzieki za odp. podczas regeneracji zostalo wymienione wszystko oprocz regulatora w ktorym zostaly wymienione tylko szczotki tzn. wylutowane stare i wstawione nowe. Jutro jade po regulator koszt 50zl. Myslicie ze warto kupic taki zamiennik? Bo troche nie widzi mi sie kupic oryginal za prawie 300zl:O myslalem kupic uzywke alfernator i zrobic przekladke co wy na to? Dzieki za zainteresowanie i odpowiec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #44 Napisano 20 Października 2015 kup zamiennik powinno byc ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadek0000 Zgłoś #45 Napisano 20 Października 2015 Wielkie dzieki kajos , dam znac co i jak. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #46 Napisano 20 Października 2015 ja robiłem alternator w tym roku bo padł właśnie regulator ,przy okazji zmienione łożyska,szczotki,elektryk mój znajomy powiedział że regulator tylko oryginał bo zamienniki podobno szybko padają,on w tym siedzi sporo lat więc wie co mówi,alternator mam boscha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadek0000 Zgłoś #47 Napisano 21 Października 2015 No niestety zalozylem zamiennik i jest to samo a nawet gorzej:/ Teraz wzbudza przy prawie 2000 rpm. Poszukam uzywki i sprobuje podmienic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #48 Napisano 21 Października 2015 to walniety jest mostek albo stojan trzeba by rozebrac altka ,wylutowac mostek i pomierzyc stojan i mostek ale to troche pojecia o elektryce trzeba miec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aro199303 Zgłoś #49 Napisano 13 Stycznia 2016 Ja mam podobnie kontrolka od ladowania swieci po odpaleniu auta do momentu zwiekszenia obrotow na ponad 2000 ,gdy obroty spadna na 900 lekko sie zarzy powyzej 1000 obrotow gasnie i tak w kolko .wymienilem regulator napiecia i szczotki to samo i dwa razy po nocy mialem rozladowany aku co to moze byc ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #50 Napisano 13 Stycznia 2016 Coś ewidentnie robi CI zwarcie lub przerwa w obwodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aro199303 Zgłoś #51 Napisano 13 Stycznia 2016 Czyli nie kombinowac z alternatorem a zajrzec w przewody od niego czy moze ktoras dioda padla i tak moze sie dziac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
w0jta5 Zgłoś #52 Napisano 14 Stycznia 2016 Sprawdź pobór prądu z podpiętym alternatorem i z odpiętym altkiem. Być może padło coś w mostku prostowniczym - jak już wspomniałeś któraś dioda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekskoda Zgłoś #53 Napisano 29 Kwietnia 2018 witam po 2 tyg gdy odpalilem auto po ok 20 sec zapalila sie kontrolka od ladowania, a ze mialem do przejechania ok 100 km to jade po ok 80 km aku rozladowany brak jazdy, hol i do domu, auto na kablach odpalilem mierze napiecie na alternatorze i 0 coma cos, mysle alternator do wymiany, byl valeo wiec wymienilem na boscha, aku wymienione takze. i tak teraz po odpaleniu napiecie na aku 12,4 na alternatorze prawie 2 na kostce na pierwszym i drugim pinie ok 11v. dopiero po dodaniu gazu kontrolka ladowania gasnie i napiecie na aku bez zmianok12v a na alternatorze ok14,4v ,powyzej 4tys obrotow kontrolka zapala sie znowu i gasnie gdy obroty spadna, pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #54 Napisano 29 Kwietnia 2018 Przeczyść główny punkt masy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekskoda Zgłoś #55 Napisano 29 Kwietnia 2018 kolego a moglbys powiedziec gdzie on jest? dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach