sagon Zgłoś #201 Napisano 5 Lipca 2011 (edytowane) Nawet na ori falach kopci jak lokomotywa. Wiele zależy min od dawek. Kolega na fali z afn'a i 205tkach,przy 48mg miał takiego batorego,że nie było widać,co jedzie. Ale,to co było na fali DE 125,to jak mini Huta Katowice sprzed ćwierć wieku. Takiego dymu jeszcze w 1.9 tdi nie widziałem. Fala niska,ale z późniejszym kątem wtrysku,co dawało takiego dymka,że jeszcze przez kilkadziesiąt sekund po przejeździe było ciemno,dodam,że przy 45'ciu mg. Ale jak na niej silniczek cichutko pracował,melodia dla ucha. Jak wsadzisz 11tkę i będziesz jeździł na małych dawkach,to nie będzie aż tak dużego dymu,jednak zmień wtryski,zwiększ dawki,to będzie czarno. Druga sprawa,dym wcale nie świadczy o tym,że pompa jest zdrowa. Niekiedy bywa zupełnie odwrotnie. Niskie ciśnienie w sekcji powoduje,że wtryski nie rozpylają dobrze paliwa,innymi słowy "podlewają",co powoduje,że paliwo nie spala się efektywnie i dlatego tak bardzo dymi,zwłaszcza na tych nieżywych już ori 11'tkach,spośród których ta w najlepszym stanie ma grubo ponad 300kkm przebiegu. Stąd niekiedy taki dym na tych pompach. Ale jak autko dymi i jedzie,to świadczy to tylko o dobrej kondycji pompy. Gorzej,jak dymi,a nie jedzie,co bardzo często zdarza się na tych przereklamowanych,zajeżdżonych już w obecnych czasach ...107J. Należy zwrócić uwagę na fakt,że najmłodsze z nich mają bagatela 10 lat,co przy średnim przelocie licząc tylko 30kkm rocznie,bo tyle się na zachodzie robi w takim czasie na laiciku,daje minimum 300kkm przebiegu. Te najstarsze już ... szkoda nawet gadać. A większość tych 11'tek,to pompy wyciągane z aut sprowadzonych z eu. Wszystkie w doskonałym stanie i po niedużym przebiegu ...dobre. Edytowane 5 Lipca 2011 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #202 Napisano 11 Lipca 2011 Witam, panowie a pompa AGR jaką ma fale? Z góry dzięki. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #203 Napisano 12 Lipca 2011 Panowie, wczoraj zamontowalem tlokorozdzielacz. Dzis zrobilem testy czasow ktore robilem przed zmiana. 5 bieg 100-140, 100-160, 100-180, 100-190km/h I co? I nic. Czasy sa identyczne. Malo tego jest tak jakby mniej czuly na gaz na niskich obrotach, jakby doszedl jakis lag, trzeba wiecej gazu dac niz wczesniej. Na wyzszych obrotach jest juz wszystko jak dawniej. Zrobilem diagnostyke samochodu i logi sa takie jak i przed montazem. Dalem swoja fale i sprezyny. Jest troche wieksze dymienie ale to moze przez temperature 25stopni albo przez tą 3-4mg dawke ( wczesniej bylo 4-5mg). Albo te zestawy o kant d*** rozbic albo sprzedajacy wcisnal mi jakis badziew. Co o tym sadzicie? Aha, auto po programie na dawkach 51mg i 216 takze powinna byc lokomotywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #204 Napisano 12 Lipca 2011 Dawkę ustaw na 7mg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #205 Napisano 12 Lipca 2011 Ale tu nie o to chodzi. Na tej dawce 3-4mg jest ta sama moc co i byla wczesniej na 4-5mg. Delikatnie wiecej kopci ale to moze dlatego ze dzisiaj jest goraco. Ustawie na 7mg kopcenie moze troche mniejsze bedzie a i slabszy bedzie pewnie, a jesli tak to na co robic taki mod skoro po przekladce bedzie slabszy jak na ori 10. bo z dolu jest slabszy, tzn mniej czuly na gaz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ccamell Zgłoś #206 Napisano 12 Lipca 2011 No jak po co po korekcie się dowiesz po co Jeśli masz auto po programie nie odczujesz tej różnicy, jedź na korektę i wszystko będzie jasne pompa otwiera okno na świat a nie daje od razu 50KM więcej, gdyby tak było dynosoft nie miał by roboty master's tak samo, każdy nowy element trzeba zestroić żeby działał tak jak powinien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #207 Napisano 13 Lipca 2011 Nawet sagon kilka postów wcześniej mówił że u jego kolegi z afn na 205 i dawkach 48mg kopcil że nie było nic widać. U mnie jest 216 i dawki 51mg a kopci tyle że gdybym nie wiedział że zrobiłem przekładkę to bym nawet pewnie tego nie zauważył. Po samych wtryskach czułem przyrost mocy i wzrost dymienia. Podobnie powinno być na tej niby 11stce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ccamell Zgłoś #208 Napisano 13 Lipca 2011 (edytowane) No to że dymi to w sumie nie dziwne, bo może i paliwa dostaje więcej ale cała reszta się nie zmieniła, czyi tak na mój rozum paliwo się nie spala w 100% i wychodzi w formie dymu.... Druga sprawa nie wierzę, aby po zmianie wtrysków z 205 na 216 bez strojenia było czuć znaczną różnicę, no chyba, że stare już lały... Jak dla mnie na podsumowanie wątku, zmiana pompy na 11 lub wtrysków nie przynosi bez programu efektów Edytowane 13 Lipca 2011 przez ccamell Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu Zgłoś #209 Napisano 13 Lipca 2011 Druga sprawa nie wierzę, aby po zmianie wtrysków z 205 na 216 bez strojenia było czuć znaczną różnicę, no chyba, że stare już lały... Jak dla mnie na podsumowanie wątku, zmiana pompy na 11 lub wtrysków nie przynosi bez programu efektów no to musze cie zmartwic , moje wtryski AFN nielały , a po włozeniu 216 auto zrobiło sie duzo zrywniejsze , tak samo po włozeniu tłoka 11mm .... ale fakt ze program koncowy zawsze wyciska ze wszystkich modów tyle ile powinny dac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #210 Napisano 13 Lipca 2011 (edytowane) Ja pisałem ze dymil na samych 216 i programie. Po dolozeniu tloka moze minimalnie wiecej albo mi sie tylko wydaje. Wtryski 216 wlozone zamiast mniejszych wtryskow daja duza roznice nawet bez programu. Sprawdz sobie watek na forum golfa jest o tym temat. Ludziom sprzegla siadaja taki jest przyplyw momentu obrotowego. Program nie wie ze jest sa wieksze wtryski i jest wiecej paliwa, powietrze zostaje bez zmian i dlatego dymi. Ale chodzi wlasnie o to ze po wlozeniu tego tloka nie ma roznicy ni w mocy i nie wiadomo czy w dymieniu, bo dymil mi i przed montazem. Zmierzyłem wymiar tej podkladki ktora sie podklada pod tloczek przy fali, chyba podsadzenie jesli sie nie myle, i wynosi on okolo 2.6-2.65mm. A mowicie ze podobno ori ma 2.25mm. Wyglada na to ze przez pomylke dalem te podsadzenie tez ori. Tylko czy ma ona wplyw na dawke paliwa w czasie pracy? Edytowane 13 Lipca 2011 przez mewa2002 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #211 Napisano 13 Lipca 2011 mewa2002, dla mnie to co najmniej dziwne,przy takich dawkach i wtryskach nie czujesz różnicy,niebywałe. Jak na moje oko,to może być za dużo tego paliwa,51mg,to kosmos na 11tkę. Z reguły robi się na 216tkach max 46mg przy doładowaniu w granicach 1.6-1.7 bara. Możliwe,że jest za dużo paliwa i silnik jest nim zalewany,dlatego nie jedzie i kopci. Trzeba zdjąć,dmuchnąć i wtedy zobaczyć co i jak. Ewentualnie pompę oddaj do sprawdzenia,koszt około 100-150 zeta. Sprawdzą wydatki i będzie wszystko jasne. Tylko jak będą sprawdzać pompę,to powiedz,że to 11tka,niech sprawdzi wg. karty wydatków pompy np. z reno o numerze 0 460 414 988,w takiej pompie jest fala 7.7mm. Czyli praktycznie taka sama,jak w 1.9 tdi. Grubość podkładki ma wpływ na wielkość dawki,załóż tę 2.25mm. No chyba,że wcześniej pogonisz na remap. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #212 Napisano 13 Lipca 2011 (edytowane) Grubość podkładki ma wpływ na wielkość dawki,załóż tę 2.25mm. No to wlasnie mowie ze zalozona jest ori 2.25 a ta 2.6mm zostala w domu. Czyli na mniejszym podsadzeniu jest wieksza dawka czy odwrotnie? No to tym bardziej moc powinna byc. Kurde wydaje mi sie ze jest ta sama moc, moze minimalnie wieksze dymienie a i do 2tys obr jest slabsza reakcja na gaz, tak jakby na te 10% poczatkowo wcisnietego pedalu nie reagowal, albo reagowal bardzo powoli. Wczesniej tylko musnalem i szedl.Jak by zalewalo silnik paliwem to by walil az sadza, a u mnie wcale tak okrutnie duzo dymu nie ma. Na 4 i 5 biegu juz prawie go nie widac. Jechac na remap ze slabsza pompa cos mi sie nie widzi:P Martwi mnie jeszcze fakt ze nie zmierzylem przed montazem tego tloka czy to aby na pewno 11 a nie znowu 10, ale fala byla w zestawie de125, ta podkladka 2.6mm i rozdzielacz nie mial otworow na lapy to chyba i tloczysko powinno byc 11 Edytowane 13 Lipca 2011 przez mewa2002 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ccamell Zgłoś #213 Napisano 13 Lipca 2011 im mniejsze podsadzenie fali tym lepsze, w ori 10 jest 2,25 a tej co dostałeś powinno być 2,20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #214 Napisano 13 Lipca 2011 Nie wiem czy ta wsadzona ma 2.25 czy 2.20 ale w domu zostala mi 2.6mm czyli pewnie ori zostala. Sprawdzalem teraz auto. Ustawilem dawke vagiem na 1.8-2mg przejechalem sie w tamta strone malo dymil, pewnie tyle co i zawsze, z powrotem pocisnalem go ostro do 200 mierzac tez czasy , byly moze odrobine lepsze lub takie same,, po wjechaniu do miasta jakos bardziej zaczal dymic na 2 i 3 biegu dosc obficie i jakis zrywniejszy sie zrobil, na postoju trzymal rowniutko 903 obroty. Choc od dawna mu sie to nie zdarzalo:) bo zwykle chodzily na 882-903-924 telepiac autem ale myslalem ze to padajacy dwumas. Moze sęk mojego problemu tkwi w nastawniku? Nie wiem juz sam. Ludzie maja dawke na 5mg na 11 i mowia ze to konska dawka, a u mnie 216, 11, 51mg i 1.8mg na nastawniku a on jezdzil teraz tak jak i zawsze tylko moze kopcenia troche wiecej zauwazylem po zmianie dawki, ale tez nie tyle zeby to byla lokomotywa czy huta z przed cwierc wieku:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #215 Napisano 14 Lipca 2011 Może pompa wstępna kulawa,nie nadąża z podawaniem paliwa. Tak niekiedy bywa. w ori 10 jest 2,25 W pompach od 110'tek tak. Bo w takich z 90'tek już nie. mewa2002, jakie masz turbulum i ile dmucha? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #216 Napisano 14 Lipca 2011 Mam serie narazie, ale niedlugo bedzie BRD. Teraz mam ustawione 1,24bara ale przeladowuje na 1.3. Dzis na ustawieniu 5mg na nastawniku rzeklbym ze to jest muł, dymu malo bylo. Wczoraj na dawce 1.8 bylo sporo sporo lepiej, na 2 biegu byl ostry pisk opon i dymu tez dosc sporo. Nie wiem, moze to cos z tym nastawnikiem, zanieczyszczony opilkami pewnie jest, obroty mi faluja, moze i ten palec dozatora do konca sie nie otwiera i nie ma max przeplywu paliwa, co? Czytalem tez ze jak jest brudny nastawnik to i slabsza jest reakcja na gaz. Jakie powinno byc max napiecie przy bucie w grupie 001? 4,5v? Bo wczoraj wlasnie jak go przebutowalem, zmienilem kilka razy dawke, obroty przestaly falowac i samochod byl jakis mocniejszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #217 Napisano 15 Lipca 2011 Masz 216'tki,turbo które dmucha 1.24 i aż 51mg? Kto Ci tak dowalił do pieca? Moim zdaniem jest za dużo paliwa,dużo za dużo,powietrza praktycznie nic. Paliwo się dobrze nie spala,więc i mocy nima. Im więcej powietrza,tym lepsze widoki na moc. Na samym paliwie cudów nie będzie. Dla mnie to dziwne,bo na 11'tce,jaka by nie była musi być lepiej,jak na 10'tce. Ta druga też 1szej młodości nie jest,podobnie z 11tk'ą,używka,więc tym bardzie powinno być lepiej. Ja bym wyjął pompę,zawiózł do pompiarza,niech sprawdzi wydatki i będzie wszystko jasne. Tak,to można szukać i szukać. Tylko pamiętaj,niech weźmie dane z karty wydatków pompy 0 460 414 988,984. W tych pompach,jak pisałem były fale 7.7mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #218 Napisano 15 Lipca 2011 Teraz znow sprawdzalem 5.5mg na nastawniku - malo dymu i troche slabo jedzie, na 1.6mg troszke lepiej jedzie ale pewnie tak samo jak i przed montazem 11 i dymu troche wiecej. Czuje sie tak jak bym zmienil 10 pompe na 10. Moze faktycznie tak jest. Nie sprawdzilem niestety srednicy tloczka, da sie jakos to sprawdzic bez wyjmowania pompy? Nie, mialem serie i Rogal zrobil mi taki program 1.24 i 51mg. Wyszlo 133konie/310nm, mowil ze albo wtryski albo pompa slabowita bo dół mocny ale góra słaba. Wtedy zmienilem na 216, tez byly problemy wtedy bo po zainstalowaniu tez nie czulem zadnej roznicy. Pozniej wyczyscilem kolektor ssacy i dzieki temu doszlo sporo mocy. Moze i w tym jest problem ze malo powietrza. I tu jest ta sama bajka. Dalej moze byc za malo powietrza i nie da rady wiecej uzyskac. Chociaz gdyby tak bylo to by walil sadzą a nie tak jak jest teraz ze idzie lekki dymek. Do tego mam jeszcze FMIC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #219 Napisano 15 Lipca 2011 a u mnie 216, 11, 51mg i 1.8mg na nastawniku a on jezdzil teraz tak jak i zawsze tylko moze kopcenia troche wiecej zauwazylem po zmianie dawki, ale tez nie tyle zeby to byla lokomotywa czy huta z przed cwierc wieku To są dawki na dosłownie na kilka jazd i wydmuchanie uszczelki. A jak już napisałeś że masz do tego tylko 1.3bara to pogrom. Jak dla mnie problem jest gdzieś w pompie. Nie daje paliwa i tyle. Nie możliwe jest, żeby na takich dawkach nie było różnicy, powinieneś nie mieć kompletnie 2giego biegu a dwumas powinien się rozpaść po daniu po garach przy 1.5tyś a korba wyjść bokiem. Na nastawniku 1.8mg i 51mg w sofcie.. kurde to tyle na 10mm jest w granicach 160-165hp przy zdrowej pompie. Masakra. A jak z odpalaniem auta ? Lepiej odpala niż na starej 10-tce ? Jak odpala na zimnym, jak na ciepłym ? Zrób loga dynamicznego grupy 004, zobaczymy czy regulacja kąta jest okey. Ja nawet na seryjnych dawkach odczułem mega różnice zwłaszcza własnie na reakcję na gaz, pomimo tego że miałem złą fale i problemy z dynamicznym kątem wtrysku. Czasy dużo lepsze, ogólnie takie same odczucia jak po zmianie na 216tki. Zrób loga 004 i wrzuc go tutaj do tematu i zdejmij z nastawnika na 7mg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mewa2002 Zgłoś #220 Napisano 15 Lipca 2011 http://vaglog.rtnet.pl/mwilenski_51890.html grupa 004 Na dawce 5mg srednio jedzie a na 7mg to juz w ogole bedzie 126p Przed montazem no i w sumie teraz tez jezdzil dobrze pewnie w granicach 150koni od 20km do 180km/h na rowno szedlem z asz 4motion po chipie a od 0-200 passat b5 awx zrobiony na 167/380nm tez nie mial szans. Odpala i odpalal bardzo dobrze na zimnym jak i cieplym. ---------- Post added at 19:01 ---------- Previous post was at 18:57 ---------- Jest jakis numer czy cos na tym rozdzielaczu zeby dalo sie odczytac ze jest on napewno od pompy 11? Bo ciagle mam przeczucie ze to jest 10 tak to slabo jedzie:P mimo ze w zestawie byla fala de125, podkladka 2.6 i nie mial wywierconych dziur na lapy. ---------- Post added at 19:03 ---------- Previous post was at 19:01 ---------- No i tez mam ciagle przeczucie ze nastawnik mimo ze dostaje prawie te 4,5v moze nie cofa do konca tego dozownika i nie ma pelnego przeplywu paliwa mimo ze takie dawki. Ale to tylko moje dumanie:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach