Skocz do zawartości
l007

Diagnostyka Vag i AAZ ,Pytanie o sterownik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Troszkę bawię się z vagiem, mam świadomośc iż z obecnym wozem nie za dużo narobię.

Niemniej jednak niewiele było o vagowaniu AAz

Pytanko więc następujące, oczywiście przeanalizowałem jak się robi logi, na jakich blokach itd, lecz czego mogę się dowiedźiec logując tzw" Diesel Pump"?

 

Auto moje wykrywa ten sterownik i mogę go logowac jednak z oczywistych wzgllędów wszyscy robią na sterowniku silnika logi, więc moje pytanko : czego mogę się dowiedźiec robiąc logi tej pompy i czy mogłby ktoś je ocenic po tym jak już bym je tu wrzucił?

 

Są tam obroty, jakiś poziom wtrysku(inj. cos tam) i inne.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mielke,

Ja doskonale rozumiem że powinienem w tej kategorii wrzucic logi.

Najpierw jednak w dziale głównym pytam czego mogę się dowiedźiec robiąc logi pompy (bo jak napisalem wiem ze robi sie logi silnika ale u mnie nie ma takiej możliwosci)

Czy jest sens, czy ktos robil logi pompy ?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wt5ym dziale jest wszytko opisane poczytaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh, no tak,

co ja moge naspisac, siedze juz 6h i czytam na różne tematy aż **** od siedzenia boli,

na temat ten akurat niewiele znalazłem,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mielke, jeszcze raz dzięki za odp

więc widzisz - jak móiłem troszkę już spędziłem czasu na tym forum czytając zanim nawet profil założyłem

AZZ - tak to ropniak, i w dodatku Turbodiesel, więc w sume nie pasuje do tego llinku który mi podałeś bo tam tylko TDI

Pozatym czytałem już info z tego linku wcześniej :)

To może inaczej - czy Ty osobiście przeprowadzałeś logi Pompy ?

Poprostu chciałbym wyciągnąc tyle informacji z mego auta ile mogę ale potrzebuje czasem pomocy kogoś z forum bo nie do wszystkiego mogę się dokopac nawet jeśli te informacje gdzieś siedą

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja posiadam PB-ka ale ten temat o TDi jest jak w m.... strzelił dla ciebie jeśli twój motor nie jest ujęty to napisz do autora wątku o takie instrukcje dla twojego motoru a z logów dowiesz się wielu rzeczy np tego czy turbina działa prawidłowo czy N75 lub EGR jest ok czy termostat jest ok dawkę paliwa też sprawdzisz ale to chyba w innych blokach pomiarowych co jest tez opisane tylko trzeba poszperać :)

P.S.

codo sprawdzenia pompy http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41946&highlight=sprawdzenie+pompy+wtryskowej i tu podpytaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mielke,dzięki za podpowiedźi ale widzę że nie wiesz jaki to silniczek ;)

To jest zwykły td,

Jeżeli ktoś chce mierzyc np turbinę to musi miec sterownik silnika czyli blok 001 - wchodzisz tam i w grupie 011 robisz logi turbiny - u mnie tego nie ma !

U mnie wogóle nie można się zalogowac na "Engine" mogę tylko na Pompę więc logi turbiny, przepływki i innych raczej odpadają.

Chciałem w tym oto miejscu poprostu zapytac kogos czy robił logi dla samej pompy, nie widziałem żeby ktoś je zamieszczał

Ale może masz rację, wrzucę odrazu tam logi tylko żeby ktoś nie opiepszył odrazu że zasmiecam (mój profil jest nowy - co nie oznacza że nic niewiem, ale niestety tak traktują Cie ludzie odrazu)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez l007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten "myk" działa tylko w niektórych polo i skodach :)

41-Diesel pump to sterownik świec żarowych, za wiele tam nie zrobisz.

jest dostępna tylko grupa 1 i są tam obroty silnika, czujnik położenia nastawnika pompy i temperatura wody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ormowiec, dzieki za odp ale tu jest foto:

 

pump-odpalony.jpg

 

Nie widze tu temperatury wody, a są jakies wartossci jakby od wtryskiwania (inj),

Da się cos z tego zrobic?

Wstawilem loga w dzialle logi ale nikt narazie nie odpisal, - albo za wczesnie albbo może sami nie wiedzą.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to może tak: podaj numer sterownika (w poprzednim ekranie powinien być widoczny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ormowiec - to jest tak jak napisales diesel pump no i oczywiscie sterownik 41,

Chodzi mi tyllko o te wartości load, i inne,

w ostatniej pozycji nie ma oznaczenia co to jest, natomiast w load wartośc się pojawia podczas jazdy

Jak wiadomo i jest to widoczne w lewym górnym rogu program vag-com posiada etykiety - tzw. "labels" i w zależności od badanego auta łatuje taką etykietę.

Jak widac w moim przypadku nie załadował żadnej "none" - poprostu nie posiada etykiety do mojego modelu auta dlatego też np w ostatnie pole nie jest opisane..

 

Jak masz chwile czasu to może zerknij na moje llogi w tym temacie :

 

Tutaj.....

 

 

Może dasz mi jakis pomysł cze cos moge sprawdzic czy se dac spokój - choc ja jestem zdania ze jesli można to diagnozowac, logowac, to po cos to musi byc..

 

Pozdrawiam

 

---------- Post added at 14:31 ---------- Previous post was at 14:26 ----------

 

Aha no i czemu niby sterownik swiec zarowych nazywa sie diesell-pump?

pzdr

 

---------- Post added at 15:20 ---------- Previous post was at 14:31 ----------

 

Hej, własnie znalazłem że diesel -pump - to poprostu Diesel Pump - "sterowanie pompą w silniku Diesla" tutaj pod nagłówkiem Oznaczenia rozpoznawanych sterowników pojazdu przez program VAG-COM

 

ALle dalej prosze o podpowiedz z tymi logami..

Edytowane przez l007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

028 906 124 B to rzeczywiście sterownik pompy wtryskowej. A raczej kąta wyprzedzenia wtrysku. Taki protoplasta SDI... pompa z linką gazu, ale ma elektroniczny zaworek początku tłoczenia i czujnik początku tłoczenia (o ile pamiętam wkręcony między rurkami wysokiego ciśnienia) W tych autkach których opisałem wyżej jest pod tym adresem sterownik świec żarowych.

a więc u Ciebie też jest dostępna tylko grupa 001 i masz tam po kolei obroty silnika, czas wtrysku, współczynnik wypełnienia zaworu reg. wtrysku i dawkę wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem

A więc myśllisz że z llogów tego sterownika można coś wywnioskowac?

Ponadto mam pewien problem - kiedy uruchamiam zimny silnik na początlku powinno zadziałac tzw "przyspieszacz" lub cos w rodzaju ssania aby przy zimnym silniku obroty były wyższe ( w niektórych golfach jest taka wajka do recznej regulacji - u mnie jest to automat) - No i niestety to nie działa

 

Zawsze jak uruchamiam lodowaty samochod to jest jak trzesienie ziemi tak sie telepie

Może to własnie za pomocą tego sterownika coś by się udałlo ustawic

Może mógłbyś obejrzec logi? LOGI>.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne widziałem ale nie mam do nich tablic...

Na biegu jałowym specyfikacja podaje obroty (1) 930 +-30

Czas wtrysku (2) nie sprawdza się

Współczynnik wypełnienia zaworu wyprzedzenia wtrysku N108 (3) - 10-90% (tu się nie zgadza z Twoją)

Dawka wtrysku (4) 1-14 mg

 

jeśli wartości 3 i 4 odbiegają od normy należy sprawdzić ustawinie kąta wtrysku lub wymienić czujnik czasu wtrysku G175 (przy rurkach wysokiego ciśnienia)

 

natomiast przyspieszonymi obrotami biegu jałowego steruje oddzielny siłownik N123 (elektryczny w autach bez klimy, podciśnieniowy w autach z klimą). znajduje się za pompą, od strony silnika. Pociąga (lub nie) małą dźwigienkę, którą w "klasycznej" pompie pociąga cięgno sterowane z kabiny.

 

Może u Ciebie właśnie N123 nie domaga.Jak masz klimę, to możesz go sprawdzić wchodząc w output test w sterowniku, w odpowiedniej sekwencji powinien się ruszyć raz... jeśli mie masz klimy, to podłącz mu +12V i zobacz czy się rusza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam auto bez klimy,

Co do tego silownika to on gdzies tu ma byc (miejsce zaznaczylem czerwonym kółkiem)?:

Foto1

Foto2

 

 

Możesz więcej podpowiedziec - może go zauważysz , a może go nie ma

Gdzies jeszcze czytałem coś o przyspieszaczu opartym o bimetal - może to o niego chodzi?

 

Ogólnie z Vagiem zabawe zaczynam - rozumiem że do każdego auta bieże się tablice z wartościami aby porównac do tych oryginalnych - skąd brac takie tablice?

 

Co do sprawdzenia ustawienia kąta wtrysku rozumiem że to już pompiarz powinien się tym zając

 

Ewentualnie gdzie owe czujniki znajde (jak widac fotke z pod maski mego auta) - to zaraz bym i sprawdził czy to robi

POzdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do tego silownika to on gdzies tu ma byc (miejsce zaznaczylem czerwonym kółkiem)?:
Dokładnie, na fotce 1 go zaznaczyłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na biegu jałowym specyfikacja podaje obroty (1) 930 +-30

 

Możesz podac skad masz ta specyfikacje? , no i gdzie tego typu tablice do logów znajde?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności