Skocz do zawartości
Jotes

Ustawianie rozrządu w silniku ADZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś z was może opisać, jak się ustawia rozrząd w silniku 1,8 ADZ. Chodzi mi zwłaszcza o znaki na kole wałka rozrządu. Są tam oznaczenia literowe, bodajże P i T, na 2 kolejnych ząbkach. Co one oznaczają i który znak się zgrywa z linią na pokrywie plastykowej? W VW Jetta w silniku 1,8 byly inne znaki na kole wałka rozrządu. W książce WKŁ VW Passat nie znalazłem opisu ustawiania rozrządu w silniku ADZ. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję. Pozdrawiam.

 

Jotes. VW Passat B-4 Kombi GL 1,8 ADZ LPG 1995r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nad kołem wałka powinieneś mieć znaczek.

Znaczek ten przy ustawianiu paska powinien znajdować się pomiędzy literkami O i T.

Literki znajdują się na zębach natomiast znaczek powinien być między zębami.

 

 

Jak coś, to pytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nad kołem wałka powinieneś mieć znaczek.

Znaczek ten przy ustawianiu paska powinien znajdować się pomiędzy literkami O i T.

Literki znajdują się na zębach natomiast znaczek powinien być między zębami.

Mailem poszła reszta.

 

 

 

Jak coś, to pytaj.

 

 

 

Serdeczne dzięki za odpowiedź i za e-maila. Wszystko już wiem. Chciałem się upewnić, czy mam dobrze ustawiony rozrząd. Jest dokładnie tak, jak napisałeś. Serdecznie pozdrawiam.

 

Jotes. VW Passat B-4 Kombi GL 1,8 ADZ LPG 1995r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podłącze się do tematu. Kupiłem passka w sierpniu 2005 ze stanem 141tyś przebiegu. Dałem autko do mechanika który wymienił pasek rozrządu i napinacz, ale powiedział ze przy nastepnej wymianie trzeba będzie wymienic również koła zębate. Teraz ma przebieg prawie 187tyś i przy 200tys chciałbym znowu zajrzeć do rozrządu. Trzeba wymieniać te koła zębate?? Dzięki za odp. A może podeslecie opisik wymiany i ustawiania rozrządu. I drugi emoje pytanko czy silnik ADZ jest "bezkolizyjny", tzn czy zerwanie paska rozrządu wyrządzi mu jakąś krzywde. Znajomy ma vectre z silnikiem C16nz i juz dwa razu mu się zerwał pasek i autko poprostu gasnie. Wystarczy założyć u niego nowy pasek i jaazda.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kolizyjność silnika, to nie mam pojęcia, ale przy wymianie paska możnaby to sprawdzić.

Zmieniając pasek i tak pierwszy tłok ustawia się w górnym martwym punkcie, a więc tłok jest w swym najwyższym położeniu. Teraz można pokręcić wałkiem rozrządu. Wystarczy spróbować zrobić nim 2 obroty. Jeśli da się to zrobić, to wszystko jest jasne, chociaż należałoby wziąć poprawkę na mniejsze ciśnienie oleju w hydropopychaczach.

 

Koła zębate rozrządu zmienia się dopiero po 500.000 km, a więc hoho...

Chyba, że wykazują one już oznaki zużycia t.zn. jeśli powierzchnia czołowa zębów nie jest płaska, lecz wykazuje objawy delikatnego zaokrąglenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy silnik ADZ jest "bezkolizyjny"

na 99% jest kolizyjny, tak jak chyba wszystkie silniki VW oprócz starych silników benzynowych montowanych w golfach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności