Skocz do zawartości
glexu

Silnik, błąd 009766 - o co chodzi i co z tym zrobić?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wczoraj wywaliło mi w B6 kontrolkę silnika i taki błąd jak poniżej. Pomożecie?

 

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM

Component: R4 2.0l PPD1.2 G 1881

Revision: --H42--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000078

Shop #: WSC 50008 123 92569

 

009766 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit: Open

P2626 - 008 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 10101000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 3

Reset counter: 40

Mileage: 116863 km

Time Indication: 0

Date: 2011.01.04

Time: 10:55:56

 

Freeze Frame:

Text: H-

Torque: 0.0 Nm

Text: 31.88

Text:

Text:

l

Text: 784 C

Text:

 

Readiness: N/A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wywal kata i skasuj błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co mam wywalić ?:) A błąd się nie chce skasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

katalizator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety go wywalić nie mogę. Jakiś inny sposób?

Co w ogóle ten błąd oznacza? Nie mam zielonego pojęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P2626-więc tak-sonda lambda,instalacja elektryczna idąca do niej...Sprawdź czy kabel masz w całości :) Niestety akurat ten przewód "smakuje" kunom...

 

 

 

 

wywal kata i skasuj błąd

 

Nie kat a sonda lambda-tak wskazuje błąd,lub instalacja elektryczna-interpretuj dokładnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki Patryk_ za info. Jestem zielony w temacie. Jest gdzieś jakiś schemat gdzie co i jak sprawdzić? Nie wiem nawet jak się dostać do tej sondy (sa swie? po jednej przed i za katalizatorem?) :)

 

Ew. czy mogę tak jeździć jakiś czas zanim pojadę na jakiś warsztat? Jeśli tak to na co uważać i czego unikać. Spalanie jest w normie - wczoraj miałem średnią 5,9L/100 (jesli ma to jakies znaczenie)

Edytowane przez glexu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok. Dzięki Patryk_ za info. Jestem zielony w temacie. Jest gdzieś jakiś schemat gdzie co i jak sprawdzić? Nie wiem nawet jak się dostać do tej sondy (sa swie? po jednej przed i za katalizatorem?) :)

 

Ew. czy mogę tak jeździć jakiś czas zanim pojadę na jakiś warsztat? Jeśli tak to na co uważać i czego unikać. Spalanie jest w normie - wczoraj miałem średnią 5,9L/100 (jesli ma to jakies znaczenie)

 

Jeździć możesz,tragedii nie będzie-ale sprawdź to,wątpię żeby to była sonda,stawiam raczej na instalację elektryczną-ta,która idzie do sond

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok, a możesz prosto opisać gdzie są te sondy i gdzie idzie ta instalacja? Nie wiem czego szukać.

I dlaczego nie mogę skasować tego błędu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ok, a możesz prosto opisać gdzie są te sondy i gdzie idzie ta instalacja? Nie wiem czego szukać.

I dlaczego nie mogę skasować tego błędu?

 

Na,a raczej w układzie wydechowym.O ile się nie mylę przewód jest w aluminiowym oplocie,kwadratowa kostka.Sprawdź najlepiej "idąc" od sondy po kablu aż do wtyczki.Poniżej masz parę sond dla przykładu ;)

lambda1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kable sprawdziłem, są całe. Wtyczka czysta i sucha wiec nie powinno być problemów z komunikacją. Po skasowaniu błędu i przejechaniu 40-60km znów się on pojawia (tym razem wyskoczył taki jak poniżej) ale auto jeździ zupełnie normalnie. Chyba kupie te sondę i wymienię (znalazłem nową na allegro za 200zł - w serwisie chcą 713zł). Chyba że macie jakieś inne pomysły co z tym zrobić?

 

pozdrawiam,

Glexu

 

P.S. Ostatni błąd:

 

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM

Component: R4 2.0l PPD1.2 G 1881

Revision: --H42--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000078

Shop #: WSC 50008 123 92569

 

2 Faults Found:

009766 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit: Open

P2626 - 008 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 10101000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 23

Reset counter: 40

Mileage: 117887 km

Time Indication: 0

Date: 2011.01.19

Time: 19:15:58

 

Freeze Frame:

RPM: 1760 /min

Torque: 0.0 Nm

Text: 31.88

Text:

Text:

l

Text: 784 C

Text:

 

009236 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Voltage too Low / Air Leakage / Sample Error

P2414 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 10100001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 6

Reset counter: 40

Mileage: 118268 km

Time Indication: 0

Date: 2011.01.25

Time: 19:13:21

 

Freeze Frame:

Text:

Torque: 184.0 Nm

Time: 460.8 s

Pressure: 1065.0 mbar

Voltage: 4.98 V

Text: 784 C

Text:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapodaj linka do tej z allegro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg ETKAi do mojego silnika pasuje sonda 03G 906 262 B

ta na allegro ma numer 03L 906 262 B

 

Pytanie: czy one się czymś różnią oprócz numeru katalogowego?

 

Sprzedawca na aukcji ma napisane że pasuje do PASSATa B6 2.0TDI 170KM - czyli takiego jak mój. Mogę ją kupić i zamontować czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/sonda-5-przewodowa-uniwersalna-firmy-bosch-i1449828826.htm

ja zamontowałem jakis czas temu uniwersalna boscha z tej aukcji i jak na razie nie ma problemu. Wczesniej podmieniłem sonde z tuarega 3.0 TDI z innymi oznaczeniami zeby sie przekonac czy stara zeczywiscie odmowiła posłuszenstwa i zadnego błedu nie było. Jak masz mozliwosc to podmien sobie z innego auta i zobaczys czy na pewno to sonda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam skąd podmienić by sprawdzić czy to na pewno sonda. Swoja droga skoro piszesz ze wsadziłeś uniwersalna 5cio przewodowa i działa to czemu nie miała by działać ta o innej literce w numerze katalogowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wie ktoś może jak VCDSem sprawdzić poprawność działania sondy?

które kanały etc? mam vcds ale niewiele umiem nim zrobić :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz co sprawdzać, jeśli kostki i kable są OK.

NGK LZA17-VW1 lub magneti marelli 460002011010, odpowiednio 290 i 380 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności