piotrek.sz7 Zgłoś #1 Napisano 3 Stycznia 2011 Witam, mam pytanie odnośnie turbosprężarki do silnika 1Z, czy można samemu wykonać regenerację? I ew. czy zna ktoś jakiś sklep gdzie można kupić części - jakiś zestaw naprawczy? Gdzieś na forum wyczytałem, że w 1Z wirnika nie trzeba wyważać, bo jest niewielkich wymiarów. Co o tym sądzicie? Pytam o to, ponieważ silnik mi strasznie trzęsie na zimnym i przy tym dymi na niebiesko, w rurach do IC jest trochę oleju. Wymieniłem pompę oleju na nową i nie pomogło, olej też wymieniony na full syntetyk. Jak się rozgrzeje, to silnik pracuje normalnie i nie dymi. Dzięki z góry za opinie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 3 Stycznia 2011 może zagadaj do tego Pana http://allegro.pl/regeneracja-turbo-vw-bora-golf-passat-polo-t4-t5-i1387325032.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #3 Napisano 4 Stycznia 2011 ponieważ silnik mi strasznie trzęsie na zimnym i przy tym dymi na niebiesko, w rurach do IC jest trochę oleju. z tymi zaolejonymi rurami to raczej standard. sprawdź czy ci czasem powietrze nie idzie razem z paliwem bo to może być przyczyną dymienia i trzęsienia lub też czy czasem dawka paliwa nie jest za mala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2011 sprawdź czy ci czasem powietrze nie idzie razem z paliwem bo to może być przyczyną dymienia i trzęsienia lub też czy czasem dawka paliwa nie jest za mala. znajomy kolega ma vaga i podpinaliśmy, dawka była ok, ale zwiększona została tak jak i prędkość na jałowym biegu, dalej podobnie jest jak było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gibaj Zgłoś #5 Napisano 5 Stycznia 2011 a kąt wtrysku?a wtryski?sprawdzałeś?że chcesz wymieniać turbinę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #6 Napisano 5 Stycznia 2011 a kąt wtrysku?a wtryski?sprawdzałeś?że chcesz wymieniać turbinę?kąt wtrysku ustawiony ok54, wtryski sprawdzane były przez znajomego mechanika, który robił mi remont silnika i jedną końcówkę wymieniał bo nie bardzo była. Turbiny nie chcę wymieniać tylko samemu zregenerować, tylko nie wiem czy można dostać części itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erde Zgłoś #7 Napisano 5 Stycznia 2011 Dymienie na niebiesko to objaw zepsutej turbiny. Wczoraj gdzieś o tym czytałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #8 Napisano 5 Stycznia 2011 powiedz jak mechanik sprawdził ci te wtryski że wymienił tylko jedna końcówkę wtrysk , a czy ustawił ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #9 Napisano 5 Stycznia 2011 powiedz jak mechanik sprawdził ci te wtryski że wymienił tylko jedna końcówkę wtrysk , a czy ustawił ciśnienie. ma podobno maszynę do sprawdzenia wtrysków i sprawdzał je, i jeden był nie bardzo, więc końcówkę wymienił i miało być lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gibaj Zgłoś #10 Napisano 6 Stycznia 2011 podobno ma maszynę???? to komu dajesz samochód???? a ciśnienie doładowania mierzyłeś?ile pompuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #11 Napisano 6 Stycznia 2011 Turbulum 1Z jest nadzwyczaj żywotne,musi być naprawde duży przebieg żeby się wys..ło,zdejm wąż z turbulum ten co idzie do icka,odpal silnik i zobacz czy daje olejem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erde Zgłoś #12 Napisano 6 Stycznia 2011 Czy to prawda że trzeba wywarzać wirnik jak się rozbierze turbinę?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #13 Napisano 6 Stycznia 2011 Oczywiście,poczytaj na stronach o regeneracji turbo TURBO-TEC np Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erde Zgłoś #14 Napisano 6 Stycznia 2011 A jakbym tylko czyścił zapieczone łopatki to też trzeba wywarzać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #15 Napisano 6 Stycznia 2011 a czy czasem raz wyważonego wirnika 2 raz nie trzeba wyważa? to tak jak by koło za każdym razem trzeba było wyważyć jak się zdejmie z auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #16 Napisano 6 Stycznia 2011 podobno ma maszynę???? to komu dajesz samochód????undefined a ciśnienie doładowania mierzyłeś?ile pompuje?jakiś czas temu kupił taką maszynę do spr, wtryski mu dawałem do spr, nie mierzyłem ciśnienia doładowania bo nie mam czym i jakTurbulum 1Z jest nadzwyczaj żywotne,musi być naprawde duży przebieg żeby się wys..ło,zdejm wąż z turbulum ten co idzie do icka,odpal silnik i zobacz czy daje olejem na liczniku mam 203kkm, ale to licznik mógł być podmieniony. Mechanik po stanie silnika stwierdził, że ma trochę więcej przejechane. Auto mam ponad 2 lata.Ten przewód mam zdjąć co idzie od turbiny? Czy to prawda że trzeba wywarzać wirnik jak się rozbierze turbinę?? Na forum gdzieś czytałem, że w 1Z to nie trzeba wirnika wyważać, bo jest małych gabarytów, ale każdy pisze inaczej i w końcu nie wiadomo na 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erde Zgłoś #17 Napisano 6 Stycznia 2011 No ja gdzieś na forum golfa przeczytałem dużo postów w których pisało że koniecznie trzeba wywarzać. A gdzieś indziej że nie trzeba i ktoś regenerował turbo i nie wywarzał, poskładał do kupy i chodzi 6-miesięcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #18 Napisano 6 Stycznia 2011 erde tam niema VNT,łopatki wirnika nie są zapieczone tylko brudne co nie koliduje w pracy bo jak ma być coś czyste skoro dmucha sie na to spalinami:fajny rozmiar turbulum nie ma znaczenia co do wywarzania-musi być zrobione,jarcun turbo to nie ten zakres obrotów co koło a co za tym idzie najmniejsza ingerencja w wirnik=wywarzanie.Poza tym w temacie jest za dużo-podobno,ktoś,jakiś,gdzieś,troche więcej itd,świadczy to o tym że nie czytacie tylko zadajecie pytania bez potrzeby bo silnik 1Z jego budowa,usterki,objawy oraz wszelkie odmiany modzenia są na forum już od dawna i ciężko coś znależć czego jeszcze nie było-a więc szukać i czytać:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gibaj Zgłoś #19 Napisano 7 Stycznia 2011 he he no właśnie zapieczone to mogą być kierownice w turbinie o zmiennej geometrii łopatek a w 1Z tego nie ma:mlask Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach