dedicool Zgłoś #41 Napisano 2 Sierpnia 2011 Rozumie ze cala ta operacje wykonales przy wyjetym silniku? Sam bym z checia przeprowadzil taka operacje swojemu passkowi ale czuje ze az takiej wiedzy odnosnie silnikow nie posiadam a szkoda bo lubie dlubac przy nim. Jak myslicie ile by kosztowala taka przyjemnosc u mechanika (chociaz osobiscie nie mam do nich zaufania)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_ek1 Zgłoś #42 Napisano 2 Sierpnia 2011 Rozumie ze cala ta operacje wykonales przy wyjetym silniku? Sam bym z checia przeprowadzil taka operacje swojemu passkowi ale czuje ze az takiej wiedzy odnosnie silnikow nie posiadam a szkoda bo lubie dlubac przy nim. Jak myslicie ile by kosztowala taka przyjemnosc u mechanika (chociaz osobiscie nie mam do nich zaufania)? Nie wyjmowałem silnika w czasie jego remontu. Auto było ustawione na najazdach (podniesione na ok 0,5 m). Wadą takiego postępowania jest to , że trzeba co chwilę pod auto wślizgiwać się, a to za chwile wskakiwać na silnik... i tak w kółko Czy potrzeba jest wiedza przy takiej pracy... hm.. na pewno... ale uważam że jak się ma jakąś dobrą książkę napraw typu "sam naprawiam" to nie powinno być problemu. Polecam przeczytać na wstępie dowolną taką książkę, byle jakiego auta (najlepiej z lat '80-'90 bo wtedy były one wykonywane bardzo fachowo, a nie jak teraz) i następnie wziąć książeczkę o Passku... później skompletować narzędzia i do dzieła... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedicool Zgłoś #43 Napisano 3 Sierpnia 2011 (edytowane) Mialbys moze pod reka jakies materialy w wersji elektronicznej zeby mozna bylo sie troche podksztalcic? Z checia bym przyswoil troche wiedzy na ten temat. Moze chociaz bys podal tytuly ksiazek z jakich korzystales. Jak bys mogl to napisz tez jakie narzedzia sa potrzebne do przeprowadzenia takiego zabiegu, oczywiscie poza standardowymi kluczami. Rozumie ze klucz dynamometryczny, narzedzia do ustawienia rozrzadu i co jeszcze? Pozdrawiam Edytowane 3 Sierpnia 2011 przez dedicool Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_ek1 Zgłoś #44 Napisano 3 Sierpnia 2011 witam! podczas napraw korzystałem z książki: http://moto.allegro.pl/volkswagen-passat-1988-1996-ksiazka-i1702658450.html ....są w necie wersje elektroniczne... (ale cichutko ) ale też może być książka do golfa II (mam taką książkę z '88 roku) z narzędzi najważniejsze to klucz dynamometryczny, nasadka do śrub głowicy i pożądny klucz z przedłużką by dokręcić śruby głowicy...reszta narzędzi powinna się znajdować w przeciętnym garażu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedicool Zgłoś #45 Napisano 3 Sierpnia 2011 (edytowane) Jeszcze jak by Ci sie chcialo napisac co musiales demontowac z korpusu silnika i jaka byla kolejnosc wykonywanych prac w samym silniku? Rozumie ze trzeba poodpinac wszystkie przewody zasilajace w plyn chlodzace, przewody paliwowe od pompy, kolekktor ssacy, zdjac pasek rozrzadu, odlaczyc listwe swiec zarowych. Pasek zmienialem jakies 20 000 kilometrow temu wiec nie wiem czy jest potrzeba wymieniac, swiece wymienialem rok tem na ngk. Tak sie sklada, ze obie ksiazki mam dostepne. Przestudiowalem wlasnie obie ksiazki i nie wyglada to na zbyt skomplikowane. Najtrudniejsze wydaje mi sie porozkrecanie wszystkiego od glowicy. Edytowane 3 Sierpnia 2011 przez dedicool Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_ek1 Zgłoś #46 Napisano 3 Sierpnia 2011 dobrze jest zacząć rozbieranie od początku silnika tj od filtra powietrza i dalej przewody do turbo z turbo do IC i do kolektora ssącego, wężyki paliwowe spuszczenie wody z chłodnicy odłączenie przewodów wodnych spuszczenie oleju elektryka (czujnik na turbo, zawór na pompie, czujniki temp, ciśnienia itd) pasek klinowy (alternator, pompa wspomagania) osłona rozrządu, pokrywa zaworów pasek zębaty pompa wtryskowa (przewody paliwowe wysokociśnieniowe) odłączenie przewodów olejowych i wodnych od turbo odłączenie rury wydechowej od turbo odkręcenie śrub głowicy (głowicę ściągałem razem z kolektorami i turbo - trochę to ciężkie ale się da) miska olejowa no i na koniec zostały korbowody.... pozdrawiam miłej zabawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedicool Zgłoś #47 Napisano 3 Sierpnia 2011 (edytowane) pompa wtryskowa (przewody paliwowe wysokociśnieniowe) Zdejmowales cala pompe czy tylko odlaczyles przewody paliwowe? A co do pozniejszego montarzu glowicy to urzywales jakichs trzpieni ustalajacych? Mysle ze niedlugo sie tym zajme. Dzieki za podpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie srub korbowodow, czy wymieniales na nowe czy uzywales starych? Wedlug ksiazki trzeba zmienic na nowe. Pozdrawiam Edytowane 4 Sierpnia 2011 przez dedicool Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_ek1 Zgłoś #48 Napisano 4 Sierpnia 2011 jedynym elementem ustalajacym była suwmiarka użyta jako blokada wałka rozrządu (akurat jej wymiar pasował do wyfrezowania w wałku), Pompę całą wyciągnąłem. (do jej montażu potrzebny jest czujnik zegarowy) śruby korbowodów, głowice i nne zaostawiłem stare. Nie były przeciągnięte więc się nadawały do ponownego użycia. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedicool Zgłoś #49 Napisano 4 Sierpnia 2011 Dzisiaj sie przyjzalem dokladnie i nie widze koniecznosci demontarzu pompy co by mi bardzo oszczedzilo zmartwien co do pozniejszego montarzu. Jesli np. zakladalbym stary pasek rozrzadu, ktory jeszcze sie nadaje, czy nie wystarczyloby zebym pozaznaczal na pasku i kolach zembatych polozenie wzgledem siebie? Mysle ze wtedy nie potrzebowalbym zadnych przyzadow do zalorzenia rozrzadu. Jako, ze nie potrafie stwierdzic czy sruby byly przeciagniete mysle ze zaopatrze sie w komplet nowych srub co niestety troche podniesie koszt imprezy. Jeszcze dzisiaj sie okazalo ze jednak musze tez wymienic sanki pod silnikiem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_ek1 Zgłoś #50 Napisano 5 Sierpnia 2011 w sumie to nie wiem czy jest sens bawić się w zaznaczanie położeń na układzie rozrządu... W dziale "warsztat" jest opisane jak się ustawia rozrząd, też dobry opis jest w książkach, w sumie to dość łatwa procedura, a masz pewność że jest ok, gdy coś się przestawi podczas kręcenia wałem korbowym i rozrządu (a na pewno będziesz nimi kręcił).. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach