Skocz do zawartości
mickusio

ogrzanie reduktora przed odpaleniem nawet

Rekomendowane odpowiedzi

może ktoś miał pomysł na ogrzanie (elektryczne) reduktora w zime?

czy jakieś maty? coś co podgrzewa? albo ktoś już posiada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale w jakim celu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to, stoi auto na dworzu, włączasz zapłon i podgrzewasz tylną szybe na przykład, a ja chciałbym tak reduktor, żeby nie grzac na benzynie go z 10 min ponad w te mrozy, tylko po 2 min przełączyc na spokojnie gaz, i aby nie zamarazł reduktor. mam 3 generacje prawdopodobnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego zerknij w dziale b3/b4 co za patent kolega cervandes sobie skonstruował. Może to pomoże:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=93995

 

Temat to: Dogrzewanie silnika czyli webasto dla ubogich...

Edytowane przez Tonik071

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mickusio
Mi passat bez podgrzewania przełączał się przy -15 na polu po około 1-1,2km ,a mam sekwencję landirenzo, i przełączanie ustawione na 40stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ze zajechaną pompką paliwa,odpalają w mrozy z LPG polewając wrzątkiem reduktor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po 1km i zaraz przełącza to szybko dośc, też szkoda membran, sztywne są w reduktorze i się szybciej zużywają:/

 

Kolego zerknij w dziale b3/b4 co za patent kolega cervandes sobie skonstruował. Może to pomoże:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=93995

 

Temat to: Dogrzewanie silnika czyli webasto dla ubogich...

 

widziałem to właśnie, dzięki, to są duże koszta ten podgrzewacz , u mnie aż tyle nie trzeba bo pod dachem stoi, taką wiate mam na auto bez drzwi, ale jak będę miał kase to pomyśle nad tą ideą.

 

Przydały by się jakieś maty elektroniczne które osiągają 40 stopni w 1 minute, co myślicie?

Edytowane przez mickusio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co, myślisz, że te maty to za darmo są? Zresztą jak się mają maty 40 stopni do kilkuset stopni jednej świecy żarowej a w podgrzewaczu mam ich 4... No 100pln za dogrzewacz to naprawdę taki majątek? Przecież w zimie to zarobi na siebie bo nie spalisz 10l benzyny tylko 3l miesiecznie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie masz racje, pomyśle nad tym ale w następnym miesiącu,

ale co do calej operacji koszta tylko samego podgrzewacza, no wiadomo tam przekaźniki jeszcze, ale razem wyszło Cię ile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie więcej niż 150pln, ale cynę, lutownicę, przewody itp posiadam "na stanie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mnie się problem przełączania zimą na gaz rozwiązał sam przypadkiem.

Otóż wyciekać mi zaczął płyn chłodniczy - wyciek naprawiłem, ale dopóki jest zima płynu uzupełniać nie planuję.. Silnik nagrzewa się szybciej, wnętrze też, wcześniej się przełącza na gaz.. miodzio :) a temperaturę trzyma mi równo 90 stopni.

Także w przyszłym roku na zimę tez sobie upuszczę płynu chłodniczego.. ;)

(a brakuje mi tego płynu tak ze 3cm w zbiorniczku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(a brakuje mi tego płynu tak ze 3cm w zbiorniczku)

 

brak 3 cm w zbiorniczku nie przyspiesza podgrzewania, najprawdopodobniej przez wyciek bądź naprawę wycieku coś się w układzie odpowietrzyło (bądź miałeś zawieszony termostat) i teraz grzeje normalnie czyli szybko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wywalony czujnik temp. od inst. gazowej od dwóch lat (zrobione ok 30tys km).

Na początku tez się wahałem ale wyszło lepiej niz dobrze.

Po odpaleniu od razu obroty na 2tys. i włączony gaz.

Licząc średnio zaoszczędzony choćby 1l paliwa na 100km to daje razem jakieś 300l=1200zł.

Więc spokojnie nawet można by wymienić cały reduktor na nowy i tak się oppłaca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po odpaleniu od razu obroty na 2tys. i włączony gaz.
Bo masz zwykły gaz na sekwencji to nie przechodzi,
po 1km i zaraz przełącza to szybko dośc, też szkoda membran, sztywne są w reduktorze i się szybciej zużywają:/
40stopni już ma płyn i tak samo membrany sa rozgrzane więc bezpiecznie jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności