mickusio Zgłoś #1 Napisano 21 Grudnia 2010 może ktoś miał pomysł na ogrzanie (elektryczne) reduktora w zime? czy jakieś maty? coś co podgrzewa? albo ktoś już posiada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #2 Napisano 21 Grudnia 2010 Ale w jakim celu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #3 Napisano 22 Grudnia 2010 chodzi mi o to, stoi auto na dworzu, włączasz zapłon i podgrzewasz tylną szybe na przykład, a ja chciałbym tak reduktor, żeby nie grzac na benzynie go z 10 min ponad w te mrozy, tylko po 2 min przełączyc na spokojnie gaz, i aby nie zamarazł reduktor. mam 3 generacje prawdopodobnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tonik071 Zgłoś #4 Napisano 22 Grudnia 2010 (edytowane) Kolego zerknij w dziale b3/b4 co za patent kolega cervandes sobie skonstruował. Może to pomoże: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=93995 Temat to: Dogrzewanie silnika czyli webasto dla ubogich... Edytowane 22 Grudnia 2010 przez Tonik071 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #5 Napisano 22 Grudnia 2010 mickusioMi passat bez podgrzewania przełączał się przy -15 na polu po około 1-1,2km ,a mam sekwencję landirenzo, i przełączanie ustawione na 40stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #6 Napisano 22 Grudnia 2010 Ludzie ze zajechaną pompką paliwa,odpalają w mrozy z LPG polewając wrzątkiem reduktor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #7 Napisano 23 Grudnia 2010 (edytowane) po 1km i zaraz przełącza to szybko dośc, też szkoda membran, sztywne są w reduktorze i się szybciej zużywają Kolego zerknij w dziale b3/b4 co za patent kolega cervandes sobie skonstruował. Może to pomoże:http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=93995 Temat to: Dogrzewanie silnika czyli webasto dla ubogich... widziałem to właśnie, dzięki, to są duże koszta ten podgrzewacz , u mnie aż tyle nie trzeba bo pod dachem stoi, taką wiate mam na auto bez drzwi, ale jak będę miał kase to pomyśle nad tą ideą. Przydały by się jakieś maty elektroniczne które osiągają 40 stopni w 1 minute, co myślicie? Edytowane 23 Grudnia 2010 przez mickusio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #8 Napisano 23 Grudnia 2010 i co, myślisz, że te maty to za darmo są? Zresztą jak się mają maty 40 stopni do kilkuset stopni jednej świecy żarowej a w podgrzewaczu mam ich 4... No 100pln za dogrzewacz to naprawdę taki majątek? Przecież w zimie to zarobi na siebie bo nie spalisz 10l benzyny tylko 3l miesiecznie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #9 Napisano 23 Grudnia 2010 w sumie masz racje, pomyśle nad tym ale w następnym miesiącu, ale co do calej operacji koszta tylko samego podgrzewacza, no wiadomo tam przekaźniki jeszcze, ale razem wyszło Cię ile? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #10 Napisano 23 Grudnia 2010 nie więcej niż 150pln, ale cynę, lutownicę, przewody itp posiadam "na stanie". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
82dlugi Zgłoś #11 Napisano 31 Stycznia 2011 A mnie się problem przełączania zimą na gaz rozwiązał sam przypadkiem. Otóż wyciekać mi zaczął płyn chłodniczy - wyciek naprawiłem, ale dopóki jest zima płynu uzupełniać nie planuję.. Silnik nagrzewa się szybciej, wnętrze też, wcześniej się przełącza na gaz.. miodzio a temperaturę trzyma mi równo 90 stopni. Także w przyszłym roku na zimę tez sobie upuszczę płynu chłodniczego.. (a brakuje mi tego płynu tak ze 3cm w zbiorniczku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2011 (a brakuje mi tego płynu tak ze 3cm w zbiorniczku) brak 3 cm w zbiorniczku nie przyspiesza podgrzewania, najprawdopodobniej przez wyciek bądź naprawę wycieku coś się w układzie odpowietrzyło (bądź miałeś zawieszony termostat) i teraz grzeje normalnie czyli szybko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P-Bolo1 Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2011 Ja mam wywalony czujnik temp. od inst. gazowej od dwóch lat (zrobione ok 30tys km). Na początku tez się wahałem ale wyszło lepiej niz dobrze. Po odpaleniu od razu obroty na 2tys. i włączony gaz. Licząc średnio zaoszczędzony choćby 1l paliwa na 100km to daje razem jakieś 300l=1200zł. Więc spokojnie nawet można by wymienić cały reduktor na nowy i tak się oppłaca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #14 Napisano 31 Stycznia 2011 Po odpaleniu od razu obroty na 2tys. i włączony gaz.Bo masz zwykły gaz na sekwencji to nie przechodzi,po 1km i zaraz przełącza to szybko dośc, też szkoda membran, sztywne są w reduktorze i się szybciej zużywają 40stopni już ma płyn i tak samo membrany sa rozgrzane więc bezpiecznie jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach