Father Zgłoś #1 Napisano 20 Grudnia 2010 Witam. Chciałbym zapytać czy w B6 z Climatronic podczas zimy (i ujemnych temperatur) należy wyłączać klimatyzację (pozostawiając nadmuch w pozycji AUTO) ? Zgodnie z instrukcją klimatyzacja nie powinna się załączać przy temperaturze poniżej 3 st. C. Z moich obserwacji wynika jednak, że klimatyzacja włączona powoduje osuszanie powietrza nawet, gdy temperatura na zewnątrz jest znacznie poniżej 0 (nawet przy -10 st.C), co wskazuje na to iż działa w takiej temperaturze. Czy zatem powinno się manualnie wyłączać klimatyzację, gdy temperatura spada poniżej tych 3 st.C ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grant Zgłoś #2 Napisano 20 Grudnia 2010 ja korzystam z tego dobrodziejstwa nie tylko latem przy +30 ale też i zimą zwłaszcza gdy samochód pozostawię pod chmurką, problem z przymrożoną szybą szybko mija więc raczej nie ma sensu wyłączanie climatronica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #3 Napisano 20 Grudnia 2010 ja tez caly czas na auto jade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #4 Napisano 21 Grudnia 2010 caly czas na auto jade Ja tez . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beart Zgłoś #5 Napisano 21 Grudnia 2010 Panowie mowa że cały czas jedziecie na auto nie rozwiązuje problemu chodzi po prostu o to że jak klima jest załączona i wysusza powietrze to źle to wpływa np. na małe dzieci i dzieci 0-3 lata mają problemy z oddychaniem ponieważ ich włoski nosowe nie są jeszcze dobrze rozwinięte a żeby radzić sobie z nawilżaniem powietrza z klimy, które później dochodzi do płuc i przez to mają problemy z gardłem (podrażnia gardło).Więc moja rada jest taka jak masz małe dzieci to wyłączaj klimę jeśli kaszlą a jak nie masz dzieci to na AUTO popylaj tak jak koledzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwilk71 Zgłoś #6 Napisano 21 Grudnia 2010 Poza tym jazda z włączoną klimatyzacją w zimie jest zalecana gdyż wyciąga wilgoć z kabiny i nie parują szyby - zalecane zwłaszcza dla osób parkujących pod chmurką. Woda na dywanikach i wilgoć to w tym okresie rzecz normalna więc trzeba korzystać z możliwości rozwiązania tego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #7 Napisano 21 Grudnia 2010 Sprężarka nie włączy się przy minusowych temperaturach. I nieważne czy świeci się AC czy nie. Takie zabezpieczenie już jest od lat montowane. A ten efekt opisany w pierwszym poście moim zdaniem bierze się z tego, że przy ujemnych temp. powietrze na zewnątrz jest suche, więc jak dojdzie ogrzewanie to spokojnie osusza wilgoć w kabinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #8 Napisano 21 Grudnia 2010 Na AUTO też mam zawsze włączone, ale wyłączam przycisk AC. Uważam, że np w przedziale od +5`C do +15`C bez sensu jest aby chodził kompresor od klimy. Auto parkuję w ogrzewanym garażu, na noc otwarte okna i kłopotów z wilgocią brak. Poza tym kiedy kompresor chodzi, a wyłączy go pojawienie się niskiej temperatury to zaparowane szyby gwarantowane. Pomijam już kwestię, że łatwo przeziębiam się i latem AC włączam tylko na trasę. Po mieście (częste wsiadanie i wysiadanie) wolę lekko uchylone okienko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #9 Napisano 21 Grudnia 2010 Na AUTO też mam zawsze włączone, ale wyłączam przycisk AC. A jesli nie mam AC przycisku ,to na auto jest ok ? Jesli w panelu climy jest od lewej : ogrzewanie szyba przednia/tylna nawiew na szybe przednia/ON OFF AUTO/ECON Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #10 Napisano 21 Grudnia 2010 Ja mam AC i żeby chodził kompresor musi się świecić na nim dioda. U Ciebie jest odwrotnie - jak dioda świeci się na ECON (economy) to kompresor nie chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #11 Napisano 21 Grudnia 2010 Ja mam AC i żeby chodził kompresor musi się świecić na nim dioda.U Ciebie jest odwrotnie - jak dioda świeci się na ECON (economy) to kompresor nie chodzi. Czyli latam caly czas na wlaczonej climie/kompresorze i tak moze byc ? Ale on nie powinien sie zalaczac od -5 stopni . Co dzieje sie jak jest - 6 i dalej, a ja na auto ? Kompresor nie chodzi ,ale na ECON nie przestawia sie samo ,nadal swieci sie AUTO . Moze w mrozy na ECON latac lepiej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #12 Napisano 21 Grudnia 2010 (edytowane) Czyli latam caly czas na wlaczonej climie/kompresorze i tak moze byc ?Ale on nie powinien sie zalaczac od -5 stopni . Co dzieje sie jak jest - 6 i dalej, a ja na auto ? Kompresor nie chodzi ,ale na ECON nie przestawia sie samo ,nadal swieci sie AUTO . Moze w mrozy na ECON latac lepiej . Nie ma znaczenia czy sie ECON swieci czy nie - przy ujemnej temp kompresor nie wlacza sie i juz - obojetne czy zostawisz go na ECON czy nie. Dodatkowo u mnie w poprzednim B5FL sprezarka nie wlaczala sie juz ponizej +2 stopni - w B6 pewnie jest podobnie Edytowane 21 Grudnia 2010 przez tmstp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #13 Napisano 21 Grudnia 2010 Różnie to podają. Nawet 3-4 stopnie na plusie robią za granicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #14 Napisano 21 Grudnia 2010 AUTO decyduje o sile i rozdziale nadmuchu. AC lub ECON decyduje czy kompresor klimy chodzi czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #15 Napisano 21 Grudnia 2010 (edytowane) AUTO decyduje o sile i rozdziale nadmuchu.AC lub ECON decyduje czy kompresor klimy chodzi czy nie. AUTO -rozdzial i sila nadmuchu po czujnikach -ok ECON -manualne sterowanie gdzie wieje i z jaka moca . No i tak mi sie wydaje ze dopiero wartosc ustawionej temp wlacza kompresor , obojetnie czy na AUTO , czy ECON . Czyli poza autem +30 ,w aucie ustawiamy +20 kompresor chodzi i tak na ECON wieje tam gdzie ustawimy ,a na AUTO tam gdzie czujniki podpowiedza . AUTO i ECON to tylko opcje czy chcemy kontrolowac sami sile i kierunek nawiewu czy automatycznie ma sie to samo sterowac . Zas clima bedzie chlodzic w oparciu o ustwiona temp. i warunki panujace poza autem . Edytowane 21 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #16 Napisano 21 Grudnia 2010 No i tak mi sie wydaje ze dopiero wartosc ustawionej temp wlacza kompresor , obojetnie czy na AUTO , czy ECON . AUTO włącza kompresor-zaobserwuj zużycie paliwa na postoju(oczywiście nie teraz). Możesz również zapodać AUTO i ECON razem,wtedy będzie automatycznie regulować temperaturę bez udziału klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #17 Napisano 21 Grudnia 2010 AUTO włącza kompresor-zaobserwuj zużycie paliwa na postoju(oczywiście nie teraz). Teraz tez na AUTO spalanie rosnie . Coprawda nie mam webasto ,ale jest jakies elektryczne dodatkowe ogrzewanie i kiedy auto po postoju to dziala wtedy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #18 Napisano 21 Grudnia 2010 (edytowane) nie wiem, nad czym tu się rozwodzić ... kompresor poniżej 3 stopni się nie włącza (wiskoza), a to, że zużycie paliwa wzrasta jadąc na trybie Auto, to proste ... przecież wtedy wszystkie silniczki sobie chodzą według automatu (kompresor wyłączony), a dodatkowo załącza się podgrzewacz i dlatego obroty po starcie wzrastają (choć ja u siebie tego aż tak nie zauważyłem, a ciepełko zaraz po starcie jest). Sterownik klimy wie, że kompresor stoi, więc dochodzi następny silniczek, który otwiera klapę pobierania świeżego powietrza z zewnątrz, to tak jak byś miał w lecie włączony tryb ECON > kompresor stoi, a klapy chodzą w automacie, no, a pobór powietrza następuje po otwarciu klapy dopływu z zewnątrz. Co innego, kiedy dajesz nadmuch na np. na klatę, wtedy klapy ustawiają się w jednej pozycji, a dmuchawa chodzi, trzeba tu wsiąść pod uwagę nastawę temperatury. Klimatronik dwustrefowy, ma troszkę klap, więc zadając mu różne temperatury (kierowca, a pasażer), możemy się z tym liczyć, że się troszkę napracuje, a co za tym idzie, większe zużycie energi, a co a tym idzie, wzrastają obroty, bo aku ma duży pobór prądu i już Ja mam u siebie non stop na AUTO > 21 St C i jest OK, auto nie paruje itp. pozdrawiam Edytowane 21 Grudnia 2010 przez makeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bultaco_racer Zgłoś #19 Napisano 21 Grudnia 2010 Ja mam zawsze na AUTO i chodzi wszystko jak czeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach