Skocz do zawartości
pwrlax

Podwyższone obroty- DPF czy uszkodzony potencjmetr pedału gazu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie czas od czasu (co tydzień lub dwa) po przejechaniu 20-30 km pasek łapie mi wolne obroty w granicach 1900. Jak delikatnie wcisnę pedał i szybko go puszczę to obroty wracają do normy (jak nie za pierwszym do drugim lub trzecim razem).

Zastanawiam się czy to DPF się odzywa (kontrolka się nie świeci) czy może potencjometr pedału gazu kończy żywot.

 

Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Panowie czas od czasu (co tydzień lub dwa) po przejechaniu 20-30 km pasek łapie mi wolne obroty w granicach 1900. Jak delikatnie wcisnę pedał i szybko go puszczę to obroty wracają do normy (jak nie za pierwszym do drugim lub trzecim razem).

Zastanawiam się czy to DPF się odzywa (kontrolka się nie świeci) czy może potencjometr pedału gazu kończy żywot.

 

Piotrek

to potencjometr na 90%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to potencjometr na 90%

 

Zapomniałem jeszcze dodać, że samochód jakby robił wyższą temperaturę chodzą wentylatory chłodnicy a na układzie wydechowym- końcówka tłumika jest dobrze ciepła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak chodzą wentylatory to wychodziło by na to że DPF ale 1900 to jakoś bardzo dużo... u mnie jest max 1100obr/min błedów nie ma????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ze mnie bałwan!!! Obroty wzrastają do 950-1000 a nie jak napisałem 1900. Sorki za błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak takie obroty to na DPF wygląda. Mój ostatnio coś często tak robi, ale to spowodowane jest pewnie cyklem miejskim. Pora przegonić dziada...

 

P.s. jak tak robi to wybiegasz zmacać mu rurkę, czy ciepła? :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej DPF.Tylko trochę zbyt często (tak mi się wydaje).U mnie to się odbywa co 700 a nawet 900 km ale ja mam przebieg większości z trasy.Może Ty jeżdzisz głównie w mieście + zimowe warunki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To raczej DPF.Tylko trochę zbyt często (tak mi się wydaje).U mnie to się odbywa co 700 a nawet 900 km ale ja mam przebieg większości z trasy.Może Ty jeżdzisz głównie w mieście + zimowe warunki?

To napewno DPF. Jesli przerywasz procedure to ona po ponownym uruchomieniu i po kilku km zaczyna znowu. a co do Ciebie Hammer to bardzo częstoCi się wypala... U mnie DPF wypalał się 8 lub 9 razy wciągu 30 tyś

PS jak Hammer Ci sę sprawuje Twoja 170???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również potwierdzam, to DPF! Wydech jest wyraźnie gorętszy niż zwykle, obroty ok 1000 - 1100 a zwłaszcza chwilowe spalanie wzrasta ok dwukrotnie w stos do zwykłego ( tylko na postoju ) normalnie jest 0,5l/h a w czasie wypalania 1,0 - 1,1 l/h przy ok 1000 obr/min.

Co ciekawe spalanie nie wzrasta w czasie jazdy, tylko na postoju. Widocznie 'dotrysk' dopalający realizowany jest tylko na wolnych obrotach.

U mnie z racji tego, że 90% przebiegu miałem trasę - nie działo się to nigdy. Niedawno zacząłem więcej po mieście i filtr co jakiś czas wypala sie sztucznie. Zwłaszcza jak robię krótkie odcinki pomiędzy zgaszeniem auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem bardzo zadowolony (narazie 18 tyś. nalotu) ale zobaczymy jak będzie dalej.Silnik praktycznie nie bierze oleju, jest cichy i elastyczny a 170 PS i 350 nm pozwala już pojechać...Ogólnie ten motor jest bardzo udany bo to podobno połowa z silnika 4,2 audi A8 czyli sprawdzona konstrukcja.Passat z silnikiem CR to już nie to samo auto co na początku produkcji (na szczęście!!!).Ostatnio rozmawiałem z mechaniorami u Kulczyka i mówią,że pierwsze CR mają już ponad 200 tyś przebiegu i zero problemów z motorem.Można go śmiało polecać w przeciwieństwie do pierwszych lat produkcji.Faktem jest, że passek co roku był lepszy i nawet te z końca produkcji z pompowtryskiwaczami były o niebo lepsze od tych pierwszych.Ale prawdziwy przełom nastąpił pod koniec 2008 kiedy wprowadzili common rail.Reasumując jestem zadowolony natomiast nie jest wolny od wad.Nie mogę zrozumieć dlaczego nie ma polskiej nawigacji?Drugą wadą w mojej ocenie jest umieszczenie przycisku ręcznego (w B7 trafił tam gdzie jego miejsce).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Faktem jest, że passek co roku był lepszy i nawet te z końca produkcji z pompowtryskiwaczami były o niebo lepsze od tych pierwszych.

 

Mam taka nadzieje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Również potwierdzam, to DPF! Wydech jest wyraźnie gorętszy niż zwykle, obroty ok 1000 - 1100 a zwłaszcza chwilowe spalanie wzrasta ok dwukrotnie w stos do zwykłego ( tylko na postoju ) normalnie jest 0,5l/h a w czasie wypalania 1,0 - 1,1 l/h przy ok 1000 obr/min.

Co ciekawe spalanie nie wzrasta w czasie jazdy, tylko na postoju. Widocznie 'dotrysk' dopalający realizowany jest tylko na wolnych obrotach.

U mnie z racji tego, że 90% przebiegu miałem trasę - nie działo się to nigdy. Niedawno zacząłem więcej po mieście i filtr co jakiś czas wypala sie sztucznie. Zwłaszcza jak robię krótkie odcinki pomiędzy zgaszeniem auta.

 

To napewno DPF. Jesli przerywasz procedure to ona po ponownym uruchomieniu i po kilku km zaczyna znowu. a co do Ciebie Hammer to bardzo częstoCi się wypala... U mnie DPF wypalał się 8 lub 9 razy wciągu 30 tyś

PS jak Hammer Ci sę sprawuje Twoja 170???

 

Dzięki za odpowiedzi. Wygląda na to, że jeśli się procedura znowu uaktywni to albo trzeba paska zostawić na wolnych obrotach aby się sam dopalił albo przegonić zgodnie z zalecaną procedują.

 

Jeśli chodzi o częstotliwość ty wychodzi na to, że jest to faktycznnie co około 1000 km.

 

---------- Post added at 12:16 ---------- Previous post was at 12:14 ----------

 

P.s. jak tak robi to wybiegasz zmacać mu rurkę, czy ciepła?

 

Nie macam go he he he ale ciepło jest naprawdę wyczuwalne w okolicach tylnego tłumika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedzi. Wygląda na to, że jeśli się procedura znowu uaktywni to albo trzeba paska zostawić na wolnych obrotach aby się sam dopalił

Piotrek nie wolno go zostawiać tylko trzeba go przegonić!!!!!!!!!!!!!! Chcesz żeby Paliwo dostawało Ci się do oleju? Napewno NIE!!!!!

 

---------- Post added at 19:59 ---------- Previous post was at 19:51 ----------

 

Ostatnio rozmawiałem z mechaniorami u Kulczyka i mówią,że pierwsze CR mają już ponad 200 tyś przebiegu i zero problemów z motorem.

Hammer Ostatnio w robocie jak byłem siedziałem z kolegą i tak dla zbytu zaczeliśmy przeglądać histoie mojego Passka na Serwerze VW i jak wydrukowałem sobie historię mojego autka to zmieniłem koncówke vin z 5 na 4 i tamten pasek identyko jak mój(ten sam silnik 170CR) był we francji trochę wcześniej zarejestrowany niż mój bo w listopadzie 2008 i ostatnia wizyta była jakoś w marcu 2010 i miał bagatela 236tyś przelotu!!!!!!!!!!!!!!!!!! i w histrii bić niebyło odnośnie napraw silnika tylko wymiana rozrządu

Edytowane przez Angelus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności