Vipergti Zgłoś #1 Napisano 12 Grudnia 2010 Witam, Przeszukałem cały internet, ale nie znalazłem do końca odpowiedzi na moje pytanie. Interesują mnie różnice pomiędzy silnikami 1,8PF i 1,8PB.. Silnik PF jak wiadomo ,ma 107 KM, a silnik PB 112 KM.. Według tego co znalazłem, to te silniki różnią się tylko komputerami, oraz silnik PB nie ma katalizatora i sondy lambda.. Zakupiłem ostatnio silniczek PF i mam zamiar wrzucić go do paska, ale przy okazji, ze jest na wierzchu chciałbym dodać mu z kilka koników.. Kata na pewno się pozbędę, ale czy to tylko od katalizatora zależy, że te 2 silniki różnią się aż o 5 KM?? Czy może są jakieś inne różnice np konstrukcyjne, inna wytrzymałość czy coś..?? Będę wdzięczny za każdą pomoc..:kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malizna80 Zgłoś #2 Napisano 12 Grudnia 2010 siema miałem pb z 88 roku posiadał sonde i kata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gustaw361 Zgłoś #3 Napisano 12 Grudnia 2010 katalizator zamula na pewno ale w tylko 5% więc może wystarczy go wywalić a wstawić strumienicę. Podobno skupują gdzieś stare katy za niezłą kasę.. Jak chcesz podnieść moc to na alledro sa jakieś tam softy które wlutowuje się do kompa. Sam myślę nad takim softem lub jak będzie kasa szwapem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #4 Napisano 12 Grudnia 2010 To lepiej wsadz masową przepływkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #5 Napisano 12 Grudnia 2010 różnią się z tego co widziałem mapami w sterowniku i PB ma wyżej moment poprowadzony przy wyższych obrotach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinez Zgłoś #6 Napisano 12 Grudnia 2010 Miałem kiedyś silnik PF i padł mi sterownik/komputer. Znalazłem kompa od PB i po włożeniu wszystko hulało jak trzeba. Jednak żadnych przeróbek nie robiłem (katalizator został) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #7 Napisano 12 Grudnia 2010 Jak już kata chcesz wywalać to żadnej strumienicy nie wspawuj bo oprócz dźwięku nic więcej nie uzyskasz, no chyba że kupisz porządną strumienicę w granicach 400-500zł i do tego wspawasz ją na hamowni czyli znajdziesz miejsce gdzie najlepiej działa, przeważnie okolice środkowego tłumika, to wtedy te 5km zyskasz, a jeśli kat jest sprawny nie zatkany to nie ma sensu go wyrzucać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #8 Napisano 12 Grudnia 2010 To lepiej wsadz masową przepływkę. Mógłbyś minie deczko oświecić, bo nie wiem co to takiego..:manga Co do kata.. mam póki co Silnik RP i jak będę walczył ze swapem, mam zamiar zrobić wydech przelotowy i wrzucić tylko tłumik końcowy od gofra III ABF GTI , bo akurat taki dostałem od znajomego w super stanie.. Dlatego kat wylatuje.. Zobaczymy co mi z tego wyjdzie.. Czyli różnica w tych silnikach, to tylko inna mapa?? Jest może możliwość "Przeprogramowania" seryjnego kompa, żeby autko miało lepsze osiągi?? W jaki inny sposób można podnieść moc takiego PFa?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #9 Napisano 13 Grudnia 2010 W PF-ie jedynym sensownym i opłacalnym sposobem podniesienie mocy jest wrzucenie komputera od PB. Chociaż podejrzewam że 5KM to nie odczujesz przy tym wieku i przebiegu silnika, na pewno zmianę odczujesz po zmianie z RP ale między PF a PB różnica niewielka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #10 Napisano 13 Grudnia 2010 Zastanawiam się jeszcze ciągle nad tym, czy np. stożkowy filtr powietrza daje coś mocy, czy tylko poprawia jakość dźwięku silnika?? Podobno przy LPG stożek nic nie daje, a ja dalej waham się czy po przerzuceniu silnika nie usunąć junkersa.. Ostatnimi czasy śmigam tylko na benzynce i jakoś daję radę.. Aha, mógłby się ktoś wypowiedzieć jeszcze na temat spalania tego silnika?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #11 Napisano 13 Grudnia 2010 (edytowane) Spalanie w podpisie i na stronce A tutaj conieco o podkręcaniu PF, szału nie ma... Edytowane 13 Grudnia 2010 przez neurojarre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #12 Napisano 13 Grudnia 2010 Ostatnimi czasy śmigam tylko na benzynce i jakoś daję radę.. Brakuje ci mocy to zmień na 9A do tego osprzęt z PB i masz 150KM. Powiem tobie tak- miałem RP w toledo i na początku wydawał się mocny a później to już był zwykły osiołek. Paskiem jeżdżę od ponad roku wiadomo że na LPG to nie jest to samo co na benzynie ale jest przynajmniej czym wyprzedzić, a nie to co RP w toledo. Odnośnie spalania to o benzynie ci nie powiem a jeśli chodzi o LPG to 13 miasto (przy obecnych warunkach na drodze to nawet 15:) ) 8-10 trasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #13 Napisano 13 Grudnia 2010 to już lepiej ABF swapować i wtedy auto jeździło będzie przy w miarę nie dużym spalaniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #14 Napisano 14 Grudnia 2010 Panowie, nie zapędzajmy się tak.. mam zamiar wrzucić PFa bo takiego posiadam, wyrwałem cały komplet, silnik wiązka, komp, przepływka itp, itd za 300zł, więc śmieszne pieniądze.. co do innego swapa, to poprostu mnie póki co nie stać, mam co prawda możliwość kupna Kpl ABFa ze wszystkim, ale gość chce 2500-3000.. a to się z celem mija, bo jakbym miał pakować tak drogiego ABFa, to poszedłbym raczej w stronę 1,8T.. Poza tym przy ABFie, czy podobnym motorze musiałbym zmienić także zawias, bo to już inna bajka.. I tu dochodzi kolejny tysiak..A tak do silnika wyrwałem jeszcze kompletne piasty przód z wentylowanymi tarczami i zaciskami za friko.. Kolejnym powodem który do mnie przemawia, to fakt, iż takiego swapa zrobię sobie sam, a ABF, czy coś większego to już byłby elektryk potrzebny,żeby makaron ogarnął.. a jak wiadomo, on też kosztuje, dość sporo.. W dowodzie mam wbite 1,8 także jak wrzucę taki 1,8 tylko na wielopunkcie to nikt mi nic nie zarzuci,nie muszę biegać po rzeczoznawcach, ubezpieczalniach i wyrzucać kolejnej kasy w błoto.. Także kończąc przypominam, że chciałem się dowiedzieć jak podnieść moc i dowiedzieć się jakie są różnice i spalanie tego silnika.. Bo przecież najlepiej napisać " JAK ZA SŁABY, TO WRZUĆ COŚ WIĘKSZEGO" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #15 Napisano 14 Grudnia 2010 Vipergti - trzy posty wyżej kilka odp. na pytanka o PF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #16 Napisano 14 Grudnia 2010 No tak, ale kolego, co tam właściwie takiego pisze?? Nie jest tam poruszone nic więcej jak tutaj, tj komp, sonda, kat, i SWAP.. zresztą tam coś mowa o skrzyni, do tego PFa leci moja z RPka, bo takową akurat mam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #17 Napisano 14 Grudnia 2010 grzybek141 ma taką kombinację, jaka będzie u ciebie (PF + skrzynka od RP) pogadaj z nim nt. wrażeń, jednak niestety z tuningiem w sensownych kosztach się nie zaszaleje... Sam szczerze tego żałuję, dlatego łykam G60. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach