Skocz do zawartości
Gość sailor_ro

Zgrzytanie na wolnych obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sailor_ro

Witam

Czy ktos z Was spotkal sie moze z takim zgrzytaniem(chrobotaniem) na wolnych obrotach?

Zaczelo mi to robic po wymianie paska rozrzadu,mechanik powiedzial ze pokrywa (ten plastik) jest taki rozmiekczony i on to wlasnie powoduje,podkladal tam jakies podkladki itd.,ale to nic nie daje,raz to sie pojawia innym razem znika,pompa wody jest nowa(ale usterka wystepowala na starej i na nowej).Stara chrobotala,ale to byl inny dziwke,ktory ustapil po wymianie na nową.ewentualnie jakby ktos mogl zapodac linka gdzie mozna zanabyc taka obudowe(szukalem w intercarsie i focie,ale nie znalazlem)pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjętej osłonie paska rozrządu nie ma tego "chrobotania"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sailor_ro

wydaje mi sie ze nie ma, z tego co pamietam jak byl azdjeta,ale jest to zjawisko plywajace,raz jest raz nie ma,slszalem ze w intercarsie koszt oslony 27 zlotych,wiec bym ja zmienil,ale teraz jestem w UK,wiec maly problem,a i w interze w katalogu znalezc nie moglem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotrek1982

tez mam cos takiego. pojawiajacy sie dzwiek z czestotliwoscia 1 raz na sek. i tez po wymianie paska rozrzadu. obawiam sie ze cos skopali, albo za bardzo naciagneli pasek, ale jakies lozysko gdzies lekko zgrzyta. denerwuje mnie to coraz bardziej. nie probowalem zdejmowac tej oslony, ale watpie zeby to bylo to. nie widac zeby sie ruszala, jest stabilna.

 

aha i ciekawe jest to ze ten dzwiek slychac bardziej w aucie niz stojac przed nim z otwarta maska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz napinacz paska - u mnie tez cos bylo nie tak - mechanik mowil ze tak ma byc - wiec mowie poluzuj napinacz - zrobil to przy mnie odpalam i cisza - mowie mu czy czasem nie jest lepiej...on na to nic..od tamtej pory co moge robie sam. Zaplacic komus i jeszcze sie denerwowac ehh...szkoda gadac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotrek1982

duzo jest roboty zeby poluzowac ten napinacz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poluzowanie to 5 min - tylko potrzebujesz 2 klucze jeden do napinacza zeby go zablokowac i drugi zeby go odkrecic. Pamietaj tylko ze pasek musi byc odpowiednio napiety taz ze uwazaj z tym poluzowywaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotrek1982

mowisz o napinaczu paska rozrzadu czy paska alternatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o napinaczu paska rozrzadu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Czy ktos z Was spotkal sie moze z takim zgrzytaniem(chrobotaniem) na wolnych obrotach?

Zaczelo mi to robic po wymianie paska rozrzadu,mechanik powiedzial ze pokrywa (ten plastik) jest taki rozmiekczony i on to wlasnie powoduje,podkladal tam jakies podkladki itd.,ale to nic nie daje,raz to sie pojawia innym razem znika,pompa wody jest nowa(ale usterka wystepowala na starej i na nowej).Stara chrobotala,ale to byl inny dziwke,ktory ustapil po wymianie na nową.ewentualnie jakby ktos mogl zapodac linka gdzie mozna zanabyc taka obudowe(szukalem w intercarsie i focie,ale nie znalazlem)pozdro

 

 

Witam. Z własnego doświadczenia wiem, że silniki VW-Audi, zwłascza starsze i z większym przebiegiem, nie lubią zbyt mocno naciągniętego paska rozrządu. Wtedy występuje rzężenie na wolnych obrotach. Wiem, bo miałem to u siebie. Proponuję prawidłowo naciągnąć pasek rozrządu, czyli w Twoim przypadku popuścić. Prawidłowo naciągnięty pasek rozrządu jest wtedy, gdy po chwyceniu za pasek w połowie jego najdłuższej odległości pomiędzy kołami zębatymi palcem wskazujacym i kciukiem da się jego płaszczyznę obrócic dokładnie o kąt 90 st. (nie mniej i nie więcej). Proszę to u siebie sprawdzić. Jeśli jest dobrze a silnik nadal rzęzi, proponuję nieco poluzować pasek rozrządu. Z doświadczenia wiem, że mechanicy bardzo często za mocno naciagają paski rozrządu. Życzę powodzenia. Pozdrawiam.

 

Jotes. VW Passat B-4 Kombi GL 1,8 ADZ LPG 1995r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naciągają zbyt mocno, gdyż boją się ew. przeskoku paska o 1 lub więcej ząbków w przypadku nieco słabszego naciągnięcia. Przeskok taki oznaczałoby dla nich poniesienie kosztów w przypadku naprawy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sailor_ro

no wiec bylem u mechaniorka, wyregulowal i dalej jest to samo,moze jeszcze jest za mocno napiety,bo powiem tak,nie bylo tego przed wymiana rozrzadu,koles co mi to wymienial,mowil o tej oslonie rozrzadu,ale ja ja dociskalem,ruszlaem i w ogole i w sumie to nie wierze w to za bardzo,pompa wody jest nowa(ale robil to na starej rowniez),mysle ze sprobuje jeszcze popuscic pasek rozrzadu.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności