Arni17 Zgłoś #1 Napisano 9 Grudnia 2010 witam, mam problem a mianowicie poszedl termostat i po 3 dniach wywalilo uszczelke pod glowica, uszczelke wymienilem po splanowaniu glowicy i zlozylem. zalalem plynem zimowym i jest problem. plynu stan. chodzilo wszystko normalnie nawet zaplonu nie trzeba bylo ustawiac po zdjeciu glowicy bo mechanik tak wszystko poustawial. ale plyn zaczal sie gotowac przy ok 90 stopniach i zaczelo dalej wywalac go korkiem. przewody na chlodnicy oba gorace czyli jest obieg, pompa zdaje sie nie wyc a wiatraki nie zalaczyly i zaczal sie gotowac. mysle ze czujnik temp. jest do wymiany ale czy moze byc cos innego przyczyna ze plyn wywala przez korek pomimio zmienionej uszczelki??? juz jestem glupi i sam nie wiem czego sie czepnac??? pomożcie:dolamam:dolamam:dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malutki2m Zgłoś #2 Napisano 9 Grudnia 2010 A to się działo zaraz po pierwszym odpaleniu? Mój brat miał podobny problem, chyba gdzieś były bąble powietrza. Pomogła przegazówa. pompa zaczęła szybciej pompować płyn, silnik sie odpowietrzył i wszystko wróciło do normy. Chyba że usterka jest poważniejsza, np. pęknięta głowica, ale to chyba by mechanik zauważył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arni17 Zgłoś #3 Napisano 9 Grudnia 2010 ogladalismy dokladnie glowice a poza tym glowice planowal odpowiedni warsztat a nie byle firemka. przygazówka nie pomogla ale jeszcze musze chyba sprawdzic korek na zbiorniczku i nie widzialem plynu lecacego z weza przelewowego:dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #4 Napisano 9 Grudnia 2010 (edytowane) ale plyn zaczal sie gotowac przy ok 90 stopniach niemożliwe żeby przy 90 stopniach płyn zaczął się gotować... coś ze wskazaniami nie tak.... Edytowane 9 Grudnia 2010 przez Qdlik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 9 Grudnia 2010 nie możliwe żeby przy 90 stopniach płyn zaczął się gotować... coś ze wskazaniami nie tak.... ze wskaźnikiem lub czujnikiem temp. (właściwie na jedno wychodzi) do sprawdzenia jest odpowietrzenie układu i czy jest nagrzewnica sprawna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arni17 Zgłoś #6 Napisano 9 Grudnia 2010 Łukasz, ale o to sie rozchodzi ze do tej pory nagrzewnica chodzila caly czas bardzo dobrze i nie bylo problemów. fakt ze teraz leci zimne powietrze moze swiadczyc o zapowietrzeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #7 Napisano 9 Grudnia 2010 fakt ze teraz leci zimne powietrze moze swiadczyc o zapowietrzeniu. a to na pewno. przy odpowietrzaniu układu należy zaczekać do włączenia się wiatraka na chłodnicy. wtedy dolewasz płynu i ma być. i spróbuj z tym korkiem... najlepiej podmień na inny, sprawny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkaz1250 Zgłoś #8 Napisano 9 Grudnia 2010 Wymień włącznik termiczny wentylatorów, czujnik temperatury cieczy. Odpowietrzając układ chłodzenia sprawdzaj, czy ciepłe powietrze leci z nawiewów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #9 Napisano 9 Grudnia 2010 Wymień włącznik termiczny wentylatorów a no tego nie doczytałem.. prawdopodobnie przegrzał Ci się czujnik (czytaj uszkodził) aby go sprawdzić, zdejmujesz wtyczkę z niego i zwierasz 2 piny i wentylator powinien zacząć się kręcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arni17 Zgłoś #10 Napisano 9 Grudnia 2010 a najlepsze jest to ze byl stan plynu potem spadl i brakowalo wiec dolalem. potem jak zaczelo sie podnosic to az sie wylewalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #11 Napisano 9 Grudnia 2010 a najlepsze jest to ze byl stan plynu potem spadl i brakowalo wiec dolalem. potem jak zaczelo sie podnosic to az sie wylewalo sprawdź te czujniki i korek. i napisz czy pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrp31 Zgłoś #12 Napisano 9 Grudnia 2010 odpowietrz dobrze układ zorganizuj sobie jakieś urządzenie do pomiaru temperatury. możliwa może byc konieczność płukania układu sprawdzaj czy przewód przelewowy nie jest zapchany. i korek jeśli nie będzie utrzymywał odpowiedniego ciśnienia to się układ nie odpowietrzy (przynajmniej u mnie tak było) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arni17 Zgłoś #13 Napisano 9 Grudnia 2010 wiec usterka usunieta. pierw wymienilem czujnik temp z szarego na czarny zeby tak pracowal optymalnie i nie byl niedogrzany i zalozylem nowy korek ( koszt 8 pln ) zalalem na poczatek tylko woda bo juz 10 litrow plynu stracilem a chodzilo o sprawdzenie i o dziwo pomoglo. uklad sie sam odpowietrzyl bylo cieplo w kabinie a przy 95 stopniach sie zalaczyl wiatrak. i tak 3 razy. potem woda w ziemie i plyn zimowy do zbiorniczka i ponowna próba i dziala. co zauwazylem: na czujniku bylo sporo kamienia bo w lato na wodzie smigalem a uszczelka i srodek korka byly za luzne co powodowalo nieszczelność. dziekuje za rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach