Skocz do zawartości
Arni17

problem po wymianie uszczelki pod glowica

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam problem a mianowicie poszedl termostat i po 3 dniach wywalilo uszczelke pod glowica, uszczelke wymienilem po splanowaniu glowicy i zlozylem. zalalem plynem zimowym i jest problem. plynu stan. chodzilo wszystko normalnie nawet zaplonu nie trzeba bylo ustawiac po zdjeciu glowicy bo mechanik tak wszystko poustawial. ale plyn zaczal sie gotowac przy ok 90 stopniach i zaczelo dalej wywalac go korkiem. przewody na chlodnicy oba gorace czyli jest obieg, pompa zdaje sie nie wyc a wiatraki nie zalaczyly i zaczal sie gotowac. mysle ze czujnik temp. jest do wymiany ale czy moze byc cos innego przyczyna ze plyn wywala przez korek pomimio zmienionej uszczelki??? juz jestem glupi i sam nie wiem czego sie czepnac??? pomożcie:dolamam:dolamam:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to się działo zaraz po pierwszym odpaleniu? Mój brat miał podobny problem, chyba gdzieś były bąble powietrza. Pomogła przegazówa. pompa zaczęła szybciej pompować płyn, silnik sie odpowietrzył i wszystko wróciło do normy.

 

Chyba że usterka jest poważniejsza, np. pęknięta głowica, ale to chyba by mechanik zauważył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogladalismy dokladnie glowice a poza tym glowice planowal odpowiedni warsztat a nie byle firemka. przygazówka nie pomogla ale jeszcze musze chyba sprawdzic korek na zbiorniczku i nie widzialem plynu lecacego z weza przelewowego:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale plyn zaczal sie gotowac przy ok 90 stopniach

niemożliwe żeby przy 90 stopniach płyn zaczął się gotować... coś ze wskazaniami nie tak....

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie możliwe żeby przy 90 stopniach płyn zaczął się gotować... coś ze wskazaniami nie tak....
ze wskaźnikiem lub czujnikiem temp. (właściwie na jedno wychodzi)

do sprawdzenia jest odpowietrzenie układu i czy jest nagrzewnica sprawna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, ale o to sie rozchodzi ze do tej pory nagrzewnica chodzila caly czas bardzo dobrze i nie bylo problemów. fakt ze teraz leci zimne powietrze moze swiadczyc o zapowietrzeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fakt ze teraz leci zimne powietrze moze swiadczyc o zapowietrzeniu.

a to na pewno. przy odpowietrzaniu układu należy zaczekać do włączenia się wiatraka na chłodnicy. wtedy dolewasz płynu i ma być.

i spróbuj z tym korkiem... najlepiej podmień na inny, sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień włącznik termiczny wentylatorów, czujnik temperatury cieczy. Odpowietrzając układ chłodzenia sprawdzaj, czy ciepłe powietrze leci z nawiewów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymień włącznik termiczny wentylatorów

a no tego nie doczytałem.. prawdopodobnie przegrzał Ci się czujnik (czytaj uszkodził) aby go sprawdzić, zdejmujesz wtyczkę z niego i zwierasz 2 piny i wentylator powinien zacząć się kręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a najlepsze jest to ze byl stan plynu potem spadl i brakowalo wiec dolalem. potem jak zaczelo sie podnosic to az sie wylewalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a najlepsze jest to ze byl stan plynu potem spadl i brakowalo wiec dolalem. potem jak zaczelo sie podnosic to az sie wylewalo

sprawdź te czujniki i korek. i napisz czy pomogło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowietrz dobrze układ

zorganizuj sobie jakieś urządzenie do pomiaru temperatury.

możliwa może byc konieczność płukania układu

sprawdzaj czy przewód przelewowy nie jest zapchany.

i korek jeśli nie będzie utrzymywał odpowiedniego ciśnienia to się układ nie odpowietrzy (przynajmniej u mnie tak było)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec usterka usunieta. pierw wymienilem czujnik temp z szarego na czarny zeby tak pracowal optymalnie i nie byl niedogrzany i zalozylem nowy korek ( koszt 8 pln ) zalalem na poczatek tylko woda bo juz 10 litrow plynu stracilem a chodzilo o sprawdzenie i o dziwo pomoglo. uklad sie sam odpowietrzyl bylo cieplo w kabinie a przy 95 stopniach sie zalaczyl wiatrak. i tak 3 razy. potem woda w ziemie i plyn zimowy do zbiorniczka i ponowna próba i dziala. co zauwazylem: na czujniku bylo sporo kamienia bo w lato na wodzie smigalem a uszczelka i srodek korka byly za luzne co powodowalo nieszczelność. dziekuje za rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności