Skocz do zawartości
czikabonita

zaczyna wyc skrzynia - ile jeszcze pojezdze?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zaczyna mi wyc skrzynia w zakresie 1,9 - 2,1 tys obr/min przy dodawaniu gazu na 4 tym biegu. Sprzeglo nowe.

 

Da sie z tym pojezdzic troche? Poza tym zadnych problemow ze skrzynia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie zaczyna mi wyc skrzynia w zakresie 1,9 - 2,1 tys obr/min przy dodawaniu gazu na 4 tym biegu

Może błaga o redukcje :)

 

A tak poważnie - wyje?

tylko na 4 biegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego mi jak zaczęła wyć to po 6 miesiącach wybijało czwórkę i nie było jedynki.po rozebraniu okazało się ze synchronizatory się posypały.wiec kupiłem używkę i już drugi rok na niej śmigam i jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na swojej wyjącej przejechałem już 11 tys. km. Moja rzęzi na 3, 4, 5 i 6. Wyje coraz bardziej, najgorzej na 4. Na szczęście już niedługo bo we wtorek wymieniam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie zaczyna mi wyc skrzynia w zakresie 1,9 - 2,1 tys obr/min przy dodawaniu gazu na 4 tym biegu. Sprzeglo nowe.

 

Da sie z tym pojezdzic troche? Poza tym zadnych problemow ze skrzynia.

jeśli wyje to

po 1 wymień olej

po 2 zacznij szukać używki myślę ze za 400 - 500 zł dostaniesz w dobrym stanie

po 3 jeśli będziesz chciał naprawiać to pewnie objaw wycia spowodowany jest zużyciem koła zębatego 4 biegu lub synchronizator źle zazębia bieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

'wyje' mocniej jak jest zimny,jak sie rozgrzeje to mniej. olej zmieniany lub dolewany niedawno przy wymianie sprzegla- w sumie nie wiem co tam wlali.

 

nie prosi o redukcje,bo wystepuje to przy spokojnej jezdzie z lekko nacisnietym gazem bez przyspieszania,zreszta obroty 2 tys to chyba nie za nisko w dieslu jak jade stala predkoscia 70 km/h przez dlugi okres czasu - przeciez na trojce nie bede jechal.

 

biegi chodza idealnie.

 

czy wymiana oleju pomoze? z uzywka bedzie problem bo mieszkam w belgii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana oleju nic Ci nie pomoże... zacznij szukać używki, albo daj do regeneracji, ale podobno nie ma sensu regenerować bo nigdy Ci nie dopasują łożysk, tak jak w oryginale. Proponuję używkę... kupno w zasadzie w ciemno, ale można zawsze poprosić o pisemną gwarancję rozruchową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej ma właściwości myjące więc niczego to nie zmieni. Mogę jedynie Ci zaproponować ceramizer z allegro.

http://allegro.pl/ceramizer-zestaw-nr2-silnik-2xskrzynia-paliwo-fvat-i1344206720.html

Tak naprawdę to z używką skrzyni w Belgii nie powinno być problemu. Gorzej będzie z wymianą. Zbyt duży koszt wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moja rzęzi na 3, 4, 5 i 6.

 

jeśli kolega ma AWX jak w opisie,to nie powinno być tam szóstego biegu .. raczej AVF ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trudno... pojezdze az zajezdze

 

A później poszukaj używki i wymień bo to bedzie najlepsze rozwiazanie ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale tak z doswiadczenia jak myslicie od lekkiego wycia do problemow dlugo pojezdzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ale tak z doswiadczenia jak myslicie od lekkiego wycia do problemow dlugo pojezdzi?

 

U mnie w B4 wyje już rok tzn. jak odpalam to nie ale jak się nagrzeje to jest takie grrrrrrr i togłośne :-) a jak wciskam sprzegło to cisza podejrzewam jakieś łożysko któregoś biegu ale nie chce mi się jej wyjmować drugi raz bo sprzegło nowe całe. :-) a jeżdze tak już 25 tysięcy i czekam aż padnie :-)

Ps. przy wymianie oleju nawet kawałki metalu były przy korku i to takie z 0.5 cm na 1 cm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

a ja mam taki problem:

gdy jadąc na 5 biegu puszczam pedał gazu słychać mocny świst, gwizd..

gdy dodaję gazu, lub wcisnę sprzęgło odgłos ustaje

ze wstępnych ustaleń też prawdopodobnie to coś ze skrzynią, ale co? co z tym zrobić?

gdzie w wawie można to za rozsądne pieniądze naprawić, nie chcę kupować używki bo mogę kupić gorszą..

pomocy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.

a ja mam taki problem:

gdy jadąc na 5 biegu puszczam pedał gazu słychać mocny świst, gwizd..

gdy dodaję gazu, lub wcisnę sprzęgło odgłos ustaje

ze wstępnych ustaleń też prawdopodobnie to coś ze skrzynią, ale co? co z tym zrobić?

gdzie w wawie można to za rozsądne pieniądze naprawić, nie chcę kupować używki bo mogę kupić gorszą..

pomocy..

czemu piszesz w 2 tematach ?

czy bieg 5 dobrze wchodzi bez zgrzytów zacięć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

według mnie wymienisz ją wcześniej...bo ten dźwięk w pewnym momencie jest nie do wytrzymania, szczególnie w trasie. Sam tak postanowiłem, że będę jeździł aż padnie...nie da się... kto nie jechał tym autem każdy mnie denerwował pytaniem "co tak szumi, rzęzi?". Na szczęście mam już to z głowy...wymieniłem skrzynię na prawie nową (skrzynia testowa - raz zalana olejem przekładniowym) z Lublina. Zresztą do kontaktu tego dotarłem dzięki forum, bo któryś z forumowiczów pochwalił się że w Lublinie kupił takie cudo... naprawdę polecam gościa...ma ogromny magazyn z częściami Audi, VW, Mercedes, Seat... trochę zarozumiały facet i nie tani, ale trzeba przyznać że ma dobre części - Tadeusz Kolano,a tu przykładowy link z gg z namiarami na niego (jakby ktoś był zainteresowany) http://allegro.pl/skrzynia-biegow-vw-passat-b5-1-9-tdi-130km-nowa-i1324975028.html zadzwoń może akurat ma jakąś dobrą używkę;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odkrylem jeszcze jeden symptom - podczas tego 'wycia' na 4ce jak rusze lewarkiem to wycie odpowiednio

- lewarek w kierunku deski - wycie ustaje

- lewarek do tylu albo w lewo - wycie sie nasila

 

czy to napewno skrzynia,a moze jakies elementy sterowania przy dzwigni? bo wyje ewidentnie z lewarka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie odkrylem jeszcze jeden symptom - podczas tego 'wycia' na 4ce jak rusze lewarkiem to wycie odpowiednio

- lewarek w kierunku deski - wycie ustaje

- lewarek do tylu albo w lewo - wycie sie nasila

 

czy to napewno skrzynia,a moze jakies elementy sterowania przy dzwigni? bo wyje ewidentnie z lewarka

synchronizator czwórki pada lub same koło zebate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozbierac,robic,czy wymieniac cala skrzynie? Synchronizator jest czescia zewnetrzna skrzyni? Jak myslisz,ile to jeszcze pojezdzi? Auto ma 450 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozbierac,robic,czy wymieniac cala skrzynie? Synchronizator jest czescia zewnetrzna skrzyni? Jak myslisz,ile to jeszcze pojezdzi? Auto ma 450 tys.
jak chcesz ja bym proponował inna skrzynie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności