Jump to content
struna38

Przewód do radia pociągnąć do akumulatora?

Recommended Posts

Panowie jak najprościej przeciągnąć kabelek od akumulatora do wnętrza autka żeby radyjko do niego bezpośrednio podłączyć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepiej nie od aku tylko od jakiegoś urządzenia

ja mam podłączone od gniazda zapalniczki

mało rozbierania a radio podłączone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale idea jest taka żeby było bezpośrednio do akumulatora i tak jest właśnie najlepiej.

Znajdź peszel gdzie w grodzi idą kable z kabiny do komory silnika i puść tam przewód do aku, na tym bezpiecznik 10A i masz po robocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasilanie do SB możesz poprowadzić obok linki do otwierania klapy silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dasz kabel obok linki ( w tej uszczelce) otwierania klapy silnika to masz na 100% wodę w kabinie (pod nogami)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja przeciągałem kable z aku do skrzynki gdzie jest komputer i stamtąd do środka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jak najprościej przeciągnąć kabelek od akumulatora

Ja mam puszczony w okolicy zaślepki od bezpieczników pod uszczeklą dzwiową przez szczelinę pod słupkiem przednim do komory z akumulatorem - próbowałem się przebijać przez jakieś inne miejsca ale jest tam wybitnie mało miejsca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
puść tam przewód do aku, na tym bezpiecznik 10A i masz po robocie.

 

A po co bezpiecznik 10A ? Przecież pobór prądu CB średniej klasy nie przekracza 3A. Dlatego wystarczy bezpiecznik 3A. Noooo, chyba że ktoś planuje podłączyć pod ten przewód zasilanie "dopałki" - to już inna para kaloszy... :fajny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co? Zamontowałem dodatkowe gniazdo zapalniczki (tak żeby przy CB został ori wtyk-jeździ w różnych autach) i dałem taki bezpiecznik, bo nie tylko radyjko może tam śmigać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powinno sie bezposrednio pod aku podlaczac co by fajnie smigało, w 3B szukalem miejsca dłuuuuuuuuuuugo i powiem tak :

odkrec plastik nad nogami kierowcy, otworz maske, otworz skrzynke z kompem, w miejscu gdzie do skrzynki wchodzi wiązka, w tej gumie takiej, zrob nad wiązką mały otwor przepchaj kabel przez skrzynke i wyjdzie Ci nad nogami kierowcy. I po sprawie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki koledzy , na razie zrobilem jak radził kolega gobi , ze względu na warunki na dworze , i jest git.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki koledzy , na razie zrobilem jak radził kolega gobi , ze względu na warunki na dworze , i jest git.

Bezpiecznik zastosowałeś w razie np. jakiegoś przetarcia kabla ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
powinno sie bezposrednio pod aku podlaczac co by fajnie smigało

 

A kto Ci tak powiedział ? , czyli jak z innego miejsca weźmiesz napięcie to bezie "źle śmigało " ? ciekawe:fajny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego chodzi o zakłócenia od urządzeń pracujących w samochodzie, jeżeli wepniesz się bezpośrednio do aku, to są one mniejsze, niż w przypadku wpięcia się w instalację poprzez gniazdo zapalniczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezpiecznik został ten który był na kablu na radyjku orginalnie . Myślisz że trzeba jeszcze jeden na przykład przy akumulatorze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kolego chodzi o zakłócenia od urządzeń pracujących w samochodzie, jeżeli wepniesz się bezpośrednio do aku, to są one mniejsze, niż w przypadku wpięcia się w instalację poprzez gniazdo zapalniczki.

 

Mam swoje CB wlutowane bezposrednio pod zapalniczkę , wiadomo bezpiecznik po drodze , trzy lata tak jest i żadnych zakłóceń nie ma ..

Edited by SNEYK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślisz że trzeba jeszcze jeden na przykład przy akumulatorze ?

- chyba że tak poprowadzisz przewód, że wyeliminujesz prawdopodobieństwo uszkodzenia, czy przetarcia kabla. Inaczej może być niezły dym....

Druga rzecz, zakłócenia. Jak już są, to raczej warto się pobawić, zlokalizować ich źródło i wyeliminować. "Latanie" z kablem zasilającym po całej instalacji raczej na niewiele się zda.

Najprostszym filtrem może być nawinięcie kilku zwojów z przewodu zasilającego radio na pierścieniowym rdzeniu ferrytowym i dolutowanie kondensatora np. 0,1uF równolegle we wtyku zapalniczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie nie zakłóceń żadnych nie mam , a bezpiecznik trzeba będzie jednak założyć jakiś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy