MłodyWilk22 Zgłoś #1 Napisano 5 Grudnia 2010 Witam Jestem po miłym zabiegu w firmie ECUPROJECT. Mam pytanko odnośnie dbania o turbinkę. Zazwyczaj smigam dynamicznie i z głową także jeszcze nigdy nie miałem problemów z zapieczonymi kierowniczkami, ale... czy po sofcie trzeba silniczek co jakiś czas jeszcze wyżej krecić(przedmuchać) żeby rozruszać geometrię turbiny? Pytam, bo z tego co wiem, po sofcie kierowniczki jeszcze później się przymykają niż w serii... chyba że coś pokręciłem to proszę o wytłumaczenie jak to z tym jest Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #2 Napisano 5 Grudnia 2010 Siemanko ja w swoim tez mam czipsa i jezdze dynamicznie i nie mialem klopotow z zapieczonymi kierownicami tylko pamietaj o rozgrzaniu silniczka i odczekaniu przed gaszeniem no i wymiany oleju co 10tys pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #3 Napisano 8 Grudnia 2010 O podstawach to ja doskonale wiem, dlatego nigdy rzadnych porblemów z turbo niemiałem. Pytanie tylko do znawców - czy po sofcie geometria później się przymyka(tzn przy wyższych obrotach)? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 9 Grudnia 2010 no i wymiany oleju co 10tys Uzasadnij proszę... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #5 Napisano 9 Grudnia 2010 To chyba logiczne. Skoro po sofcie silnik jak i trubina są mocniej obciążone to lepiej wymieniać go trochę częsciej niż zaleca producent przy serii. Zresztą od tunera sam dokładnie usłyszałem ten tekst - ,,wymieniaj teraz olej co 10kkm" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #6 Napisano 9 Grudnia 2010 Zresztą od tunera sam dokładnie usłyszałem ten tekst - ,,wymieniaj teraz olej co 10kkm" Wiesz możesz i po 5kkm - zmień tunera................ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #7 Napisano 9 Grudnia 2010 To chyba logiczne. Skoro po sofcie silnik jak i trubina są mocniej obciążone to lepiej wymieniać go trochę częsciej niż zaleca producent przy serii. Zresztą od tunera sam dokładnie usłyszałem ten tekst - ,,wymieniaj teraz olej co 10kkm" A nie kazał Ci jeździć tylko z górki ? Program nie obciąża silnika tylko Twoja stopa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #8 Napisano 9 Grudnia 2010 MłodyWilk22 pomyśl nieraz a nie sugerujesz sie tunerami. Kolega 0x7B3 chyba zasadniej tego nie mógł ując. Bo co jak mam program a jeżdżę jak na serii ?? To wtedy też co 10 muszę ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #9 Napisano 9 Grudnia 2010 To po co robic program jak dalej bedziesz jezdzic jak na serii chyba wiekszosc forumowiczow co ma paska po chipie i innych modyfikacjach to nie po to zeby jezdzic 50km/h.Dla mnie to mozesz nawet olej wymieniac po 50tys/km mnie to nie obchodzi, ja wymienia co 10tys i niemam zamiaru tego zmieniac a mam nawalone juz ponad 200tys w tym 50tys na chipie a daje do pieca ostro i nie mialem jescze zadnych problemow z dmuchawka.A program mi tez robili w dawnym dynosoft i tez chlopaki mowili zeby wymieniac olej co 10tys bo turbo jest bardziej obciazone i raczej nie sa to tunerzy z pierwszej lapanki tylko solidni goscie co maja pojecie w swoim fachu . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #10 Napisano 9 Grudnia 2010 Łukasz co znaczy w tym 50tys na chipie a daje do pieca ostro , czyli jak zrobileś chipa zacząłeś jeździć jak wariat ??? , Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #11 Napisano 9 Grudnia 2010 (edytowane) No tak to chyba należy rozumieć że non stop but. Ciekawe...Owszem butuje ale jak wymaga tego sytuacja na drodze a nie non stop. I dla mnie czy wymienię co 10 tys czy 15 nie ma żadnego znaczenia. Edytowane 9 Grudnia 2010 przez Łysy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #12 Napisano 9 Grudnia 2010 Nie to miałem na mysli ze po chipie zaczalem jezdzic jak wariat tylko to ze nie mam problemow z turbina od poczatku , a zreszta nie robmy OT co ile kto wymienia olej bo nie tego sie tyczy post. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #13 Napisano 9 Grudnia 2010 chyba wiekszosc forumowiczow co ma paska po chipie i innych modyfikacjach to nie po to zeby jezdzic 50km/h Widocznie nie jestem w większości. Po programie nadal jeżdżę 50km/h, zwłaszcza po mieście. Jak ktoś z butem w podłodze jeździ, powinien częściej wymieniać olej także w serii. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #14 Napisano 9 Grudnia 2010 Widocznie nie jestem w większości. Po programie nadal jeżdżę 50km/h, zwłaszcza po mieście. Jak ktoś z butem w podłodze jeździ, powinien częściej wymieniać olej także w serii. I dwumase..............prędzej czy później . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olko25 Zgłoś #15 Napisano 10 Grudnia 2010 (edytowane) Może nie odbiegajcie od tematu , bo takie gadki że ja wymieniam olej po 15 tysiach to i ty powinieneś są śmieszne Jak komuś pasuje niech wymienia wcześniej a cóż wam to przeszkadza .:klotnia On bóli a nie wy . A z takich gadek nic nie wynika . Temat był już wałkowany w kilku wątkach , ale nie wiem po co . Skupcie się na odpowiedzi zadanego pytania w temacie :fajny. Edytowane 10 Grudnia 2010 przez olko25 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #16 Napisano 10 Grudnia 2010 Olko ja zadałem konkretne pytanie. Czemu po programie muszę wymieniać częściej olej. Dostałem lakoniczną odpowiedz typu "bo tak" no ale ok zamykamy ten podpunkt tematu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach