Domely Zgłoś #1 Napisano 29 Listopada 2010 Koledzy nadchodzą silne mrozy. Chciałym zapytać czy ktoś z Was stosował jakieś specyfiki do paliw przeciwdziałajace zamarzaniu - jeżelitak to jakie? Czy w ogóle ma sens dodawanie czegoś takiego do paliwa i czy jest to bezpieczne dla naszych specyficznych silników TDI? Może to głupie ale pytam bo sie nie orientuje jak to jest z paliwem na stacjach - tankowałem 2 tyg temu i nie wiem czy mam paliwo zimowe? Jakie paramerty powinna mieć ropa zimowa a jakie letnia i czy są jakieś przepisy mówiące o sprzedawaniu tylko paliwa zimowego od jakiegos tam miesiąca? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimi01 Zgłoś #2 Napisano 29 Listopada 2010 Tak. Paliwo zimowe jest sprzedawane z dużym wyprzedzeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krypek Zgłoś #3 Napisano 29 Listopada 2010 Tak. Paliwo zimowe jest sprzedawane z dużym wyprzedzeniem. to chyba w Niemczech, a u nas to co popadnie:luka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimi01 Zgłoś #4 Napisano 29 Listopada 2010 tez fakt ale mowimy o shell orlen bp, napewno lotos tak nie robi znam przypadki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jwita Zgłoś #5 Napisano 29 Listopada 2010 Ja tankowałem tydzień temu na BP i zapytałem czy to już jest mieszanka zimowa? Usłyszałem odpowiedź twierdzącą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwilk71 Zgłoś #6 Napisano 29 Listopada 2010 Ja od kilku lat leje do ropy http://www.all4auto.pl/xeramic-diesel-protector-500ml-zapobiega-zamarzaniu-oleju-napedowego-40stc-p-183.html - można go kuiś w Tesco , Realu - najlepiej w litrowym opakowaniu. 70 ml na 70 litrów ropy i nie miałem problemu w zimie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #7 Napisano 29 Listopada 2010 Mam pytanie odnośnie stosowania uszlachetniaczy w nowym typie silnika common rail.Czy ktoś dolewał uszlachetniacz do TDI CR?W instrukcji jest napisane,że nie wolno...Jednak biorąc pod uwagę nasze realia w zakresie jakości paliw zastanawiam się gdzie jest mniejsze zło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #8 Napisano 29 Listopada 2010 Od ładnych kilku lat pomykam dieselkiem i nigdy nie stosowałem nic do paliwa co by poprawiało rozruch podczas silnych mrozów (parkuję na polu pod tzw wiatą). Wg mnie aby odpalić nawet przy -30 należy: 1. Lać dobre/pewne paliwo (orlen, shell, statoil, BP), 2. Dbać o filtr paliwa (wymiana przed zimą), 3. Mieć dobry akumulator, 4. Mieć sprawne świece, i odpala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bennyx Zgłoś #9 Napisano 29 Listopada 2010 ja tam co 6-7 tankowanie wlewam 1l zwykłego oleju mxol nigdy nie miałem problemów znam ludzi którzy do jeszcze lepszych fur to stosują i nic się nie dzieje,decyzja należy do ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #10 Napisano 29 Listopada 2010 A tak przy okazji to jak czesto wg instrukcji powinno sie wymieniac filtr paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #11 Napisano 30 Listopada 2010 Wymiana wy zaleceń producenta co 60 K. Więcej informacji: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4443&highlight=wymiana+filtra+paliwa 60 K nie dotyczy jednak Polski gdzie jakość ON powiedzmy umownie nie jest najlepsza . Dla świętego spokoju i niezawodności ja osobiście wymieniam max co 30 K. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #12 Napisano 30 Listopada 2010 Ja uważam, że to małe pieniądze i filtr paliwa wymieniam co 15kkm. Tak jak i wszystkie filtry: olej, powietrze, kabina... Dwa tygodnie temu robiłem na 90kkm. Olej castrol edge 5w30 LL - 130,- Wszystkie ori filtry - 160,- Robota - 80,- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #13 Napisano 30 Listopada 2010 Wszystkie ori filtry - 160,- To mistrzostwo świata- ja za kpl filtrów KNECHT z 30 % upustem w InterCars zapłaciłem- ponad 200 PLN a to ori za 160 ???. ---------- Post added at 10:55 ---------- Previous post was at 10:53 ---------- Olej castrol edge 5w30 LL - 130,- Olej (5l) z podobnym upustem 199 PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #14 Napisano 30 Listopada 2010 Ja narazie nie stosuje, dziś rano pokazało mi -8,5 stopnia, wsiadłem, odczekałem aż "zgasną" świece i odpaliłem, może nie jest to palenie jak dawniej (na dotyk) ale 1,5 sekundy czekałem aż zaczął pracować normalnie, po czym łopata w ruch i odkopujemy auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #15 Napisano 30 Listopada 2010 Olej za 130,- z allegro, z odbiorem osobistym w hurtowni z Poznaniu. Mój mechanik pracował kiedyś w serwisie. Teraz otworzył swoje, ale kontakty mu zostały... Więc i ori filtry w dobrej cenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasss Zgłoś #16 Napisano 30 Listopada 2010 witam z dodatkow polecam tylko te dwa: -Castrol TDA (cena za 250ml ok 20-25zł), w bardzo poręcznym opakowaniu -DIESELSKYDD - Black Arrow superkoncentrat 1:1000, cena za opakowanie 1litr ok 25-30zł, a za 0,5 litr ok 17-20zł pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarex Zgłoś #17 Napisano 30 Listopada 2010 Słyszałem, że można dolać z 2 litry benzyny. Ale nie wiem na ile jest w tym prawdy....... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leo828 Zgłoś #18 Napisano 30 Listopada 2010 Czy ktoś stosował środek Xeramic Diesel Protector. Jeżeli tak to proszę o opinię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wgorny5 Zgłoś #19 Napisano 30 Listopada 2010 -DIESELSKYDD - Black Arrow Też stosowałem i jest OK Słyszałem, że można dolać z 2 litry benzyny. Ale nie wiem na ile jest w tym prawdy....... Prezes lał do S-Klasse 320CDI 2000rok i już nie ma czym jeździć - benzyna do pompo-wtrysków to dobry kiler Czy ktoś stosował środek Xeramic Diesel Protector. Jeżeli tak to proszę o opinię. Lałem do Golfa IV 1,9 115km i po 250kkm nic się nie działo, teraz już druga zima z moim paskiem i wczoraj znowu zalałem. Ostatniej zimy przy -28 zapalił - z trudem ale dał radę, a dodam tylko że aku już słaby bo siedzi jeszcze ori z maja 2003 roku - pewnie zdechnie już niedługo bo cus mu się kręcić nie chce ---------- Post added at 15:41 ---------- Previous post was at 15:34 ---------- do Kolegi KRYPEK: u nas też, tyle tylko, że z reguły do końca listopada sprzedają tzw. przejściowe które przy minu 15 wygląda jak smalec i przez to najczęściej w listopadzie słyszę głosy że auta pozamarzały jak przypiździło. w firmie w której pracuję mamy 12 aut ciężarowych i od grudnia nigdy nie mamy problemów a w listopadzie często zdarzają się niespodzianki. A najgorsze niespodzianki są jak ciężarówki zaleją się na południu Włoch i przyjadą na tym paliwie do PL - jak zapomną dolać naszego to po pierwszej nocy umarł w butach - robiliśmy raz nawet male ognisko pod zbiornikiem żeby rozpuścić parafinę - jak znajdę fotki to wrzucę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #20 Napisano 30 Listopada 2010 BRON PANIE BOZE!!! -ANI KROPELKI BEZYNY DO TDI-CR i PD!!! Co do róznych, nawet markowych "dodatków" do diesla-nie wiem...! -ja osobiscie absolutnie NIE! Czysty filtr paliwa, sprawne swiece zarowe (-wszystkie!), paliwko tylko z Shela, BP, Aral i do tego "zdrowy" akumulator! To musi wystarczyc i nic NIE MA PRAWA sie dziac z silnikiem, pompa, czy ukladem wtryskowym! Ja to nie pomoze, to pech... ! Na pewno nie jest sie w taka zimnote jedynym, który nie potrafi odpalic "fury", ale i ryzyko pózniejszych "szkód kolateralnych" jednostki napedowej jej podzespolów jest praktycznie ZEROWE, bo nie uzywa sie zadnych PEWNYCH srodków "pobudzajacych do zycia" silnik! "I to by bylo na tyle!", jak raczyl mawiac wielki - s.p. Jan Tadeusz Stanisławski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach