snoop15 Zgłoś #1 Napisano 25 Listopada 2010 (edytowane) Witam Ciągle myślę, że mój passat (AFN, KOMBI) ma słabe przyspieszenie do setki, raz mam 12.9s, czasem 13.8s nie wiem może nie mam wyczutego zrywnego ruszania i szybkiej plynej zmiany biegów dzisiaj jadać do domu sam i jakies 30-40kg bagażu zrobiłem taki oto pomiar: od 30-35km/h na dwójce gaz do dechy kręcąc do 4.2tys obr. trójka weszła płynnie i szybko. Wynik końcowy tj. od 30-35km/h z biegu drugiego do 100km/h zajęło mi 10.66s dodam że minimalnie było pod górkę. Jak myślicie dobry wynik czy passat zamulony? Ja już nie wiem czy mi się wydaję czy na prawdę nie ma takiej mocy jaką powinien mieć ;/ (dodam że do wymiany mam sprzęgiełko alternatora oraz kąt wtrysku do ustawienia bo jest opóźniony, ale nie wiem czy coś z tych rzeczy może być przyczyną niewielkiego braku mocy, chociaż jeden gościu mówił że opóźniony kąt jest przyczyną niewielkiego niedoboru mocy). Z góry wam dziękuję za pomoc i przepraszam że tak często piszę o przyspieszeniu mojego passata, ale nie lubię jak coś nie chodzi tak jak powinno. Edytowane 25 Listopada 2010 przez snoop15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejC++ Zgłoś #2 Napisano 25 Listopada 2010 Kąt wtrysku w dieslu to bardzo ważna rzecz - jak nie jest prawidłowo ustawiony to mogą się dziać różne rzeczy. Miałem taki przypadek, co prawda nie w Passacie, że źle ustawiony kąt wtrysku bardzo utrudniał zapalanie (czasami trzeba było kręcić 5-6 razy), po ustawieniu wszystkie nieprawidłowości zniknęły jak ręką odjął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #3 Napisano 25 Listopada 2010 kolega nie ma problemu z odpaleniem tylko mu sie wydaje ze ma rakiete a przyspieszenie za slabe jezdzilem afn i te auta to nie rakiety ciagna ladnie od dolu nawetsuper jesli ci malo to podnies moc ciesz sie ze auto ci jezdzi i nie ma problemow nie wkrecaj sobie srobek jeszcze znajdziesz moment na wydawanie kasy wedlog mnie jest ok pozdrawaim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snoop15 Zgłoś #4 Napisano 25 Listopada 2010 (edytowane) Z rana jak jest zimny to nie równo odpala i to jest wina albo właśnie kąta wtrysku albo sprzęgiełka alternatora, ale czy miałeś odczucie lepszego przyspieszenia po ustawieniu kąta wtrysku ? Może mi się wydaję że słabo idzie, ale w porównaniu z Leonem 90koni to w moim nie czuć tego przyspieszenia (wgniatania w fotel) v max na obwodnicy Oleśnickiej 180-190km/h. Mam jeszcze pytanko odnośnie odpalania. Po odpaleniu z rana jak jest silnik zimny, słychać jak wibruje w środku i trzęsie kierownicą, sprawdziliśmy to z ojcem i gdy położy się nogę na tłumiku to wibracje ustają, ale kierownica się trzęsie. Co by mogło być do wymiany w ukł. wydechowy co by powodowało wibracje i czy uszkodzone sprzęgiełko alternatora może być przyczyną trzęsienia kierownicy ? Edytowane 25 Listopada 2010 przez snoop15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xDonicx Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2010 A nie lepiej pomyśleć nad jakimś chipem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snoop15 Zgłoś #6 Napisano 25 Listopada 2010 przyszło mi to na myśl, ale nie jestem pewny czy mój silnik nie jest zbyt zużyty, czy turbo wytrzyma (było czyszczone i wymieniona jakaś łopatka bo była pogięta ponieważ miałem notlaufy, które znikły na jakieś 400km a później znów, ale wymiana termostatu i wężyków podciśnieniowych pomogła), tak na prawdę nie wiem w jakim stanie jest mój silnik, auto było kupowane w komisie i już włożyłem w niego z 3-4 tysiące:( ja chcę tylko wiedzieć czy wynik 10.66s od 35-100km/h jest w miarę dobry czy kiepski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #7 Napisano 25 Listopada 2010 Ustaw kąt wtrysku jak Koledzy radzą,gdyż to źródło wielu problemów,a jak powszechnie wiadomo-im zimniej,tym niestety gorzej odpali.W materii przyspieszenia,trudno porównywać Paska do Leona,powód jakże oczywisty-masy obydwu pojazdów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shaft Zgłoś #8 Napisano 25 Listopada 2010 Zrób chłopie normalny pomiar od 0 do 100 i wtedy zastanawiaj się nad czasem a nie jakieś dziwolągi od 30. A najlepiej tak http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=90840. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snoop15 Zgłoś #9 Napisano 25 Listopada 2010 Tak tylko że z danych technicznych Leon 90konny do setki ma 13s, a passat kombi 110konny 11.7 albo 11.9s A co powiecie z tym wydechem, co może od niego powodować na zimnym silniku wibracje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #10 Napisano 25 Listopada 2010 twoja głowna przyczyna , to ustawienie pompy, popraw ustawienia katow i odpalac bedzie lepiej ,nie bedzie ci zucac samochodem, a i dynamika sie poprawi. jestem na etapie tego samego ,bede to robił u jednego magika ale narazie fundusze nie pozwalaja bo 300zl musze na ten cel wyłozyc. sprawdz sobie na chamowni moze cos wtedy ci wyjdzie czy muła ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #11 Napisano 25 Listopada 2010 masa leona i paska to roznica kolo 115kg wg roznych zrodel. Przyspieszenie podawane okolo 0,5s na korzysc leona. co do twojego czasu to jest on tragiczny z racji tego ze auto juz sie toczy - zakladam ze masz wbity 2 bieg. Wiec 11 s to duzo. Zrob to co masz napisane a potem proba. Jeszcze jedno - jak mierzysz ten czas? P.s zrob logi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #12 Napisano 25 Listopada 2010 łącznik elastyczny, tzw plecionka - zaraz za turbiną. ja u siebie też jak nadepnę na rurę to wszystko ustaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #13 Napisano 25 Listopada 2010 jak nie zapomne jutro ,to stestuje ci start moim do setki i sobie poruwnasz:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snoop15 Zgłoś #14 Napisano 25 Listopada 2010 (edytowane) ok bym był wdzięczny, btw zostawilem wiadomosc na gg , co do łącznika elastycznego (plecionki) była wymieniona przy czyszczeniu turbiny @jozko Mierze stoperem z telefonu komórkowego. ---------- Post added at 22:53 ---------- Previous post was at 22:43 ---------- @jozko logi posiadam, ale są to logi robione przed wymianą termostatu i wężyków podciśnieniowych, ale są robione po czyszczeniu turbiny (przy pomiarze dynamicznym 1 albo 2 razy złapał notlaufa, teraz już nie łapie trybu awaryjnego po wymianie przewodów i termostatu) Tu masz logi: Grupy: 004,008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/grlakomy_23054.html Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/grlakomy_23055.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/grlakomy_23056.html Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/grlakomy_23057.html Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/grlakomy_23058.html Grupy: 001,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/grlakomy_23059.html Edytowane 25 Listopada 2010 przez snoop15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #15 Napisano 26 Listopada 2010 (edytowane) Kąt wtrysku do korekty (chyba, ze auto było nie dogrzane , co widać po innych logach - jak je robiłeś razem to log grupy 000 nie odzwierciedla wartości kąta, musisz zrobić w 90stopniach). Turbo się zapieka, widać szczególnie przy wyższych obrotach jak N75 nie moze zbić ciśnienia pomimo impulsu ponad 90% otwarcia... Co do czasu - od 30 do 100 z ciekawości mam 7.8sekundy, start z 2biegu. Jak chcesz trochę polepszyć czas, dygnij nastawnik, bo masz 4.4mg, no to jak się zagrzeje to będzie powiedzmy z 3.8-4mg, to dygnij go na 1.8-2mg zawsze będzie to lepiej jechało Pozdrawiam Edytowane 26 Listopada 2010 przez Daron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snoop15 Zgłoś #16 Napisano 26 Listopada 2010 Gdyby turbo sie zapiekalo to silnik przechodzilby mi w tryb awaryjny, a teraz juz nie przechodzi, czy moze to byc zawor n75 do wymiany?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #17 Napisano 26 Listopada 2010 Gdyby turbo sie zapiekalo to silnik przechodzilby mi w tryb awaryjny, Popatrz na Twojego loga grupy 011 szczególnie powyżej 4tyś obr... zawór w pewnym momencie tak zwiększa wartość otwarcia, że ma 94.4%, co jest wartością max otwarcia... i utrzymanie takiej wartości przez 3-4sekundy skutkuje wejściem trybu awaryjnego. Gdybyś zrobił zrobił tego loga na 4tym lub 5tym biegu, wpada awaryjny. To są początkowe objawy zapiekania się turbawki, bo nie może zostać wysterowana (zobacz że raz spada, a później znowu rośnie, ciśnienie nie jest płynnie regulowane). A za 2-3miesiące awaryjny będzie już na porządku dziennym. Tak czy siak będziesz turbo czyścił, ale jak się upierasz, że jest ok no to spoko. Dla zrozumienia,ze N75 jest ok, podmień go z N18 i zobaczysz, ze sytuacja z ciśnieniem będzie identyczna jak teraz. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snoop15 Zgłoś #18 Napisano 26 Listopada 2010 Ok, czyli się jednak zapieka, a była czyszczona ;/ wiesz może czy na czyszczenie turbiny jest gwarancja jakaś?? I jakim samochodem sprawdzałeś ten pomiar 30-100km/h ze wyszło Ci 7.8s, bo napewno nie seryjnym leonem 90koni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #19 Napisano 26 Listopada 2010 nie pamietałem ,ze pisałes, ze od 30 , i zrobiłem pomiar od 0 ,start z 1 , co dało na stoperze ,12,34 sekundy do 100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snoop15 Zgłoś #20 Napisano 26 Listopada 2010 ja od 0-100km/h mam rożnie raz niecałe 13 s raz niecałe 14s, teraz się załamałem jak kolega wyżej napisał że turbina zapieka się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach