Gość balin Zgłoś #1 Napisano 10 Listopada 2006 Witam wszystkich.Mam zamiar przerobic sobie dolot na sportowy i zastanawiam sie czy to daje jakies efekty???Wie ktos cos na ten temat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #2 Napisano 10 Listopada 2006 możesz jakoś jaśniej napisać...za cholerę nie kumam o co ci biega.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #3 Napisano 10 Listopada 2006 możesz jakoś jaśniej napisać...za cholerę nie kumam o co ci biega.. Czego nie rozumiesz...wszystko przecież jest jasne.Kolega balin, chce przerobić seryjny dolot powietrza na sportowy. Jakoś ze 2 tygodnie temu chyba w gazecie "Motor" był artukuł o tym. Jednoznacznie wyszło, że do aut seryjnych cena jest nieporównywalna osiągom "po". Gdybyś się zdecydował, musiałbyś znaleść dopływ zimnego powietrza pod maską, a to w pasku nie jest łatwe(zależy jeszcze jaki model masz) Jeśli masz troche "usportowiony" silnik to, to by miało jakiś sens. Poczytaj na forum o stożkowym filtrze powietrza. Do końca nie to samo, ale daje namiastke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #4 Napisano 11 Listopada 2006 Czego nie rozumiesz...wszystko przecież jest jasne. Kolega balin, chce przerobić seryjny dolot powietrza na sportowy. Jakoś ze 2 tygodnie temu chyba w gazecie "Motor" był artukuł o tym. Jednoznacznie wyszło, że do aut seryjnych cena jest nieporównywalna osiągom "po". Gdybyś się zdecydował, musiałbyś znaleść dopływ zimnego powietrza pod maską, a to w pasku nie jest łatwe(zależy jeszcze jaki model masz) wiem co to jest dolot, tylko chciałem żeby mi wyjaśnił co zamierza osiągnąć przerabiając go - ( 10 hp, 100hp, 1000hp?)..., zadając pytanie- nie podając nawet silnika jaki ma... To tak jak ja bym napisał : Zamierzam założyć lotke na tylną szybę...czy to da jakieś efekty? ale co ja tam wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #5 Napisano 12 Listopada 2006 balin jaki silnik, jaki samochód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość balin Zgłoś #6 Napisano 13 Listopada 2006 martinUK, Własnie o to chodzi ze niewiem co osiagne.Firmy ktore zajmuja sie przerabianiem układow dolotowych np.Michael Speeder,El-Tec gwarantuja wzrost mocy do ok 10% ale karzdy wie jak to w rzeczywistosci jest.Mam silnik 1.8 20v ale wiadomo ze gdybym miał 1.8 T to bym pewnie nic niegrzebał.... the.wolf, Passat 2000r 1.8 20v... boommax, Mam silnik 1.8 20v ze zmienionym wkładem na K&N,Strumienicą i sportowym wydechem ULTER....i mysle jeszcze własnie o dolocie i chipie ktory niestety da tylko ok 10% ale zawsze coś.Pozdrawiam. //scaliłem 3 posty - kuczlaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #7 Napisano 13 Listopada 2006 balin polecam Ci forum http://www.streetracing.pl tam uzyj szukajki i znajdziesz info na temat ukladów dolotowych..... kto Ci obiecał 10% na dolocie w Twoim silniku? Właśnie jak byś miał 1.8T to predzej byś grzebał..... Odpuść sobie temat dolotu w swoim silniku. Zakladam ze jest podobnie umiejscowiony jak w 1.8T. Wymieniaj filtr co 10tkm i bedzie dobrze. i jeszcze strumienice masz.... jak rany.... po co Ci ona? za mało waży Ci samochód? czy może lokalny tuner zasugerował? Magnetyzer też masz? Ultera masz caly wydech czy moze tlumik tylko? Jaka średnica wewnetrzna rury? no offence- poszukaj na http://www.streetracing.pl wszystko masz opisane... tylko przypadkiem nie zakladaj takich tematów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #8 Napisano 14 Listopada 2006 Jakiś czas temu czytałem ksiazke o projektowaniu ukladów dolotowych dla silnikow wysokopreznych. Napisal to jakis pracownik politechniki a badania prowadzil na hamowni na licencyjnych 6-cylindrowych Leylandach ktore niegdys montowano w Autosanach, Jelczach, Starach i kombajnach "Bizon" . Jezeli dobrze pamietam to zastowsowania odpowiednio obliczonego kolektora z osobnymi rurami dla kazdego cylindra i dobrana komora rezonansowa dawało ok 4% mocy wiecej. Zastosowaie "baranów" w ukladzie wydechowym mialo dać 1% mocy. O wlasnie moze dla swojego AFN zapodać cos takiego bedzie 5 kucy wiecej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pre_pl Zgłoś #9 Napisano 14 Listopada 2006 Jakiś czas temu czytałem ksiazke o projektowaniu ukladów dolotowych dla silnikow wysokopreznych. A jakieś szczegóły ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #10 Napisano 14 Listopada 2006 Tak amała szara ksiazeczka formatu B5. No jak na złosć nie pamietam ani autora ani tytulu. Jak wroce do domu to moze uda sie znalezc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #11 Napisano 14 Listopada 2006 Napisal to jakis pracownik politechniki a badania prowadzil na hamowni na licencyjnych 6-cylindrowych Leylandach ktore niegdys montowano w Autosanach, Jelczach, Starach i kombajnach "Bizon" nie no..... jesli 1.8 Vag to konstrukcja blizniacza to należy dłubać Nikt nigdy nie negował robienia kolektorów dolotowych i wydechowych.... to bardzo wdzieczny temat i wyniki moga być fajne:) Jednak kolega zastanawia sie nad dolotem do 1.8 wolnossacego, ale raczej mysli o CAI a nie kolektorze moja opinia sie nie zmienia... nie warto tykac tego silnika. za duze koszta zeby cos osiagnac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #12 Napisano 14 Listopada 2006 nie no..... jesli 1.8 Vag to konstrukcja blizniacza to należy dłubać Noooo A w silnikach VAG to inne zjawiska falowe zachodza? Nikt nigdy nie negował robienia kolektorów dolotowych i wydechowych.... to bardzo wdzieczny temat i wyniki moga być fajne:) Jednak kolega zastanawia sie nad dolotem do 1.8 wolnossacego, ale raczej mysli o CAI a nie kolektorze moja opinia sie nie zmienia... nie warto tykac tego silnika. za duze koszta zeby cos osiagnac. Co to jest ten dolot? "Za moich czasów" (czy jak tam sie mowi ) pod paragraf "dolot" podlegało wszysko za zaworami ssacymi na wlocie do filtra powietrza konczac. No i dla mnie tuning dolotu to jest własnie modyfikacja kolektora, kanałow dolotowych etc. Idac dalej analogicznie projektowało sie wydech, i dobierało wałek rozrzadu. A tera Panie to ludzie montja filtry sportowe, magnetyznery no i chyba ten "CAI" ? Cokolwiek to jest. Pytam serio - ja z choinki sie urwałem p.s. Moim zdaniem tez nie warto. Lepiej juz swap zrobić albo pokusić sie o montaz sprezarki wypornosciowej. Tak czy owak tanio nie bedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #13 Napisano 14 Listopada 2006 Primera, a co oznacza słowo "bliżniaczy"? jesli wychodzisz z zalozenia ze te same zjawiska falowe zachodza i zasada jest dzialania jest podobna to rownie dobrze mozna porównywac silnik z 1921 roku..... litości, nie przeginajmy...... wiemy o co chodzi ale takie uproszczenia raczej nie wchodza gre. co miał na mysli autor topicu niech sam powie, ale raczej na bank nie chodzilo mu o to co opisałeś wyżej.... dla mnie tuning dolotu to takze duzo szersze pojecie niz sportowy filtr powietrza.... moglbys mie wtajemniczyc w pojecie sprężarki wypornosciowej...bo w moich czasach pojecie mi nie znane, ani google sie tez nie orientuja szakunec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #14 Napisano 14 Listopada 2006 co miał na mysli autor topicu niech sam powie, ale raczej na bank nie chodzilo mu o to co opisałeś wyżej.... dla mnie tuning dolotu to takze duzo szersze pojecie niz sportowy filtr powietrza.... dlatego zadałem mu to samo pytanie już na samym początku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #15 Napisano 14 Listopada 2006 Sprezarka wypornościowa? Supercharger Na pewno wiedziałes, i nie ściemniaj mi tu ;) Passat miał cos takiego w modelu B4 chyba. A google jest IMHO przereklamowane - odkąd modne stało sie "pozycjonowanie" i pojawiły sie na rynku fimry na tym zarabiajace to... To że gosc prowadził badania na tych stareńkich Leylandach nie oznacza ze wzory i wnioski tam zawarte nie nadaja sie do 1.8 20v. Wzory sa podobne. BTW sportowe wkładki filtra powietrza tez juz pomierzono i o ile pamiętam wzrost jest owszem ale... ponizej 1%. Myśle tez ze końcowy tłumik wiecej nie da. No to więcej da zmiana oleju z półsyntetyka na syntetyka z EC. LOL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #16 Napisano 16 Listopada 2006 Primera Chopie:) kompresor znaczy się.... to mów po Polsku:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #17 Napisano 16 Listopada 2006 kompresor to u konkurencji ;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #18 Napisano 17 Listopada 2006 kompresor moim zdaniem to kicha, turbo jest lepsze.... duzo bardziej rozwojowe i TAŃSZE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #19 Napisano 20 Listopada 2006 A mi sie ten "kompresor" bardziej podoba niz turbo. Przynajmniej "w benzynie". Nie ma turbo laga łatwo sie tuninguje, jest bardziej niezawodny. Wada jest troche wyższe spalanie niz przy turbo o tym samym stopniu doładowania. Ale... jakby pomodzić z wałkiem rozrzadu i zastosować cykl Millera-Atkinsona to i spalanie mozna ograniczyc :-] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #20 Napisano 21 Listopada 2006 Mowisz o tym tybie millera co byl w Xedos 9? porownujac aktualne konstrukcje posiadajace turbo oraz kompresor to duzo taniej sie tuninguje turbo, jest tansze, a jesli chodzi o laga to wierz mi pojawia sie on przy duzym turbo, ktore montowane jest juz w quasi-wyczynowych samochodach... przy turbo wielkosci k03/k04, t3, t25/t28 laga praktycznie nie ma.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach