Skocz do zawartości
Gość balin

Dolot??!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Primera

Aha. Xedos. Ja w ogóle jestem fanem starych mazd (i Nissanów :D) . Tych jeszcze sprzed ery współpracy z Fordem.

Jeżeli tuningujemy samym chipem to faktycznie nasz 100% racji. Z turbo da sie więcej "wywalczyć". O ile mamy doładowanie juz fabrycznie. Ale jakbym miał przerabiać wolnego ssaka to wybrał bym "kompresor" + IC + wałek rozrzadu. Przy turbo trzeba by jeszcze dodać do tego obniżenie stopnia spręzania. Albo lac 99+ . Oczywiście mowie o robocie wykonanej "in legis artis".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przeciez tu jest wazne doladowanie. wiec czy kompresor czy turbo 0,4bara mozna ladowac to wiekszosci dobrych silników. jesli chcesz wiecej ladowac to i przy kopresorze i turbo trza odprezac....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Ale mi chodziło o zastosowanie równolegle ze cylkem Millera (zmiana walka rozrządu). On pod tym wzgledemdaje podobny efekt (skrócenie suwu spreżania) jak odprezenie. Z suwem rozprezania spalin jest odwrotnie. Przy turbodoładowaniu cyklu Millera nie zastosujesz bo... nie bedzie miało co turbiny napedzic ;-)

To jasene ze powyzej pewnego stopnia doładowania nawet w układzie kompresor+Miller tez trzeba bedzie stopien spręzania zmniejszyć. Ale ta potrzeba pojawi sie później niż przy turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności