Skocz do zawartości
lukasz_rider

Ile kupić lakieru do malowania samochodu i ile kłaść warstw?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mam pytanie głównie do jakiegoś lakiernika samochodowego. Potrzebuję kupić lakier samochodowy tylko nie wiem ile. Do pomalowania mam dwa zderzaki, narożnik z tyłu pod lampą (jakieś60cm2) i drobne dwie zaprawki w BMW 520 (e34) oraz w Astrze 1 sedan 2/3 drzwi, tylny błotnik, próg, kawałek na masce (ze 20cm2) i kilka małych zaprawek.

Teraz pytanie, ile kupić lakieru do którego samochodu? Oraz ile kłaść warstw? Oba samochody to czerwony akryl (oczywiście inne odcienie).

Pytam bo z kuzynem lakiernikiem nie można się konkretnie dogadać, a muszę oba samochody szybko zrobić więc postanowiłem sprawy wziąć w swoje ręce i z przygotować mu wszystko na gotowo. W ostateczność pomaluję sam (kiedyś u niego lakierowałem elementy i nie licząc kilku zacieków wyszło względnie). Jednak niestety nie pamiętam już ile wtedy było warstw...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem lakiernikiem z zawodu, i pracowałem na lakierniach w latach 1993 - 1999 więc, to AKRYL to moje czasy :-) Zacznijmy od tego, kto , czym i gdzie będzie to malował? Dla dobrego lakiernika starczy puszka 1L akrylu 2:1 ponieważ, i tak... dojdzie rozcieńczalnik 30-40% oraz utwardzacz 0,5L i wyjdzie Ci około 1,7 - 1,8L lakieru. Warstwy minimalnie są dwie... Musisz też kupic podkład do lakieru z utwardzaczem. Podkładowanie to prostota, i poradzi sobie laik. Po matowaniu, nakładasz pierwszą warstwę akrylu, tak aby równiuteńko pojechac po np. błotniku. Po chwili, tj. 40-80sek nakładasz drugą cieniuteńko, i po 3-4minutach (max.6min) nakładasz trzecią na zamknięcie. Teraz problem w tym, jak i kto maluje? Czy to będzie zwykły klasyk, czyli na sucho, czy techniką mokro na mokro... Klasyk polega na PODKŁADZIE, czekasz aż wyschnie, matujesz, i na sucho kładziesz AKRYL... Mokro na mokro polega na nakładaniu lakieru na mokry podkład i tak samo robi się z bezbarwnym. Bezbarwny to trzecia sprawa. Będzie czy nie, zależne od reszty elementów auta. Myślę , że puszka 1L spokojnie Ci wystarczy! Kolejna sprawa... Zderzaki są całe, uzywane z lakierem na sobie? Chodzi o to, czy jest na nich juz stary lakier? (kolor)? Jeśli tak, nie szlifuj plastiku do zera!!!!! Jeśli nie, zderzak jest np. nowy, to ... potrzebujesz podkładu wypełniającego, podkładu do plastiku oraz dodatku do akrylu. Elementy plastikowe malujemy inaczej jak blachę!

Podkład na auto dajesz ciśnieniem max. 2-2.3bar np. pistoletem RP, a akryl nakładasz ciśnieniem max. 1,3 1,4 np. pistoletem HVLP (dysza max.1.4)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ,wyjaśnił dość skropulatnie temat. Z doświadczenia wiem a, znam się troche na tym temat lakietu nie jest rzecza łatwą. Można poalkierować nawet sprayem ,tylko zależy kto co oczekuje od połozonego lakieru. Jeżeli nie miałeś z tym doczynienia dogadaj się jednak z kuzynem ,bądź z inna osobą ,która się zna choć trochę na tym.Chyba ,że nie jesteś dość wnikliwą osobą jeżeli chodzi o lakier. Temat ilości lakieru to zależy od jakości ,techniki lakierowania i samego lakiernika. Dane techniczne co do pistoletu masz opisane wyżej . Sam lakier jak opisałeś- czerwony acryl, kiedys był stosowany jeszcze nawet stosunkowo niedawno( VW bardzopopularny kolor Y3D w mieszalni SPIES HACKER występował kiedys w trzech odcieniach i Y3D/H ( Hel- jasny)wchodził na tip-top do oryginału. W Audi jednym z czerwieni to Y3H .W innych mieszalnich np:RM było kilkanaście odcieni. itp itd. Teraz odeszło się ,przynajmniej było takie założenie od lakierów konwencjonalnych , czyli np:acryli i stosuje się lakiery wodne, które są stosunkowo bardziej wydajniejsze no i rzecz jasna ekologiczne. Teraz takim lakierem np: czerwonym kładzie się dwie warstwy i po zabiegu, ale musisz pamiętac o lakierze bezbarwnym ,a tu co lakiernik to inna technika. Mówiłem temat ciężki ,ale dla chcącego nic trudnego. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiac to zawsze dziwię sie tym,którzy sami dobierają lakier na własną rękę. JA na pewno nie dobrałbym pod kolor starego lakieru,jeżeli juz to wybrałbym się do dobrego fachowca:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hiszpan33

Witam Panowie. Widzę konkretne odpowiedzi na pytanie kolegi. Więc i ja się przyłącze do postu. a wiec:

Planuje pomalować swojego passata b3 sedan. Kod koloru jaki posiadam to LA5T Y5 (medium blue metallic) I tu pytanie. Ile wszystkiego będę potrzebował na całe auto z bagażnikiem bez komory silnika. Chodzi mi o podkład reaktywny, bazę i lakier bezbarwny. Oraz ile warstw nakładać. Posiadam pistolet Sico HVLP 1,3 mm. Jestem amatorem, lecz postanowiłem zaryzykować i pomalować na własna rękę. Oczywiście po 10 dniach bedzie polerka wodnym i pasta farelca 3. Najważniejsze ponoć przygotowanie. Miejsca przyrdzewiałe zostały dokładnie wyczyszczone i nałożony został brunox epoksy i podkład akrylowy, w miejscach gdzie było trzeba poszła szpachlówka wykończeniowa i dopiero podkład. Oczywiscie miałem kiedys kontakt z pracami lakierniczymi. autko zostało zmyte zmywaczem silikonowym przed pracami i po podkładowaniu teraz stoi już parę dni i czeka na lakier. Widze ze jest tu troche ludzi znających się na temacie. Nie wiem jaki lakier wodny akryl czy inny. Co polecacie stosunkowo w cenie jak i ile. Z góry dziekuje za każda podpowiedź. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności