Skocz do zawartości
Gość staffcia

Passat b3 1.8 benzyna (strasznie) szarpie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość staffcia

Witam, nie mogę zakładać tematu, szukałam i nie mogę znaleźć, jestem w tym zielona, proszę o pomoc-

mam passata b3 rok 1992, silnik 1.8 benzyna- problem jest taki, że przy zapaleniu silnika w zimnym silniku nie szarpie, a po przejechaniu np. 2-3 km silnik robi się ciepły i strasznie szarpie. Mój mąż zmienił przewody zapłonowe, gaźnik(monowtrysk), pompa paliwa, świece zapłonowe, moduł zapłonowy i nic nie pomogło. Byliśmy 3 razy w warsztatach, wydalismy sporo pieniedzy :/

będę bardzo wdzieczna za pomoc pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że wymieniliście tyle rzeczy. Dla mnie objawy wskazują na cewkę zapłonową. Mogę się mylić bo wróżką niestety nie jestem, zupełnie inaczej to może wyglądać w rzeczywistości. Sprecyzuj czy to monowtrysk czy gaźnik ( chociaż w B3 to już chyba gaźników nie montowali. )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprecyzuj czy to monowtrysk czy gaźnik

w tym silniku był jednopunkt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byliśmy 3 razy w warsztatach, wydalismy sporo pieniedzy
To niech pomierzą ci fachowcy rezystancje czujnika temperatury silnika na sterownik. Jest w plastikowym króćcu który wychodzi centralnie z głowicy.

TUTAJ prawidłowe oporności czujnika.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest lpg? Czujnik temperatury już niejednemu napsuł krwi. Mimo iż instalacja w tych silnikach jest prymitywna to ja przez padnięty czujnik nie mogłem odpalić auta. Proponuję odpiąć wiązkę od czujnika i odpalić auto i niech się nagrzeje. Sterownik przyjmie jakąś wartość stałą i powinno działać, jeżeli tak to wiecie co wymienić. Może winna też jest pompa paliwa, nie dostarcza tyle paliwa ile powinna, albo gdzieś w komorze przewód się przetarł i jak robi się gorący to popuszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik 1.8 benzyna- problem jest taki, że przy zapaleniu silnika w zimnym silniku nie szarpie, a po przejechaniu np. 2-3 km silnik robi się ciepły i strasznie szarpie.

Miałem w Polonezie podobny problem. Najpierw sporadycznie, później regularnie od 3000obr/min przerywał. Oczywiście monowtrysk Bosch. Przyczyną usterki była cewka zapłonowa (1600zł dobre kilka lat temu :) ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyczyną usterki była cewka zapłonowa

Ponoć była wymieniana...

Mój mąż zmienił ............ moduł zapłonowy i nic nie pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponoć była wymieniana...

Czy moduł jest zintegrowany z cewką? Jeśli tak to OKi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojjjj... nie dam sobie ręki uciąć, ale w RP moduł i cewka są oddzielnie. tak mi się wydaje bynajmniej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie co miała autorka wątku na myśli z tym modułem, bo jeśli jest faktycznie osobno w RP to cewka musi być ta klasyczna -walcowa bańka a te typy to raczej sie nigdy nie psuły, w RP aparat jest na impulsatorze Halla i co najwyżej on może fiksować.

A tak na marginesie to jeśli faktycznie byłaby to cewka to już w trakcie odpalania silnika byłyby problemy. Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby ją wymienic bo zdobycie takiej cewki na szrocie to żaden problem...pasuje pewnie od zupełnie innych modeli i marek samochodów z końca 80 i początku 90 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja odkopuje temat. Lubi sobie pasek poszarpac na benzynie a najbardziej na zimnym silniku. Na wolnych obrotach jest okey a na obciazonym troche fiksuje pomijam to ze jeszcze nie wymieniłem tego TPSu znanego z innego tematu, no i jezdze bez sondy. Mam filtr paliwa ale ze wzgledu na taka temp - 12 to narazie nie wymieniam ale tak teoretycznie pytam. A jeszcze jedno czy sa jakies zestawy do regeneracji pompy paliwa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zuzyte swiece tez moga byc przyczyna szarpania. Swego czasu to przerabialem. Aleto bys ie objawialo od poczatku. Poza tym warto sprawdzic czujnik temperatury niebieski dajacy sygnal na kompa.

Edytowane przez misiek1979

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik sprawdzony i trzyma sie w dobrej kondycji takze to odpada. Swiece to chyba nie bo na LPG zero szarpniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy Gaz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakiej firmy Gaz?

 

Temat nie aktualny. Usterka usunięta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat nie aktualny. Usterka usunięta.
Napisz co było przyczyną usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisz co było przyczyną usterki.

 

Nieszczelność na przewodzie pomiędzy kolektorem ssącym a serwem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności