Gość staffcia Zgłoś #1 Napisano 3 Listopada 2010 Witam, nie mogę zakładać tematu, szukałam i nie mogę znaleźć, jestem w tym zielona, proszę o pomoc- mam passata b3 rok 1992, silnik 1.8 benzyna- problem jest taki, że przy zapaleniu silnika w zimnym silniku nie szarpie, a po przejechaniu np. 2-3 km silnik robi się ciepły i strasznie szarpie. Mój mąż zmienił przewody zapłonowe, gaźnik(monowtrysk), pompa paliwa, świece zapłonowe, moduł zapłonowy i nic nie pomogło. Byliśmy 3 razy w warsztatach, wydalismy sporo pieniedzy będę bardzo wdzieczna za pomoc pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał W. Zgłoś #2 Napisano 3 Listopada 2010 Szkoda że wymieniliście tyle rzeczy. Dla mnie objawy wskazują na cewkę zapłonową. Mogę się mylić bo wróżką niestety nie jestem, zupełnie inaczej to może wyglądać w rzeczywistości. Sprecyzuj czy to monowtrysk czy gaźnik ( chociaż w B3 to już chyba gaźników nie montowali. ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #3 Napisano 3 Listopada 2010 Sprecyzuj czy to monowtrysk czy gaźnik w tym silniku był jednopunkt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 3 Listopada 2010 (edytowane) Byliśmy 3 razy w warsztatach, wydalismy sporo pieniedzyTo niech pomierzą ci fachowcy rezystancje czujnika temperatury silnika na sterownik. Jest w plastikowym króćcu który wychodzi centralnie z głowicy.TUTAJ prawidłowe oporności czujnika. Edytowane 3 Listopada 2010 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #5 Napisano 3 Listopada 2010 jest lpg? Czujnik temperatury już niejednemu napsuł krwi. Mimo iż instalacja w tych silnikach jest prymitywna to ja przez padnięty czujnik nie mogłem odpalić auta. Proponuję odpiąć wiązkę od czujnika i odpalić auto i niech się nagrzeje. Sterownik przyjmie jakąś wartość stałą i powinno działać, jeżeli tak to wiecie co wymienić. Może winna też jest pompa paliwa, nie dostarcza tyle paliwa ile powinna, albo gdzieś w komorze przewód się przetarł i jak robi się gorący to popuszcza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #6 Napisano 3 Listopada 2010 silnik 1.8 benzyna- problem jest taki, że przy zapaleniu silnika w zimnym silniku nie szarpie, a po przejechaniu np. 2-3 km silnik robi się ciepły i strasznie szarpie. Miałem w Polonezie podobny problem. Najpierw sporadycznie, później regularnie od 3000obr/min przerywał. Oczywiście monowtrysk Bosch. Przyczyną usterki była cewka zapłonowa (1600zł dobre kilka lat temu ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 3 Listopada 2010 Przyczyną usterki była cewka zapłonowa Ponoć była wymieniana... Mój mąż zmienił ............ moduł zapłonowy i nic nie pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #8 Napisano 3 Listopada 2010 Ponoć była wymieniana... Czy moduł jest zintegrowany z cewką? Jeśli tak to OKi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #9 Napisano 3 Listopada 2010 Ojjjj... nie dam sobie ręki uciąć, ale w RP moduł i cewka są oddzielnie. tak mi się wydaje bynajmniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 3 Listopada 2010 Pytanie co miała autorka wątku na myśli z tym modułem, bo jeśli jest faktycznie osobno w RP to cewka musi być ta klasyczna -walcowa bańka a te typy to raczej sie nigdy nie psuły, w RP aparat jest na impulsatorze Halla i co najwyżej on może fiksować. A tak na marginesie to jeśli faktycznie byłaby to cewka to już w trakcie odpalania silnika byłyby problemy. Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby ją wymienic bo zdobycie takiej cewki na szrocie to żaden problem...pasuje pewnie od zupełnie innych modeli i marek samochodów z końca 80 i początku 90 lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #11 Napisano 18 Grudnia 2010 To ja odkopuje temat. Lubi sobie pasek poszarpac na benzynie a najbardziej na zimnym silniku. Na wolnych obrotach jest okey a na obciazonym troche fiksuje pomijam to ze jeszcze nie wymieniłem tego TPSu znanego z innego tematu, no i jezdze bez sondy. Mam filtr paliwa ale ze wzgledu na taka temp - 12 to narazie nie wymieniam ale tak teoretycznie pytam. A jeszcze jedno czy sa jakies zestawy do regeneracji pompy paliwa?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek1979 Zgłoś #12 Napisano 18 Grudnia 2010 (edytowane) Zuzyte swiece tez moga byc przyczyna szarpania. Swego czasu to przerabialem. Aleto bys ie objawialo od poczatku. Poza tym warto sprawdzic czujnik temperatury niebieski dajacy sygnal na kompa. Edytowane 18 Grudnia 2010 przez misiek1979 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #13 Napisano 18 Grudnia 2010 Czujnik sprawdzony i trzyma sie w dobrej kondycji takze to odpada. Swiece to chyba nie bo na LPG zero szarpniec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #14 Napisano 15 Lutego 2011 Jakiej firmy Gaz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #15 Napisano 16 Lutego 2011 Jakiej firmy Gaz? Temat nie aktualny. Usterka usunięta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszekp Zgłoś #16 Napisano 17 Lutego 2011 Temat nie aktualny. Usterka usunięta. Napisz co było przyczyną usterki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #17 Napisano 17 Lutego 2011 Napisz co było przyczyną usterki. Nieszczelność na przewodzie pomiędzy kolektorem ssącym a serwem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach