Skocz do zawartości
Radoo

Bagnet w 2.0TDI 170KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ponieważ w swoim autku mam złamany bagnet poziomu oleju postanowiłem dokonać zakupu nowego w ASO VW. Po numerze VIN dokonałem zakupu nowego (koszt około 38zł). Po powrocie do domu postanowiłem włożyć nowy i tu moje zdziwienie bo nowy jest o około 1cm dłuższy i przy rękojeści zamiast dwóch oringów ma jeden oring uszczelnający a do tego wszystkiego średnica końcówki jest większa więc nie można go wcisnąć. Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to że Pan sie pomylił i dał mi od innego silnika. Po dokładniejszych oględzinach okazało się że nr katalogowy tego i tego jest identyczny. Tu sie nasuwa pytanie dlaczego sie różnią??

Może ktoś miał taki przypadek??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, moze masz wymienioną rurkę od bagnetu na inną (np od 140km). Masz auto od nowosci ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auta nie mam od nowości ale jeśli ten i ten bagnet mają taki sam nabity numer części a sie różnią to chyba nie wina rurki od bagnetu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu w międzyczasie zmienili konstrukcję bagnetu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zmieniliby też numer części...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To zmieniliby też numer części...

Niekoniecznie, po 9 cyfrach określających część czasami dodawane są jeszcze dodatkowo dwie litery np. AB i to one mogły się zmienić wraz ze zmianą konstrukcyjną, numer podstawowy pozostał bez zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak przy felgach w B6...

Pierwsze 9 znaków jest takich samych.

Kolejne są 2 litery i są różne przy różnych wzorach.

Jednak prawie robi różnicę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolejne są 2 litery i są różne przy różnych wzorach.

Jednak prawie robi różnicę

 

Dokładnie kolego :) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I dla mnie to jest właśnie inny numer części...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko czasami tych dwu literek nie ma na części (a jest numer podstawowy), a istnieją one w dokumentacji serwisowej np. ETKA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc może w tym tkwi problem kolegi...?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie tak i nieługo będzie wiadomo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak odchodząc od tematu, to czarny kolor bagnetu to porażka. Nieraz musiałem się ostro nagimnastykować, żeby dojrzeć na nim poziom oleju:glaszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym się udał do salonu vw i awanturę wykręcił! o ten bagnet!! w końcu kto jak nie autoryzowany serwis ma sprzedać nam taką część jaką trzeba!? za to się płaci!

 

ps. ja mam czarny bagnet i bardzo trudno się z niego odczytuje stan oleju! bo podczas wyciągania bagnetu z rurki olej na nim się rozmazuje i trzeba nieraz 3-4 razy czynność powtarzać aby dojść do prawidłowego wskazania! wcześniej miałem vw polo 4 i tam na bagnecie były kulki które zapobiegały rozmazywaniu się oleju na bagnecie!

Edytowane przez bartosz1981

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ja u siebie mam 3 kulki ,a olej najlepiej sprawdzic po nocy/postoju . Wyjmij na noc bagnet ,olej z rurki scieknie do miski . Rano wsadzisz bagnet ,wyjmiesz i bedzie ladnie widac ,wsio .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W fordzie mialem żółty bagnet i było widac super

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kombinowałem kiedyś czy nie można jakoś zabarwić ten koniec bagnetu na inny jaśniejszy kolor,ale nic mi mądrego nie przyszło do głowy. Może macie jakiś pomysł:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Kombinowałem kiedyś czy nie można jakoś zabarwić ten koniec bagnetu na inny jaśniejszy kolor,ale nic mi mądrego nie przyszło do głowy. Może macie jakiś pomysł

 

Raczej nic tam sie nie utrzyma ,tylko dostanie do oleju .

Jedyna rada wyjmij bagnet na pare godzin z silnika i wsadz ponownie a bedzie widac dokladnie . Nawet to ze lustro oleju odznacza sie na bagnecie nie rowno prostopadle tylko pod katem . Bo bagnet centralnie pionowo nie wchodzi w olej/miske .Na bagnecie bedzie widac z jednej troche w dole a z tylu w gorze odznaczony stan oleju .

Sprawdz i zobacz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności