adamo88 Zgłoś #1 Napisano 31 Października 2010 Mam problem z ogrzewaniem w pasku 3B z silnikiem AVG Wymienione rzeczy: pompa - była sprawna nagrzewnica termostat Obecnie spec od klimatyzacji rozkłada ręce bo sytuacja dalej jest taka że na wolnych obrotach nie grzeje, na wysokich grzeje ale bez rewelacji Mam climatronic - ale wszystkie klapki wg speca są sprawne. Podpiął nawet swoją nagrzewnicę i raz grzała raz nie - co jest nie tak?? Mówił że moja nowa nagrzewnica osiąga 43 stopnie a powinna 83 co może być przyczyną, ma ktoś jakiś pomysł?? we środę stawiam i ten spec ma mierzyć ciśnienie płynu chłodniczego - więcej pomysłów nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #2 Napisano 1 Listopada 2010 Moze uszczelka pod glowica i sie zapowietrza,czy wykluczyles ta mozliwosc ?Niech ten mechanior sprawdzi wlasnie cisnienie plynu bo moze jest jakis kanal zatkany kamieniem albo jakims syfem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rozavw Zgłoś #3 Napisano 1 Listopada 2010 A czy te 2 świeczki żarowe nie są w pewien sposób wspomagaczami w dogrzewaniu???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #4 Napisano 1 Listopada 2010 może i są ale jak silnik ma już temperaturę odpowiednią to do niczego już nie są potrzebne zobaczymy co będzie po pomiarze ciśnień uszczelka pod głowicą może spowodować zapowietrzanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek707 Zgłoś #5 Napisano 1 Listopada 2010 uszczelka pod głowicą może spowodować zapowietrzanie? tak jest to bardzo prawdopodobne, powstaje korek powietrzny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzywa Zgłoś #6 Napisano 1 Listopada 2010 uszczelka pod głowicą może spowodować zapowietrzanie? jest to mozliwe , miałem taki przypadek wlasnie ( nie w passacie ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #7 Napisano 1 Listopada 2010 no to spoko czekam do środy i zobaczymy co wyjdzie na pomiarze ciśnień Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #8 Napisano 1 Listopada 2010 kody climatronika robione??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #9 Napisano 2 Listopada 2010 nic na climatronicu nie wybija, VAG podłączałem i nic nie wykazało, spec to wykluczył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #10 Napisano 5 Listopada 2010 Jak poszło sprawdzanie? Moja sytuacja jest chyba taka sama. Raz grzanie jest, a raz nie ma. Vag pokazuje, że gra, termostat wymieniony bo wcześniej nie trzymał temperatury, pompa wody nowa, nagrzewnica odpowietrzana dwa razy. Po odpowietrzeniu chodziła chwile jak należy - dwa dni - i znowu zabawa. W środku słychać czasami jakby przelewające się płyny. Płynu w zbiorniku nie ubywa, ciśnienie jakieś jest, ale nie mierzone. Wygląda mi to na uszczelkę pod głowicą, ale jeszcze tego w żaden sposób nie zdiagnozowałem. Powiedzcie mi, że nie mam racji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepsiko Zgłoś #11 Napisano 5 Listopada 2010 Moja sytuacja jest chyba taka sama. Raz grzanie jest, a raz nie ma. Vag pokazuje, że gra, termostat wymieniony bo wcześniej nie trzymał temperatury, pompa wody nowa, nagrzewnica odpowietrzana dwa razy. Po odpowietrzeniu chodziła chwile jak należy - dwa dni - i znowu zabawa. W środku słychać czasami jakby przelewające się płyny. Płynu w zbiorniku nie ubywa, ciśnienie jakieś jest, ale nie mierzone. Wygląda mi to na uszczelkę pod głowicą, ale jeszcze tego w żaden sposób nie zdiagnozowałem.Powiedzcie mi, że nie mam racji. może jeszcze spróbuj nagrzewnicę przepłukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #12 Napisano 5 Listopada 2010 może jeszcze spróbuj nagrzewnicę przepłukać. odprowadzenia z nagrzewnicy są gorące, ale... faktycznie nic nie wiadomo co w niej może zalegać. A więc do roboty. Dzieki pepsiko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #13 Napisano 6 Listopada 2010 U mnie wyszło tak że mówił że nagrzewnica na 100% potem przepłukał mi układ i zaczęło grzać jak należy, w sumie nagrzewnicy ponownie nie wyjmował, płyn który wyciekał był "nieczysty", ale na dzień dzisiejszy grzeje, natomiast ciśnienia nie ma takiego jak powinien zaproponował mi dodatkową pompkę elektryczną od webasto żeby ciśnienie odpowiednie uzyskać - koszt 200zł, zrezygnowałem bo póki co to grzeje a nie chce mi się zmieniać uszczelki pod głowicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepsiko Zgłoś #14 Napisano 6 Listopada 2010 w sumie nagrzewnicy ponownie nie wyjmował, Ale nagrzewnicy nie trzeba wyciągać, wystarczy podłączyć węża z sieci wodociągowej w nagrzewnicę nie w zasilanie,tylko w powrót.Czyli wejście od strony akumulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-kozi Zgłoś #15 Napisano 7 Listopada 2010 Witam, dołączam się do tematu. Reze już mi opadły czytalem z zawzieciem tematy na forum o silniczkach przy klimatroniku, zapowietrzajacym sie ukaldzie, pompie wody i nic podobnego nie znalazlem co mogo by mi pomoc. A mianowicie silniczki wszystkie zregenerowałem wedlug opisow na tym forum, czasami wyskakyje i blad 256 na samosprawdzeniu i na VAG-u (o samo), nagrzewnica odpowietrzona, węże asz parzą w łapy wchodzace iwychodzace z nagrzewinicy, Pompa wody wymieniona na nową. A grzania w kabinie jak nie bylo tak nie ma. Macie jakis na to pomysl. bo ja juz nie wiem. plynu nie ubywa wiec wykluczam uszczelke pod glowicą, nagrzewnice tez plukalem, miala troche syfu ale juz jest OK. WIEC PROSZE O POMOC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #16 Napisano 7 Listopada 2010 pepsiko - ale chodziło o to że jak nagrzewnica "miała" być niesprawna to trzeba by było ją wyciągać i ponownie zmieniać, do płukania nie trzeba na szczęście c-kozi - mi to wygląda na niesprawną klapkę od ciepło-zimno, bo jak twierdzisz że węże są gorące na podszybiu to znak że nagrzewnica jest sprawna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #17 Napisano 7 Listopada 2010 mi to wygląda na niesprawną klapkę od ciepło-zimno a żeby je sprawdzić to trzeba demontować deskę, czy jest jakiś inny sposób? Oczywiście wykluczając kamerkę na światłowodzie :hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #18 Napisano 7 Listopada 2010 Na ciepłym silniku przełączaj cilmatronikiem ciepło - zimno - ciepło, jak jest różnica ale niewielka to znaczy że to klapka tutaj masz opisane jak zmieniać nagrzewnicę - może tam coś widać z klapką tutaj natomiast opisane gdzie jest ta klapka Serwo do tej klapki jest u stóp pasażera. Najlepiej zdemontować schowek, wtedy zdecydowanie lepiej widać. Czerwona dzwignia łączy serwo z klapką. ja tego osobiście nie rozbierałem więc więcej nie podpowiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-kozi Zgłoś #19 Napisano 7 Listopada 2010 dzisiaj demontowałem ten silniczek z czerwona wajcha, i sam dla siebie sprawdzalem recznie co bedzie jak bede zamykal i otwierał recznie tą klapke, efekt byl taki ze zmieniala sie szybkość przeplywu powietrza i jak robilem te zmiany energicznie to slychac bylo jak klapka trzaska zamykajac lub sie otwierajac. Dodam jeszcze ze jak otworzyken to samym pedem wiatru w tym tunelu zamykalo lub ja otwieralo. Tak wiec wyglada ze klapka jest sprawna. Plukalem tez nagrzewnice i przeplyw przez nia jest na co dowodem jest to ze odlplyw (wężyk z dziurką) jest goracy, cholera juz mnie szlak trafia, dzisiaj jechalem 50 km i skostnialem jak djabli nie wspomne juz o tym ze parowal jak szalony bo podczas odpowietrzania plyna lal sie po komorze silnika. Nasuwa mi sie jeszcze jedno pytanie czy jestjeszcze cos w tym ukladzie od czego zalezy temperatura. Jutro jade do znajomego mechaniora i podmienie jeszcze panel samego klimatronika, moze on przelacza te klapkiw nienalezyty sposob. Poprostu juz mi rece opadaja nie wspomnę juz o tym ze wygladaja jakbym je wsadzil w bukiet róż po tych zabiegach z silniczkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #20 Napisano 7 Listopada 2010 termostat - ale od tego zależy temperatura silnika pompa wody - bo daje ciśnienie i rusza ten płyn wiatrak - aby dmuchało nagrzewnica - aby ciepłym dmuchało klapka, klimatronik - ciepło, zimno poza tym chyba nic nie ma tylko węże - ale skoro masz gorące to są ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach