grz19850 Zgłoś #1 Napisano 31 Października 2010 Witam problem polega na tym że rano gdy zapalam silnik coś strasznie piszczy. Gdy pochodzi trochę na wolnych piszczenie powoli ustaje. Dodając lekko gazu piszczenie jest mniejsze. Gdy silnik jest ciepły jest wszystko Okej. Niedawno wymienione było ramie napinacza z tulejami, napinacz i rolka napinająca pasek wieloklin-owy oraz pasek. Załączam filmik [ame] [/ame]na filmiku jest vencior ale moje auto zachowuje się tak samo. Moje auto passat B4 1,9TDI 1Z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #2 Napisano 31 Października 2010 U mnie piszczy podobnie i prawdopodobnie są to łożyska na alternatorze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #3 Napisano 31 Października 2010 U mnie jest taki sam dźwięk jak się silnik nagrzeje i nie mam pojęcia co to może być .Po rozpięciu osprzętu dźwięk dalej istnieje od strony wału,koła pasowego.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #4 Napisano 31 Października 2010 U mnie piszczał dokładnie tak samo. Założyłem sprzęgiełko kierunkowe na alternator i cisza. Coś takiego: http://allegro.pl/kolo-sprzeglo-alternatora-vw-passat-golf-seat-i1279654202.html A powiedz jeszcze, drży Ci pasek wielorowkowy tak, że aż napinacz podskakuje? Bo u mnie tak było oprócz piszczenia właśnie. Napinacz podskakiwał i terkotało. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz19850 Zgłoś #5 Napisano 31 Października 2010 Napinacz podskakuje minimalnie.Niedawno był wymieniony. Zauważyłem tez że im zimniej tym gorzej piszczy z rana. ---------- Post added at 10:25 ---------- Previous post was at 10:12 ---------- Film z mojego auta [ame] [/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #6 Napisano 31 Października 2010 Napinacz podskakuje minimalnie.Niedawno był wymieniony. Zauważyłem tez że im zimniej tym gorzej piszczy z rana. ---------- Post added at 10:25 ---------- Previous post was at 10:12 ---------- Film z mojego auta Jeżeli masz sprzęgło kierunkowe na altku - sprawdź jego sprawność. Jeżeli nie masz - załóż. Będzie cisza. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #7 Napisano 31 Października 2010 (edytowane) u mnie to samo, na zimnym piszczy, moze trzeba bedzie sprobowac to sprzegielko zalozyc, w sumie tansze niz kolo pasowe z tlumikiem drgan grz19850 widze na filmiku u Ciebie ze ramie napinacza nie drga, u mnie drga i nie wiem czy tak powinno byc... a co moze byc przyczyna drgania preta napinacza? Edytowane 31 Października 2010 przez piotrek.sz7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz19850 Zgłoś #8 Napisano 31 Października 2010 (edytowane) widze na filmiku u Ciebie ze ramie napinacza nie drga, u mnie drga i nie wiem czy tak powinno byc... a co moze byc przyczyna drgania preta napinacza? drgania są ale minimalnie, wcześniej ramie podskakiwało i to dość mocno przez co wyrobiły się tuleje, zmieniłem napinacz tuleje ramię i teraz jest dobrze, jak te ramię podskakiwało to przy ruszaniu lubił sobie tak jakby ćwierkać, napinacz chyba nie napinał paska tak jak trzeba ale teraz jest okej, tylko jak zimny to piszczy jak na filmiku:( i to dość mocno. Edytowane 31 Października 2010 przez grz19850 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #9 Napisano 1 Listopada 2010 drgania są ale minimalnie, wcześniej ramie podskakiwało i to dość mocno przez co wyrobiły się tuleje, zmieniłem napinacz tuleje ramię i teraz jest dobrze, jak te ramię podskakiwało to przy ruszaniu lubił sobie tak jakby ćwierkać, napinacz chyba nie napinał paska tak jak trzeba ale teraz jest okej, tylko jak zimny to piszczy jak na filmiku i to dość mocno. No u mnie nie ma podskakiwania ramienia, wymienilem ramie, tulejki, rolke a napinacza nie wymienialem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz19850 Zgłoś #10 Napisano 1 Listopada 2010 wymień napinacz tylko nie kupuj jakiejś taniochy z allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sision Zgłoś #11 Napisano 2 Listopada 2010 Ile wymiana tego ramienia kosztuje chłopaki? bo u mnie są na niej drgania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #12 Napisano 2 Listopada 2010 U mnie drgało fest. Po wymianie napinacza - trochę mniej, ale dalej popiskiwał. Pomogło całkowicie sprzęgło kierunkowe alternatora. Po wymianie zero drgania, terkotania czy piszczenia. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #13 Napisano 2 Listopada 2010 Przyczyną skakania napinacza zwykle jest brak sprzęgła na alternatorze. Przerabiałem to nie tylko ja. Po założeniu sprzęgła (najtaniej znalazłem na Allegro za 145 zł) napinacz stoi nieruchomo. Wymiana w tym przypadku napinacza to tylko próba zmniejszenia objawów. A lepiej zlikwidować przyczynę. Co do piszczenia na zimnym silniku to trzeba też się upewnić czy to nie duże koło pasowe na wale korbowym. Też to przerabiałem. Najlepiej zrobić jakimś korektorem kropki na krawędzi koła paska wielorowkowego i obok na krawędzi koła paska pompy wspomagania (są razem skręcone). Po uruchomieniu i zgaszeniu silnika trzeba patrzeć, czy te kropki są koło siebie czy się rozjechały. Rozjechać się mogły, bo to duże koło jest zrobione z dwóch takich obręczy, między którymi jest guma. Jak się one między sobą przesuwają to piszczy. Piszczenie to nasila się też ze wzrostem obciążenia alternatora - u mnie tak było. Piszczeć może też pompa wody. Też to przerabiałem. Koledzy jeszcze piszą, że piszczy alternator lub napinacz. Ja tego nie miałem, ale warto sprawdzić. Z tym, że gdy napinacz będzie nieruchomy to nie powinien piszczeć. Trzeba poczytać forum, bo wiele przypadków ktoś przed nami miał i napisał jak sobie poradził. Trzeba zdiagnozować u siebie przyczynę i unikać wymiany w ciemno różnych elementów. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody321 Zgłoś #14 Napisano 13 Lutego 2011 Ja mam ten sam problem... Zmieniłem paski, pompę wody łożyska i regulator napięcia w alterntorze , ramię i tuleje napinacza, rolkę i napinacz i dalej piszczy jak na filmikach kolegów. Już zamówiłem koło pasowe corteco. Myślicie że pomoże?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #15 Napisano 13 Lutego 2011 Ja mam ten sam problem... Zmieniłem paski, pompę wody łożyska i regulator napięcia w alterntorze , ramię i tuleje napinacza, rolkę i napinacz i dalej piszczy jak na filmikach kolegów. Już zamówiłem koło pasowe corteco. Myślicie że pomoże?? Powinno, ja wsadziłem tańsze koło - febi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody321 Zgłoś #16 Napisano 14 Lutego 2011 ,,Powinno przestać,, to mnie nie ratuje bo juz na części które opisałem wyżej poszedł prawie tysiąc i koło po zniżkach to 300zł .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #17 Napisano 14 Lutego 2011 Ja podobnie, wszystko wymieniałem prócz napinacza, w końcu zrobiłem kropki na kole jak to pisał też w tym poście RAFAL10 i wyszło, że się przesuwają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polo Zgłoś #18 Napisano 14 Lutego 2011 w 1z nie było sprzęgiełka na alternatorze tylko w afn-ie i wydaje mi się że jeśli fabryka tak nie robiła to nie powinno się poprawiać fabryki tylko szukać prawdziwej przyczyny. też mi tak piszczało okazało się że pasek wielorowkowy był już rozciągnięty drganie ramienia zostało ale już nie piszczy więc trzeba wymienić napinacz lub sprawdzić pozostałe łożyska,ja przynajmniej mam takie podejście do tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #19 Napisano 14 Lutego 2011 Kolego polo, ja przerabiałem ten temat. Jeżeli komuś skacze napinacz na pasku wielorowkowym, to warto wymienić koło pasowe alternatora na takie ze sprzęgłem. To dużo daje. Przestaje skakać i zapobiega zużyciu napinacza. Nie uważam tego, że to źle skoro w oryginale nie było. Powinno być. Ludzie wymieniają napinacze, kombinują, ale tym przyczyny nie zlikwidują. Kolega Ormowiec kiedyś w jednym z tematów zamieścił film pokazujący zachowanie się napinacza przed i po zamontowaniu alternatora ze sprzęgłem. Co do piszczenia, to u mnie piszczało na początku koło pasowe na wale (wymieniłem), niedawno wymieniłem pompę wody (po odpaleniu piszczała). Teraz też coś mi lekko piszczy po odpaleniu zimnego silnika, ale narazie zbytnio się tym nie przejmuje, bo jest znacznie lepiej niż przed wymianą wspomnianych wyżej elementów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody321 Zgłoś #20 Napisano 14 Lutego 2011 (edytowane) Kropki latały jak chciały. Napinacz podskakiwał i koło miało bicie. Koło zmienione na sasic za 304zł i chodzi jak przczółka!!! Dzisiaj mój kolega mówi że coś mu piszczy... wpadam z rana i słucham... ten sam dźwięk ale mechanik mu powiedział że to ta fajka od napinacza i tulejki.... Czemu odrazu wszyscy stawiają na ten zestaw naprawczy?? Ja mam nauczkę i teraz zawszę będe sprawdzał koło pasowe i jestem pewien że u niego to też koło. Jutro podjedzie to zrobimy kropki. Pozdro Edytowane 16 Lutego 2011 przez mlody321 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach