Skocz do zawartości
slawciol

oleista sadza z tłumika, olej w dolocie, ciężko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, silnik 1.9TDI 1z: temperatury około 7stopni, a mam problemy z odpaleniem, ciężko kręci, jak odpali przez parę sekund nie równo pracuje, jak silnik juz rozgrzany, przygazówka na postoju, czarny dym i dosyć spory ślad oleistej sadzy na asfalcie, dosyć sporo było, poza tym, olej mam w przewodach do icka, olej z odmy w dolot, silnik się kończy? Przebieg 330000km, świece sprawdzone, kąt sprawdzony, błędów nie łapie, moc ma, oleju o dziwo nie ubywa drastycznie, od wymiany do wymiany, Co może być do roboty, turbo, czy silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej w dolocie przez odme moze mieć 2 przyczyny: albo zjeb****a odma, albo przedmuchy mam motor. Co do dymienia sprawdz szczelność przewodów do icka u mnie ten górny gumowy pękł od spodu i nie widac bylo, ale dzieki zamontowanemu zegarowi od cisnienia doładowania wiedziałem ze gdzies jest dziura wiec namierzyłem. Spradź tez n75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej w dolocie przez odme moze mieć 2 przyczyny: albo zjeb****a odma, albo przedmuchy mam motor. Co do dymienia sprawdz szczelność przewodów do icka u mnie ten górny gumowy pękł od spodu i nie widac bylo, ale dzieki zamontowanemu zegarowi od cisnienia doładowania wiedziałem ze gdzies jest dziura wiec namierzyłem. Spradź tez n75.

 

n75 nowy pracuje prawidłowo, owszem pękł mi łącznik gumowy, i wtedy zobaczyłem co mam,że olej mam w przewodach do icka, od razu wymieniłem ten łącznik , oleju jest na ściankach przewodów dosyć sporo, nie są to śladowe ilości, dosyć dużo mi nawet uwaliło olejem silnik jak pękł ten łącznik. dymi na czarno, przedmuchów do i z icka nie mam, szczelny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka po głowicą albo popychacze do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarny dym to za mała dawka powietrza. Być moze wężyki od sterowania sie uszkodziły i nie steruje turbiny albo turbo dead. O przedmuchy chodziło mi silnika... jak wyciągniesz miarke oleju nie widac dymu z tego miejsca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszczelka po głowicą albo popychacze do wymiany

dzięki za info, tylko to dotyczy ciężkiego odpalenia, czy oleju z odmy do dolotu czy sadzy z tłumika?

 

---------- Post added at 20:38 ---------- Previous post was at 20:36 ----------

 

Czarny dym to za mała dawka powietrza. Być moze wężyki od sterowania sie uszkodziły i nie steruje turbiny albo turbo dead. O przedmuchy chodziło mi silnika... jak wyciągniesz miarke oleju nie widac dymu z tego miejsca?

turbinka steruje, jak pękł ten łącznik gwizdało aż miło, od 2000obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem że po odpaleniu kopci przez chwile na niebiesko, później jak się zagrzeje już na czarno. Chyba będzie sporo do roboty, na niebiesko odpala- chyba uszczelnienia zaworów, olej z odmy do dolotu, pewnie pierścionki, olej w przewodach- albo turbinka albo wali przez odme, ciekawi tylko jedna rzecz, oleju zbytnio mi nie ubywa, może 0,5-0,8l na 10.000km.

Edytowane przez slawciol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem jeszcze sztange od turbo, nie chodzi, nawet przy 4000obr nawet nie drgnie, ręcznie rozruszałem ją ale dalej klapa, N75 nowy, wężyki szczelne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I wierzysz w ten przebieg?

 

Tak, w 100%, mam go juz 5 lat, kupiony w Niemczech od Niemca, emeryta, 1 właściciela, padła mu pompa (szarpał), cena w Niemczech kosmiczna za naprawę, wiec musiał sie rozstać okazał się nastawnik do roboty, 500zł i śmiga na tej pompie do dzisiaj, papiery miał od początku, wszystkie przeglądy itp, miał wtedy 190000.

A co ciekawe, że oleju prawie nie bierze, ma kopa, tylko ciężko odpala :-/ pewnie nie obędzie sie bez małego remontu, pierscionki, uszczelniacze, reg. turbinki. w tygodniu podjadę na warsztat na kompresje i na sprawdzenie wtryskiwaczy, zobaczymy co jest nie tak

Edytowane przez slawciol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem sprawdzić kompresje, na cylindrach

1-30

2-29

3-29

4-30

czyli kompresja ok, kat wtrysku sprawdzony, jest na Vagu 29 wiec za późny, jutro ustawie na około 51, może to jest problemem ciężkiego odpalania jak zimny silnik, są przedmuchy z pokrywy zaworów, wywala mi olej do dolotu przez odmę, więc uszczelnienie popychaczy, czy uszczelka tez?Minimalnie znika mi płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt zmieniony na 51 w BS, na TDI Timing jest ponad niebieska linią, dalej ciężko odpala jak zimny. Co do rozruchu na zimnym siniku, według opisów silnik jak zimny pracuje na wzbogaconej dawce, obroty około 1000, a u mnie jest około 860, jak zimny i jak ciepły jest tak samo, co zalogować vagiem aby sprawdzić i co sprawdzić, dawkę startową? na pewno grupę 007, co jeszcze? Świece grzeją sprawdzone, paliwo się nie cofa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności