Skocz do zawartości
robert24

Spadki mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie mojego tematu:

Wydaje mi się że mam przestawiony zapłon dlatego czasami jest mułowaty. Jak schodzi z obrotów to słychać pierdnięcie z wydechu. Jak kręcić aparatem( w którą stronę?)żeby go ustawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara) w lewo (przeciwie do ruchu wskazówek zegara) w prawo opózniasz zapłon, w lewo przyspieszasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to raczej nie komputer. przed wymiana smigal jak burza a po wymianie burczy i fuka. podejrzewamy zaplon do ustawienia.

u mnie nie ma efektu ze jak gasze silnik i zapalam to moc wraca mocy brakuje caly czas :taksobie

 

OK bylem u kolesia co robil rozrzad i przelozylismy pasek o jeden zabek :-) jest lepiej na 80 %

zaplonu nie ruszalismy ...ze strachu ze sie urwie bo taki zardzewialy trzeba lac WD lub inny srodek zeby RUDA pogonic i dopiero wtedy dzialac dalej :-)

( pasek wymienili na taki sam co byl getsa ...sam juz nie wiem ale chyba pasek paskowi nierowny nawet tego samego producenta )

 

a i mam pytanie czy na kole od zaworow powinien byc napis na znaku OT czy jakos tak czy sam znak ...bo u mnie jest sam znaczek bez napisu i mechanik mowil ze to raczej nie oryginal )

To chlop co ci to robil niecg raczej sie zajmie odsniezaniem bo sezon idzie. Poprostu zlozyl na znaki kolo rozrzadu i wal a to 3 takie duze posrodku zostalo ominiete z powodu niewiedzy. Nie wiem o co chodzi z ty przestawianiem o jeden zabek... ale moze niechcacy o ten 1 zabek tez poszlo kolo od aparatu i dlatego sie polepszylo. Sciagaj pasek jeszcze raz ustawiaj gora na znak wal na znak na kole zamachowym (okienko na gorze skrzyni) i to 3 kolo zebate posrodku tez ma znak i recze ze bedzie OK

 

---------- Post added at 21:51 ---------- Previous post was at 21:49 ----------

 

Odnośnie mojego tematu:

Wydaje mi się że mam przestawiony zapłon dlatego czasami jest mułowaty. Jak schodzi z obrotów to słychać pierdnięcie z wydechu. Jak kręcić aparatem( w którą stronę?)żeby go ustawić?

Apara

Aparatu nie ruszaj. Zostaw tak jak byl przed wymiana. Skoryguj to srodkowe kolo na swoj znak i po robocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozrzadu i wal a to 3 takie duze posrodku zostalo ominiete z powodu niewiedzy

Dokładnie....jest tylko kropka na kole wałka pośredniego i powinno sie ono zrównać w linii prostej ze znakiem (kreska) na kole wału korbowego.

6a53936fb6bc1cbamed.jpg

154eb19cbe4a2a03med.jpg

A napinacz w którą stronę naciągniety? Mam nadzieje ze w prawo ,bo w lewo też niektórzy napinają i ...

Literki OT przy kresce to raczej powinny by na kole wałka rozrządu, ale ich brak nie znaczy że silnik ma dziwnie pracować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niewyrazne zdjecie ale raczej one nie sa w linii prostej. Ja do kazdej wymiany rozrzadu na kazdym kole ktore jest za cos odpowiedzialne markerem robie wlasne dodatkowe punkciki. Nie wiem jak mozna zle zlozyc taki rozrzad bo to latwe jak pierniece, ja taki pykam w pol godzinki z kawa i gadaniem o *******ach z kolegami z pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mój problem jest taki ma przyspieszenie ale na 5 biegu nie poleci więcej jak 110-120km/h Objawy są takie że ciągnie i przerywa jakby ktoś mnie za zderzak przytrzymywał .Mam go od niedawna,myślałem że może filtr paliwa, ale po wymianie nic nie pomogło.Jeszcze jedno ciężko pali na gorącym silniku,rano na zimnym nie mam problemu.Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara) w lewo (przeciwie do ruchu wskazówek zegara) w prawo opózniasz zapłon, w lewo przyspieszasz

 

Dzięki. To mam przyspieszyć czy opóźnić zapłon jak pierdzi przy schodzeniu z obrotów(jak dam gazu to ładnie schodzi bez niczego ale na samym dole obrotów strzeli raz).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To mam przyspieszyć czy opóźnić zapłon

Przyspieszyć,ale efekt końcowy osiągniesz dopiero po resecie bo sterownik głupieje wtedy od tego,zbyt gwałtownie musi korygować nastawy zapłonu...najlepiej wg. znaków ustawić wszystko, reset sterownika i powinno być dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polałem wodą i nic to nie dało przy temperaturze silnika 80-90 stopni w ogóle nie che zapalić,a po ok. 20 minutach zapala bez problemu.Gdzie może tkwić problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja dołoże cos od siebie....

ma paska 20 benz+lpg a problem mój jest taki ze sie wogóle to auto niezbiera jest zamulone a dzis z rana to juz wogole sie zamuliło ze myślalenm ze do roboty rano niedojade.... niewiem gdzie szukac tego aparatu zapłonowego no chyba ze jest jak w fiacie przy kopółce a jesli o silniczek krokowy czy czujnik temperatury chłodziwa to czy ktoś moze mnie odesłac do jakiegos zdjecia lub literatury :) bede wdzieczny :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzieki bede mial chwile to sprawdze jak wygladaja znaki ... bo nie moge darowac ze zrobili mi TAKIEGO kastrata z Passata. Az mnie serce zabolalo ...

 

Dzieki za pomoc :-) i wyjasnienie ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o ja dołoże cos od siebie....

ma paska 20 benz+lpg a problem mój jest taki ze sie wogóle to auto niezbiera jest zamulone a dzis z rana to juz wogole sie zamuliło ze myślalenm ze do roboty rano niedojade.... niewiem gdzie szukac tego aparatu zapłonowego no chyba ze jest jak w fiacie przy kopółce a jesli o silniczek krokowy czy czujnik temperatury chłodziwa to czy ktoś moze mnie odesłac do jakiegos zdjecia lub literatury bede wdzieczny :?

 

Aparat zapłonowy to ten z kopułką, masz tam śrubę 13 którą popuszczasz i kręcisz całym aparatem żeby ustawić.

 

---------- Post added at 21:45 ---------- Previous post was at 21:39 ----------

 

najlepiej wg. znaków ustawić wszystko, reset sterownika i powinno być dobrze.

Ustawiałem według znaków i dało się jeździć ale nie miał siły to pojechałem na lampę, tam jak mi go ustawił to było jeszcze gorzej. Jedyny sposób w tak starym samochodzie to ustawić na znaki i samemu kręcić aż się trafi wystarczy trochę cierpliwości. Po każdym przestawieniu należy się dobrze rozbujać na każdym biegu i zobaczyć jak się zbiera. Ja szukam dalej przyczyny chwilowych braków mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki dzieki za podpowiedz :) spróbuje i napisze czy pomogło:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś moze mnie odesłac do jakiegos zdjecia lub literatury

Na uploadach, i ogólnie w necie znajdziesz takie coś jak Sam Naprawiam wydawnictwa WKŁ ,tam w dodatku "zmiany konstrukcyjne od modeli 1995" znajdziesz trochę o silniku AGG to pokrewne od 2E i ADY. Jest troche opisane jak co ustawić.

2E jest na sterowniku Digifant, AGG na Simosie, jeszcze pokrewny silnik ABF (16V) jest też na digifancie, nie wiem tylko czy ADY jest na Digifancie czy na Simosie i czy czasem ADY nie ma już elektronicznej cewki zapłonowej zintegrowanej z rozdzielaczem-brak palca rozdzielacza a impulsator Halla jest na wale a nie w aparacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiem szczerze ze z tego co sie juz dowiedzialem to moj ma cewke aparatu jeszcze nie ruszałem a problem chyba mam z przepływonierzem firm HITACHI AFH60-10A 037-906-461-B tylko niewiem czy to napewno on sie zpierdzielil wiec szukam kogos z okolic kalisza lub radomia kto taki mam i porzyczył by mi a chwilke do sprawdzenia mojego silnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec szukam kogos z okolic kalisza lub radomia kto taki mam i porzyczył by mi a chwilke do sprawdzenia mojego silnika ?

to napisz to w końcu w dziale wielkopolskie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamulanie zniknęło po zmianie filtra powietrza. Taka głupota a cieszy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zniknęło ale na kilka dni. Po pewnym czasie było jeszcze gorzej, wymieniłem czujnik temperatury, filtr paliwa i jeździłem ze dwa tygodnie bez problemu. Dziś znów obroty zaczęły spadać. Pomyślałem że może silniczek krokowy tak szwankuje jak myślicie? co jeszcze sprawdzić. Dodam że ma zakopcone świece ale wydaje mi się że to od krótkich tras które robię codziennie do pracy. Byłem u mechanika to nie mógł mi pomóc i kazał jechać do elektryka.

 

Ps. Cały mój problem jest opisany w pierwszym poście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności