Skocz do zawartości
grześ21

pomocy przekładka silnika

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich:manga

wkładam do mojego Passata B3 1.8 silnik 95 km a miałem 75 km powiedzcie mi czy jest jakaś różnica dla komputera i ogólnie która by wykluczała taka przekładkę?bo reszta to chyba taka sama

aha i jak to najszybciej wymienić? wyciągać razem ze skrzynia czy sam,do góry czy łatwiej przód rozebrać? dziękuje serdecznie za każda poradę

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wkładam do mojego Passata B3 1.8 silnik 95 km

a gdzie Ty tak silnik dorwałeś że aż 95 KM ma?? takie nie wychodziły...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej było by z kanału. nie wiem czy silnik odsunie się na tyle w lewo patrząc od przodu aby go wyciągną. pewnie będzie problem o sprzęgło. ale zawsze można trochę odsunąć i odkręcić sprzęgło. nie trzeba było by wyciągać skrzyni. a silnik miałeś na gaźniku zapewne 55kW a teraz kupiłeś z listwa wtryskowa 66kW. moim skromnym zdaniem trzeba wymienic zarówno komputer jak i wiązkę elektryczna bo np do wtrysków braknie ci kostek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam w nim silnik 75 km i pekła głowica a znajomy chce za 300 mi sprzedać silnik z vento po wypadku tez 1.8 tyle ze ten mocniejszy ja sie za bardzo nie znam ale taka przekładka by mnie najtaniej wyszła jesli bedzie elektryka pasowała wiec jak któs cos wie to prosze pisac. i czy instalacja gazowa będzie pasowała?

wiec ile km ma ta mocniejsza wersja silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma 90KM. a nie możesz wziąć i zobaczyć u kolegi w vento jaka on ma instalacje? bedzie wszystko jasne. instalacja gazowa powinna na 99% pasowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótko mówiąc.. zależy jaki silnik..dowiedz się więcej na ten temat, czy to jest na monowtrysku 90KM( Oznaczenie RP, lub ABS), bo nie daję głowy, ale instalacja powinna podejść, tylko kompa by trzeba zmienić..

 

Po drugie, jak wymieniać silnik, to wyciągaj razem ze skrzynią i na wierzchu poprzekładasz graty. Pytanie tylko czy skrzynia ma takie samo przełożenie..

Silnik wyjdzie Ci elegancko razem ze skrzynią, odkręcasz cały osprzęt, wszystkie kable, półosie(od skrzyni, a jedną musisz wyjąć całkowicie, do wyboru która..), wydech, linki biegów, odkręcasz z poduszek i do góry (najlepiej zawieś go tak, żeby silnik był sporo wyżej jak skrzynia, tak pod kątem jakieś 30-40* do góry i elegancko wyjdzie. Najlepiej odkręcić maskę, bo dobre dojście i nie będzie kombinacji z wyciągnięciem silnika..

 

Myślę, że w miarę jasno opisałem, jakbyś miał problemy, to pisz..:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie byłem zobaczyć ciemno było bo vento w "pokrzywach" stoi ale wszystko wygląda jakby pasowało a chodzi o czas i z konieczności muszę jutro to robić kable takie same a jesli chodzi o komputer to już zagadka.a i dużo zabawy żeby sam silnik bez skrzyni wyciągnąć bo u siebie juz mam na 90% rozebrane pod tym kątem....

Edytowane przez grześ21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby wyjąć silnik bez skrzyni to trochę gimnastyki jest.. tzn wyjdzie ale musisz coś pod skrzynię podłożyć żeby nie spadła następnie odkręcić skrzynię od poduszki skrzynię maksymalnie w prawo przesunąć. następnie silnik w lewo (uwaga na koło pasowe) i do góry pod kątem (lewa wyżej od prawej)... wkladanie w odwrotnej kolejności... a sterownik silnika też trzeba wymienić bo mapa wtrysku może się różnić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin_Swce_B3

Mam takie pytanko.musze też zmienić motor w moim vw-iku tylko zastanawiam sie czy 2.0 16v (150KM) ma takie same mocowania czy podobne bo obecnego silnika nie opłaci sie juz robić bo poprzedni właściciel coś próbował majstrował przy nim a olej łyka strasznie!instalacja elektryczna raczej powinna być ta sama co nie?!nie znam sie zbyt na tym ale dam rade ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
instalacja elektryczna raczej powinna być ta sama co nie?!

 

Całkiem inna bajka.. Potrzebujesz silnik z osprzętem, skrzynie, kompletną wiązkę silnika, komputer i pewnie sporo pierdół, które wyjdą dopiero w praniu..No i nie wiadomo jak z zawieszeniem i układem hamulcowym..prawdopodobnie vr-y będzie trzeba zastosować, a co za tym idzie, potrzebowałbyś jeszcze 4 nowe koła, na rozstaw śrub 5*100..

 

Silnik powinien być mocowany tak samo..ale to musiałbym sprawdzić..:)(konkretnie to zmierzyć rozstawy łap..)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam paska z 92r prawdopodobnie silnik ten słabszy 1,8 oddam głowice lub silnik za grosze......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze schodki.ktoś mi podpowie gdzie w silniku 90 km ABS jest czujnik temp płynu chłodzącego bo w tym 75km był z boku głowicy a w tym ABSie????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pierwsze schodki.ktoś mi podpowie gdzie w silniku 90 km ABS jest czujnik temp płynu chłodzącego bo w tym 75km był z boku głowicy a w tym ABSie????

 

z przodu głowicy wychodzi kruciec i tam masz 2 miejsca na czujniki

Ja zawsze jak zmieniam to wywalam silnik razem ze skrzynią ,po wcześniejszym rozebraniu przodu.szybciej może nie jest ale dużo dużo łatwiej

Edytowane przez rozavw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki plastikowy króciec z 2 gniazdami to tam jest czujnik tem???bo w tym 75 km miałem po prawej stronie wkręcony czujnik podobny jak ten od ciśnienia oleju przy filtrze co jest z kolei w tym ABSie sa 2 czujniki przy króćcu filtra oleju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile dobrze pamietam to masz tam na tym króccu czujnik temperatury 4 pinowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy, w wym silniku co teraz włożyłem nie ma iskry wcale czy to może być wina komputera? to ważne proszę o odp i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta iskra, to chyba idzie przez aparat zapłonowy. Jeżeli stary silnik był zasilany z gaźnika, a nowy przez wtrysk, to zostaw sobie narazie te przekładki komputerka i uruchom go też z gaźnika. tylko kolektor wlotowy do przekładki nie wiadomo czy będzie pasował, ale powinien.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sa 2 czujniki przy króćcu filtra oleju..

Temp. oleju na MFA i czujnik cisnienia oleju. Drugi czujnik na układ smarowania głowicy jest z prawej strony głowicy.

koledzy, w wym silniku co teraz włożyłem nie ma iskry wcale czy to może być wina komputera? to ważne proszę o odp i pozdrawiam

Elektryka nie kompletna.ABS ma chyba sterowanie zapłonem z ze sterownika silnika a ten poprzedni silnik maiał pewnie moduł zapłonowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no iskra idzie przez aparat zapłonowy w obu silnikach tak to wygląda wszystkie wtyczki pasowały nawet kolory kabli w obu instalacjach były takie same jedynie co sie różniły to ten mocniejszy silnik nie ma czujnika smarowania głowicy ale za to ma 2 czujniki na tym króćcu co się filtr przykręca...

kolektor można przełożyć razem z gaźnikiem tylko co to da jak iskry nie ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no iskra idzie przez aparat zapłonowy
co to da jak iskry nie ma?

To w końcu jest czy nie ma?

Podam Ci test na sprawną cewkę lub impulsator Halla w aparacie...uszkodzenie jednego z tych elementów powoduje brak iskry.

Jeśli po kręceniu rozrusznikiem słyszysz jeszcze krótką chwilę pracująca pompkę w baku to poszła cewka się jepać...a jak nie słychać pompki to Impulsator Halla w aparacie zakończył swój żywot. Oczywiście podstawa to sprawdzenie czy jest napięcie na cewce i aparacie po przekręceniu kluczyka na zapłon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności