max110 Zgłoś #1 Napisano 13 Października 2010 Witam mam problem z paskiem. Kiedy auto przyspiesza i wrzucam czworke to od predkosci 60 do 80 powiedzmy slychac jakby wycie skrzyni co moze byc tego powodem? zgory dziekuje za odpowiedzi czekam.KIEDY WYZUCE NA LUZ JEST OK GDY WZUCAM PIATY BIEG I SILNIK ZACZYNA CIAGNAC SLYCHAC NIEMOCNO JAKBY OD SKRZYNI BIEGOW ZACZYNA SIE WYCIE ....NADMIENIAM ZE OLEJ WYMIENILEM STAN STAREGO OLEJU BYL OK :dupablada POZDRAWIAM CZEKAM NA WASZE OPINJE..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 13 Października 2010 A czy olej wymieniłeś na właściwy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
max110 Zgłoś #3 Napisano 14 Października 2010 Wymienilem na taki sam wedlug normy vw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iras 27 Zgłoś #4 Napisano 14 Października 2010 kolego u mnie w pasku jest to samo na 2 i na 5 biegu lekko mi wyje myslalem ze to moze lozysko na docisku ale prawdopodobnie lożysko prawdopodobnie igiełkowe w skrzyni stan oleju mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scaraab Zgłoś #5 Napisano 15 Października 2010 Co do wymian olejów... Ile ma przejechane twoje autko? kiedy ostatnio ktoś w skrzyni u Ciebie wymieniał olej? Ja kiedyś wymieniłem olej w ukł wspomagania. Był czarny pomyślałem zrobie mu dobrze... Skończyło się rozszczelnieniem układu i regeneracją całości... Stary olej jest zawiesiną nagarów, osadów, i innych badziew. Skądś się ta zawiesina wzięła: to elementy trących i współpracujących elementów. Jeśli regularnie wymieniasz olej to o.k. dodatki nowego oleju konserwują i smarują elementu więc te się nie zużywają tak szybko i pracują jak należy... Jeśli po np 200000km wymienisz olej to rozszczelnisz układ: nowy olej wypłucze osady przyjmie je i spowoduje uzewnętrznienie się usterek wywołanych zużyciem... Kumpel wymienił olej po 300000km w vectrze i zaczęło się... Jak u mnie. Szumi? hmm trudno. Nie wiem czy opłaca się rozbierać skrzynię. Chyba lepiej kupić inną jak ta się sypnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danieldyla Zgłoś #6 Napisano 15 Października 2010 witam, może to zły przykład bo dotyczy skrzyni 6 biegowej ale objawy są podobne wiec może warto poczytać. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=83863 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carsdealer.pl Zgłoś #7 Napisano 15 Października 2010 Stawiam na łożyska, ale czy tylko to - bez wyciągniecia skrzyni biegów się nie dowiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
max110 Zgłoś #8 Napisano 16 Października 2010 Moj pasek ma przejechane 240.000,tys km szumy byly przed wymiana oleju jak i po wymianie oleju wlasnie myslalem ze wymiana pomoze a tu nic z tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #9 Napisano 23 Lutego 2011 Ja się może tutaj przyłącze. U mnie jest problem że po prostu jest głośno w samochodzie, zarówno na wolnych obrotach jak i podczas jazdy. Dźwięk na zewnątrz jest dużo mocniejszy od wysokości końca kół przednich do tyłu. Od przodu słychać jak silniczek tylko ramoli. I to wszystko się przenosi do środka. Raz jest lepiej, raz jest gorzej. Jak jest gorzej to są jeszcze takie objawy: 1. Nie można zmienić płynnie biegu. W końcowej fazie puszczania sprzęgła szarpnie delikatnie. 2. Jak puszczamy gaz, to w momencie całkowitego puszczenia gazu szarpnie samochodem i lewarkiem. Przy dodaniu (choćby deczko) gazu tez szarpnie lewarkiem. 3. Jak przerzucam z 1 na 2 jak jadę powoli słychac takie ciche głuche "puk" 4. Biegi zdecydowanie gorzej wchodzą. Ciężej i jakby nie mogły wskoczyć w swoje miejsce. 5. Jak gwałtownie przyspieszam, szczególnie z niskich obrotów, to słychać cykliczne jakby pukanie i samochód jakby "szuka drogi". Nie jedzie prosto. 6. Cos jakby go blokuje przy przyspieszaniu. Dziwne jest to że jak pasek ma lepszy dzień to 3/4 objawów ustepuje i auto chodzi duuuuuuuuuużo ciszej zarówno na zewnątrz jak i w środku. Nie stawiam na to jak wcześniej że te odgłosy pochodza od silnika, bo silniczek ładnie chodzi, nie kopci, nie ma problemów z niczym. Ostatnim czasem się właśnie nasiliły objawy od skrzyni. Wymienione jest sprzęgło + docisk + łożysko + jednomas (VALEO). Niech nikt nie mówi że to przez jednomas, bo wcześniej na dobrym dwumasie też tak było, a jak pasek ma dobry dzień to drgania np przy przyspieszaniu z 1000 obr nie występują prawie wogóle i jest ok tak jak ma być. Może ktoś coś podpowie gdzie szukac i ew. jakie koszty mogą się pojawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 23 Lutego 2011 Ja się może tutaj przyłącze. U mnie jest problem że po prostu jest głośno w samochodzie, zarówno na wolnych obrotach jak i podczas jazdy. Dźwięk na zewnątrz jest dużo mocniejszy od wysokości końca kół przednich do tyłu. Od przodu słychać jak silniczek tylko ramoli. I to wszystko się przenosi do środka. Raz jest lepiej, raz jest gorzej. Jak jest gorzej to są jeszcze takie objawy: 1. Nie można zmienić płynnie biegu. W końcowej fazie puszczania sprzęgła szarpnie delikatnie. 2. Jak puszczamy gaz, to w momencie całkowitego puszczenia gazu szarpnie samochodem i lewarkiem. Przy dodaniu (choćby deczko) gazu tez szarpnie lewarkiem. 3. Jak przerzucam z 1 na 2 jak jadę powoli słychac takie ciche głuche "puk" 4. Biegi zdecydowanie gorzej wchodzą. Ciężej i jakby nie mogły wskoczyć w swoje miejsce. 5. Jak gwałtownie przyspieszam, szczególnie z niskich obrotów, to słychać cykliczne jakby pukanie i samochód jakby "szuka drogi". Nie jedzie prosto. 6. Cos jakby go blokuje przy przyspieszaniu. Dziwne jest to że jak pasek ma lepszy dzień to 3/4 objawów ustepuje i auto chodzi duuuuuuuuuużo ciszej zarówno na zewnątrz jak i w środku. Nie stawiam na to jak wcześniej że te odgłosy pochodza od silnika, bo silniczek ładnie chodzi, nie kopci, nie ma problemów z niczym. Ostatnim czasem się właśnie nasiliły objawy od skrzyni. Wymienione jest sprzęgło + docisk + łożysko + jednomas (VALEO). Niech nikt nie mówi że to przez jednomas, bo wcześniej na dobrym dwumasie też tak było, a jak pasek ma dobry dzień to drgania np przy przyspieszaniu z 1000 obr nie występują prawie wogóle i jest ok tak jak ma być. Może ktoś coś podpowie gdzie szukac i ew. jakie koszty mogą się pojawić? wymień olej w skrzyni i sprawdź poduchy pod nią i łącznik tłumika za katem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #11 Napisano 23 Lutego 2011 wymień olej w skrzyni i sprawdź poduchy pod nią i łącznik tłumika za katem Olej wymieniony, poducha wygląda ok, łącznik tłumika nowy, kat - out Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #12 Napisano 23 Lutego 2011 nowy objaw zauważony przed chwilą. Jak jechałem może z 5 km/h chciałem wrzucić już 1. Cięzko wchodziła a jak wskoczyła, to zablokowało koła, bo poczułem że mnie ściągło. A właśnie paszczak okropnie chodził, klepał itd. Co może być odpowiedzialne za takie cudo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #13 Napisano 23 Lutego 2011 nowy objaw zauważony przed chwilą. Jak jechałem może z 5 km/h chciałem wrzucić już 1. Cięzko wchodziła a jak wskoczyła, to zablokowało koła, bo poczułem że mnie ściągło. A właśnie paszczak okropnie chodził, klepał itd. Co może być odpowiedzialne za takie cudo? Mechanizm roznicowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #14 Napisano 23 Lutego 2011 nie wiem dlatego pytam. Owszem na silnikach, zasadzie działania się znam. Generalnie na motoryzacji też, ale nigdy nie zagłębiałem się w elementy przeniesienia napędu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach