Skocz do zawartości
djkagan

VR6 nie pali na 1 gar po wymianie świec i przewodów na BERU

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Otoż niedawno przestał mi palić VR6 na 1 gar, górny, lewy patrząc od przodu auta. Wiadomo zamówiłem u danieloosa komplet kabli BERU i 6 świeć też BERU 4-elektrodowych. Zrobiłem wybierak, i na spokojnie z 1,5godziny wymieniłem wszystkie po kolei, badając kompresję. Powiedzcie w jakim stanie jest motor jak możecie: 1gar-9,5 3gar-8 5gar-8,2 2gar-10,8 4gar-8,9 6gar-10,4 Po zmianie okazało się że znowu gar pierwszy nie chodzi-sprawdzałem odłączając po kolei kable od modułu. Dodam iż znajomy mechanik zauważył że mam nieszczelne podciśnienia(poprawiłem co zauważył z przodu po prawej stronie), a chwilę temu ja że jeden z węży co idą do przepustnicy dolotu ( nie wiem jak to się nazywa ) jest odłączony i brakuje kawałka przewodu i łącznika.

Gdzie proponujecie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mojej rodzinnej VRce 2 razy padał moduł zapłonowy (coś jak cewka ale nowszego typu), objawy takie że nie pracował jeden gar, a potem drugi. Moduł podzielony jest na 3 części. Każda część obsługuje po 2 cylindry, zawsze było tak, że jak padała 1 cześć to akurat te dwa cylindry co są wspólnie na padniętej części nie paliły. Jesteś pewien że pali na 5, a nie tylko na 4? Jak ktoś się zna trochę na elektronice, lutowaniu itp. to można ten moduł samemu naprawić, nówka 400-500 zł. Jak to nie wina modułu, kabli, świec, to może coś nie podaje paliwa na ten gar, albo masz za małą kompresję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody albo cewka.

Kompresja nieciekawa, duże odchyłki pomiędzy garami

 

Jak ktoś się zna trochę na elektronice, lutowaniu itp. to można ten moduł samemu naprawić, nówka 400-500 zł.

A co tam można naprawić ? tam padają same cewki i tylko wymiana na nowe, elektronika nie psuje się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dziwne ale jest na pewny tylko ten 1 gar na którym właśnie przy zmianie sprawdzałem kompresję i nabiła 9,5 atm krecąc rozrusznikiem.A i wiem że moduł to trzy podwójne cewki, ale właśnie sprawdzałem wszystkie pojedynczo i parami i tylko ten jeden nie pali. Nie wiem w poniedziałek wykręce świece i zobaczę czy iskra jest na świecy. A stare świece były bardzo pordzewiałe i czarne całe przy elektrodzie.

 

Jestem m.in. po Technikium Elektronikicznym to powiedzcie co mniej więcej można zobaczyć, jak rozebrać ten moduł żeby dotrzeć do przyczyny.

 

No i ostatnie w najgorszym wypadku jaki kupić i gdzie i za ile. Czy warto tylko nowy czy można używany? Może ktoś ma do sprzedaży albo całą albo tą jedną podwójną cewkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedzcie co mniej więcej można zobaczyć, jak rozebrać ten moduł żeby dotrzeć do przyczyny.

Ale jak Ty chcesz naprawić uszkodzoną cewkę? Pokleisz poxipolem żeby nie miała przebicia? Tego nie naprawia się, tylko wymienia na drugą.

 

Wymień przewód WN od tego cylindra, jak nie pomoże to wymień cały moduł cewek

 

albo całą albo tą jedną podwójną cewkę?

6 a raczej 3 cewki to jest jedna całość, nie spotkałem się z podwójną cewką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o te trzy podwójne cewki ładnie to jest wytłumaczonego z opisami i zdjęciami http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3057180/page1 oraz znalazłem też prawdopodobne rozwiązanie mego problemu o ile nie poszedł moduł http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=160201

 

Jutro albo pojutrze zabieram się za rozbiórkę i zobaczymy może cewkę jakoś się dosztukuje z sc albo poloneza.

 

P.S. Może i ja źle opisałem. Wiadomo że są trzy cewki z podwójnym wyjściem, a ja to nazwałem trzy podwójną cewką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chodzi o te trzy podwójne cewki ładnie to jest wytłumaczonego z opisami i zdjęciami link

Wątek stary jak internet ;) Ale to jest konwersja z oryginału ;)

 

Zapytałeś czy możesz wymienić jedną podwójną cewkę, więc odpowiadam: nie możesz, te 3 podwójne cewki są zalane w jedną, nierozbieralną całość. Więc albo wymieniasz całą cewkę na oryginał albo budujesz custom cewkę na bazie 3 cewek fiat/fso

Chyba że zrobisz pająka i będą 4 oryginały i 1 wisząca na kablach od fso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę wam się pochwalić. Zrobiłem tego tzw.pająka.Całkowite koszty naprawy modułu z cewkami to było 30zł za używaną cewkę ABIMEX z poloneza (ponoć najlepsza rzecz z poloneza). Instalacja to wypuszczenie z modułu 1 kabla masy do nowej cewki oraz drugiego kabla z sygnałem dodatnim do cewki 1/6cylinder. Kilka ładnych godzin zeszło aby to zamontować, ale zaoszczędziłem około 300zł. Zdecydowanie polecam takie rozwiązanie, bo po co wymieniać cały moduł z 3 cewkami za 500zł zamiennik, albo około 850zł BERU, jak sam moduł do cewek kosztuje około 200zł(dobrej firmy np BOSCH) i trzy cewki około 50-60zł/sztukę nowe. Okazało się że u mnie siedział jeszcze oryginalny z 94roku cały moduł firmy BERU.

 

Teraz z nowymi kablami i świecami BERU autko jeździ jak cichociemny wariat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności