Skocz do zawartości
pietrek505

Cieżki Start AJM świece dobre?{FILM}

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W temperaturach od 8 do 12 C wydaje mi się ze mój AJM ciężko pali. Sprawdzałem świece wszystkie grzeją został odpięty czujnik temperatury aby zobaczyć czy świece grzeją okazuje się że grzeją co może być przyczyną ciężkiego startu? Nie dawno wymieniałem rozrząd Kąt synchronizacji ok -0,6 do 0,00? Pompki też oki

 

Logi pompek:

 

13

http://vaglog.rtnet.pl/pietrek505_22103.html

 

23

 

http://vaglog.rtnet.pl/pietrek505_22105.html

 

Filmik:

 

[ame]

[/ame]

 

przy mniejszych temperaturach troszkę gorzej ale podobnie lekkie falowanie obrotów ale to chyba normalne przy zimnym dieslu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grupa 023 tzw. BIP-y, w uproszczeniu określa czas odpowiedzi pompowtryskiwacza od wysłania impulsu. Im bliższy zeru czas, tym pompka w lepszym stanie. Wartości tej grupy mają zawierać się w przedziale -30~+30 dla silników 1.9 i -100~+100 dla 2.0 TDI

przy tym co Ormowiec napisał masz BIP'y w 023 chyba wysokie, ale AJM już tak chyba ma, że sprawia problemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój też ciężko pali ale nie przy takich temp zobacz jak palił przy -14C [ame]

[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

BIPY mieszczą się w normach jak mówi tolerancja do - 30 max jest 12 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akumulatory.., ja mam ajm, kontrolki nie przygasają, pali na dotyk, na starej baterii też tak miałem, diesel musi mieć "kopa"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akumulatory.., ja mam ajm, kontrolki nie przygasają, pali na dotyk, na starej baterii też tak miałem, diesel musi mieć "kopa"

 

Święta prawda.

 

Do tego dobre świece. To że przewodzą prąd nie znaczy, że dobrze grzeją.

Wszelkiego typu patenty jak grzanie "na dwa razy" świadczą o tym, że czas zainwestować w nowe świece.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile musi mieć akumulator po nocy chodzi mi o V jak kablem bada się ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Mój też ciężko pali ale nie przy takich temp zobacz jak palił przy -14C

 

Z takim wychechlanym aku to dziwne ze w ogóle pali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym na świece stawiał. u mnie ciężko trybił ale to jak było -30. wymieniłem świece i jest cacy. akumulator musi być zdrowy bo widać, że aż kontrolki przygasają. minimum 72Ah według mnie. ja osobiście mam 80 i daje rade więc proponuję zacząć od najtańszych podzespołów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

Paweł, no Ty to ewidentnie słabe masz aku. Piotr, sprawdzałeś przepływomierz? Czujnik temperatury? Sprawdź ten czujnik na zimnym silniku rano, czy pokazuje prawdę, później sprawdź jak się silnik rozgrzeje. Świeczki kiedy wymieniane? Może czas wymienić??? Ale najpierw sprawdź resztę. Paliwo jakie masz? ja miałem byle jakie w zeszłym roku (Statoil!) i mi szarpał silnik przy plus 6 stopni jeszcze!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

Przed nagraniem filmiku:

 

wymieniłem świece na nowe

czujnik G2/G62 nowy

termostat nowy

czujnik paliwa nie mam pojęcia jak sprawdźić :(

 

a przepływka ma coś do startu silnika ??

 

 

LOGI LMM:

 

003

http://vaglog.rtnet.pl/pietrek505_22443.html

008

http://vaglog.rtnet.pl/pietrek505_22441.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przy pompowtryskach aż takiego kopa od akumulatora nie musi być, byle by kręcił. Mój ATJ odpalał przy mrozach -30 w ubiegłą zimę jak by lato było, jedyna różnica to że świece dłużej grzały. O ile przypominam sobie podobny temat, to ktoś pisał że dopiero regeneracja pompek pomogła, diagnoza trwała długo bo gdy już odpalił to pracował równo.

 

Mój też ciężko pali ale nie przy takich temp zobacz jak palił przy -14C

 

Słabiutko palił jak na -14, a widać że akumulator ładnie kręcił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje "ten typ tak ma".

A co do grzania swiec na dwa razy. Czemu grzeje sie juz raz nagrzane swiece? Glupota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wszystko posprawdzane i dalej kręci coraz ciężej. Czyżby pompa vacum ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile lat masz akumulator? kręcić to sobie może, ale aby odpalić diesla to rozrusznik musi wykonywać około 60-70obr/min kołem zamachowym, a dotego potrzebny jest odpowiedni prąd rozruchowy, to że akumulator trzyma napięcie nie znaczy że ma pier...lniecie z miejsca. Tak więc sprawdź akumulator i rozrusznik.

 

---------- Post added at 19:02 ---------- Previous post was at 19:01 ----------

 

Ile musi mieć akumulator po nocy chodzi mi o V jak kablem bada się ?
nie mniej niż 12,5V

 

Jeszcze dodam od siebie że takie podgrzewanie świec na kilka razy to jakiś zabobon wymyślony przez Pana Czesia. Po co? Przecież świece i tak dalej grzeją przez jakiś czas nawet gdy spiralka zgaśnie. Założe się że jak podgrzejecie 3 razy te świece to napiecie na kilkuletnim aku będziecie mieli poniżej 10V no i wtedy życzę powodzenia w odpaleniu desla, a raczej z jego kręceniem i niemożnością odpalenia bo rozrusznik nie wytworzy odpowiedniej prędkości obrotowej.

 

Tak więc Panowie: sprawne świece + sprawny czujnik temp G2/G62 + odpowiedni aku z dużym prądem rozruchowym i musi zapalić jeśli w lato nie było problemów.

Edytowane przez maxdax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zima tez tak mialem. wymienilem na orginal beru swieczki i pali od pierwszego kopa:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile lat masz akumulator? kręcić to sobie może, ale aby odpalić diesla to rozrusznik musi wykonywać około 60-70obr/min kołem zamachowym, a dotego potrzebny jest odpowiedni prąd rozruchowy, to że akumulator trzyma napięcie nie znaczy że ma pier...lniecie z miejsca. Tak więc sprawdź akumulator i rozrusznik.

Święta prawda przejrzeć rozrusznik nie zaszkodzi a i być może Twój problem zostanie rozwiązany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Święta prawda przejrzeć rozrusznik nie zaszkodzi
co masz na mysli przejrzy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda posiadam inny typ silnika,lecz zamieszczony filmik jest analogiczny z odpalaniem mojego paska minionej zimy przy temperaturach rzędu -20 st.C.Wymeniona przepływka na Boscha oraz nowy czujnik cieczy i problem przestał istnieć.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w tamtej zimy bylo super zawsze palil od razu, a teraz zaczyna sie patent z grzeniem 2 krotnego grzania swiec.. także czas najwyzszy na zmiane.... i mozna zobaczyc dawke startowa paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności