Skocz do zawartości
chevy

B5 3BG po wymianie rozrządu nie pali

Rekomendowane odpowiedzi

a nie lepiej było podjechać do mechanika i za 250zł nie męczyć się

 

zawsze robiłem wszystko sam i było ok ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawsze robiłem wszystko sam i było ok ...

 

szkoda że bliżej kolega nie mieszka... największe prawdopodobieństwo to jednak przestawiony pasek, drugie to zasilanie np. imobilaizer, alarm itd. po odłączeniu klem, trzecie to paliwo i np. zbieg okoliczności i np. pompa zdechła.

 

Ja jeszcze raz sprawdziłbym na 100% czy jednak znaki fabryczne i kolegi pokrywają się. Co do plaka odpuściłbym, bo jeśli pasek jest przestawiony a samochód złapie to tylko wydatki... moim zdanie szukać aż odpali o własnych siłach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzecie to paliwo i np. zbieg okoliczności i np. pompa zdechła.

 

Właśnie nie słyszę żeby pompa pracowała w trakcie przekręcania zapłonu - cisza.

Sprawdzę dokładnie przekaźniki bezpieczniki i dam znać czy ruszyło.

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły bardzo chętnie poczytam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się delikatnie pod temat. A co może być, że po wymianie rozrządu auto trochę ciężej pali jak jest ciepłe. Przed wymianą wszystko było ok?? Ma ktoś jakieś pomysły?? Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co może być, że po wymianie rozrządu auto trochę ciężej pali jak jest ciepłe. Przed wymianą wszystko było ok?? Ma ktoś jakieś pomysły??

 

Poczytaj =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50261&highlight=synchronizacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jest jeden najlepszy, podpiac vag'a i sprawdzic grupa 4 kanał 4 (synchronizacja wałka) oprócz tego moze byc walniety jakis czujnik temp co tez przy okazji warto sprawdzic.

 

Panowie ja tez sam wymienialem rozrzad i zanim kupiłem czesci zaopatrzyłem się w blokady bo to podstawa!!! max. 80 zł na alledrogo to nie wydatek a mamy pewnosc ze rozrzad nam sie nie rozjedzie...

 

Poza tym sam zrobiłem mały błąd... nie poluzowałem fasolek... choc to wielkiego wpływu na synchronizacje nie miało bo wyszło 0.0 jak przed tak i po wymianie.

Niby wszystko wzorcowo ustawione a passat jakis słąbszy się zrobił! aby autko odzyskało wigor musiałem na rozrzadzie przyspieszyc poczatek tłoczenia i synchronizacja pokazała 1.7 przez co silnik lepiej sie wkręca na obroty....

pamiętajcie panowie blokady to niewielki wydatek a moze nam sporo czasu i nerwów zaoszczedzic.

 

a wracajac do sedna tematu to... rozrząd się rozjechał! przestawienie o jeden zabek spowoduje bardzo duze problemy z zapłonem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety. Pompa ok, bezpiecznik i przekaznik tez ok. Zostaje jeszcze raz rozrząd sprqawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry ale od tego powinienes zacząc!

a ponadto z mojej strony taka mała rada dla kazdego kto sam wymienia rozrząd:

po wymianie zanim pozakładamy osłony lub zakręcimy rozrusznikiem warto ręcznie przekrecic silnik (w dizlu dosyc ciezko) lub wpiac piąty bieg i popchac auto

. Po co? ano po to jesli ktos nie jest pewny a i w jakis dziwny sposób rozrzad sie przestawił to nie pokrzywi zaworow jak przy odpaleniu auta! Ot taka stara szkoła, dodatkowo przy jednym pełnym obrocie wału bedziecie widziec czy się cechy nie rozjechały, pasek nie przeskoczył itd....

jeśli nie i wszysko jest ok, (nic nie blokuje silnika) zakładamy osłony i robota gotowa...

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę synchronizację, ale jest taki mały problem, gdyż mam auto po modach i Rogal kręcił wałkiem. Nie wiem ile było przed wymianą rozrządu i ile powinno być teraz :wstyd wydaje mi się że jest trochę słabsze niż przed wymianą i więcej pali.

Edytowane przez pawel23sp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra.

Jeżeli okaże się że rozrząd się rozjechał to z tego co wyczytałem na forum muszę ustawić koło pasowe zgodnie ze strzałkami a później koło wałka też zgodnie ze znakiem, czy jeszcze na kole zamachowym jakieś znaki są? Proszę o wytłumaczenie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i teraz nie wiem. Rozjad to ok 6 zębów (znaki fabryczne)ale nie wiem w jaki sposób doszło skoro moje znaki pokrywały się...

 

Jednym słowem prz*******

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i teraz nie wiem. Rozjad to ok 6 zębów (znaki fabryczne)ale nie wiem w jaki sposób doszło skoro moje znaki pokrywały się...

 

Jednym słowem prz*******

Jednym słowem... jak kolega dobrze znaczył to niemożliwe aby taka rozbieżność, niestety coś kolega przegapił albo źle znaczył, a już na pewno błąd że 3 razy nie sprawdził, włącznie z oryginalnymi... teraz tylko trzeba ustawić ok, i pokręcając popatrzyć co będzie, jeśli opory to trzeba zwalać głowicę, a już na pewno pokrywę rozrządu, ale prawdę powie tylko odgłos pracującego silnika, ogólnie niewesoło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale nie wiem w jaki sposób doszło skoro moje znaki pokrywały się...

 

Pisałeś że przestawił ci się wał o 90*. Zapewne nie "poleciałeś" wałem w prawo 2 obroty aby znów znaki się pokryły tylko dałeś w lewo -90*. To może być przyczyna.

 

Pozdrawiam - kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale nie wiem w jaki sposób doszło skoro moje znaki pokrywały się...

Pisałeś że przestawił ci się wał o 90*. Zapewne nie "poleciałeś" wałem w prawo 2 obroty aby znów znaki się pokryły tylko dałeś w lewo -90*. To może być przyczyna.

 

Pozdrawiam - kosiad

Racja, pisał kolega że cyt. Jedna rzecz o której myślę to,że podczas odkręcania koła pasowego obrócił się wał o 90 stopni wraz z wałkiem rozrządu a w tym czasie akumulator był odpięty i może czujnik teraz złe info wysyła do komputera?

 

Prawdopodobnie zaznaczyłeś znaki, potem odkręcanie koła, nie popatrzyłeś i założyłeś jak kolega pisał nie po 2 obrotach wału... i efekt widoczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żeby wykluczyc paliwo to w trakcie krecenia psiknij plakiem w dolot, jak zapali i bedzie pracowal na plaku ( caly czas trzeba psikac ) to znaczy ze rozrząd dobrze ustawiles

Może zamiast plaka to już lepiej jakiś Paco Rabanne, Armani lub Lacoste? Jak zaszaleć to na bogato :lol3 :haha

Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać jak to przeczytałem;)

Modlę się tylko żeby tylko mój mechanik kiedyś nie sprawdzał mi takimi metodami czy rozrząd jest dobrze ustawiony :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra! Pasior Żyje!! Przeskoczył o 1 ząbek ustawiłem na nowo i zaskoczył silniczek na dotyk :D:D. W poscie 218 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=19965&page=11 jest źle ustawiony rozrząd co mnie zmyliło i dlatego wyszło 6 zębów a nie jeden :)

 

Sprawa zamknięta.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze kolego nawet nie umiesz czytac,

Jezeli rozrzad dobrze ustawił TAK NAPISAL a auto nie chce odpalic, to zeby wykluczyc uklad paliwowy mozna sprubowa odpalic z plaka, A jezeli byla juz kolizja po kreceniu rozrusznikiem to czy jeszcze sprubuje na plaku czy nie to i tak nic to nie zmieni,

A zapalanie aut na plaku jest standardem w prawie kazdym warsztacie naprawajacym diesle, jak masz pompe lucasa ktora sie ciezko odpowietrza to albo linka albo plak.

Ja zawsze po wymianie rozrzadu krece silnikiem 10 obrotow reka zeby zobaczy jak pasek sie uklada i czy wszystkie znaki sie zgadzaja,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak masz pompe lucasa ktora sie ciezko odpowietrza to albo linka albo plak.

Tylko że kolega nie ma pompy lucasa i nie musi jej odpowietrzać, i po co odpowietrzać cokolwiek po wymianie rozrządu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale auto już działa jak ta lala :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności