Skocz do zawartości
kozawoj

dziwne drganie, nierówna praca silnika ajm -

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam bardzo dziwny problem, na który nie mogę znaleźć rozwiązania ani ja, ani dwóch różnych, dobrych, sprawdzonych i wyspecjalizowanych w VW mechaników. Mianowicie problem polega na tym, że przy dodawaniu gazu w okolicach 1500-2200rpm samochód wpada w drgania - silnik zaczyna nierówno pracować. Szczególnie odczuwalne gdy jadę spokojnie piątką np 80km/h i chcę przyspieszyć wtedy najpierw szarpie silnikiem( odczucie jakby były niewyważone koła)i ustaje(trochę) po osiągnięciu wyższych obrotów. Problem pojawił się po wymianie uszczelki(wymiana nie miała nic wspólnego z tą przypadłością) pod głowicą przy czym, wymieniono też intercooler i rozrząd wraz z napinaczem rolki. Uszczelka była uszkodzona od strony bloku, głowica równiutka(coś do 0,1mm), mierzona liniałem, auta nie przegrzałem więc nie było potrzeby planować. Wobec tego wtryski itp. były nieruszane. Przed wymianą uszczelki miałem ogromne ciśnienie w układzie i znikał płyn teraz jest ok. Tylko i aż szarpie :-). Auto ma nowe koło dwumasowe tak więc ta część też odpada. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie parametry wtrysków, turbiny egr itd. w normie. Wszystkie zawory węże posprawdzane. Poduszki pod silnikiem i skrzynią sprawdzone, wydech też. Na luzie gdy gazuje silnikiem nie szarpie tylko w czasie jazdy na biegu, zwłaszcza pod obciążeniem, pod górkę w czasie szybkiego zrywu z wolnych obrotów itp. Jest to stałe. NIE MA SIĘ CZEGO PRZYCZEPIĆ A AUTO SZARPIE!

Edytowane przez kozawoj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obstawiałbym na dwumase.Ale niech jeszcze się wypowiedzą bardziej doświadczeni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

hmm filtr paliwa kiedy wymieniany? jakiej marki? jakie paliwo? ten egr czysty?

Kostki na pompowtryskach sprawdzone? Może warto zajrzeć pod pokrywę i rzucić okiem?

Robiłeś logi dynamiczne? Może zrób sobie przy takiej jeździe przy której się to dzieje logi, na przykład grup 003,011,013

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm filtr paliwa wymieniany dawno - po zimie, spróbuje wymienić raz jeszcze, podłączaliśmy też WAGA w czasie jazdy wszystkie parametry OK

Edytowane przez kozawoj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy miałem - wymieniłem rozrząd i jak ręką odjął. Okazało się, że miałem uwalony jakiś napinacz (hydrauliczny z tego co pamiętam)....Tylko, że mi też falowały wolne obroty...

Edytowane przez razal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji uszczelki właśnie napinacz hydrauliczny był wymieniany na nowy, może jest fabrycznie uwalony ale w sumie jest renomowanej firmy, muszą to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poduszki pod silnikiem do wymiany ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego razal, możesz napisać coś więcej o swojej usterce? mam podobny problem w swoim passacie, przy niskich obrotach szarpie, a pozostawiony po odpaleniu na jałowym biegu mocno buja obrotami 800-1000 obr/min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ,widzę że wreszcie trafiłem pod dobry temat bo ja także mam problemy z falowaniem obrotów tak jak by silnik chciał zgasnąć ale idzie do góry obroty w przedziale 700-900 przy wyłączonym zaworze egr nie ma falowania obrotów ale czasami zdarza sie że nierówno pracuje, problem powstał po wymianie rozrządu ,napinacza hydraulicznego i pompy wody a także po czyszczeniu przewodów od intercoolera do egr wymieniłem już:

1.zawór egr

2.zawór elektromagnetyczny sterujący podciśnieniem

3.czujnik temperatury G62

a problem jak był tak jest:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem to co wiem ale niech ktoś się też wypowie, pierwsze co to podłącz vaga i zobacz jak masz ustawiony rozrząd w grupie 4, druga sprawa co bardziej mi pasuje to posprawdzaj pompki grupa 13 23(chyba), to falowanie jest na rozgrzanym silniku 90 C czy na zimnym jak zapalisz ??przy jezdzie nic sie nie dzieje ??przy przyspieszaniu ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wszystkie wartości są OK, szarpie przy dodawaniu gazu mocno przy jeździe stałej też ale duuużo słabiej, szczególnie odczuwalne przy dużym obiążeniu samochodu i przyspieszaniu na 5-tce wtedy jest masakra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie wszystkie wartości są OK, szarpie przy dodawaniu gazu mocno przy jeździe stałej też ale duuużo słabiej, szczególnie odczuwalne przy dużym obiążeniu samochodu i przyspieszaniu na 5-tce wtedy jest masakra.
czyli błędów brak ?

a sprawdzałeś sterowanie pompą = linki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a sprawdzałeś sterowanie pompą = linki?

 

Jakie sterowanie pompą?, jakie linki? Nie rozumiem po co klepac posty na siłe i wprowadzać kogoś w błąd, jeszcze ktos pójdzie szukac linek w TDI ;). Kolega ma pompowtryski, jest tam coprawda pompa paliwa, ale napędzana wałkiem rozrządu.

 

co do tego szarpania to nie wiem jaki ono ma charakter, ale jeżeli przypomina to przerywanie silnika, a posiadasz ASR/ESP to spróbuj go wyłaczyć i wtedy sprawdź (pisałes że na luzie nie występuje więc tu by się zgadzało). Ja aktualnie borykam się z problemem któregoś czujnika ABS lub wadliwego/zabrudzonego pierścienia na przegubie. Mam przekłamanie na którymś kole i do akcji wkracza ESP. Sprawdzenie nic nie kosztuje, ewentualnie wykluczysz te elementy jeżeli dalej będzie szarpać.

 

pzdr

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. W moim samochodzie mam drgania w przedziale 1200 - 1800 obrotów. Drgania są lekkie nie czuć ich na kierownicy ale dzwoni cała okolica schowka. Odgłos z pod samochodu jest podobny do uszkodzonego wydechu. Auto przyspiesza bez problemu nie szarpie tylko przy spokojnej jeździe traci się cały komfort. Odgłosy dochodzą na postoju i podczas jazdy na każdym kolejnym biegu. Mechanik znalazł uszkodzoną hydrauliczną poduszkę silnika ale zastrzegł, że to nie ona jest przyczyną tych odgłosów. Inne poduszki oraz wydech bez zastrzeżeń. Na dzień dobry wydałem 370 zł i bez efektu. Mam nadzieję, że na chybił trafił nie wymienię całego samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem cos takiego, ale po wymianie poduszki pod skrzynią biegów jak ręką odjął, no i jeszcze moze byc wina przegobow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest identyczne zjawisko od 80km/h na piątce ok 1600obr ( wiem ze tak się nie robi ale czasami trzeba:devil ) dosyć mocno po garach i szarpie jakby pralka wirowała. Dwumasa i sprzęgło nowe ok 5tys km temu. Spróbuję wymienić poduszki skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jest identyczne zjawisko od 80km/h na piątce ok 1600obr ( wiem ze tak się nie robi ale czasami trzeba ) dosyć mocno po garach i szarpie jakby pralka wirowała. Dwumasa i sprzęgło nowe ok 5tys km temu. Spróbuję wymienić poduszki skrzyni.

 

Mam automat, jak wyrównam prędkość przy 80 km/h to sam wbija 5 ty bieg.

Zawsze mam pecha do takich awarii które ciężko zdiagnozować. Chyba jakieś fatum.

 

Głupia sprawa. Wieczorem zrobiłem dokładne oględziny komory silnika, zauważyłem, że osłona i rura przy filtrze powierza jest wypolerowana aż błyszczy. Okazało się, że dziwne odgłosy dawały obluzowane plastiki. Tłumaczy to hałas a brak drgań na kierownicy. Dobrze, że nie oddałem paska na wymianę poduszek pod skrzynią.

Edytowane przez Sebancisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na Twoim miejscu pojechałbym do mechanika, który się zna na tych silnikach i niech obada rozrząd i napinacze (nie tylko paska rozrządu). U mnie był luźny któryś napinacz i stąd falowanie w zakresie 850-1000 na biegu jałowym. Po wymianie rozrządu i wszystkich rolek napinaczy oraz pasków - jak ręką odjął.

Edytowane przez razal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy miałem to samo pierwszy powód to banał źle spasowane doloty do filtra powietrza i źle założony zatrzaski filtra powietrza przyczyna w momencie dodawania gazu auto potrzebuje powietrza ale tylko tyle ile przewiduje przepływka jeśli zaciągnie lewego powietrza dochodzi do momentu zadyszki i mamy taki efekt . Następny bardziej poważny powód to egr sprawdzić trzeba czy w dolocie nie przetarła się żadna rura czyli dolot najłatwiej widać to po spoconych miejscach zbierania się oleju .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,no i ustaliłem przyczynę falowania obrotów były to przewody podciśnienia takie gumowe w osłonie materiału koło zaworka N 75 jeden z nich przepuszczał po wymianie na nowe wszystko wróciło do normy :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności