kozawoj Zgłoś #1 Napisano 17 Września 2010 (edytowane) Witam mam bardzo dziwny problem, na który nie mogę znaleźć rozwiązania ani ja, ani dwóch różnych, dobrych, sprawdzonych i wyspecjalizowanych w VW mechaników. Mianowicie problem polega na tym, że przy dodawaniu gazu w okolicach 1500-2200rpm samochód wpada w drgania - silnik zaczyna nierówno pracować. Szczególnie odczuwalne gdy jadę spokojnie piątką np 80km/h i chcę przyspieszyć wtedy najpierw szarpie silnikiem( odczucie jakby były niewyważone koła)i ustaje(trochę) po osiągnięciu wyższych obrotów. Problem pojawił się po wymianie uszczelki(wymiana nie miała nic wspólnego z tą przypadłością) pod głowicą przy czym, wymieniono też intercooler i rozrząd wraz z napinaczem rolki. Uszczelka była uszkodzona od strony bloku, głowica równiutka(coś do 0,1mm), mierzona liniałem, auta nie przegrzałem więc nie było potrzeby planować. Wobec tego wtryski itp. były nieruszane. Przed wymianą uszczelki miałem ogromne ciśnienie w układzie i znikał płyn teraz jest ok. Tylko i aż szarpie :-). Auto ma nowe koło dwumasowe tak więc ta część też odpada. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie parametry wtrysków, turbiny egr itd. w normie. Wszystkie zawory węże posprawdzane. Poduszki pod silnikiem i skrzynią sprawdzone, wydech też. Na luzie gdy gazuje silnikiem nie szarpie tylko w czasie jazdy na biegu, zwłaszcza pod obciążeniem, pod górkę w czasie szybkiego zrywu z wolnych obrotów itp. Jest to stałe. NIE MA SIĘ CZEGO PRZYCZEPIĆ A AUTO SZARPIE! Edytowane 17 Września 2010 przez kozawoj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #2 Napisano 17 Września 2010 obstawiałbym na dwumase.Ale niech jeszcze się wypowiedzą bardziej doświadczeni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #3 Napisano 17 Września 2010 (edytowane) hmm filtr paliwa kiedy wymieniany? jakiej marki? jakie paliwo? ten egr czysty? Kostki na pompowtryskach sprawdzone? Może warto zajrzeć pod pokrywę i rzucić okiem? Robiłeś logi dynamiczne? Może zrób sobie przy takiej jeździe przy której się to dzieje logi, na przykład grup 003,011,013 Edytowane 17 Września 2010 przez eltom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozawoj Zgłoś #4 Napisano 17 Września 2010 (edytowane) hmmm filtr paliwa wymieniany dawno - po zimie, spróbuje wymienić raz jeszcze, podłączaliśmy też WAGA w czasie jazdy wszystkie parametry OK Edytowane 18 Września 2010 przez kozawoj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #5 Napisano 18 Września 2010 (edytowane) Podobne objawy miałem - wymieniłem rozrząd i jak ręką odjął. Okazało się, że miałem uwalony jakiś napinacz (hydrauliczny z tego co pamiętam)....Tylko, że mi też falowały wolne obroty... Edytowane 18 Września 2010 przez razal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozawoj Zgłoś #6 Napisano 18 Września 2010 Przy okazji uszczelki właśnie napinacz hydrauliczny był wymieniany na nowy, może jest fabrycznie uwalony ale w sumie jest renomowanej firmy, muszą to sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #7 Napisano 18 Września 2010 poduszki pod silnikiem do wymiany ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi162 Zgłoś #8 Napisano 18 Września 2010 kolego razal, możesz napisać coś więcej o swojej usterce? mam podobny problem w swoim passacie, przy niskich obrotach szarpie, a pozostawiony po odpaleniu na jałowym biegu mocno buja obrotami 800-1000 obr/min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ola569 Zgłoś #9 Napisano 18 Września 2010 witam ,widzę że wreszcie trafiłem pod dobry temat bo ja także mam problemy z falowaniem obrotów tak jak by silnik chciał zgasnąć ale idzie do góry obroty w przedziale 700-900 przy wyłączonym zaworze egr nie ma falowania obrotów ale czasami zdarza sie że nierówno pracuje, problem powstał po wymianie rozrządu ,napinacza hydraulicznego i pompy wody a także po czyszczeniu przewodów od intercoolera do egr wymieniłem już: 1.zawór egr 2.zawór elektromagnetyczny sterujący podciśnieniem 3.czujnik temperatury G62 a problem jak był tak jest:dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #10 Napisano 19 Września 2010 Powiem to co wiem ale niech ktoś się też wypowie, pierwsze co to podłącz vaga i zobacz jak masz ustawiony rozrząd w grupie 4, druga sprawa co bardziej mi pasuje to posprawdzaj pompki grupa 13 23(chyba), to falowanie jest na rozgrzanym silniku 90 C czy na zimnym jak zapalisz ??przy jezdzie nic sie nie dzieje ??przy przyspieszaniu ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozawoj Zgłoś #11 Napisano 22 Września 2010 Właśnie wszystkie wartości są OK, szarpie przy dodawaniu gazu mocno przy jeździe stałej też ale duuużo słabiej, szczególnie odczuwalne przy dużym obiążeniu samochodu i przyspieszaniu na 5-tce wtedy jest masakra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 22 Września 2010 Właśnie wszystkie wartości są OK, szarpie przy dodawaniu gazu mocno przy jeździe stałej też ale duuużo słabiej, szczególnie odczuwalne przy dużym obiążeniu samochodu i przyspieszaniu na 5-tce wtedy jest masakra. czyli błędów brak ? a sprawdzałeś sterowanie pompą = linki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #13 Napisano 22 Września 2010 (edytowane) a sprawdzałeś sterowanie pompą = linki? Jakie sterowanie pompą?, jakie linki? Nie rozumiem po co klepac posty na siłe i wprowadzać kogoś w błąd, jeszcze ktos pójdzie szukac linek w TDI . Kolega ma pompowtryski, jest tam coprawda pompa paliwa, ale napędzana wałkiem rozrządu. co do tego szarpania to nie wiem jaki ono ma charakter, ale jeżeli przypomina to przerywanie silnika, a posiadasz ASR/ESP to spróbuj go wyłaczyć i wtedy sprawdź (pisałes że na luzie nie występuje więc tu by się zgadzało). Ja aktualnie borykam się z problemem któregoś czujnika ABS lub wadliwego/zabrudzonego pierścienia na przegubie. Mam przekłamanie na którymś kole i do akcji wkracza ESP. Sprawdzenie nic nie kosztuje, ewentualnie wykluczysz te elementy jeżeli dalej będzie szarpać. pzdr Edytowane 22 Września 2010 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebancisz Zgłoś #14 Napisano 22 Września 2010 Podepnę się pod temat. W moim samochodzie mam drgania w przedziale 1200 - 1800 obrotów. Drgania są lekkie nie czuć ich na kierownicy ale dzwoni cała okolica schowka. Odgłos z pod samochodu jest podobny do uszkodzonego wydechu. Auto przyspiesza bez problemu nie szarpie tylko przy spokojnej jeździe traci się cały komfort. Odgłosy dochodzą na postoju i podczas jazdy na każdym kolejnym biegu. Mechanik znalazł uszkodzoną hydrauliczną poduszkę silnika ale zastrzegł, że to nie ona jest przyczyną tych odgłosów. Inne poduszki oraz wydech bez zastrzeżeń. Na dzień dobry wydałem 370 zł i bez efektu. Mam nadzieję, że na chybił trafił nie wymienię całego samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #15 Napisano 23 Września 2010 ja mialem cos takiego, ale po wymianie poduszki pod skrzynią biegów jak ręką odjął, no i jeszcze moze byc wina przegobow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #16 Napisano 23 Września 2010 U mnie jest identyczne zjawisko od 80km/h na piątce ok 1600obr ( wiem ze tak się nie robi ale czasami trzeba:devil ) dosyć mocno po garach i szarpie jakby pralka wirowała. Dwumasa i sprzęgło nowe ok 5tys km temu. Spróbuję wymienić poduszki skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebancisz Zgłoś #17 Napisano 23 Września 2010 (edytowane) U mnie jest identyczne zjawisko od 80km/h na piątce ok 1600obr ( wiem ze tak się nie robi ale czasami trzeba ) dosyć mocno po garach i szarpie jakby pralka wirowała. Dwumasa i sprzęgło nowe ok 5tys km temu. Spróbuję wymienić poduszki skrzyni. Mam automat, jak wyrównam prędkość przy 80 km/h to sam wbija 5 ty bieg. Zawsze mam pecha do takich awarii które ciężko zdiagnozować. Chyba jakieś fatum. Głupia sprawa. Wieczorem zrobiłem dokładne oględziny komory silnika, zauważyłem, że osłona i rura przy filtrze powierza jest wypolerowana aż błyszczy. Okazało się, że dziwne odgłosy dawały obluzowane plastiki. Tłumaczy to hałas a brak drgań na kierownicy. Dobrze, że nie oddałem paska na wymianę poduszek pod skrzynią. Edytowane 23 Września 2010 przez Sebancisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #18 Napisano 24 Września 2010 (edytowane) na Twoim miejscu pojechałbym do mechanika, który się zna na tych silnikach i niech obada rozrząd i napinacze (nie tylko paska rozrządu). U mnie był luźny któryś napinacz i stąd falowanie w zakresie 850-1000 na biegu jałowym. Po wymianie rozrządu i wszystkich rolek napinaczy oraz pasków - jak ręką odjął. Edytowane 24 Września 2010 przez razal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik98 Zgłoś #19 Napisano 24 Września 2010 Koledzy miałem to samo pierwszy powód to banał źle spasowane doloty do filtra powietrza i źle założony zatrzaski filtra powietrza przyczyna w momencie dodawania gazu auto potrzebuje powietrza ale tylko tyle ile przewiduje przepływka jeśli zaciągnie lewego powietrza dochodzi do momentu zadyszki i mamy taki efekt . Następny bardziej poważny powód to egr sprawdzić trzeba czy w dolocie nie przetarła się żadna rura czyli dolot najłatwiej widać to po spoconych miejscach zbierania się oleju . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ola569 Zgłoś #20 Napisano 25 Września 2010 witam,no i ustaliłem przyczynę falowania obrotów były to przewody podciśnienia takie gumowe w osłonie materiału koło zaworka N 75 jeden z nich przepuszczał po wymianie na nowe wszystko wróciło do normy :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach