Vipergti Zgłoś #1 Napisano 7 Września 2010 Mając wyciągnięty silnik w moim pasku 1,8 RP, w związku z remontem postanowiłem zabezpieczyć wszystkie przewody instalacji pod maską.. owijając na nowo taśmą parcianą przewody natknąłem się na jakąś przeróbkę, niestety, nie wiem co ona miała na celu.. Mianowicie jedna z wtyczek od monowtrysku ( zaznaczyłem w które miejsce przychodzi) jest zmieniona(przewody były przecięte,a kolory idące do nowej wtyczki były niezgodne, z tymi z instalacji), a na dodatek jeden przewód idący do wtyczki (numer 3 we wtyczce) jest przecięty i w jego obwód wpięty jest przekaźnik.. Tu pojawia się moje pytanie.. Czy może mi ktoś przybliżyć, PO CO jest ten przekaźnik i czy tak może być, oraz do czego jest ta wtyczka?? Jeżeli dobrze myślę, to ten przekaźnik łączy ten przecięty przewód po załączeniu zapłonu, albo coś w podobie.. poniżej zamieszczam schemat jak to wygląda kolorami u mnie w aucie i gdzie wpięty jest przekaźnik.. Może ktoś będzie miał jakiś schemat instalacji pod maską, albo odpowie mi na moje pytanie.. będę wdzięczny, za każdą pomoc..:kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #2 Napisano 7 Września 2010 To jest przekaźnik który odcina wtryskiwacz benzynowy. Zapewne masz instalacje LPG. I on jest po to żeby podczas pracy na gazie wtryskiwacz nie podawał paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #3 Napisano 7 Września 2010 Tak, mam LPG.. a o tym odcięciu nie pomyślałem.. Tylko ciekawi mnie, dlaczego ktoś wtyczkę zmieniał.. Ci goście co zakładali gaz, to nieźli partacze - bo wszystkie połączenia, są zrobione "na skrętkę" i owinięte zwyczajnie taśmą.. tak czy inaczej muszę polutować wszystko tak jak należy i konkretnie zabezpieczyć.. Dzięki Przemku za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #4 Napisano 8 Września 2010 a co masz przy kopułce(rozdzielaczu zapłonu) Kostkę czy taki talerzyk do którego wpina się wężyk podciśnienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #5 Napisano 9 Września 2010 Do aparatu zapłonowego idzie wtyczka 3 pinowa.. a oprócz niej, dopina się do tego wężyk od podciśnienia... a co to ma do rzeczy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #6 Napisano 10 Września 2010 A, bo Ja mam tylko wtyczkę. Nie podpinam wężyka. Chodziło mi o to jak podpinasz wężyki od podciśnienia przy wtrysku. Jak będziesz to składał to zrób jakiś prosty rysunek co, gdzie jak wpiąłeś Będę wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #7 Napisano 10 Września 2010 Jutro postaram się zrobić jakieś zdjęcia, bo ciężko mi to opisać.. szukam w necie zdjęcia takiego wtrysku jak ja mam, ale nie mogę znaleźć, bo mój ma dodatkowo taki jakiś dups przy tym wtrysku, i do tego powpinane podciśnienia, a do tego jedna wtyczka dochodzi dwupinowa..(taka sama, jak do czujników temp.) Tylko u mnie jest ona obcięta i same kabelki wiszą.. nie wiem za co to jest odpowiedzialne, ale bez tego samochód chodził.. także mam zagadkę.. Edit: Znalazłem.. Bardzo podobny, albo taki sam wtrysk mam u siebie, na zdjęciach zaznaczyłem co jak i gdzie mam podłączone(chyba się nigdzie nie pomyliłem, jutro sprawdzę i napiszę na 100%).. W razie czego najwyżej fotki porobię jeszcze.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #8 Napisano 11 Września 2010 A to u mnie inaczej jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #9 Napisano 11 Września 2010 Pewnie u ciebie jest tak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #10 Napisano 11 Września 2010 (edytowane) RP i ABS do 92 roku miał sterowanie podciśnieniem aparatu zapłonowego (wtrysk mono jetronic), ABS po 92 już nie (mono motronic). Edytowane 11 Września 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #11 Napisano 12 Września 2010 RP i ABS do 92 roku miał sterowanie podciśnieniem aparatu zapłonowego (wtrysk mono jetronic), ABS po 92 już nie (mono motronic). No, ale Ja mam 91 rok,silnik RP i nie mam podciśnienia przy aparacie zapłonowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #12 Napisano 12 Września 2010 (edytowane) No, ale Ja mam 91 rok,silnik RP i nie mam podciśnienia przy aparacie zapłonowym A ilu pinowy masz sterownik? (35 pin?) Bo tak będzie najłatwiej dojść co tam siedzi, wtedy się pomyśli z podciśnieniem. Edytowane 12 Września 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #13 Napisano 12 Września 2010 A ilu pinowy masz sterownik? (35 pin?) Bo tak będzie najłatwiej dojść co tam siedzi, wtedy się pomyśli z podciśnieniem. Pytasz o piny w ECU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #14 Napisano 13 Września 2010 Tak. Bo W RP były 25 pinowe i wtedy był siłownik przy aparacie i 35 pinowe - wtedy wyprzedzeniem zapłonu sterowało już ECU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #15 Napisano 13 Września 2010 Tak. Bo W RP były 25 pinowe i wtedy był siłownik przy aparacie i 35 pinowe - wtedy wyprzedzeniem zapłonu sterowało już ECU. To musiałbym ten plastyk na podszybiu ściągać, ale na 100% mam ten 35 pinowy, bo nie mam siłownika przy aparacie to raz, a dwa, że z tyłu zespołu wtryskowego jest jakiś zawór do którego się wpina węże - u mnie tego nie ma. Schematy, który znajdywałem były do tej pierwszej wersji, czyli z siłownikiem przy aparacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianmk2 Zgłoś #16 Napisano 13 Września 2010 Hmm..Z tego co wiem(a pare RP robiłem/widziałem)każdy ma wyprzedzenie zapłonu sterowane podciśnieniowo...ABS(młodszy brat RP)miał już z ECU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #17 Napisano 13 Września 2010 Hmm..Z tego co wiem(a pare RP robiłem/widziałem)każdy ma wyprzedzenie zapłonu sterowane podciśnieniowo...ABS(młodszy brat RP)miał już z ECU No to co Ja mam za silnik RP po lifcie , ale jeszcze nie ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #18 Napisano 13 Września 2010 No to co Ja mam za silnik Piotrek ja mam RP rocznik 91 o ile dobrze pamiętam z maja i też mam aparat bez podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #19 Napisano 13 Września 2010 Hmm..Z tego co wiem(a pare RP robiłem/widziałem)każdy ma wyprzedzenie zapłonu sterowane podciśnieniowo... Nie każdy. Roczniki 90-92 nie mają. I taki właśnie motor ma zdun_VW Czyli schemat podciśnień taki sam jak do ABS z tych lat. Bo ABS po 92 to już sterownik 45pin. Teraz kajaru, skoro już puścił farbę, może iść do auta i strzelić fotkę jak idą wężyki od podciśnienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #20 Napisano 13 Września 2010 Teraz kajaru, skoro już puścił farbę, może iść do auta i strzelić fotkę jak idą wężyki od podciśnienia Fotkę cyknę jutro jak się zwlokę z wyra bo zdycham, ale w ubiegłym tygodniu wyciągałem całą obudowę filtra powietrza, i zdejmowałem pokrywę wtrysku i wszelkie wężyki szły tak jak na rysunku z postu Vipergti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach