Skocz do zawartości
Vipergti

Problem z instalacją Monowtrysku 1,8 RP

Rekomendowane odpowiedzi

Mając wyciągnięty silnik w moim pasku 1,8 RP, w związku z remontem postanowiłem zabezpieczyć wszystkie przewody instalacji pod maską.. owijając na nowo taśmą parcianą przewody natknąłem się na jakąś przeróbkę, niestety, nie wiem co ona miała na celu.. Mianowicie jedna z wtyczek od monowtrysku ( zaznaczyłem w które miejsce przychodzi) jest zmieniona(przewody były przecięte,a kolory idące do nowej wtyczki były niezgodne, z tymi z instalacji), a na dodatek jeden przewód idący do wtyczki (numer 3 we wtyczce) jest przecięty i w jego obwód wpięty jest przekaźnik..

wtrysk.th.jpg

schematxh.th.jpg

 

Tu pojawia się moje pytanie.. Czy może mi ktoś przybliżyć, PO CO jest ten przekaźnik i czy tak może być, oraz do czego jest ta wtyczka?? Jeżeli dobrze myślę, to ten przekaźnik łączy ten przecięty przewód po załączeniu zapłonu, albo coś w podobie.. poniżej zamieszczam schemat jak to wygląda kolorami u mnie w aucie i gdzie wpięty jest przekaźnik..

 

Może ktoś będzie miał jakiś schemat instalacji pod maską, albo odpowie mi na moje pytanie.. będę wdzięczny, za każdą pomoc..:kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest przekaźnik który odcina wtryskiwacz benzynowy. Zapewne masz instalacje LPG. I on jest po to żeby podczas pracy na gazie wtryskiwacz nie podawał paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam LPG.. a o tym odcięciu nie pomyślałem..:) Tylko ciekawi mnie, dlaczego ktoś wtyczkę zmieniał.. Ci goście co zakładali gaz, to nieźli partacze - bo wszystkie połączenia, są zrobione "na skrętkę" i owinięte zwyczajnie taśmą.. tak czy inaczej muszę polutować wszystko tak jak należy i konkretnie zabezpieczyć..

 

Dzięki Przemku za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co masz przy kopułce(rozdzielaczu zapłonu) :?:

Kostkę czy taki talerzyk do którego wpina się wężyk podciśnienia :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do aparatu zapłonowego idzie wtyczka 3 pinowa.. a oprócz niej, dopina się do tego wężyk od podciśnienia... a co to ma do rzeczy??:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A, bo Ja mam tylko wtyczkę. Nie podpinam wężyka.

 

Chodziło mi o to jak podpinasz wężyki od podciśnienia przy wtrysku. Jak będziesz to składał to zrób jakiś prosty rysunek co, gdzie jak wpiąłeś :)

Będę wdzięczny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się zrobić jakieś zdjęcia, bo ciężko mi to opisać.. szukam w necie zdjęcia takiego wtrysku jak ja mam, ale nie mogę znaleźć, bo mój ma dodatkowo taki jakiś dups przy tym wtrysku, i do tego powpinane podciśnienia, a do tego jedna wtyczka dochodzi dwupinowa..(taka sama, jak do czujników temp.) Tylko u mnie jest ona obcięta i same kabelki wiszą.. nie wiem za co to jest odpowiedzialne, ale bez tego samochód chodził.. także mam zagadkę..:P

 

Edit:

 

Znalazłem..:D Bardzo podobny, albo taki sam wtrysk mam u siebie, na zdjęciach zaznaczyłem co jak i gdzie mam podłączone(chyba się nigdzie nie pomyliłem, jutro sprawdzę i napiszę na 100%)..:P W razie czego najwyżej fotki porobię jeszcze..:P

051133015e06.th.jpg

051133015e09.th.jpg

0d259a26359cbccf.th.jpg

aparatq.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to u mnie inaczej jest :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie u ciebie jest tak:

 

031000.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RP i ABS do 92 roku miał sterowanie podciśnieniem aparatu zapłonowego (wtrysk mono jetronic), ABS po 92 już nie (mono motronic).

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RP i ABS do 92 roku miał sterowanie podciśnieniem aparatu zapłonowego (wtrysk mono jetronic), ABS po 92 już nie (mono motronic).

 

No, ale Ja mam 91 rok,silnik RP i nie mam podciśnienia przy aparacie zapłonowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No, ale Ja mam 91 rok,silnik RP i nie mam podciśnienia przy aparacie zapłonowym

A ilu pinowy masz sterownik? (35 pin?) Bo tak będzie najłatwiej dojść co tam siedzi, wtedy się pomyśli z podciśnieniem.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ilu pinowy masz sterownik? (35 pin?) Bo tak będzie najłatwiej dojść co tam siedzi, wtedy się pomyśli z podciśnieniem.

 

Pytasz o piny w ECU :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Bo W RP były 25 pinowe i wtedy był siłownik przy aparacie i 35 pinowe - wtedy wyprzedzeniem zapłonu sterowało już ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak. Bo W RP były 25 pinowe i wtedy był siłownik przy aparacie i 35 pinowe - wtedy wyprzedzeniem zapłonu sterowało już ECU.

 

To musiałbym ten plastyk na podszybiu ściągać, ale na 100% mam ten 35 pinowy, bo nie mam siłownika przy aparacie to raz, a dwa, że z tyłu zespołu wtryskowego jest jakiś zawór do którego się wpina węże - u mnie tego nie ma. Schematy, który znajdywałem były do tej pierwszej wersji, czyli z siłownikiem przy aparacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm..Z tego co wiem(a pare RP robiłem/widziałem)każdy ma wyprzedzenie zapłonu sterowane podciśnieniowo...ABS(młodszy brat RP)miał już z ECU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm..Z tego co wiem(a pare RP robiłem/widziałem)każdy ma wyprzedzenie zapłonu sterowane podciśnieniowo...ABS(młodszy brat RP)miał już z ECU

 

No to co Ja mam za silnik :?:

 

RP po lifcie , ale jeszcze nie ABS :?::D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to co Ja mam za silnik

Piotrek ja mam RP rocznik 91 o ile dobrze pamiętam z maja i też mam aparat bez podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm..Z tego co wiem(a pare RP robiłem/widziałem)każdy ma wyprzedzenie zapłonu sterowane podciśnieniowo...

Nie każdy. Roczniki 90-92 nie mają. I taki właśnie motor ma zdun_VW ;) Czyli schemat podciśnień taki sam jak do ABS z tych lat. Bo ABS po 92 to już sterownik 45pin.

 

Teraz kajaru, skoro już puścił farbę, może iść do auta i strzelić fotkę jak idą wężyki od podciśnienia :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz kajaru, skoro już puścił farbę, może iść do auta i strzelić fotkę jak idą wężyki od podciśnienia

Fotkę cyknę jutro jak się zwlokę z wyra bo zdycham, ale w ubiegłym tygodniu wyciągałem całą obudowę filtra powietrza, i zdejmowałem pokrywę wtrysku i wszelkie wężyki szły tak jak na rysunku z postu Vipergti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności