Skocz do zawartości
sebus

"Dostawczak" do 3,5t - co polecacie?

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej firmie szykuje się zakup nowego auta dostawczego. Warunek podstawowy: dmc 3,5t bo nie ma kierowców z papierami na ciężarówki. Szefostwo wstępnie zdecydowane na IVECO ale ostateczny wybór jeszcze nie padł. Może ktoś z Was ma do czynienia z tą marką (zdaje się że mamy na forum kuriera który jeździ właśnie IVECO - ale mogę się mylić)? A może polecicie inną markę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może polecicie inną markę?

 

Każdą która wam odpowiada;)

 

Tak na poważnie u nas w firmie został zakupiony Peugeot Boxer (ten przedłużony) i też był problem z driverem tylko że Nordyński na takie duże auto może dać dopuszczenie do 3,5t.

Jakoś to tak zostało załatwione - może ktoś jest bardziej w temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w firmie są Fordy Transity, z ładownością coś ok 2t(ale ładujemy dużo więcej) mogę Ci śmiało polecić Transita tylko z silnikiem 2,4TDCI można nim spokojnie dryftować;) A tak poważnie to jeżeli ładowność nie jest za mała to polecam z IVECO nie miałem do czynienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak jeździłem VW LT ,Mercedesem Sprinterem ,Peugotem Boxerem ,Fiatem Ducato a teraz czasem Iveco Daily pierwszej generacji i powiem tak że jeśli to mają być wożone większe ciężary to w rolę powinien to być pojazd z napędem na tylną oś. Każde auto ma swoje + i - jeśli to będą nowe auta to warto patrzeć na cenę zakupu. A jeśli używane to wiadomo na pieniążkach nie ma co oszczędzać. VW LT to nic innego tylko zawieszenie, skrzynia biegów mercedes silnik TDi VW czyli wg mnie jedno z lepszych aut. Mercedes Sprinter I to najlepiej przed liftem silnik stary merc niezawodny Bo już CDI`ki nie są już takie wytrzymałe. Sprint 2 to już inna bajka bo jest nafaszerowany elektroniką no i roczne auta trafiały na reklamacją z powodu korozji. Ducato i Boxer do większych ładunków to raczej odpadają no i koszty w częściach i ich awaryjność bywa spora. Iveco jak na włocha wytrzymałe no i z wszystkich wyżej przytoczonych aut ma największą przestrzeń ładunkową jedynym mankamentem i to często spotykanym to wycieki oleju z silnika. Ja osobiście wybierałbym między Sprinterem a LT`kiem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ktoś z Was ma do czynienia z tą marką
POLMOS lata IVECO. Z tego co mi wiadomo a już w następnym roku będę się przesiadał do innego dostawczaka to bardzo sobie kierowcy chwalą Mercedesa sprintera. Popytaj wśród nich. Ja będę szukał z mocnym motorem w dieselku na pompowtryskach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Mercedesa Sprintera to nie wiem czy to prawda ale do mnie do firmy przyjeżdża codziennie kurier z UPS Sprinterem 2 i mówił mi kiedyś że one mają tylko 800kg ładowności. Aż mi się nie chce wieżyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy jaka wersja największa na ma ok 1.5 tony ładowności oczywiście to już wersja long podwyższana i chyba już na bliźniakach z tylu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do Mercedesa Sprintera to nie wiem czy to prawda ale do mnie do firmy przyjeżdża codziennie kurier z UPS Sprinterem 2 i mówił mi kiedyś że one mają tylko 800kg ładowności. Aż mi się nie chce wieżyć.

 

Sprinter ok,ale do 3,5 odpada.Mamy w firmie na bliźniakach,jest zarejestrowany do 3.5 ale i tak go waga nie puszcza :lol Owszem,jeżeli chodzi o 150'tkę Sprintera to jak najbardziej,ale to już powyżej podanej tu normy.

Pzdr.

 

 

chyba już na bliźniakach z tylu .

 

Napewno ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta na blizniaku z tylu to juz jest na C tzw 411, 413, 415

Jak uzywane to tylko stary sprinter 312D

U mnie w firie mamy 6 nowych Iveco 3 litrowe tdi i nie ma takiego bez awarii 2 letnie auta.

W jednym strzelil nawet rozrzad, koszt ok. 10K

Cdi sprintery mielismy rwniez awaryjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta na blizniaku z tylu to juz jest na C tzw 411, 413, 415

 

Otóż to... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VW LT 35 MAXI bądź VW Crafter :)

Jeździłem Iveco Daily 2,8. Kur*a :!: Jak on zapieprza :D

Generalnie w Iveco było tak, że im więcej towaru tym lepiej się jechało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj znajomy ma ok 10 Sprinterów,większosc juz tych nowych,niedawno jeszcze mial 313 CDI z przebiegiem okoła miliona i latał do końca.Ładownosc mają 1,5 tony i na normalnych kołach z tyłu... Fakt w niektorych rdza jest,u niego szybciej je zjada bo to są chłodnie,ale mój znajomek od 15 lat co pół roku wymienia jednego sprintera na nowego i złego słowa na te auta nie powie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę starszym Fiatem Ducato 2,5 i muszę przyznać, że dobrze sobie radzi nawet jeśli jest przeciążony, co się zdarzało nie raz. Problemem jest to, że niestety przyspieszenia nie ma dobrego.

Wujek jeździ Mercedesem Sprinterem, ale ten z kolei samochód dość często wita się z mechanikiem. Ostatnio padła już 3 turbina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do Mercedesa Sprintera to nie wiem czy to prawda ale do mnie do firmy przyjeżdża codziennie kurier z UPS Sprinterem 2 i mówił mi kiedyś że one mają tylko 800kg ładowności. Aż mi się nie chce wieżyć.

Ma taką ładowność żeby zmieścić się w limicie 3,5t. Mascott ma 700 kg, Canter też niewiele więcej. Ja mam starego boxera 2,5D i jest nie do zabicia. Gdybym kupował nówkę z salonu to raczej też Peugeota. Z używanych raczej omijał bym sprintery ze względu na to że w czasie jazdy między Warszawą a Poznaniem rdza zdąży zechlać pół podłogi :D

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął Ducato MAXI 3.0 Multijeta 160 konnego ;) Są niedrogie i (w miarę) bezawaryjne. Natomiast Iveco jest bardziej wytrzymałe no i przez bliźniaki z tyłu lepiej się prowadzi. Zależy ile czego chcesz wozić i na jak długich trasach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie polecam Ducato!!! jedyny problem to układ kierowniczy...co rok wymiana wahacza,drążka... z doświadczenia aut dostawczych do 3,5t polecam tylko Ducato!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z używanych raczej omijał bym sprintery ze względu na to że w czasie jazdy między Warszawą a Poznaniem rdza zdąży zechlać pół podłogi

 

O sprinterach rzeczywiście i ja słyszałem że rdza je zżera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale starsze ducata czy boxery maja ten sam problem Iveco Daily 1 w wersji skrzyniowej łamie się między kabiną a skrzynia więc rdza bierze wszystko . A co do awaryjności to dużo też zależy od kierowcy bo jest jasne że "lepiej zapobiegać niż leczyć"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam wszystkim za swoje opinie, spostrzeżenia i sugestie. Ze swojej strony dodam jeszcze że auto to będzie użytkowane sporo dłużej niż niż dwa czy trzy lata. Dużo kilometrów nie będzie robiło bo "obsługujemy" klientów w odległości do 20km od firmy - dziennie max 150km ale bywa że trzeba załadować i ponad 2 tony (100 skrzynek piwa + inne pierdoły). Do tej pory jeździły u nas 2 Lubliny ale jeden z nich się już "kończy" i stąd konieczność zakupu czegoś nowego. Aha, no właśnie - będzie to nowe auto, nie używane. Cena na pewno będzie miała spory wpływ na wybór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W firmie mamy Boxera 2-letniego i 60k przelotu. Jezdzi bezawaryjnie. Boxer jest ramowy, skrzynia izoterma. Jest tez Expert od kwietnia z 12k nalotu, oraz Bepper 3-letni z 30k nalotu. Rowniez bezawaryjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności