Skocz do zawartości
maszmol

Mam problem po wymianie przegubu!

Rekomendowane odpowiedzi

Nabawiłem się usterki przegubu lewego koła - przód.Wybrałem się więc do warsztatu by usunąć usterkę ,auto zostało a przegub został wymieniony.I zaczęło się...Zadzwonił telefon aby odebrać auto GOTOWE.Przyjechałem ,przegub wymieniony i w drogę.HA -naciskam pedał hamulca i auto odmawia zatrzymania się a w zamian szarpie kierownicą i bije pedałem w stopę!TAK JAK PODCZAS HAMOWANIA AWARYJNEGO ABS.Żadna kontrolka nie świeci.Wracam.Zgłaszam fakt ,coś szemrają i nikt (widzę nie ma pojęcia co jest!).Podpinamy pod komputer a tu błędu nie ma więc ściągają koło i HURA jeden z mech. wpadł na pomysł-młody zapsikał czujnik smarem miedziowym.DECYZJA-przedmuchać powietrzem z benzyną a potem wysuszyć!Zakładamy koło i w drogę!JESZCZE GORZEJ!ABS już nie działa a na konsoli zapala się kontrolka ABS,Żółty trójkącik i jeszcze czerwona z układu hamulcowego!Koniec nikt nie wie co jest,znowu szemrają i auto zostaje znowu w warsztacie!Komputer i są już błędy-czujnik pomiaru obrotów lewego koła (różna prędkość) i błąd czujnika lewego koła ABS.Kłótnia i szef decyduje się na wymianę czujnika ABS na koszt własny.Wszystko przeciąga się na dzień następny.Czekam na telefon i PROSZĘ ODEBRAĆ AUTO-GOTOWE!Jadę więc -no w końcu!Palę auto i w drogę hamuję ostro -włącza się ABS,pedał bije-nic nie świeci.Wyłączam trakcję i znowu ostre hamowanie i ABS działa.Nic nie świeci.Podpinamy kompa-błędów brak.Jadę na testy.Tak jakby OK ale dostrzegam że podczas bardzo delikatnego hamowania w ostatniej fazie zatrzymania pojazdu znowu czuć to trzepanie na pedale i kierownicy jakby ABS ale nic nie świeci.Oni nie wiedzą już co jest ani gdzie szukać.Auto uważam za nie sprawne więc nie odbieram i zostaje do poniedziałku bo jutro nie pracują!CO MOŻE BYĆ NIE TAK,POMÓŻCIE,PODPOWIEDZCIE JAK MAM ICH ATAKOWAĆ BY MNIE NIE OSZUKALI A DOPILNUJĘ WTEDY ABY AUTO ODDALI SPRAWNE NA 100%PROSZĘ WAS O POMOC!

Edytowane przez maszmol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czujnik ABS ma być czysty to pierwsza sprawa po drugie ilość "rowków" na przegubie ma być odpowiednia do modelu pojazdu - to odpowiada za zliczanie obrotów koła. Może ci wrzucili przegub z inną ilością i dlatego ci wyrzuca błąd obrotowy koła.

 

Pozdrawiam - kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopatrywałbym się jeszcze problemu w pierścieniu ABS na przegubie. Być może zabrudzony, ptzygięty albo kiepskiej jakości przegub. Mam podobny problem od wymiany przegubów ale nie miałem czasu jeszcze tego rozebrać, czujniki też już czyściłem i nie wiele pomogło, błędu żadnego mi nie zgłasza.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten problem tylko ze mi nic się nie wyświetla ABS działa normalnie tylko przy hamowaniu z 140 km/h albo nawet i z 100 km/h bije cala buda :/ nie wiem co jest grane :/ przegub firmy ruville

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bije buda przy hamowaniu to wina hamulców (klocki i tarcze hamulcowe).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zamontowałem nowy przegub rouville - na wstępie miał luz - oddałem do sklepu , dali mi drugi nowy tej samej firmy - miał nie cetryczny otwór na śrubę - jakaś masakra.

Kupiłem w końcu GKN - inna bajka przegub delikatnie chodzi żadnych luzów montaż potrwał 45min.

Jeżeli jest gorzej po wymianie przegubu to niech ci założą stary i zobacz czy będzie tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wlacza sie abs to moze byc wina pierscienia na przegubie, Jak by nie bylo przydalo by sie jeszcze sprawdzic bicie na tarczach i na piastach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale tego nie bylo przed wymiana przegubu :/ to jest najlepsze , ABS dziala normalnie nawet testowalem go zaraz po zalozeniu przegubu :/

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

obstawiam jeszcze ze moze nie siadl dobrze zaciska hamulcowy :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wyzej wymienionych objawach wszystkiemu winny jest pierscien na przegubie.Jezeli nie bylo problemow przed wymiana przegubu, to problemem jest pierscien w nowym.Dokladnie policzyc ile jest okienek w nowym.Obejrzec je takze dokladnie czy sa czyste i w miare symetryczne.Zdarzyl mi sie Ruville, ktory mial lekko znieksztalcone jedno okienko i nie odpowiednia wilekosc.Po wymianie przy 95km/h zalaczanie sie bez powodu ESP.Przy okolo 20 km/h po lekkim musnieciu pedalu hamulca drapanie na pedale.Najlepiej podlaczyc Vaga i podczas jazdy zbadac predkosc obrotowa kol.Od razu wyjdzie szydlo z worka.

 

P.S. Mozna takze zmienic pierscien ze starego przegubu na nowy.Gdyby jego srednica byla wieksza i lekko sie obracal na przegubie to w dlon np. klej Distal. Ale z glowa aby nie pozaklejac okienek na pierscieniu klejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności