maszmol Zgłoś #1 Napisano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) Nabawiłem się usterki przegubu lewego koła - przód.Wybrałem się więc do warsztatu by usunąć usterkę ,auto zostało a przegub został wymieniony.I zaczęło się...Zadzwonił telefon aby odebrać auto GOTOWE.Przyjechałem ,przegub wymieniony i w drogę.HA -naciskam pedał hamulca i auto odmawia zatrzymania się a w zamian szarpie kierownicą i bije pedałem w stopę!TAK JAK PODCZAS HAMOWANIA AWARYJNEGO ABS.Żadna kontrolka nie świeci.Wracam.Zgłaszam fakt ,coś szemrają i nikt (widzę nie ma pojęcia co jest!).Podpinamy pod komputer a tu błędu nie ma więc ściągają koło i HURA jeden z mech. wpadł na pomysł-młody zapsikał czujnik smarem miedziowym.DECYZJA-przedmuchać powietrzem z benzyną a potem wysuszyć!Zakładamy koło i w drogę!JESZCZE GORZEJ!ABS już nie działa a na konsoli zapala się kontrolka ABS,Żółty trójkącik i jeszcze czerwona z układu hamulcowego!Koniec nikt nie wie co jest,znowu szemrają i auto zostaje znowu w warsztacie!Komputer i są już błędy-czujnik pomiaru obrotów lewego koła (różna prędkość) i błąd czujnika lewego koła ABS.Kłótnia i szef decyduje się na wymianę czujnika ABS na koszt własny.Wszystko przeciąga się na dzień następny.Czekam na telefon i PROSZĘ ODEBRAĆ AUTO-GOTOWE!Jadę więc -no w końcu!Palę auto i w drogę hamuję ostro -włącza się ABS,pedał bije-nic nie świeci.Wyłączam trakcję i znowu ostre hamowanie i ABS działa.Nic nie świeci.Podpinamy kompa-błędów brak.Jadę na testy.Tak jakby OK ale dostrzegam że podczas bardzo delikatnego hamowania w ostatniej fazie zatrzymania pojazdu znowu czuć to trzepanie na pedale i kierownicy jakby ABS ale nic nie świeci.Oni nie wiedzą już co jest ani gdzie szukać.Auto uważam za nie sprawne więc nie odbieram i zostaje do poniedziałku bo jutro nie pracują!CO MOŻE BYĆ NIE TAK,POMÓŻCIE,PODPOWIEDZCIE JAK MAM ICH ATAKOWAĆ BY MNIE NIE OSZUKALI A DOPILNUJĘ WTEDY ABY AUTO ODDALI SPRAWNE NA 100%PROSZĘ WAS O POMOC! Edytowane 14 Sierpnia 2010 przez maszmol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #2 Napisano 13 Sierpnia 2010 Witam Czujnik ABS ma być czysty to pierwsza sprawa po drugie ilość "rowków" na przegubie ma być odpowiednia do modelu pojazdu - to odpowiada za zliczanie obrotów koła. Może ci wrzucili przegub z inną ilością i dlatego ci wyrzuca błąd obrotowy koła. Pozdrawiam - kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #3 Napisano 13 Sierpnia 2010 Dopatrywałbym się jeszcze problemu w pierścieniu ABS na przegubie. Być może zabrudzony, ptzygięty albo kiepskiej jakości przegub. Mam podobny problem od wymiany przegubów ale nie miałem czasu jeszcze tego rozebrać, czujniki też już czyściłem i nie wiele pomogło, błędu żadnego mi nie zgłasza. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #4 Napisano 13 Sierpnia 2010 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszz.86 Zgłoś #5 Napisano 9 Marca 2014 mam ten problem tylko ze mi nic się nie wyświetla ABS działa normalnie tylko przy hamowaniu z 140 km/h albo nawet i z 100 km/h bije cala buda nie wiem co jest grane przegub firmy ruville Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 9 Marca 2014 Jak bije buda przy hamowaniu to wina hamulców (klocki i tarcze hamulcowe). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #7 Napisano 10 Marca 2014 Ostatnio zamontowałem nowy przegub rouville - na wstępie miał luz - oddałem do sklepu , dali mi drugi nowy tej samej firmy - miał nie cetryczny otwór na śrubę - jakaś masakra. Kupiłem w końcu GKN - inna bajka przegub delikatnie chodzi żadnych luzów montaż potrwał 45min. Jeżeli jest gorzej po wymianie przegubu to niech ci założą stary i zobacz czy będzie tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #8 Napisano 10 Marca 2014 Jak wlacza sie abs to moze byc wina pierscienia na przegubie, Jak by nie bylo przydalo by sie jeszcze sprawdzic bicie na tarczach i na piastach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszz.86 Zgłoś #9 Napisano 11 Marca 2014 ale tego nie bylo przed wymiana przegubu to jest najlepsze , ABS dziala normalnie nawet testowalem go zaraz po zalozeniu przegubu - - - - - aktualizacja - - - - - obstawiam jeszcze ze moze nie siadl dobrze zaciska hamulcowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #10 Napisano 11 Marca 2014 Po wyzej wymienionych objawach wszystkiemu winny jest pierscien na przegubie.Jezeli nie bylo problemow przed wymiana przegubu, to problemem jest pierscien w nowym.Dokladnie policzyc ile jest okienek w nowym.Obejrzec je takze dokladnie czy sa czyste i w miare symetryczne.Zdarzyl mi sie Ruville, ktory mial lekko znieksztalcone jedno okienko i nie odpowiednia wilekosc.Po wymianie przy 95km/h zalaczanie sie bez powodu ESP.Przy okolo 20 km/h po lekkim musnieciu pedalu hamulca drapanie na pedale.Najlepiej podlaczyc Vaga i podczas jazdy zbadac predkosc obrotowa kol.Od razu wyjdzie szydlo z worka. P.S. Mozna takze zmienic pierscien ze starego przegubu na nowy.Gdyby jego srednica byla wieksza i lekko sie obracal na przegubie to w dlon np. klej Distal. Ale z glowa aby nie pozaklejac okienek na pierscieniu klejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach