Skocz do zawartości
bobasspr

B3 1991 Jaki olej do automatu??

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważ że na 3 wyłączone są wszystkie zawory dlatego w ten sposób realizowany jest tryb awaryjny skrzyni. Dochodzi do tego jedynie brak modulacji ciśnienia. Dlatego może dziać się tak że zawór wysterowywany stopniowo ciśnieniem zawiesza się mechanicznie i zamiast być w pozycji off "wiesza" się i dopiero wzrost ciśnienia przesuwa iglicę i doszczelnia go lub upuszcza ciśnienie (jutro wezmę jednego na stół i zrobię próbę). Sorki że nie odzywałem się wcześniej ale mamy w robocie urwanie głowy przed sezonem urlopowym (naszym również).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcinie, co do czasu to spokojnie bo ja także w pracy mam totalny młyn, a po pracy kontynuuje remont mieszkania także komputer włączam w zasadzie tylko wieczorem jak już cała rodzinka śpi. Obecnie mam chwilkę przerwy i sprawdzałem pocztę :). Nie potrafię zrozumieć jak działa ten solenoid ciśnienia liniowego. Tak się po prostu doszukuję i próbuję zrozumieć, dlaczego tak się to u mnie dzieje. Zakładając, że masz racje i przyjmując że ten zawór faktycznie się przywiesza to dlaczego tylko właśnie na tym 3 biegu to jest odczuwalne??. Skoro by się mechanicznie wieszał to powinno chyba to być odczuwalne także podczas zmiany z 1 na 2 prawda?? Acha a co do urlopu to ja w tym roku niestety go nie będę miał... ot taki urok warsztatu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich:) czytam uważnie ten wątek mam paska b3 2e asb,chciałbym się podpiąć do dyskusji:)

Mam pytanie czy w dyferencjale jest olej przekładniowy? Kolejne pytanie dotyczy zmiany z 3-4 oraz redukcji z 4-3 wydaje mi się że coś tam mi nie stroi, mianowicie jest przeskok jakby już wskoczył 4 bieg auto jedzie do przodu ale przez 2sek ciągnie jakby jeszcze 3 bieg trzymał.Nie wiem czy to możliwe aby 2 biegi działały jednocześnie?

to samo po zredukowaniu z 4 na 3 czuć zmiane z opóźnieniem,czuć przyrost mocy ale dopiero po ok 2 sek obroty skaczą w górę i auto faktycznie jedzie na 3 biegu i wciska pasażerów w fotele:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz "coś tam nie stroi" musiałbyś bardziej szczegółowo opisać co się dzieje, nie wnikając na w to czy jedzie na "dwóch biegach" tak na szybko to wg mnie to odczuwasz różnicie między 3 a 4 biegiem, w momencie jak spina się wałek na sztywno ze skrzynią (coś tak jak by pierwotny lock-up) Napisz bardziej szczegółowo co się dzieje, a najlepiej nagraj jakiś przyzwoity filmik obrazujący Twoje zaniepokojenie. Myślę że kolega Marcin Ci pomoże (chociaż już dawno się nie odzywał :):):)

 

Acha a w dyfrze fabrycznie powinieneś mieć olej 75W90 LUB ATF taki jak w skrzyni, żeby sprawdzić olej musisz odkręcić linkę prędkościomierza i "zobaczyć" czy jest na niej kilka milimetrów oleju.

Edytowane przez bobasspr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. W dyferencjale jest oddzielny olej przekładniowy 75W90 poziom którego sprawdza się za pomocą napędu szybkościomierza. Pisałem z kolegą RobRoy na ten temat. Może odnajdziesz na forum temat a jak nie to proszę bardzo http://img37.imageshack.us/img37/8721/20120607212801.jpg

Edytowane przez Marcin1968

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam problem oleju w dyferencjale ogarnięty:) filmik nagram niezwłocznie ,dziękuje serdecznie za szybką odpowiedz:) dobrze że istnieją jeszcze doskonali fachowcy którzy chcą pomagać,na innym forum dostałem odpowiedz typu za wiedzę się płaci:(

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/index_eng.php/ znalazłem coś takiego:) pkt 112 budowa asb

 

ale to jest bardziej na temat - http://www.automatik-getriebe-berlin.de/automatikgetriebefaupel/volkswagen/oelk096.pdf

 

---------- Dodano o 11:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:51 ----------

 

A czy kolega bobasspr uporał się ze swoją automatyczną zabawką? Będę miał do kolegi parę pytań odnośnie przywrócenia mocy w 2e

mój pasek obecnie jeździ tylko na lpg więc szołu nie robi ale na pb swoje potrafił.u mnie prawdopodobnie filtr paliwa za... albo pompka jak zrobie pb to porozmawiamy:)

 

A właśnie jeśli już mowa o 2e to radzę zajrzeć do misy olejowej,w tym modelu korek spustowy jest powyżej dna i cały syf zostaje w misie, u mnie był prawdziwy kit cud że silnik się nie zatarł.

 

Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o moc to już wiem WSZYSTKO, odnośnie zapłonu w AUTOMACIE też jestem w stanie Ci pomóc od A do Z. Oczywiście moja wiedza na ten temat jest w wielkim stopniu podyktowana pomocnymi radami i fotkami kolegi Marcina :) Co do automatycznej skrzyni to przyznam się bez bicia że jak pracowała tak pracuje, (szewc bez butów chodzi) po prostu nie mam kiedy rozebrać dołu szkrzyni, a samochód niestety potrzebuję codzienne (chyba kupie jakiegoś cinkusia za 3 stówy na tydzień heh) U mnie na obecną chwilę nie działa regulacja ciśnienia liniowego - objaw taki ze skrzynia wbija biegi dość mocno, mało komfortowo ale "zdecydowanie", wcześniej ślizgała z 2 na 3 bieg. Acha, jak się dobrze rozgrzeje to przy bardzo delikatnej jeździe, np korek i prędkość 5 na godzinę to przy zmianie z 1 na 2 mocno szarpnie, Ale to tylko przy żółwim tempie.

 

Ja jeździłem już kilkoma automatami ale śmiem twierdzić że skrzynia 096 jest "specyficzna" trzeba się przyzwyczaić do jej pracy. Miałem okazję jeździć już kilkoma B3 z automatem i w zasadzie wszystkie pracują tak samo/podobnie do mojej za wyjątkiem w/w usterki.... Najlepszym automatem jakim jeździłem JA jest skrzynia z audi a6 c4 (4HP18) 4 biegowa prosta, WIE czego od niej oczekuję, skrzynia wg mnie debiloodporna, nie grzeszy może osiągami itp ale dla mnie bardzo komfortowa. Wiem że są nowsze ale nowszych nie miałem :)

 

Nie potrafię znaleźć filmiku z pracy Twojej skrzyni. Podeślij linka, to może coś Ci podpowiem. :) Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, podpinam się do wątku z podobnym problemem. Mam VR6 z 93 roku w automacie. Skrzynia działała dotąd niemalże perfekcyjnie. Auto postało półtora miesiąca u mechanika - w związku z zupełnie czym innym - niestety, po odebraniu okazało się, że skrzynia niedomaga..

 

Opis usterki:

Skrzynia działa idealnie, do czasu redukcji z 3 na 2. Następuje tak masakryczne walnięcie / uderzenie gdzieś pod samochodem, że myślałem, że się cały rozleci.. niezależnie, czy redukcja jest agresywna, na wysokich obrotach i wciśniętym gazie, czy tylko delikatna przy 2,5 tys obrotów.

 

Poza tym skrzynia działa idealnie. Nie wchodzi też w tryb awaryjny.

 

Więc pytanie - co u licha? i jak to wyeliminować? Czy to już kaplica dla skrzyni, czy może coś jeszcze można pomóc? Zastanawiam się nad wymianą oleju, ale bardziej przekonuje mnie teoria, o jakieś awarii - albo sterownika - albo elektrozaworów.. nie wiem jak one działają, ale wygląda, jakby przy tej jednej redukcji nagle olej nie leciał tam gdzie powinien..

 

Czy ktoś z Was ma pomysł? Może podobne doświadczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co robił mechanik u którego stało auto? Może rozłączał akumulator lub jakieś czujniki. Sprawdź błędy w sterownikach i zrób adaptację skrzyni może to coś zmieni. Jeśli nie to trzeba będzie poszukać kogoś kto powalczy z problemem lub jeśli czujesz się na siłach to powalczysz sam. Wymiana oleju jeśli czas już na nią to raczej ostatni etap. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, witam. I jak tam Wasze skrzynie koledzy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam długo mnie nie było skrzynia mi wyje coraz bardziej więc kupiłem drugą i mam pytanie.Miałem w swoim pasku GT skrzynie APF a kupiona ma oznaczenia CBZ nasz mistrz Marcin1968 pewnie będzie wiedział czym te skrzynki się różnią mam nadzieje że ta kupiona będzie w lepszym stanie od mojej.CBZ wyjęta była z passata 2,0 kombi a ja mam sedana i zastanawiam się nad przełożeniami skrzyni czy nie będą krótsze przy kombi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to Ci pomoże wycinek.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego widać że przełożenia są identyczne:) a co myślicie o zmianie oleju z czerwonego na żółty? skrzynie i sprzęgło przed montażem wypłukać olejem napędowym i zalać olejem takim jaki producent zaleca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj CAŁY TEN temat to się dowiesz o różnicach między olejami i zmianą (w tym także moją). A co do płukania konwertera i skrzyni "dizlem" to odradzam ci taki manewr bo będziesz potem żałował. Trzeba wypłukać ATFem jak już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

---------- Dodano o 10:17 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:14 ----------

 

witam ponownie kolego bobasspr kiedyś oferowałeś pomoc w przywróceniu mocy mojemu paskowi:) kombinuje ustawiam i nadal troche muł jakby przyczepe targał.Pojawił się kolejny problem czasem po dodaniu gazu trzyma wysokie obroty.Liczę na pomoc.

Co do płukania skrzyni miałem na myśli zdjęcie pokrywy i mycie ropownicą bez pompowania w kanaliki itp a ze sprzęgła po prostu wyleje olej,w sumie to prawie już się wylał:) nie wiem w jakim ona jest stanie ale chcę już przed montażem zalać świeży olej i nowy filtr,moja miałczy jakby kot w środku siedział i mu tryby ogon sciskały hehe pozdrawiam:)

 

dodam jeszcze że dobrze że są jeszcze ludzie którzy poświęcają czas na pomoc innym,szczególnie na tym forum są naprawdę wspaniali ludzie miłośnicy marki vw:))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak -Najpierw zrób porządek z układem napędowym (skrzynia etc), Jeśli masz ciągły kłopot z motorem, to napisz mi najlepiej na priv, aby nie zaśmiecać tematu skrzyni biegów, jakimi narzędziami i przyrządami dysponujesz. Na pewno będzie potrzebny multimetr, Vacuometr, lampa stroboskopowa i zwykły manometr do cieczy od 0 do ok 5 bar. Jeśli masz LPG to MUSISZ KATEGORYCZNIE ZDEMONTOWAĆ MIXER GAZU BO BĘDZIE PRZEKŁAMANIE NA PRZEPŁYWOMIERZU i tym samym m.in wyprzedzenie zapłonu nie osiągnie max. Na dalszy plan to klucz dynamometryczny (mały od 3 do ok 50Nm) - potrzebny będzie dokładnie 20Nm siły) i oscyloskop w celu pomiaru czujnika detoanacyjnego - jak nie masz klucza to NIE ODKRĘCAJ GO. Myślę że reszte załatwimy na priv, lub załóż mądry temat odnośnie Twojego motoru to pewnie wspólnie razem CI pomożemy. Kliknij także do kolegi Lebow'a on także ma ogromną wiedze na temat 2E.

Edytowane przez bobasspr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie skrzynia przełożona chodzi cicho nie ślizga ale ma dziwne przejście z 3-4 nie robiłem adaptacji takie samo przejscie było w starej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

magnat 8 w 35 to olej najlepszy do tego i nie drogi najlepszy do starych automatów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesiu pamiętaj że miedzy 3 a 4 biegiem skrzynia spina Ci się na stałe z silnikiem. Efekt jest taki jak by czwórkę wbijało na dwa razy. Jest to normalne zachowanie, które jest odczuwalne tylko z powodu archaicznej konstrukcji skrzyni. Marcin to dokładnie gdzieś opisał. Kolego Damian - co to za olej co napisałeś i czym się sugerowałeś podając go na forum?? Jakieś właściwości znasz tego oleju??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

coś się dzieje z moją skrzynką. Ostatnio na zimnym zdarzyło się kilka razy coś takiego, podobnie jak wtedy gdy w manualu nie bierze sprzęgło, tzn. obrotomierz idzie w górę, silnik wyje a auto nie przyśpiesza. Zdarzyło się kilka razy na zimnym, po wyjechaniu, na dwójce i trójce. Później po rozgrzaniu było OK.

Okazało się że mam za dużo oleju, na bagnecie było tak ok. 1 cm więcej jak maximum. Pewnie to było przyczyną tych szarpnięć.

Jadąc na trasie dałem mu trochę po garach i poziom oleju się zmniejszył, (chyba tam jest jakieś odpowietrzanie?) - jest w tej chwili kilka milimetrów powyżej maximum - skrzynia pracuje dobrze jak wcześniej.

 

Ale pojawia się pytanie skąd się wziął ten extra olej w skrzyni? Czy możliwe żeby przeszedł z dyferencjału? Słyszałem że jeśli coś takiego się zdarza to raczej w drugą stronę tzn. ze skrzyni do dyferencjału? Nie wiem co mam teraz robić?

Sprawdzić poziom oleju w dyfrze?

 

Moja skrzynia to 096 CNK, olej wymieniałem 2 razy co 60 tys (+ filtr i uszczelka), olej dawałem żółty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności