_fornal_ Zgłoś #1 Napisano 5 Sierpnia 2010 witam mam pytanie posiadam passata 1,9tdi pd 130 2001r w tiptroniku i brat posiada identycznego tylko z 2004r jego skrzynia dziala swietnie mianowicie idealnie zmienia biegi po osiagnieciu 2 ys obrotow a moj zmienia dopiero przy 2,5 do 3 tys obrotow czy mozna jakos to konfigurowac czy cos nie tak z moja skrzynia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 5 Sierpnia 2010 Ta skrzynia jest "inteligentna" i uczy się zmiany biegów pod kierowcę. Pojeździj jak emeryt przez kilkadziesiąt kilometrów to sam zobaczysz zmianę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mangod Zgłoś #3 Napisano 2 Grudnia 2010 Witam, Podepnę się pod temat ponieważ nie mam jeszcze 15 wypowiedzi. Zadam dosyć pewnie banalne pytanie, z racji że to moje pierwsze auto z automatem w tiptroniku nie miałem okazji tego jeszcze obsługiwać - chodzi mi o sposób przełączania dźwigni w trybie tiptronik. Z tego co instrukcja obsługi mówi to dźwignię można przełączyć z pozycji D w prawo albo na postoju albo w czasie jazdy i następnie biegi zmienia się przesuwając dźwignię w kierunkach + / -. Proszę mi powiedzieć czy żeby z biegu 1 przełączyć np. na 2 muszę jak rozumiem przesunąć dźwignię w stronę +. Pytanie teraz czy to się robi bez wciśniętej blokady z boku czy z ? Czy ta dźwignia powinna chodzić lekko czy ciężko ??? Pytam o takie banały bo nie chce nic na siłę zrobić i coś zepsuć w tej drogiej zabawce O ile się tą dźwignię przesuwa ?? Tak po prostu do oporu ? Jest słyszalny jakiś klik ? ) Po przełączeniu dźwigni w prawo pokazują mi się bigi 54321 ruszam ładnie z 1 i jak próbowałem tak bardzo lekkim ruchem przesunąć tą dźwignię w stronę + to jakoś się nie dało dlatego wolę zapytać jak to w ogóle powinno chodzić, zanim mocniej to przełączę. Dzięki i sorry za tak lamerskie pytanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gravemind Zgłoś #4 Napisano 2 Grudnia 2010 Dźwignia po przełączeniu w tryb ręcznej zmiany biegów (czyli ustawiona w pozycji D i później przesunięta w prawo) powinna chodzić w miarę lekko. Nie musisz wciskać blokady z boku aby zmienić bieg. Wystarczy przesunąć dźwignię do przodu, w stronę + i skrzynia zmieni bieg (jeśli obroty nie są zbyt niskie). ruszam ładnie z 1 i jak próbowałem tak bardzo lekkim ruchem przesunąć tą dźwignię w stronę + to jakoś się nie dało Spróbuj trochę bardziej zdecydowanie. Jeśli jest wyczuwalny opór przy przesuwaniu dźwigni w stronę + to odpuść. Wtedy coś jest nie tak. Miałem raz taki incydent, gdzie gałka zmiany biegów była "zablokowana" przez tą tekturową osłonę, która zakrywa szczelinę w której porusza się cała gałka. Sprawdź, czy owa osłona się nie zagięła i nie blokuje ruchu dźwigni, to może być to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #5 Napisano 2 Grudnia 2010 (edytowane) Po przełączeniu dźwigni w prawo pokazują mi się bigi 54321 ruszam ładnie z 1 i jak próbowałem tak bardzo lekkim ruchem przesunąć tą dźwignię w stronę + to jakoś się nie dało dlatego wolę zapytać jak to w ogóle powinno chodzić, zanim mocniej to przełączę. Wiesz to jakby opowiadać o smaku lodów waniliowych... Jest opór - ale nie taki bardzo. W sumie troszkę mocniej trza pchać niż przy włączaniu na D. Przyjedź do mnie - mam taką samą skrzynie i wszystko działa. To się nią pobawisz I ta sekwencja to niby jest, a niby jej nie ma. Jak przeciągniesz auto, to sama przerzuci na wyższy bieg. To samo przy redukcji - sama redukuje. Naprawdę nie mam pojęcia po co oni toto tam zrobili... Chyba dla bajeru. Edytowane 2 Grudnia 2010 przez Charakterek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mangod Zgłoś #6 Napisano 2 Grudnia 2010 czyli to przełączenie z stronę + / - powinno być stopniowane tak samo jak ma to miejsce między R N D czy bardziej "bezwładne" ??? Jak rozumiem po przełączeniu dźwignia odbija z powrotem w miejsce między + / - ?? Dzięki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #7 Napisano 2 Grudnia 2010 Raz konkretnie do przodu, potem ją puszczasz i sama wraca na swoje miejsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach