Skocz do zawartości
_fornal_

tiptronik mozliwa zmiana

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanie posiadam passata 1,9tdi pd 130 2001r w tiptroniku i brat posiada identycznego tylko z 2004r jego skrzynia dziala swietnie mianowicie idealnie zmienia biegi po osiagnieciu 2 ys obrotow a moj zmienia dopiero przy 2,5 do 3 tys obrotow czy mozna jakos to konfigurowac czy cos nie tak z moja skrzynia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta skrzynia jest "inteligentna" i uczy się zmiany biegów pod kierowcę. Pojeździj jak emeryt przez kilkadziesiąt kilometrów to sam zobaczysz zmianę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podepnę się pod temat ponieważ nie mam jeszcze 15 wypowiedzi. Zadam dosyć pewnie banalne pytanie, z racji że to moje pierwsze auto z automatem w tiptroniku nie miałem okazji tego jeszcze obsługiwać - chodzi mi o sposób przełączania dźwigni w trybie tiptronik.

 

Z tego co instrukcja obsługi mówi to dźwignię można przełączyć z pozycji D w prawo albo na postoju albo w czasie jazdy i następnie biegi zmienia się przesuwając dźwignię w kierunkach + / -.

 

Proszę mi powiedzieć czy żeby z biegu 1 przełączyć np. na 2 muszę jak rozumiem przesunąć dźwignię w stronę +. Pytanie teraz czy to się robi bez wciśniętej blokady z boku czy z ? Czy ta dźwignia powinna chodzić lekko czy ciężko ??? Pytam o takie banały bo nie chce nic na siłę zrobić i coś zepsuć w tej drogiej zabawce :) O ile się tą dźwignię przesuwa ?? Tak po prostu do oporu ? Jest słyszalny jakiś klik ? :)))

 

Po przełączeniu dźwigni w prawo pokazują mi się bigi 54321 ruszam ładnie z 1 i jak próbowałem tak bardzo lekkim ruchem przesunąć tą dźwignię w stronę + to jakoś się nie dało dlatego wolę zapytać jak to w ogóle powinno chodzić, zanim mocniej to przełączę.

 

Dzięki i sorry za tak lamerskie pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dźwignia po przełączeniu w tryb ręcznej zmiany biegów (czyli ustawiona w pozycji D i później przesunięta w prawo) powinna chodzić w miarę lekko. Nie musisz wciskać blokady z boku aby zmienić bieg. Wystarczy przesunąć dźwignię do przodu, w stronę + i skrzynia zmieni bieg (jeśli obroty nie są zbyt niskie).

ruszam ładnie z 1 i jak próbowałem tak bardzo lekkim ruchem przesunąć tą dźwignię w stronę + to jakoś się nie dało

Spróbuj trochę bardziej zdecydowanie. Jeśli jest wyczuwalny opór przy przesuwaniu dźwigni w stronę + to odpuść. Wtedy coś jest nie tak. Miałem raz taki incydent, gdzie gałka zmiany biegów była "zablokowana" przez tą tekturową osłonę, która zakrywa szczelinę w której porusza się cała gałka. Sprawdź, czy owa osłona się nie zagięła i nie blokuje ruchu dźwigni, to może być to :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po przełączeniu dźwigni w prawo pokazują mi się bigi 54321 ruszam ładnie z 1 i jak próbowałem tak bardzo lekkim ruchem przesunąć tą dźwignię w stronę + to jakoś się nie dało dlatego wolę zapytać jak to w ogóle powinno chodzić, zanim mocniej to przełączę.

 

Wiesz to jakby opowiadać o smaku lodów waniliowych...

 

Jest opór - ale nie taki bardzo. W sumie troszkę mocniej trza pchać niż przy włączaniu na D. Przyjedź do mnie - mam taką samą skrzynie i wszystko działa. To się nią pobawisz :)

 

I ta sekwencja to niby jest, a niby jej nie ma. Jak przeciągniesz auto, to sama przerzuci na wyższy bieg. To samo przy redukcji - sama redukuje. Naprawdę nie mam pojęcia po co oni toto tam zrobili... Chyba dla bajeru.

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli to przełączenie z stronę + / - powinno być stopniowane tak samo jak ma to miejsce między R N D czy bardziej "bezwładne" ??? Jak rozumiem po przełączeniu dźwignia odbija z powrotem w miejsce między + / - ??

 

Dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz konkretnie do przodu, potem ją puszczasz i sama wraca na swoje miejsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności