Skocz do zawartości
mac

Zly kat wtrysku ? B5 1999r 1.9 TDI AFN 560.000

Rekomendowane odpowiedzi

Dziekuje bardzo za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy na forum i to mój pierwszy post kilka tygodni temu w moim passacie b5 1,9 tdi 110 KM AFN był wymieniany rozrząd i od tego czasu zauważyłem wyraźny spadek mocy , turbina stawała bardzo późno więc oddałem ją do czyszczeia ale niestety to niewiele pomogło , po wymianie przepływki i czyszczeniu gruszki turbiny jest lepiej ale nie tak samo jak przed wymianą rozrządu wczoraj kupiłem kabel VAG i sprawdziłem błedy i znalazł jeden błąd 00550 - start of injection regulation 17-10 - control difference - intermittent prawdziłem VAG-iem kąt wtrysku i wynosi on 23 , prosiłbym o opinie czy to może być przyczyną spadku mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zły kąt wtrysku może być przyczyną spadku mocy, proponuje ustawić ten kąt żeby wahał się w granicach 47-50 i wtedy sprawdzić czy pomogło. Źle ustawiony kąt wtrysku może być również przyczyną kiepskiego palenia na zimnym silniku, mogą być objawy dymienia. Tak czy siak, kąt ten należy ustawić a nie jest to duży koszt, można nawet samemu sprobować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zły kąt wtrysku może być przyczyną spadku mocy, proponuje ustawić ten kąt żeby wahał się w granicach 47-50 i wtedy sprawdzić czy pomogło. Źle ustawiony kąt wtrysku może być również przyczyną kiepskiego palenia na zimnym silniku, mogą być objawy dymienia. Tak czy siak, kąt ten należy ustawić a nie jest to duży koszt, można nawet samemu sprobować

Przeglądałem różne fora i nie mam objawów które miała większość osób ze złym ustawieniem kąta wtrysku auto pali dobrze zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku nie ma też dymienia tylko spadek mocy , turbina zaczyna dobrze ciągnąć od 2500 obr jeżeli to kąt wtrysku to możesz powiedzieć dokładniej jak go ustawić żeby mieścił się w normie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi i będziemy patrzeć co mu dolega:bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrób logi i będziemy patrzeć co mu dolega:bezzebow

A mógłbyś powiedzieć jak zrobić logi kabel VAG kupiłem dopiero wczoraj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
błąd 00550 - start of injection regulation 17-10 - control difference - intermittent prawdziłem VAG-iem kąt wtrysku i wynosi on 23

COś mi się wydaje, że ten kąt co podałeś to z nastaw mierzonych w MB, a nie w BS (diagnostyka vag). Skoro wywala bład regulacji kąta wtrysku to przy wartości 23 BS go nie pokaże. Zapewne Przestawiacz kąta pracuje maksymanie ile może, aby osiągnąć marne 23 jednostki. Koniecznie usatw poprawnie kąt wtrysku i wszystko powinno wrócić do normy.

Zrób logi na rozgrzanym silniku do 90 stopni na kanałach vag 000, 000BS, 001, 004 i 004BS (po 25sekund każdy). Jeśli masz chęci to i przed regulacją i po.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł:

- tu masz jak ustawić kąt wtrysku http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/

- tu lektura http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logowac-w-silnikach-TDI

 

wykonane logi tu umieść będą ekstra czytelne http://vaglog.rtnet.pl/index.php

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt do regulacji, jest za mocno przyśpieszony - jak można takie coś ustawić i zostawić?! Szok!

Stąd ten błąd.

Swoją drogą dawkę można by później również skorygować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli muszę ustawić kąt a jeżeli bym się zabrał za to sam to czy takie ustawianie jest ryzykowne nie robiłem tego wcześniej i nie chciałbym uszkodzić silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli trzeba będzie przestawić koło pompy wtryskowej o 1 ząbek na pasku to trzeba się na tym znać, bo częściowo "rozpinasz" rozrząd.

Poza tym, widząc takie ustawienie kąta wtrysku podejrzewam, że mechanik nie ustawił nawet wałka rozrządu na blokadę (trzeba zdjąć pokrywę zaworów do tego).

Moim zdaniem należy sprawdzić wszystko od początku:

1. Znak na kole zamachowym

2. Zablokować wałek rozrządu

3. zablokować pompę

Jeśli znaki się zgrywają, a u ciebie na pompie już nie, to kosmetyką jest już na końcu podłączenie vaga i ustawienie wg jego wskazań kąta wtrysku.

 

Radzę znaleźć kogoś z forum z okolicy, kto by to ogarnął w godzinkę, bo więcej roboty przy tym nie ma, a dotychczasowego mechanika omijać. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie tutorialu http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/ czy jeżeli popuszczę śruby pompy wtryskowej i zacznę ją przesuwać to czy pasek nie robi się luźniejszy i jest ryzyko że może przeskoczyć i czy przesuwając pompę trzeba użyć dużej siły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odkręcisz je o ok.1 obrót to nic nie przeskoczy, a ruszyć się już da. W twoim przypadku może nie starczyć zakresu na fasolkach (patrząc na wartość jaką pokazuje VAG).

Osobiście w tych modelach ustawiam kąt wtrysku na pracującym silniku, to powoduje, że na bieżąco obserwuje zmianę kąta wtrysku na vagu. W nowszych VP (poprzecznych) tego się nie da zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli odkręcisz je o ok.1 obrót to nic nie przeskoczy, a ruszyć się już da. W twoim przypadku może nie starczyć zakresu na fasolkach (patrząc na wartość jaką pokazuje VAG).

Osobiście w tych modelach ustawiam kąt wtrysku na pracującym silniku, to powoduje, że na bieżąco obserwuje zmianę kąta wtrysku na vagu. W nowszych VP (poprzecznych) tego się nie da zrobić.

A nie orientujecie się ile takie ustawienie kąta wtrysku może kosztować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po znajomości browara, u mechanika od 40zł do góry.

Edytowane przez DarekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym, widząc takie ustawienie kąta wtrysku podejrzewam, że mechanik nie ustawił nawet wałka rozrządu na blokadę (trzeba zdjąć pokrywę zaworów do tego).

Moim zdaniem należy sprawdzić wszystko od początku:

1. Znak na kole zamachowym

2. Zablokować wałek rozrządu

3. zablokować pompę

Jeśli znaki się zgrywają, a u ciebie na pompie już nie, to kosmetyką jest już na końcu podłączenie vaga i ustawienie wg jego wskazań kąta wtrysku.

 

Warto również to sprawdzić, bo jeździć przez 90kkm na nowym rozrządzie z myślą, że wałek rozrządu jest przestawiony to byłaby dla mnie masakra!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Warto również to sprawdzić, bo jeździć przez 90kkm na nowym rozrządzie z myślą, że wałek rozrządu jest przestawiony to byłaby dla mnie masakra!

A znacie jakiegoś dobrego mechanika z okolic Gorlic który by to dobrze i w miarę niedrogo ustawił i sprawdzić czy rozrząd został poprawnie wymieniony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana rozrząd był źle ustawiony uniemożliwiało to ustawienie kąta wtrysku za 210 zł pozbyłem się problemu (90 zł za ustawienie kąta wtrysku+sprawdzenie komputerem 50 zł za przestawienie rozrządu 70 zł za uszczelkę pokrywy zaworów )wszystko robione u mechanika który zna się na rzeczy tak że można spokojnie jeździć auto odzyskało wcześniejszą moc a nawet powiedziałbym że jest trochę mocniejsze i pali dużo mniej odkąd jeździłem na tym "niby" dobrze ustawionym rozrządzie potrafił spalić 9 l na 100 km od tej pory będe unikał takich pseudo mechaników , dziękuje wszystkim za pomoc i podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności