beryss Zgłoś #41 Napisano 29 Maja 2012 Dziekuje bardzo za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweł1 Zgłoś #42 Napisano 24 Maja 2013 Witam jestem nowy na forum i to mój pierwszy post kilka tygodni temu w moim passacie b5 1,9 tdi 110 KM AFN był wymieniany rozrząd i od tego czasu zauważyłem wyraźny spadek mocy , turbina stawała bardzo późno więc oddałem ją do czyszczeia ale niestety to niewiele pomogło , po wymianie przepływki i czyszczeniu gruszki turbiny jest lepiej ale nie tak samo jak przed wymianą rozrządu wczoraj kupiłem kabel VAG i sprawdziłem błedy i znalazł jeden błąd 00550 - start of injection regulation 17-10 - control difference - intermittent prawdziłem VAG-iem kąt wtrysku i wynosi on 23 , prosiłbym o opinie czy to może być przyczyną spadku mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maideneek Zgłoś #43 Napisano 24 Maja 2013 zły kąt wtrysku może być przyczyną spadku mocy, proponuje ustawić ten kąt żeby wahał się w granicach 47-50 i wtedy sprawdzić czy pomogło. Źle ustawiony kąt wtrysku może być również przyczyną kiepskiego palenia na zimnym silniku, mogą być objawy dymienia. Tak czy siak, kąt ten należy ustawić a nie jest to duży koszt, można nawet samemu sprobować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweł1 Zgłoś #44 Napisano 24 Maja 2013 zły kąt wtrysku może być przyczyną spadku mocy, proponuje ustawić ten kąt żeby wahał się w granicach 47-50 i wtedy sprawdzić czy pomogło. Źle ustawiony kąt wtrysku może być również przyczyną kiepskiego palenia na zimnym silniku, mogą być objawy dymienia. Tak czy siak, kąt ten należy ustawić a nie jest to duży koszt, można nawet samemu sprobować Przeglądałem różne fora i nie mam objawów które miała większość osób ze złym ustawieniem kąta wtrysku auto pali dobrze zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku nie ma też dymienia tylko spadek mocy , turbina zaczyna dobrze ciągnąć od 2500 obr jeżeli to kąt wtrysku to możesz powiedzieć dokładniej jak go ustawić żeby mieścił się w normie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #45 Napisano 24 Maja 2013 Zrób logi i będziemy patrzeć co mu dolega:bezzebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweł1 Zgłoś #46 Napisano 24 Maja 2013 Zrób logi i będziemy patrzeć co mu dolega:bezzebow A mógłbyś powiedzieć jak zrobić logi kabel VAG kupiłem dopiero wczoraj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #47 Napisano 24 Maja 2013 błąd 00550 - start of injection regulation 17-10 - control difference - intermittent prawdziłem VAG-iem kąt wtrysku i wynosi on 23 COś mi się wydaje, że ten kąt co podałeś to z nastaw mierzonych w MB, a nie w BS (diagnostyka vag). Skoro wywala bład regulacji kąta wtrysku to przy wartości 23 BS go nie pokaże. Zapewne Przestawiacz kąta pracuje maksymanie ile może, aby osiągnąć marne 23 jednostki. Koniecznie usatw poprawnie kąt wtrysku i wszystko powinno wrócić do normy. Zrób logi na rozgrzanym silniku do 90 stopni na kanałach vag 000, 000BS, 001, 004 i 004BS (po 25sekund każdy). Jeśli masz chęci to i przed regulacją i po. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #48 Napisano 24 Maja 2013 (edytowane) Paweł: - tu masz jak ustawić kąt wtrysku http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/ - tu lektura http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logowac-w-silnikach-TDI wykonane logi tu umieść będą ekstra czytelne http://vaglog.rtnet.pl/index.php Edytowane 24 Maja 2013 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweł1 Zgłoś #49 Napisano 24 Maja 2013 Logi http://vaglog.rtnet.pl/gb3330_127967.html http://vaglog.rtnet.pl/gb3330_127964.html http://vaglog.rtnet.pl/gb3330_127966.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #50 Napisano 24 Maja 2013 Kąt do regulacji, jest za mocno przyśpieszony - jak można takie coś ustawić i zostawić?! Szok! Stąd ten błąd. Swoją drogą dawkę można by później również skorygować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweł1 Zgłoś #51 Napisano 24 Maja 2013 Czyli muszę ustawić kąt a jeżeli bym się zabrał za to sam to czy takie ustawianie jest ryzykowne nie robiłem tego wcześniej i nie chciałbym uszkodzić silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #52 Napisano 24 Maja 2013 Jeżeli trzeba będzie przestawić koło pompy wtryskowej o 1 ząbek na pasku to trzeba się na tym znać, bo częściowo "rozpinasz" rozrząd. Poza tym, widząc takie ustawienie kąta wtrysku podejrzewam, że mechanik nie ustawił nawet wałka rozrządu na blokadę (trzeba zdjąć pokrywę zaworów do tego). Moim zdaniem należy sprawdzić wszystko od początku: 1. Znak na kole zamachowym 2. Zablokować wałek rozrządu 3. zablokować pompę Jeśli znaki się zgrywają, a u ciebie na pompie już nie, to kosmetyką jest już na końcu podłączenie vaga i ustawienie wg jego wskazań kąta wtrysku. Radzę znaleźć kogoś z forum z okolicy, kto by to ogarnął w godzinkę, bo więcej roboty przy tym nie ma, a dotychczasowego mechanika omijać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweł1 Zgłoś #53 Napisano 24 Maja 2013 Mam pytanie odnośnie tutorialu http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/ czy jeżeli popuszczę śruby pompy wtryskowej i zacznę ją przesuwać to czy pasek nie robi się luźniejszy i jest ryzyko że może przeskoczyć i czy przesuwając pompę trzeba użyć dużej siły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #54 Napisano 25 Maja 2013 Jeżeli odkręcisz je o ok.1 obrót to nic nie przeskoczy, a ruszyć się już da. W twoim przypadku może nie starczyć zakresu na fasolkach (patrząc na wartość jaką pokazuje VAG). Osobiście w tych modelach ustawiam kąt wtrysku na pracującym silniku, to powoduje, że na bieżąco obserwuje zmianę kąta wtrysku na vagu. W nowszych VP (poprzecznych) tego się nie da zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweł1 Zgłoś #55 Napisano 25 Maja 2013 Jeżeli odkręcisz je o ok.1 obrót to nic nie przeskoczy, a ruszyć się już da. W twoim przypadku może nie starczyć zakresu na fasolkach (patrząc na wartość jaką pokazuje VAG). Osobiście w tych modelach ustawiam kąt wtrysku na pracującym silniku, to powoduje, że na bieżąco obserwuje zmianę kąta wtrysku na vagu. W nowszych VP (poprzecznych) tego się nie da zrobić. A nie orientujecie się ile takie ustawienie kąta wtrysku może kosztować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #56 Napisano 25 Maja 2013 (edytowane) Po znajomości browara, u mechanika od 40zł do góry. Edytowane 25 Maja 2013 przez DarekS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #57 Napisano 25 Maja 2013 Poza tym, widząc takie ustawienie kąta wtrysku podejrzewam, że mechanik nie ustawił nawet wałka rozrządu na blokadę (trzeba zdjąć pokrywę zaworów do tego).Moim zdaniem należy sprawdzić wszystko od początku: 1. Znak na kole zamachowym 2. Zablokować wałek rozrządu 3. zablokować pompę Jeśli znaki się zgrywają, a u ciebie na pompie już nie, to kosmetyką jest już na końcu podłączenie vaga i ustawienie wg jego wskazań kąta wtrysku. Warto również to sprawdzić, bo jeździć przez 90kkm na nowym rozrządzie z myślą, że wałek rozrządu jest przestawiony to byłaby dla mnie masakra! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweł1 Zgłoś #58 Napisano 25 Maja 2013 Warto również to sprawdzić, bo jeździć przez 90kkm na nowym rozrządzie z myślą, że wałek rozrządu jest przestawiony to byłaby dla mnie masakra! A znacie jakiegoś dobrego mechanika z okolic Gorlic który by to dobrze i w miarę niedrogo ustawił i sprawdzić czy rozrząd został poprawnie wymieniony ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweł1 Zgłoś #59 Napisano 27 Maja 2013 Sprawa rozwiązana rozrząd był źle ustawiony uniemożliwiało to ustawienie kąta wtrysku za 210 zł pozbyłem się problemu (90 zł za ustawienie kąta wtrysku+sprawdzenie komputerem 50 zł za przestawienie rozrządu 70 zł za uszczelkę pokrywy zaworów )wszystko robione u mechanika który zna się na rzeczy tak że można spokojnie jeździć auto odzyskało wcześniejszą moc a nawet powiedziałbym że jest trochę mocniejsze i pali dużo mniej odkąd jeździłem na tym "niby" dobrze ustawionym rozrządzie potrafił spalić 9 l na 100 km od tej pory będe unikał takich pseudo mechaników , dziękuje wszystkim za pomoc i podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach