Skocz do zawartości
przemo1996

Wymiana oleju w silniku 1.9 TDI - dwa pytania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

będę samodzielnie wymieniał olej w 1.9 TDI. Mam dwa pytania:

 

1. Czy ma jakiekolwiek znaczenie, że jako pierwszy odkręcę korek spustowy oleju z miski a potem filtr oleju. Czy powinno się z jakichś (?) przyczyn robić na odwrót? Myślę, że to nie ma znaczenia, ale coś mi się obiło o uszy.

 

2. Czy jest jakiś praktyczny sposób na spuszczenie oleju z "chłodniczki" oleju, czy tego nie robicie? (ponoć w środku zostaje około 400ml starego oleju).

 

Pozdrawiam,

 

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do pytania nr1 to tak najpierw korek pozniej filtr, a co do nr2 to nie pomoge:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Czy ma jakiekolwiek znaczenie, że jako pierwszy odkręcę korek spustowy oleju z miski a potem filtr oleju. Czy powinno się z jakichś (?) przyczyn robić na odwrót?

 

Możesz robić na odwrót, dla silnika nie ma to znaczenia. Jeśli chodzi o zachowanie jako takiej czystości Twojej i okolicy pod filtrem, to ma to znaczenie :D Ja preferuję kolejność korek spustowy - korek wlewu - filtr.

2. Czy jest jakiś praktyczny sposób na spuszczenie oleju z "chłodniczki" oleju, czy tego nie robicie? (ponoć w środku zostaje około 400ml starego oleju).

Ja tego nie robię. Można by próbować przedmuchać kompresorem, albo odkręcić chłodniczkę.... Ale chyba nie ma to większego sensu. Już większy pożytek byłby z odkręcenia miski i oczyszczenia jej i smoka jak się komuś nudzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Czy ma jakiekolwiek znaczenie, że jako pierwszy odkręcę korek spustowy oleju z miski a potem filtr oleju. Czy powinno się z jakichś (?) przyczyn robić na odwrót? Myślę, że to nie ma znaczenia, ale coś mi się obiło o uszy.
Ja zawsze najpierw korek odkręcam bo wtedy filtrem nie wywali ci oleju. A tak to cała osłona będzie pływać w oleju.
2. Czy jest jakiś praktyczny sposób na spuszczenie oleju z "chłodniczki" oleju, czy tego nie robicie? (ponoć w środku zostaje około 400ml starego oleju).

Pierwsze słyszę żeby ktokolwiek coś takiego robił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Czyli jest dokładnie tak, jak myślałem. Dziękuję za odpowiedzi.

 

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie oleju z filtrem spuść olej z intercoolera(ja tak zawsze robie)bo zawsze sie go tam trochę nazbiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

dzięki poradzie Magdy spuściłem olej z intercoolera (tzn. odkręciłem ten wąż dolny z intercoolera i co mogło, to ściekło). Było tego może max. 0,1 litra.

 

I tu mam pytanie do praktyków? Dużo to czy mało? Może być, czy ewentualnie coś jest do naprawy?

 

Olej Mobil1 5w50

 

Pozdrawiam,

 

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100ml to nie jest dużo i nic nie musisz naprawiać.W intercoolerze zawsze są małe ilości oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak pociszniesz spory kawałek max speed to olej z ic sam się wypali w silniku ja podczas odkręcenia ujżałem kilka kropel więc jak dla mnie 0,1l to sporo a olej ten zazwyczasj przez odmę leci no chyba że turbo puszcza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,'

 

to muszę "pogooglać" jak wyczyścić tę odmę....nigdy tego nie robiłem....a jutro będę miał na to czas i chęci ;)

 

Pzdr,

 

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedynie pomoga albo odłączenie odmy od dolotu ( nielegalne ) albo zamontowanie tego urządzonka (nazwy nie pamiętam oil cośtam ) który zatrzymuje w sobie olej i do dolotu idą tylko gazy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nazywa się to:oil catch tank jak dobrze pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to muszę "pogooglać" jak wyczyścić tę odmę

Odmy nie wyczyścisz, to jest odpowietrznik skrzyni korbowej i zawsze coś tam oleju poleci, tak wiec bez paniki.

Panikować można zacząć jak zaczyna Ci tam rzygać olejem:D

Tak więc olej odmę i nic nie rób albo:

Nazywa się to:oil catch tank jak dobrze pamiętam.

Możesz zamontować taką puszkę, tylko trzeba pamiętać o tym, żeby regularnie czyścić to cudo;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po prostu wypuść stary olej i tyle po co to rozkręcać? żeby później ciekło? tak samo iema się co przejmować znikomą ilością oleju w IC a co do odmy to przecież jest tam już takie coś co służy właśnie do skraplania wydmuchiwanego oleju. jeden filozof mi kiedyś powiedział że dobrym rozwiązaniem jest płukanka do oleju lub spuszczenie starego oleju i wlanie jakiegoś tańszego np lotosa i pojeździć na nim z 200-300 km. i później można go wlać np do traktora hehe i kolejna wymiana na właściwy. ale to mi się wydaje trochę kosztowne no chyba że koś przesadnie dba o silnik. no ale zauważyłem że co niektórzy fachowcy to jak wyczają że klient jest ciemniak to potrafią go nieźle wydoić. znajomy za wymianę oleju w oplu z 99 roku diesla zapłacił 335 zł a naleli mu valvolina 15-40 i założyli filtrona za 17zł. ale jak to się mówi wiedza kosztuje, a niewiedza tym bardziej. a przy odmie nic nie kombinować bo jak się później zapcha jakoś to wywala bagnecikiem olej i pryska pod maską co może się skończyć końcem silnika a nawet pożarem.

Edytowane przez piotrp31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności