przemo1996 Zgłoś #1 Napisano 2 Sierpnia 2010 Witam, będę samodzielnie wymieniał olej w 1.9 TDI. Mam dwa pytania: 1. Czy ma jakiekolwiek znaczenie, że jako pierwszy odkręcę korek spustowy oleju z miski a potem filtr oleju. Czy powinno się z jakichś (?) przyczyn robić na odwrót? Myślę, że to nie ma znaczenia, ale coś mi się obiło o uszy. 2. Czy jest jakiś praktyczny sposób na spuszczenie oleju z "chłodniczki" oleju, czy tego nie robicie? (ponoć w środku zostaje około 400ml starego oleju). Pozdrawiam, Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinps Zgłoś #2 Napisano 2 Sierpnia 2010 co do pytania nr1 to tak najpierw korek pozniej filtr, a co do nr2 to nie pomoge:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #3 Napisano 2 Sierpnia 2010 1. Czy ma jakiekolwiek znaczenie, że jako pierwszy odkręcę korek spustowy oleju z miski a potem filtr oleju. Czy powinno się z jakichś (?) przyczyn robić na odwrót? Możesz robić na odwrót, dla silnika nie ma to znaczenia. Jeśli chodzi o zachowanie jako takiej czystości Twojej i okolicy pod filtrem, to ma to znaczenie Ja preferuję kolejność korek spustowy - korek wlewu - filtr. 2. Czy jest jakiś praktyczny sposób na spuszczenie oleju z "chłodniczki" oleju, czy tego nie robicie? (ponoć w środku zostaje około 400ml starego oleju). Ja tego nie robię. Można by próbować przedmuchać kompresorem, albo odkręcić chłodniczkę.... Ale chyba nie ma to większego sensu. Już większy pożytek byłby z odkręcenia miski i oczyszczenia jej i smoka jak się komuś nudzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0707 Zgłoś #4 Napisano 2 Sierpnia 2010 1. Czy ma jakiekolwiek znaczenie, że jako pierwszy odkręcę korek spustowy oleju z miski a potem filtr oleju. Czy powinno się z jakichś (?) przyczyn robić na odwrót? Myślę, że to nie ma znaczenia, ale coś mi się obiło o uszy.Ja zawsze najpierw korek odkręcam bo wtedy filtrem nie wywali ci oleju. A tak to cała osłona będzie pływać w oleju.2. Czy jest jakiś praktyczny sposób na spuszczenie oleju z "chłodniczki" oleju, czy tego nie robicie? (ponoć w środku zostaje około 400ml starego oleju). Pierwsze słyszę żeby ktokolwiek coś takiego robił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #5 Napisano 2 Sierpnia 2010 OK. Czyli jest dokładnie tak, jak myślałem. Dziękuję za odpowiedzi. Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #6 Napisano 2 Sierpnia 2010 Przy wymianie oleju z filtrem spuść olej z intercoolera(ja tak zawsze robie)bo zawsze sie go tam trochę nazbiera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #7 Napisano 10 Sierpnia 2010 Hej, dzięki poradzie Magdy spuściłem olej z intercoolera (tzn. odkręciłem ten wąż dolny z intercoolera i co mogło, to ściekło). Było tego może max. 0,1 litra. I tu mam pytanie do praktyków? Dużo to czy mało? Może być, czy ewentualnie coś jest do naprawy? Olej Mobil1 5w50 Pozdrawiam, Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #8 Napisano 10 Sierpnia 2010 100ml to nie jest dużo i nic nie musisz naprawiać.W intercoolerze zawsze są małe ilości oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #9 Napisano 15 Sierpnia 2010 jak pociszniesz spory kawałek max speed to olej z ic sam się wypali w silniku ja podczas odkręcenia ujżałem kilka kropel więc jak dla mnie 0,1l to sporo a olej ten zazwyczasj przez odmę leci no chyba że turbo puszcza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo1996 Zgłoś #10 Napisano 16 Sierpnia 2010 Hej,' to muszę "pogooglać" jak wyczyścić tę odmę....nigdy tego nie robiłem....a jutro będę miał na to czas i chęci Pzdr, Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #11 Napisano 16 Sierpnia 2010 jedynie pomoga albo odłączenie odmy od dolotu ( nielegalne ) albo zamontowanie tego urządzonka (nazwy nie pamiętam oil cośtam ) który zatrzymuje w sobie olej i do dolotu idą tylko gazy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #12 Napisano 16 Sierpnia 2010 Nazywa się to:oil catch tank jak dobrze pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #13 Napisano 16 Sierpnia 2010 to muszę "pogooglać" jak wyczyścić tę odmę Odmy nie wyczyścisz, to jest odpowietrznik skrzyni korbowej i zawsze coś tam oleju poleci, tak wiec bez paniki. Panikować można zacząć jak zaczyna Ci tam rzygać olejem:D Tak więc olej odmę i nic nie rób albo: Nazywa się to:oil catch tank jak dobrze pamiętam. Możesz zamontować taką puszkę, tylko trzeba pamiętać o tym, żeby regularnie czyścić to cudo;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrp31 Zgłoś #14 Napisano 28 Sierpnia 2010 (edytowane) po prostu wypuść stary olej i tyle po co to rozkręcać? żeby później ciekło? tak samo iema się co przejmować znikomą ilością oleju w IC a co do odmy to przecież jest tam już takie coś co służy właśnie do skraplania wydmuchiwanego oleju. jeden filozof mi kiedyś powiedział że dobrym rozwiązaniem jest płukanka do oleju lub spuszczenie starego oleju i wlanie jakiegoś tańszego np lotosa i pojeździć na nim z 200-300 km. i później można go wlać np do traktora hehe i kolejna wymiana na właściwy. ale to mi się wydaje trochę kosztowne no chyba że koś przesadnie dba o silnik. no ale zauważyłem że co niektórzy fachowcy to jak wyczają że klient jest ciemniak to potrafią go nieźle wydoić. znajomy za wymianę oleju w oplu z 99 roku diesla zapłacił 335 zł a naleli mu valvolina 15-40 i założyli filtrona za 17zł. ale jak to się mówi wiedza kosztuje, a niewiedza tym bardziej. a przy odmie nic nie kombinować bo jak się później zapcha jakoś to wywala bagnecikiem olej i pryska pod maską co może się skończyć końcem silnika a nawet pożarem. Edytowane 28 Sierpnia 2010 przez piotrp31 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach