Skocz do zawartości
bart448

łożysko wałka skrzyni i koło dwumasowe. foto objawy prosze o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Dzwiek to bardziej szuranie grzechotanie jak by bylo luźne coś. Jak wcisne sprzegło ucicha w momencie gdy auto stoi na luzie sprzegło jest puszczone rzempoli tak jak by łożysko oporowe było rozsypane ale jest nowe SKF wiec raczej mało prawdopodobne żeby sie od razu rozpadło. W trakcie montażu nie ustawiliśmy dobrze tarczy i były trzy podejscia wsadzenia skrzyni nieudane w trakcie których ruszaliśmy skrzynią żeby ja wcisnąć . Co jeszcze przed tym nie było niczego takiego ale miałem problemy z wrzucaniem 1 i 2 po naprawie trudność z biegami mineła . Jeszcze mam pytanie czy jak spreżynki były luźne w tarczy to morze mieć jakiś wpływ na to ????

 

Łożysko na wałku oczywiście jest nowe

Edytowane przez bart448

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...nie ma co gdybać, tylko trzeba operację zdjęcia skrzyni powtórzyć póki jeszcze passat o własnych siłach może tam dotrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

racja w niedziele akcja mada faka wyciaganie skrzyni i znowu niedziela w dupe... ale cóż takie życie z Passatem . Zrobie pare zdjęc co i jak .

 

Ale mam pytanie .

 

Jak już wyjme skrzynie jak moge spr czy ona jest dobra jakieś luzy na wałku czy coś może ktos wie jak sprawdzić skrzynie jak jest wyjęta ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie I Panie .....

 

Wymontowałem i tak tarcza ok dwumasa ok łożyska ok . Wiec pozostaje tylko skrzynia.

 

MOJE PYTANIE :bleble

 

Jakie są objawy zużytego mechanizmu różnicowego ?????????????????????????

 

opisze moje może bedą pasować :dolamam

1. Przy jeździe tak np na dwójce bez gazu w momencie gdy auto sie na preża tak jak by :niekumam grzechotanie dosyć głośne jak by nie było oleju w skrzyni

2. Na luzie na puszczonym sprzegle szumienie grzechotanie itp pedał w podłoge cisza.

3. na 1 lekkie grzechotanie ale takie dziwne przy ruszaniu i czasami problem ze wrzuceniem biegu 1 i 2

4 na 5 jakiś taki szmer wyraźnie słyszalny . po prostu nie naturalny dzwięk skrzyni którego wcześniej nie było.

 

 

Do tego wszystkiego dodam że skrzynia przy poprzednim wyciąganiu dość mocno spadła i uderzyła o beton.

 

Olej wlałem nowy nic nie pomogło

 

I ostatnie czy gdyby koło było w jakiś sposób nie sprawne mogło by to przenosić takie rzeczy na skrzynie ????????

 

Dziekuje i czekam na odpowiedzi :o) pzdr:kwiatek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie I Panie .....

 

Wymontowałem i tak tarcza ok dwumasa ok łożyska ok . Wiec pozostaje tylko skrzynia.

 

MOJE PYTANIE :bleble

 

Jakie są objawy zużytego mechanizmu różnicowego ?????????????????????????

 

opisze moje może bedą pasować :dolamam

1. Przy jeździe tak np na dwójce bez gazu w momencie gdy auto sie na preża tak jak by :niekumam grzechotanie dosyć głośne jak by nie było oleju w skrzyni

2. Na luzie na puszczonym sprzegle szumienie grzechotanie itp pedał w podłoge cisza.

3. na 1 lekkie grzechotanie ale takie dziwne przy ruszaniu i czasami problem ze wrzuceniem biegu 1 i 2

4 na 5 jakiś taki szmer wyraźnie słyszalny . po prostu nie naturalny dzwięk skrzyni którego wcześniej nie było.

 

 

Do tego wszystkiego dodam że skrzynia przy poprzednim wyciąganiu dość mocno spadła i uderzyła o beton.

 

Olej wlałem nowy nic nie pomogło

 

I ostatnie czy gdyby koło było w jakiś sposób nie sprawne mogło by to przenosić takie rzeczy na skrzynie ????????

 

Dziekuje i czekam na odpowiedzi :o) pzdr:kwiatek

wg mnie to objawy uwalonego łożyska lub kół talerzowych w mechaniźmie ale lepiej bedzie jak ktoś inny się wypowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ogólnie warto ją naprawiać czy szukać używki . Używka ok 500 zł wiec nie aż tak drogo :dobrze a znowu jakoś nie wierze do końca tym naszym mechanikom a szczególnie od skrzyń. wsumie zakładam że kupie drugą a tom rozkrecę dla własnej informacji :zeco:manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to kup inna tylko zebyś nie trafił gorzej niż ta co teraz masz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz tego sie obawiam a niestety nikt nie wie jak spr skrzynie przed zakupem !!! MOŻE TY WIESZ ??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie da się sprawdzić skrzyni... bo niby jak?

Bierz taką, na którą sprzedawca da pisemną gwarancję rozruchową, zrób fotki, spisz numery i tyle...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do tego wszystkiego dodam że skrzynia przy poprzednim wyciąganiu dość mocno spadła i uderzyła o beton.

 

No, najważniejsza informacja zawsze pojawia się na końcu... Jak nic albo zdeformowana obudowa, albo popękane łożyska. Otwórz i sprawdź - nic innego z tą skrzynią już nie zrobisz.

 

 

 

Wiesz tego sie obawiam a niestety nikt nie wie jak spr skrzynie przed zakupem !!! MOŻE TY WIESZ ??????

 

To ja Ci powiem jak. Szukaj wozu, który jest na chodzie. Anglik na przykład, czy rozbita europa (tylko nie przodem - nie chce mi się wyjaśniać w tej chwili czemu) - byle jeszcze kręcił kołami. I po prostu się nim przejedź - jak skrzynia chodzi OK, nie buczy, nie huczy, nie trze się, no słowem brzmi dobrze i wizualnie nie ma wycieków - taką możesz kupić. Tylko patrz na ręce majstrom jak będą demontowali, czy aby czasem "nie spadła na beton".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malmar6

Witam wszystkich

Mam problem z silnikiem 2.0 tdi seat Altea 2007 72 tyś km, a właściwie z jego pracą, bowiem na biegu jałowym jak auto stoi to silnik wykazuje tendencje do lekkiego zadrżenia i za chwile pracuje normalnie i to się powtarza (jest tak przez cały czas). Dodatkowo te drgania w tym momencie czuć we wnętrzu auta. Ponadto jak auto zwalnia podczas jazdy na biegu jałowym i prawie już staje, to ma tendencję do chwilowej nierównej pracy silnika, jakby lekko przebierał i za chwilę wszystko wraca do normy (dziwne jest to, że nie dzieje się tak za każdym razem) tylko przy bardzo delikatnym wciśnięciu pedału hamulce. Przy mocniejszym ciśnięciu nic nie czuć.

W zwiążku z tym mam pytanie czy to dwumasówka?? I czy mogę to jakoś sprawdzić na komputerze diagnostyki silnika.

 

Możecie coś polecić w Gdańsku.

Aha czy trzeba to wymieniać jeżeli jeszcze za mocno nie przeszkadza, czy też brak naprawy spowoduje pogłębienie awarii??

 

Z góry dzięki za pomoc!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.08.2010 o 14:23, marecek napisał:

to było takie prowokujące zapytanie, bo chicałem, żeby kolega to sam jakoś powiązał fakt regeneracji z problemami, które wystąpiły... :lol

 

ale serio, sprawdźcie czy to nie łożysko jak już zdejmiecie skrzynię i wyeliminujecie dwumas. Ja na nowym łożysku zdążyłem raz wyjechać z warsztatu i dwa dni później już spowrotem zdejmowałem skrzynię, bo... spłynęło... :mur :mur

Które łożysko masz na myśli? 

U mnie łożysko igiełkowe się rozleciało igiełki wypadły , zakładać nowe czy stare reanimować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności