pikopiko Zgłoś #721 Napisano 29 Lipca 2012 Za swoje drzwi dałem 5, robione z drewna wg mojego projektu. A drenaż cudów nie kosztował... Rury drenażowe owinięte agrowłókniną, co 30 cm chwycone opaskami zaciskowymi. W wykopie pod rury wsypane ~20 cm kamienia 8-16. Rury drenażowe zaczynają się jakieś 5m od linii domu. Idą z 2 stron, na ich końcach studzienki melioracyjne, połączone też rurą drenażową, nieco niżej położoną. Do dekli studzienek zainstalowane rury 50mm pionowo do góry, aż do poziomu gruntu. W trawniku niewidoczne, a nie wytwarza się żadne podciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #722 Napisano 29 Lipca 2012 (edytowane) Patryk, jak wychodzi cenowo metr tych paneli? Mieliśmy robić dachówką, ale chyba $$ nam na to nie pozwolą... Teraz to wszystko wyrównać, wybrać nadmiar piasku i będzie można robić posadzkę. I przy okazji - czy dobrym pomysłem jest dać pod ścianki działowe zbrojenia? Mam na luzie drut, więc kosztów nie będzie (jedynie troszkę więcej betonu). Dach robisz raz na całe życie, ale by tak było zrezygnuj z blachy, która owszem jest dobra ale na konserwy. Cena blachy i dodatków jest niewiele niższa niż dachówki. Dach blaszany jest głośny, kurczy i rozszerza pod wpływem temperatury jak tez powoduje większe nagrzewanie poddasza. Dach blaszany koroduje, traci barwę i choć początkowo proces wydaje się mało widoczny, wcześniej czy pózniej da o sobie znać. Gwarancja nie daje nic, gdyż producent odpowiada jedynie za perforację i to pod warunkiem ze za ileś tam lat da się go jeszcze zlokalizować. Mój sąsiad malował super drogie pokrycie z powłoką z plastizolu gdyż schodziło ono z blachy z powodu niszczącego promieniowania UV dotyczącego każdej farby i każdego tworzywa. Blacha jest podatna na zerwanie wywołane podciśnieniem wiejącego mocno powietrza. Uszkodzeniu w takim wypadku ulega najczęściej cały dach , ponadto cieżkie pokrycie jakim jest dachówka stabilizuje budynek a ew uszkodzenia naprawia się samemu w dziecinnie prosty sposób Zaoszczędzisz 2-3 tyś zł ,jeśli w ogóle zaoszczędzisz , a blacha będzie cię prześladować przez cały okres jej użytkowania. Nie warto, choćby tylko dla efektu wizualnego. Co zbrojenia pod ścianki działowe, to pierwsza warstwa betonu na posadzkę jest zrobiona z tzw.chudziaka . Jeśli podsypka nie zostanie prawidłowo zagęszczona to i tak z biegiem czasu osiądzie a beton wraz z nią. Chyba ze zazbroisz go tak jak strop, a beton zastosujesz tki jak do fundamentów. W takim systemie jak piszesz zutylizujesz drut bez żadnej potrzeby zamiast go sprzedać, wykorzystać przy budowie ogrodzenia lub choćby nawet odstąpić złomiarzom. Prawidłowo zagęszczona podsypka powoduje ze posadzka nie osiada, a jeśli nie osiada to i nie osiadają ścianki na nim postawione. Wierz mi że jeśli taka możliwość by istniała, konstruktor przewidział by to w projekcie technicznym. Edytowane 29 Lipca 2012 przez xemit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #723 Napisano 31 Lipca 2012 (edytowane) Dach robisz raz na całe życie, ale by tak było zrezygnuj z blachy, która owszem jest dobra ale na konserwy.Cena blachy i dodatków jest niewiele niższa niż dachówki. A ja polecam ci rozwiązanie pośrednie tzn dachówkę cementową. Ja za Euronit grafit rzymską płaciłem 19,5 zł/m2 podstawowej przy doliczeniu gąsiorów/dachówek skrajnych itp. wyszło i tak taniej niż blacha. Niestety montaż jest 3x droższy niż blachodachówki. Ja po przeczytaniu instrukcji, obejrzeniu kilku filmików instruktarzowych ułożyłem sam. Edytowane 31 Lipca 2012 przez cysiokysio ort Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #724 Napisano 31 Lipca 2012 Dach robisz raz na całe życie, ale by tak było zrezygnuj z blachy, która owszem jest dobra ale na konserwy.Cena blachy i dodatków jest niewiele niższa niż dachówki. Dach blaszany jest głośny, kurczy i rozszerza pod wpływem temperatury jak tez powoduje większe nagrzewanie poddasza. Dach blaszany koroduje, traci barwę i choć początkowo proces wydaje się mało widoczny, wcześniej czy pózniej da o sobie znać. Gwarancja nie daje nic, gdyż producent odpowiada jedynie za perforację i to pod warunkiem ze za ileś tam lat da się go jeszcze zlokalizować. Mój sąsiad malował super drogie pokrycie z powłoką z plastizolu gdyż schodziło ono z blachy z powodu niszczącego promieniowania UV dotyczącego każdej farby i każdego tworzywa. Blacha jest podatna na zerwanie wywołane podciśnieniem wiejącego mocno powietrza. Uszkodzeniu w takim wypadku ulega najczęściej cały dach , ponadto cieżkie pokrycie jakim jest dachówka stabilizuje budynek a ew uszkodzenia naprawia się samemu w dziecinnie prosty sposób Zaoszczędzisz 2-3 tyś zł ,jeśli w ogóle zaoszczędzisz , a blacha będzie cię prześladować przez cały okres jej użytkowania. Nie warto, choćby tylko dla efektu wizualnego. Przesadzasz.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #725 Napisano 31 Lipca 2012 Przesadzasz.... Znalazł się fachowiec no chyba że już on niedługo będzie z nami a robi sobie dach ..... :haha a swoją drogą blacha poleży dachówka więcej ale co z tego jak drewno już tyle nie poleży daję przykład stare drewniane domy z jakiego były materiału a to co teraz marchewka nie drzewo zero żywicy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SNEYK Zgłoś #726 Napisano 31 Lipca 2012 Znalazł się fachowiec no chyba że już on niedługo będzie z nami a robi sobie dach ..... a swoją drogą blacha poleży dachówka więcej ale co z tego jak drewno już tyle nie poleży daję przykład stare drewniane domy z jakiego były materiału a to co teraz marchewka nie drzewo zero żywicy.... Piszesz jak 6-letnie dziecko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzechu Zgłoś #727 Napisano 31 Lipca 2012 a ja to bym zrobił tak pełne deskowanie dobra izolacja i gont bitumiczny!i to jest wtedy dobry dach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #728 Napisano 31 Lipca 2012 (edytowane) A drenaż cudów nie kosztował...Rury drenażowe owinięte agrowłókniną, co 30 cm chwycone opaskami zaciskowymi. W wykopie pod rury wsypane ~20 cm kamienia 8-16. Rury drenażowe zaczynają się jakieś 5m od linii domu. Idą z 2 stron, na ich końcach studzienki melioracyjne, połączone też rurą drenażową, nieco niżej położoną. Do dekli studzienek zainstalowane rury 50mm pionowo do góry, aż do poziomu gruntu. W trawniku niewidoczne, a nie wytwarza się żadne podciśnienie. Agrowłóknina w ziemi się rozłoży, po jakiś 2 latach jej tam już nie będzie. Jak już robić porządnie to z odpowiedniej membrany - jakiś koszmarnych pieniędzy to nie kosztuje. Jeśli grunty masz przepuszczalne to nie będzie to kosztować dużo. Jeśli grunty są nieprzepuszczalne, to trzeba dać więcej kamienia a więc kilka stówek więcej. No i jeśli mury są już wilgotne, to drenaż nie pomoże. Ktoś źle wykonał izolacje. a ja to bym zrobił tak pełne deskowanie dobra izolacja i gont bitumiczny!i to jest wtedy dobry dach Dobry dach = dobra dachówka. Wszystkie pozostałe materiały to tylko pozorne oszczędności. No chyba, że stać kogoś na tytan, albo miedź. Przed kupnem blachy polecam odwiedzić znajomych posiadających blaszany dach + poddasze użytkowe i zapytać czy w czasie deszczu dzieci mogą spać? Edytowane 31 Lipca 2012 przez John Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #729 Napisano 31 Lipca 2012 Blacha-:hmm niebardzo mi się to widzi...Testowane badziewie u moich rodziców,żadna rewelka... Mam zwykłą dachówkę cementową i jest o niebo lepsza niż blacha. Z resztą ceramiczna dachówka jest niewiele lepsza,ale za to o wiele droższa a gwarancja udzielana na nią jeat prawie taka sama P.S. Podczas burzy/ulewy w domu cisza,no może tylko tyle co na okuciach kominów coś tam postukuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #730 Napisano 1 Sierpnia 2012 No i jeśli mury są już wilgotne, to drenaż nie pomoże. Ktoś źle wykonał izolacje. Może faktycznie to moje coś to nie drenaż. Jest to odprowadzenie wody z dachu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #731 Napisano 2 Sierpnia 2012 Piszesz jak 6-letnie dziecko... Za to ty komentujesz jak prawdziwy weekendowy kapelusznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #732 Napisano 3 Sierpnia 2012 elo... ogarnia ktoś temat oczek wodnych w ogrodzie?? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #733 Napisano 5 Sierpnia 2012 Patryk, jak wychodzi cenowo metr tych paneli? Mieliśmy robić dachówką, ale chyba $$ nam na to nie pozwolą... A u nas powoli jakoś, a to dlatego że sami robiliśmy podsypkę. Mamy kolejny etap - fundamenty zasypane, kanalizacja położona, woda wyprowadzona. Foto: Teraz to wszystko wyrównać, wybrać nadmiar piasku i będzie można robić posadzkę. I przy okazji - czy dobrym pomysłem jest dać pod ścianki działowe zbrojenia? Mam na luzie drut, więc kosztów nie będzie (jedynie troszkę więcej betonu). Kanalizacja położona niepotrzebnie tak głęboko , zasybka była zagęszczana ? jeśli tak to przy dobrym zagęszczeniu pręt 12 wpychając jedną ręką powinien wejść na 10 max 15 cm , póżniej nawet napierając dwurącz z całej siły nie powinien wchodzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #734 Napisano 6 Sierpnia 2012 Kanalizacja położona niepotrzebnie tak głęboko , zasybka była zagęszczana ? jeśli tak to przy dobrym zagęszczeniu pręt 12 wpychając jedną ręką powinien wejść na 10 max 15 cm , póżniej nawet napierając dwurącz z całej siły nie powinien wchodzić Akurat na foto jest najniższy obszar Na początku układu kanalizacja jest pod samą posadzką. Spadek musi być przecież. Zasypka była zagęszczana wibratorem, po każdej warstwie piasku. Wg mnie jest dobrze zagęszczona, w końcu staraliśmy się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #735 Napisano 6 Sierpnia 2012 Sławek,o jakich panelach pisałeś?Bo dopiero teraz załapałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #736 Napisano 6 Sierpnia 2012 Sławek,o jakich panelach pisałeś?Bo dopiero teraz załapałemOj tam oj tam Pytanie miało być do Piotrka falla_x - chodziło mi o dachówkę finnera A że coś namieszałem to już tylko moja strata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #737 Napisano 6 Sierpnia 2012 Spoczes Ja akurat kupowałem Braas'a cementową i jest jak najbardziej :ok Bynajmniej nie narzekam. Pzdr. Pat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #738 Napisano 6 Sierpnia 2012 ytanie miało być do Piotrka falla_x - chodziło mi o dachówkę finnera emm przeoczyłem to pytanie chyba zadaj je jeszcze raz bo nie widzę oco chodzi finerę mam już u siebie na placu czeka na montaż powiem szczerze wygląda rewelacyjnie bardzo wysoki skok blachy , i panel ma to do siebie że czeste odcięcia chociaż minimalnie wygląda jak ceramika , tłoczenie jest bardzo wyraziste dla mnie rewelka zobaczymy jak w praktyce bedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #739 Napisano 6 Sierpnia 2012 O cenę chciałem zapytać, jak wychodzi cena za metr kw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #740 Napisano 6 Sierpnia 2012 O cenę chciałem zapytać, jak wychodzi cena za metr kw 38 zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach