Dodi79 Zgłoś #1 Napisano 28 Lipca 2010 czy musze zmienic całe jarzmo czy wystarczy zestaw naprawczy ze sklepu? lata zaciska na prowadnicach, słychac to bardzo dobrze jak jade np. po bruku lub po nieruwnosciach, jak lekko przychamuje to stukanie znika wiec mysle ze to luzny zacisk...jak myslicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 28 Lipca 2010 no zmartwię Cię... zacisk nie może być luźny nawet minimalnie to chyba klocek się tam tłucze? poza tym jesteś w stanie go ręką ruszyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzem Zgłoś #3 Napisano 28 Lipca 2010 Miałem podobną sytuację w tylnym kole, znajomy mechanik rozłożył zacisk wyczyścił i osadził na gęstym smarze towocie i wszystko ucichło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
duckman Zgłoś #4 Napisano 28 Lipca 2010 Rozegnij blaszki w klocku od strony zacisku,tak mocno aby klocek wskoczył w otwór tłoka z dużym oporem .Wyczyść prowadnice i nasmaruj złóż do kupy i będzie git.Miałem to samo.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 28 Lipca 2010 czy musze zmienic całe jarzmo czy wystarczy zestaw naprawczy ze sklepu? lata zaciska na prowadnicach, słychac to bardzo dobrze jak jade np. po bruku lub po nieruwnosciach, jak lekko przychamuje to stukanie znika wiec mysle ze to luzny zacisk...jak myslicie? a czy to na pewno zacisk a nie końcówki wahaczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #6 Napisano 28 Lipca 2010 a czy to na pewno zacisk a nie końcówki wahaczy? a jakby to były koncowki wahaczy to przy lekkich hamowaniu ucichłoby? nie sadze wiem ze to napewno zacisk ... ---------- Post added at 12:08 ---------- Previous post was at 12:05 ---------- to chyba klocek się tam tłucze? poza tym jesteś w stanie go ręką ruszyć? reka ruszam cały zasisk i widac ze ma luz na prowadnicach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 28 Lipca 2010 a jakby to były koncowki wahaczy to przy lekkich hamowaniu ucichłoby? nie sadze wiem ze to napewno zacisk ... ---------- Post added at 12:08 ---------- Previous post was at 12:05 ---------- reka ruszam cały zasisk i widac ze ma luz na prowadnicach... ja miałem podobnie jak ty i po wymianie zawiasu błoga cisza ale skoro możesz ruszać zaciskiem to chyba masz przyczynę problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #8 Napisano 28 Lipca 2010 reka ruszam cały zasisk i widac ze ma luz na prowadnicach... to nie jeździj tym samochodem... Luzu na zacisku nie ma prawa być wcale (!) Jak masz luz, to możesz wyrwać śrubę mocującą zacisk w jarzmie i będzie mokro... sprawdź w ogóle czy śruby mocujące zacisk w jarzmie są skręcone!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #9 Napisano 29 Lipca 2010 wczoraj rozebrałem zacisk i musze powiedziec ze wszystko jest scisłe, tzn. te gumy co jednoczesnie sa prowadnicami sa scisłe , oczysciłem, skreciłem wszystko jak nalezy ale nadal jest ten metaliczny dzwiek jadac po wybojach... przychamuje leciutko i juz tego nie słychac... kurcze nie wiem co to moze byc...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #10 Napisano 29 Lipca 2010 Miałem to samo: Tłukło się mocno na nierównościach. Kiedy trzymałem lekko hamulec wtedy nastawała cisza. Jak otworzyłem szybę to byłem pewny, że to przód. Zrobiłem przód i okazuje się, że to jednak tył tak nawala! U mnie prowadnice tylnego zacisku są już wyrobione i niestety trzeba wymienić jarzmo. Podnieś auto i poruszaj prowadnicami - jak stukają to do wymiany. Koszt oryginalnego jarzma VW - 230zł szt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #11 Napisano 29 Lipca 2010 Jak otworzyłem szybę to byłem pewny, że to przód. no ja własnie tez mam wrazenie ze to przod i to z prawej strony... ale sprawdze co z tyłu sie dzieje... dzieki za sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #12 Napisano 29 Lipca 2010 blaszki w klockach są całe? one zazwyczaj powodują takie tłuczenie któro ustaje po delikatnym naciśnięciu hamulca by wykluczyć tył podczas jazdy delikatnie zaciągnij hamulec ręczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #13 Napisano 29 Lipca 2010 by wykluczyć tył podczas jazdy delikatnie zaciągnij hamulec ręczny adams:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #14 Napisano 29 Lipca 2010 (edytowane) Kolego a sprawdzałeś "sprężynkę" która utrzymuje klocek hamulcowy w prawidłowej pozycji,czy jest dobrze zamontowana.U mnie coś zaskoczyło i miałem objawy podobne do Twoich, a objaw się pojawił jakieś 2000 tyś po wymianie klocków dostał luzu i dzwonił że uszy więdły. Edytowane 29 Lipca 2010 przez Marian11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #15 Napisano 29 Lipca 2010 Kolego a sprawdzałeś "sprężynkę" która utrzymuje klocek hamulcowy w prawidłowej pozycji po obo stronach jest ok... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #16 Napisano 29 Lipca 2010 Faktycznie, u mnie też pomagało lekkie zaciągnięcie hamulca ręcznego. Na szybko możesz to sprawdzić w bardzo prozaiczny sposób: Przykop pare razy w każde koło i zobaczysz, które podczas uderzenia wydaje niepożądany dźwięk metalicznego uderzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #17 Napisano 29 Lipca 2010 Przykop pare razy w każde koło sprobuje tylko musze siłe zmiejszyc w nodze:) jutro dam odpowiedz czy znalazłem przyczyne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach