Skocz do zawartości
Dodi79

sposób na latający zacisk z przodu?

Rekomendowane odpowiedzi

czy musze zmienic całe jarzmo czy wystarczy zestaw naprawczy ze sklepu? lata zaciska na prowadnicach, słychac to bardzo dobrze jak jade np. po bruku lub po nieruwnosciach, jak lekko przychamuje to stukanie znika wiec mysle ze to luzny zacisk...jak myslicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no zmartwię Cię... zacisk nie może być luźny nawet minimalnie :> to chyba klocek się tam tłucze? poza tym jesteś w stanie go ręką ruszyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację w tylnym kole, znajomy mechanik rozłożył zacisk wyczyścił i osadził na gęstym smarze towocie i wszystko ucichło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozegnij blaszki w klocku od strony zacisku,tak mocno aby klocek wskoczył w otwór tłoka z dużym oporem .Wyczyść prowadnice i nasmaruj złóż do kupy i będzie git.Miałem to samo.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy musze zmienic całe jarzmo czy wystarczy zestaw naprawczy ze sklepu? lata zaciska na prowadnicach, słychac to bardzo dobrze jak jade np. po bruku lub po nieruwnosciach, jak lekko przychamuje to stukanie znika wiec mysle ze to luzny zacisk...jak myslicie?
a czy to na pewno zacisk a nie końcówki wahaczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy to na pewno zacisk a nie końcówki wahaczy?

 

a jakby to były koncowki wahaczy to przy lekkich hamowaniu ucichłoby? nie sadze wiem ze to napewno zacisk ...

 

---------- Post added at 12:08 ---------- Previous post was at 12:05 ----------

 

to chyba klocek się tam tłucze? poza tym jesteś w stanie go ręką ruszyć?

 

reka ruszam cały zasisk i widac ze ma luz na prowadnicach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jakby to były koncowki wahaczy to przy lekkich hamowaniu ucichłoby? nie sadze wiem ze to napewno zacisk ...

 

---------- Post added at 12:08 ---------- Previous post was at 12:05 ----------

 

 

reka ruszam cały zasisk i widac ze ma luz na prowadnicach...

ja miałem podobnie jak ty i po wymianie zawiasu błoga cisza ale skoro możesz ruszać zaciskiem to chyba masz przyczynę problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
reka ruszam cały zasisk i widac ze ma luz na prowadnicach...

to nie jeździj tym samochodem... Luzu na zacisku nie ma prawa być wcale (!) Jak masz luz, to możesz wyrwać śrubę mocującą zacisk w jarzmie i będzie mokro... sprawdź w ogóle czy śruby mocujące zacisk w jarzmie są skręcone!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj rozebrałem zacisk i musze powiedziec ze wszystko jest scisłe, tzn. te gumy co jednoczesnie sa prowadnicami sa scisłe , oczysciłem, skreciłem wszystko jak nalezy ale nadal jest ten metaliczny dzwiek jadac po wybojach... przychamuje leciutko i juz tego nie słychac... kurcze nie wiem co to moze byc...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo:

 

Tłukło się mocno na nierównościach. Kiedy trzymałem lekko hamulec

wtedy nastawała cisza. Jak otworzyłem szybę to byłem pewny, że to przód.

 

Zrobiłem przód i okazuje się, że to jednak tył tak nawala!

 

 

U mnie prowadnice tylnego zacisku są już wyrobione

i niestety trzeba wymienić jarzmo.

 

Podnieś auto i poruszaj prowadnicami - jak stukają to do wymiany.

Koszt oryginalnego jarzma VW - 230zł szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak otworzyłem szybę to byłem pewny, że to przód.

 

no ja własnie tez mam wrazenie ze to przod i to z prawej strony... ale sprawdze co z tyłu sie dzieje... dzieki za sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blaszki w klockach są całe? one zazwyczaj powodują takie tłuczenie któro ustaje po delikatnym naciśnięciu hamulca

 

by wykluczyć tył podczas jazdy delikatnie zaciągnij hamulec ręczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
by wykluczyć tył podczas jazdy delikatnie zaciągnij hamulec ręczny
adams:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a sprawdzałeś "sprężynkę" która utrzymuje klocek hamulcowy w prawidłowej pozycji,czy jest dobrze zamontowana.U mnie coś zaskoczyło i miałem objawy podobne do Twoich, a objaw się pojawił jakieś 2000 tyś po wymianie klocków dostał luzu i dzwonił że uszy więdły.

Edytowane przez Marian11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a sprawdzałeś "sprężynkę" która utrzymuje klocek hamulcowy w prawidłowej pozycji

 

po obo stronach jest ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, u mnie też pomagało lekkie zaciągnięcie hamulca ręcznego.

 

Na szybko możesz to sprawdzić w bardzo prozaiczny sposób:

Przykop pare razy w każde koło i zobaczysz, które podczas uderzenia

wydaje niepożądany dźwięk metalicznego uderzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przykop pare razy w każde koło

 

sprobuje tylko musze siłe zmiejszyc w nodze:)

 

jutro dam odpowiedz czy znalazłem przyczyne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności