lolek Zgłoś #1 Napisano 27 Lipca 2010 Witam! Dzisiaj niestety mój passacik zachorował Może od razu więc zacznę od tego co się stało: Wszystko miało miejsce gdy wracałem dzisiaj z wczasów. - Po paru kilometrach zaświeciła się spirala i auto przełączyło się w tryb awaryjny. - Następnie wylączyłem silnik na poboczu i po włączeniu go na nowo wszystko było ok, aż do momentu kiedy nie wyskoczyła kontrolka silnika (żółta) - po paru minutach od tego zdarzenia zaświeciła się spirala, a jednocześnie znów auto wpadło w tryb awaryjny. - dodatkowo następnie zaświeciła się kontrolka DPF i niestety przepalanie nie dawało rady. (Już kiedyś z tą kontrolką miałem do czynienia lecz wtedy przejechałem trochę mając 3000 obr/min i rok był z głowy aż do dzisiaj.) - Po 300 km dpf zniknął ale póżniej znow sie pojawil i tak jest do teraz AUTO przechodzi w tryb awaryjny za każdym razem gdy przekrocze 3000 obr/min. Wiem koledzy że oczywiście trzeba do serwisu jechać ale może ktoś z was wie co to może być? Czy DPF do wymiany ? Aha i jeszcze jedno!!! jak przyśpieszam to słyszę świst dość wyrażny w kabinie samochodu! tak jakby spod szyby przedniej wylatywał. Zepsuty DPF może dawać takie oznaki jak świst ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 27 Lipca 2010 to raczej świst turba i pod tym kątem sprawdź auto i podepnij pod kompa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #3 Napisano 27 Lipca 2010 świst daje nieszczelność w układzie doładowania turbiny, pewnie pękła ci jakaś rura, pokrywa silnika w górę i jeden pedał w podłogę a ty słuchaj gdzie wydostają się spaliny :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #4 Napisano 27 Lipca 2010 Zgadza się, świszcze powietrze z węża od turbo. Zapewne przez to powyżej 3 tys. o/min przechodzi w tryb awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dbc Zgłoś #5 Napisano 27 Lipca 2010 kolego napisz do mnie to Ci pomogę [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #6 Napisano 28 Lipca 2010 kolego po jakie licho ma do ciebie pisać skoro już ma napisane co ma robić, ty chcesz pomagać jako fachowiec a masz passata z 2007r z CR ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek Zgłoś #7 Napisano 29 Lipca 2010 Okazało się, iż pękła rura prowadząca do turbo. I to było podobno także skutkiem zapchania DPF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ReEB Zgłoś #8 Napisano 29 Lipca 2010 @lolek Przy jakiej temp powietrza zaczęły Ci błyskać żółte spiralki, czy było mega gorąco? Miałem podobne objawy co Ty: "- Po paru kilometrach zaświeciła się spirala i auto przełączyło się w tryb awaryjny. - Następnie wylączyłem silnik na poboczu i po włączeniu go na nowo wszystko było ok, aż do momentu kiedy nie wyskoczyła kontrolka silnika (żółta) - po paru minutach od tego zdarzenia zaświeciła się spirala, a jednocześnie znów auto wpadło w tryb awaryjny." W drodze do Francji w upale jak ... , jechałem 10h w sumie bez przerwy + 2h po autostradzie ze średnią 160km/h, jak dokładnie takie same historie spotkały mojego Paska. Po 2h odpoczynku pojechałem dalej i w sumie później było już ok. W Lyonie w ASO VW skasowali mi błędy elektroniki silnika - jak się okazało. BTW - nie wzięli za to złamanego eurocenta!!!!!!!!! To się nazywa OBSŁUGA. ... i rozmawiali po angielsku (SZACUN dla ASO Fr). W drodze powrotnej nic niepokojącego się nie działo. Zero błędów, świecących się kontrolek czy trybów awaryjnych. Dodam tylko że jechałem wolniej i przede wszystkim zatrzymywałem się na krótkie odpoczynki. W sumie zrobiłem 4200km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek Zgłoś #9 Napisano 30 Lipca 2010 Myślę, że gdzieś około 20 stopni było... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek Zgłoś #10 Napisano 30 Lipca 2010 (edytowane) Koledzy a powiedzcie mi czy kontrolka silnika powinna się świecić przed uruchomieniem silnika ? tzn w przedostatnim położenia kluczyka... bo już nie pamiętam jak to było wcześniej (teraz się świeci, a gaśnie po zapaleniu auta) Chodzi oczywiście o auto w moim opisie konta... Edytowane 30 Lipca 2010 przez lolek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek Zgłoś #11 Napisano 31 Lipca 2010 Prosze niech ktoś sprawdzi u siebie w aucie jak jest z ta kontrolka silnika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxel2 Zgłoś #12 Napisano 1 Sierpnia 2010 Koledzy a powiedzcie mi czy kontrolka silnika powinna się świecić przed uruchomieniem silnika ? tzn w przedostatnim położenia kluczyka... bo już nie pamiętam jak to było wcześniej (teraz się świeci, a gaśnie po zapaleniu auta)No i tak powinno być:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek Zgłoś #13 Napisano 1 Sierpnia 2010 Dzięki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gruszencjaa22 Zgłoś #14 Napisano 1 Sierpnia 2010 (edytowane) witam jestem nowym uzytkownikiem tego forum i chciałbym pdpiąć się pod ten temat.potrzebuje szybkiej pomocy najlepiej całej porady również ze zdjęciami jak wyczyścić/ wymienić przepustnice! diagnoza komputerem wykazała kod błędu P2100 : throttle valve controle motor open circuit P3102 : motor for intake manifold flap no signal po przeglądaniu szukajki google ten drugi bład łaczy mi się z przepustnicą od gaszenia auta V157.czy mam racje? zauważyłem również ze własnie podczas gaszenia auta dosc intensywnie nim szarpie.tak jak sie telepie silnik gdy dwa tłoki stoją! dodam że po zatankowaniu do pełna dolałem środek lukasa do czyszczenia wtrysków. powiem wam ze gdy dostał sie on juz do układu to praca silnika sie polepszyła.tak zaobserwowałem! jednak po przejechaniu 25 mil gdy zgasiłem auto i po powrocie znow odpaliłem zaczeła migać kontrolka świec żarowych i pokazał sie na chwile napis '' engine foult ! garage!'' dodam że auto śmiga znakomicie.mechanika(jakis czarodziej) stwierdzil ze mozna z tym jezdzić.wolałbym jednak nie! na ktoryms forum byla mowa ze tylko bezpiecznik poszedł i po wymianie wszystko wrociło do normy!watpie jednak by bylo to prawdą.zaraz ide zobaczyć co tam sie dzieje jednak zanim cokolwiek rozkręce to chciałbym poprosić o pomoc kogos kto juz mial z tym stycznośc dzieki wilekie więc tak! sprawdziłem bezpieczniki i faktycznie jeden padł 10-tka.ale nie mam pojecia jak go wam opisac.musze kupic bezpieczniki i jak wymienie to powiem czy dalej padają!co najbardziej mnie zdziwiło to po nocnym postoju zniknęła kontrolka świec i napis z deski!jednak gdy gasze auto objaw jest ten sam.no moze delikatniejszy!mysle ze gdy auto złapie temperature to problem powróci! mam rowniez problem ze świecą zarowa ktora powinna być 7 voltowa a kretyn w sklepie wykorzystując moją wcześniejszą niewiedzę wcisnąl mi 4.4 v twierdząc ze to swiece przypisane do tego modelu przez producenta! Edytowane 1 Sierpnia 2010 przez gruszencjaa22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ReEB Zgłoś #15 Napisano 3 Sierpnia 2010 @gruszencjaa22 zrób zdjęcie bezpiecznika w układzie i zaznacz ten który wymieniłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krisc Zgłoś #16 Napisano 5 Maja 2011 Witam. Mam problem, o którym już tu pisano. Pojawiły się w moim passacie B6 2006dwa błędy: P2100 i P3102. Dokładnie tak, jak pisał kiedyś @gruszencjaa22. Nie znalazłem jednak w końcu diagnozy i rozwiązania tego problemu. Czy ktoś może mi pomóc? Kris. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #17 Napisano 6 Maja 2011 błędy tyczą się przepustnicy, tam musisz szukac przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krisc Zgłoś #18 Napisano 6 Maja 2011 Dzięki za popdpowiedź. Byłem dzisiaj u majstra, który sprawdził przy użyciu VAGa. Już znalazłem nową przepustnicę. Zastanawiam się tylko, czy na pewno jest ona do wymiany ( wskazuje na to kod 2100-obieg otwarty) czy tylko nie ma z nią komunikacji i może dlatego też sterowania ( na co wskazuje kod 3102-brak sygnału ) Mogą wystąpić te błędy razem, jeśli przepustnica byłaby sprawna? Jeśli ktoś spotkał sie z takim przypadkiem, proszę o info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #19 Napisano 6 Maja 2011 Zobacz czujniki polaczeniowe i czujnik potencjometru pedały gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zakochany11 Zgłoś #20 Napisano 26 Listopada 2011 Koledzy potrzebuje pomocy . Mianowicie posiadam paska z silnikiem tdi 105 km , wyskakiwał mi bład P2100 byłem na kompie gość powiedział ze to najprawdopodobniej coś z przepustnicą . Kupiłem nową przepustnicę pierburg koszt 700 zł , założyłem skasowałem błąd ale podczas któregoś uruchamiania znowu zaświeciło mi się to samo . Czy to może być od tego że jeszcze nie została adaptowana przepustnica ??? Z góry dziękuje za pomoc . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach